Întâmpin niște probleme cu un Opel Vectra C 1.6 ( Z16XE ) 2004. Mai pe scurt, mașina a fost achiziționată anul trecut și la doar câteva zile după achiziție au început să iasă la suprafață niște probleme electrice. La început probleme minore precum becul din habitaclu care rămâne pornit în permanență dacă e pusă cheia în contact și motorul e oprit, luminile de la numere care și ele stau aprinse în permanență, casetofonul care din când în când își mai reseta setările de unul singur, un "clămpănit" ciudat care vine dinspre gurile de aerisire în momentul în care pornești mașina etc. După mai multe verificări, am aflat că mașina are foarte multe improvizații făcute pe partea electrică de către fostul proprietar. Repet, îs lucruri minore, nu îs deranjante însă problemele mari au început într-o dimineață când mașina nu mai pornea deloc. Lăsată până după masă după serviciu în curte, nemișcată, am mai încercat să ii dau o cheie. Miraculos, mașina a pornit de parcă nu ar fi avut nimic. S-au mai repetat câteva episoade similare după, în care mașina ba pornea foarte greu, ba nu pornea deloc, ba pornea normal. Într-un final am ajuns la concluzia că povestea cu pornirea dificilă ar fi de la ECU întrucât în momentul în care mufa de pe calculator este mișcată, mașina pornește normal. Calculatorul a fost dus la un electrician care se ocupă de recondiționarea de ECU pentru Opel, însă degeaba. Simptomele sunt aceleași. Am decis de curând că e momentul să schimb calculatorul mașinii și m-am informat cât de mult am putut despre subiect, așa încât să nu întâmpin alte probleme. Am luat un ECU cu HSFI 2.2, un OP-COM pentru programarea acestuia și a cheilor și am început treaba.
Nefiind mașina mea, și necunoscând foarte bine interfața OP-COM-ului, am urmărit un clip pe youtube despre cum se programează cheile. Clipul începe cu resetarea modulul ECU VECHI aflat în mașina, pas care aparent nu era obligatoriu, am aflat ulterior după ce nu am mai reușit să pornesc mașina nici cu ECU vechi. După care se instalează modulul ECU nou, se intră în meniul de "Imobiliser Programing", se introduce codul de securitate Carpass, iar în final se șterg toate erorile date de către imobilizator. Problema e că mie nu îmi funcționa, așa că am încercat și alte metode prin ștergerea și reprogramarea transponderului. Degeaba. Mașina tot nu recunoaște cheia cu toate că operațiile apăreau ca efectuate cu succes și de fiecare dată când verificam în OP-COM, cheile apăreau ca programate dar în bord, martorul de imobilizator rămânea aprins. Singura eroare care era în permanență în ECU era : B 3977 Wrong Environment Identifier Received ECM (Engine Control Module). Problema cu toată povestea asta este că acuma omul pe care am încercat să îl ajut a rămas fără mașină deoarece niciun ECU nu mai e funcțional.
Am tot stat să caut pe internet ce ar putea fi, însă până la urmă am ajuns tot aici, cu speranța că poate cineva a pățit ceva similar și mă poate informa despre cum pot rezolva problema. Țin să precizez ca am încercat programarea cheilor și cu un tester Delphi DS150, dar tot în zadar.
Vă mulțumesc anticipat de răspunsuri
MODEL: Opel Vectra C
MOTOR: 1.6 16v Z16XE
LOCATIE: Târgu Mureș
Sari direct la Soluție