- iaminm
- OP
- 122 mesaje
- din 23 Dec 2015
- Zafira 2011 A18XER
- Arad
iaminm
- Mesaje scrise: 122
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira 2011 A18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2015
- Mesaj Privat
Salut
Daca stie cineva , electroventilatorul de pe radiatorul de lichid are 2 trepte de viteza? si la ce temperatura pornește prima treapta?
Aceste zile fiind cald , de cateva ori a pornit dar la o viteza mare si se auzea puternic in mers , funcționa cam 30-45 secunde.
La o verificare cu scaner ODB ; cand indica temperatura de 111 Grade pornea pana reducea la 105 grade.
Sa caut sa schimb acea resistenta de trepte de ventilator ? de ex. in 2023 am schimbat la masina vechea , Zafira A cand intra direct pe treapta 2.
Sau ceva releu?
Cand activez aerul conditionat , n-ar trebui sa pornească automat ventilatorul chiar daca nu a ajung la 111 grade?
Cred ca nu am freon destul sau deloc , pentru ca nu facea nimic , nu se auzea nici o actiune .
In plus mesajul " check coolant level " : oare de ce afiseaza regulat ; chiar daca motorul este rece, uneori frecvent inmers. senzor nivel defect sau vas de inlocuit cu totul?nu am erori in bord.
Nu stiu cum sa incep diagnosticarea .
Merci
MODEL: Zafira 2011
MOTOR: A18XER
Daca stie cineva , electroventilatorul de pe radiatorul de lichid are 2 trepte de viteza? si la ce temperatura pornește prima treapta?
Aceste zile fiind cald , de cateva ori a pornit dar la o viteza mare si se auzea puternic in mers , funcționa cam 30-45 secunde.
La o verificare cu scaner ODB ; cand indica temperatura de 111 Grade pornea pana reducea la 105 grade.
Sa caut sa schimb acea resistenta de trepte de ventilator ? de ex. in 2023 am schimbat la masina vechea , Zafira A cand intra direct pe treapta 2.
Sau ceva releu?
Cand activez aerul conditionat , n-ar trebui sa pornească automat ventilatorul chiar daca nu a ajung la 111 grade?
Cred ca nu am freon destul sau deloc , pentru ca nu facea nimic , nu se auzea nici o actiune .
In plus mesajul " check coolant level " : oare de ce afiseaza regulat ; chiar daca motorul este rece, uneori frecvent inmers. senzor nivel defect sau vas de inlocuit cu totul?nu am erori in bord.
Nu stiu cum sa incep diagnosticarea .
Merci
MODEL: Zafira 2011
MOTOR: A18XER
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Aparent, nu merge treapta 1: când pornești A/C, chiar cu motor rece, ar trebui să pornească ventilatorul pe prima treaptă.
Nu știu dacă are rezistență de trepte...poate ajută un coleg...
Ptr ”check coolant level”, trebuie făcute ceva verificări(cel mai probabil senzorul de nivel e problema):
-scoate mufa dela senzor, fă scurtcircuit între pinii mufei, ar trebui să dispară mesajul; dacă nu dispare, ai fir întrerupt;
-dacă mesajul a dispărut, problema e senzorul; se schimbă relativ ușor(la alte modele se mai poate repara, nu cred că e cazul aici): GM 13393366, în jur de 50-60RON.
Nu știu dacă are rezistență de trepte...poate ajută un coleg...
Ptr ”check coolant level”, trebuie făcute ceva verificări(cel mai probabil senzorul de nivel e problema):
-scoate mufa dela senzor, fă scurtcircuit între pinii mufei, ar trebui să dispară mesajul; dacă nu dispare, ai fir întrerupt;
-dacă mesajul a dispărut, problema e senzorul; se schimbă relativ ușor(la alte modele se mai poate repara, nu cred că e cazul aici): GM 13393366, în jur de 50-60RON.
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Asa mi se pare si mie, ca nu functioneaza treapta redusa.
Da, are rezistenta pentru treapta redusa.
Se poate verifica prin actionarea "manuala" a releelor pentru ambele trepte. (daca stii cum, daca vrei sa intrebi "cum", atunci nu trebuie incercat)
Pentru treaba cu nivelul, dupa verificarea recomandata de catre colegul @bibu16v, sansele sunt 50 - 50% sa fie defect senzorul sau "borcanul".
In vasul de expansiune, exista un plutitor cu un magnet integrat in el, (magnetul actioneaza contactele "reed" din senzor), de multe ori, acest plutitor ramane cumva blocat mai jos de nivelul lichidului, din cauza mizeriei sau din cauza ca "a luat apa".
Da, are rezistenta pentru treapta redusa.
Se poate verifica prin actionarea "manuala" a releelor pentru ambele trepte. (daca stii cum, daca vrei sa intrebi "cum", atunci nu trebuie incercat)
Pentru treaba cu nivelul, dupa verificarea recomandata de catre colegul @bibu16v, sansele sunt 50 - 50% sa fie defect senzorul sau "borcanul".
In vasul de expansiune, exista un plutitor cu un magnet integrat in el, (magnetul actioneaza contactele "reed" din senzor), de multe ori, acest plutitor ramane cumva blocat mai jos de nivelul lichidului, din cauza mizeriei sau din cauza ca "a luat apa".
- iaminm
- OP
- 122 mesaje
- din 23 Dec 2015
- Zafira 2011 A18XER
- Arad
iaminm
- Mesaje scrise: 122
- Locatie: Arad
- Masina: Zafira 2011 A18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2015
- Mesaj Privat
Am revenit după ce am făcut intervențiile.
A fost înlocuită rezistenta de treapta și acum pe prima treaptă ventilatorul funcționează normal. Doar că ventilatorul pornește când temperatura ajunge la 107 grade, mi se pare cam mult .nu se poate reduce că sa pornească la 100 grad de exemplu?. Daca cuplez aerul condiționat, demarează ventilatorul și funcționează.
Pentru problema cu nivelul, am înlocuit vasul de expansiune și senzorul. Acolo în vas, pereții și plutitorul erau cu depuneri de ulei, întrucât am avut o problema la termoflot - (răcitor de ulei ) care a infiltrat ulei in lichidul de răcire. Trebuia sa fi înlocuit vasul de expansiune când am schimbat și termoflot și curățat instalația de răcire. Plutitorul nu se mișca din cauza uleiul depus.
Mia dat niste bătăi de cap această situație cu termoflotul, mi se pare că este o piesa sensibilă .
A fost înlocuită rezistenta de treapta și acum pe prima treaptă ventilatorul funcționează normal. Doar că ventilatorul pornește când temperatura ajunge la 107 grade, mi se pare cam mult .nu se poate reduce că sa pornească la 100 grad de exemplu?. Daca cuplez aerul condiționat, demarează ventilatorul și funcționează.
Pentru problema cu nivelul, am înlocuit vasul de expansiune și senzorul. Acolo în vas, pereții și plutitorul erau cu depuneri de ulei, întrucât am avut o problema la termoflot - (răcitor de ulei ) care a infiltrat ulei in lichidul de răcire. Trebuia sa fi înlocuit vasul de expansiune când am schimbat și termoflot și curățat instalația de răcire. Plutitorul nu se mișca din cauza uleiul depus.
Mia dat niste bătăi de cap această situație cu termoflotul, mi se pare că este o piesa sensibilă .
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Temperatura de pornire a ventilatorului este normală ptr motoarele astea...așa sunt proiectate, ptr diminuarea noxelor și mpărirea randamentului. Dacă folosești un lichid de răcire de calitate(cu un pct de firbere mai ridicat) și instalația de răcire funcționează în parametri, nu ar trebui să-ți faci griji...
Ceva soluții de care am auzit, ar fi montarea unui termostat care deschide mai devreme, dar nu cunosc detalii...dacă nu mă înșeală memoria, cred că @ney știe mai multe...ar mai fi varianta să schimbi senzorul de pe radiator(ptr pornire ventilator), dar trebuie găsit unul cu temperatură mai coborâtă...personal, am schimbat termostatul, cu unul dela Thermotec, și îmi pare că merge motorul o idee(câteva grade) mai rece...dar trebuie să mai analizez, că temperatura de-acum nu prea mă ajută...aștept canicula
La motoarele din gama XER, garniturile la termoflot sunt consumabile și e bine să le schimbi mai devreme(mai ieftin), decât mai târziu, când apar și consecințe mai costisitoare....Eu am avut noroc, a-nceput să picure ulei în exterior, pe eșapament, și m-am prins repede și am schimbat garniturile, fără alte consecințe...
Cu plutitorul din vas am pățit similar, era gripat pe ax, din cauza pietrei depuse din lichidul de răcire: un strat foarte fin, dar suficient să blocheze circulația liberă a plutitorului...
Ceva soluții de care am auzit, ar fi montarea unui termostat care deschide mai devreme, dar nu cunosc detalii...dacă nu mă înșeală memoria, cred că @ney știe mai multe...ar mai fi varianta să schimbi senzorul de pe radiator(ptr pornire ventilator), dar trebuie găsit unul cu temperatură mai coborâtă...personal, am schimbat termostatul, cu unul dela Thermotec, și îmi pare că merge motorul o idee(câteva grade) mai rece...dar trebuie să mai analizez, că temperatura de-acum nu prea mă ajută...aștept canicula
La motoarele din gama XER, garniturile la termoflot sunt consumabile și e bine să le schimbi mai devreme(mai ieftin), decât mai târziu, când apar și consecințe mai costisitoare....Eu am avut noroc, a-nceput să picure ulei în exterior, pe eșapament, și m-am prins repede și am schimbat garniturile, fără alte consecințe...
Cu plutitorul din vas am pățit similar, era gripat pe ax, din cauza pietrei depuse din lichidul de răcire: un strat foarte fin, dar suficient să blocheze circulația liberă a plutitorului...