Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J
Soluție
  • criste

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2011 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Salutare,

Azi de dimineata am observat ca nu imi mai porneste ventilatia in habitaclu. Nici rece, nici cald.
Am apasat butonul pt degivrare parbriz si niciun semn.
Am verificat cu testerul si nu am erori.

Video

Am verificat siguranta ventilatorului si este ok.


As vrea sa verific ventilatorul si modului de control al ventilatorului cu multimetrul, dar nu stiu cum.
Poate imi spuneti cum sa procedez.



Va multumesc anticipat!


MODEL: Astra 2011
MOTOR: A17DTJ

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

Skip ads

  • ney

  • Mesaje scrise: 1,059
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Salut!
scoti mufa ventilatorului si alimentezi cu plus si minus.
Daca merge ,verifici in mufa regulatorului daca vine ceva ,,,plus sau minus.
Poate vin ambele ( pornind si ventilatia) si atunci e regulatorul ars , si verifici si filtrul de polen.
Daca nu vine unul din ele ,mai ales plus, verifici sigurantele amanuntit.
Primul lucru totusi baga mana prin lacasul filtrului
si verifica daca se invarte usor ventilatorul pt. Ca o turatie greoaie sau deloc sau filtrul infundat arde regulatorul
  • criste

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2011 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Am bagat mana in lacasul filtrului si am observat ca se invarte usor ventilatorul.
Imi poti spune de unde pot alimenta cu plus si minus ventilatorul, adica ce sursa de alimentare sa folosesc?
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,059
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Dupa intrebarea asta ,ar trebui sa mergi la un electrician.
Scuze!
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,574
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Iei un cablu bifilar de 2 m... 0.75 mmp și alimentezi de la bornele acumulator
  • criste

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2011 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Oct 2016

  • Mesaj Privat
A folosit un cablu bifilar si am alimentat de la un redresor auto.
Dupa conectare am observat ca ventilatorul are oscilatii in functionare. Adica viteza de rotatie a ventilatorul fluctueaza, nu este constanta, Probabil ca are vreun contact imperfect din cauza uzurii majore.
Cred ca o sa schimb ventilatorul si regulatorul de turatie.

Imi puteti recomanda o anumita marca de ventilator in afara GM?
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Colegul livecro ti-a scris mai sus sa alimentezi la bornele acumulatorului. Si tu ce faci, alimentezi la redresor...
Colegul ney ti-a dat pas cu pas ce sa verifici. Apoi ti-a recomandat sa mergi la electrician, si sincer sunt cam de aceeasi parere.
Adica indiferent de ce sfaturi primesti aici tu faci tot ce te taie capul.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Nu vă mai obosiți!
Unii ne testează cunoștințele, alții consecvența...
  • criste

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2011 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Mihai.P a scris:Colegul livecro ti-a scris mai sus sa alimentezi la bornele acumulatorului. Si tu ce faci, alimentezi la redresor...
Colegul ney ti-a dat pas cu pas ce sa verifici. Apoi ti-a recomandat sa mergi la electrician, si sincer sunt cam de aceeasi parere.
Adica indiferent de ce sfaturi primesti aici tu faci tot ce te taie capul.


Incercasem la redresor inainte sa citesc postarea colegului livrecro. O sa incerc si la acumulator maine.

Colegul ney mi-a dat pas cu pas, si ii multumesc pt informatii. Dar tu ce vrei sa realizezi cu aceste comentarii rautacioase?
Sa ma trimiti la electrician!
Nu ma duc. Vreau sa incerc sa-mi rezolv eu problema.
Totusi, daca nu poti oferi o informatie utila legata de subiectul postului, poti treci mai departe si sa faci "ce te taie capul".
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Nu a fost cu rea intentie, dar nu cunosti functionarea unui redresor. Apoi dai vina pe ventilator ca nu merge corect.
Vrei sa iti rezolvi problema, e de apreciat. Metoda `meseriasilor` este cea descrisa de tine, adica inlocuiesti regulatorul si ventilatorul. Si poate nu se rezolva, poate aveai un fir rupt undeva si rezolvai cu o banda izoliera de 5 lei.
Vrei sa iti rezolvi problema cu ajutor pe forum, si mai bine. Ai nevoie de un multimetru sa faci masuratori. Ai asa ceva?
Iti recomand sa incepi cu masuratori la regulatorul de turatie, daca primeste 12V pe alimentare si daca primeste comanda de viteza. Masuratorile ar trebui le faci cu firele legate, adica ar trebui sa introduci sondele multimetrului in conectori, cu grija mare sa nu faci vreun scurt.
Iti recomand sa scoti borna acumulatorului daca te apuci sa desfaci conectorii regulatorului de turatie sau ventilator.
  • criste

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2011 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Multumesc Mihai.P! !
Apreciez ultimul tau comentariu, mi-a fost foarte ajutator.

1. Am verificat ventilatorul la acumulatorul auto si am observat ca functioneaza la turatie constanta. Are putine vibratii/trepidatii radialle/laterale dar cred ca e normal la cei 390 000 ai masinii.De vreo 2 saptamanii era si mai zgomotos la rece, avea harait, un sunet precum ar freca paletele de plastic in ceva, probabil carcasa ventilatorului.
2. Al luat multimetru, l-am setat pe volti si am verificat firul(probanil ca vine de la modulul de control al climei si ventilatie) care intra in regulatorul de turatie fara contact pus
- fara contact pus valoarea afisata pe multimetru era: 12.00 V
3. Am introdus firul de la punctul 2 in regulatorul de turatie si am verifica tensiunea la cei 2 pini ai regulatorului la care se conecteaza ventilatorul.
- cu contact pus valoarea afisata pe multimetru era: 3.67 - 4 si ceva Volti
- cu contact pus din modulu de control al climei am dat ventilația la maxim iar valoarea afisata pe multimetru era: 12.00 V
Prin urmare sunt functionale si regulatorul si ventilatorul.

4. Am verificat cu multimetrul si sigurantele din compartimentul motor ce tin de functionare ventilatoarelor si par in regula.
Cred ca sursa defectiunii este vreu releu, dar nu stiu cum sa verific aceste relee cu multimetru, cu patru sau 5 pini din panoul de sigurante.

Astept niste indicatii din partea voastra, daca aveti timpul necesar si placerea..
Oricum, va mulțumesc foarte mult pt indicatiile oferite care mi-au fost de mare ajutor.

Apreciez!

O zi minunata sa aveti!
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Regulatorul, nu il poti verifica asa (ti s-a spus deja)!
Iesirea regulatorului trebuie sa fie pe o sarcina (pe "ventilator" sau pe un bec de 12V si cel putin 21W), valoarea masurata cu iesirea in gol, nu are relevanta.
Cu iesirea regulatorului, conectata pe sarcina, masori (sau observi) tensiunea pe iesire si NEAPARAT si tensiunea de intrare pe acest regulator (firele groase din cealalta mufa).
Daca la intrare ai tensiune corecta (12V - 14V) si la iesire nu, foarte probabil ai un regulator defect.
Daca nici la intrare nu ai tensiune, abia atunci pornesti cu verificarile "mai adanc".

Dupa ceea ce spui tu ("De vreo 2 saptamanii era si mai zgomotos la rece, avea harait, un sunet precum ar freca paletele de plastic in ceva, probabil carcasa ventilatorului"), este clar ca motorul ventilatorului a cerut un curent mai mare decat cel nominal si la fel de clar ca nu a asigurat fluxul de aer necesar, deci ...
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Eu anual, la fiecare schimb de filtru de polen desfac si ventilatorul si il curat de mizerie cu o pensula. Ventilatorul trebuie sa fie perfect echilibrat, altfel pot aparea vibratii. Daca si dupa ce il cureti tot vibreaza poti sa il suspectezi de uzura.
Din pacate nu mai am TIS2000 functional sa caut o schema electrica, dar pot face o paralela cu sistemul de pe Astra H, acolo alimentarea regulatorului este permanenta, direct din UEC, printr-un fuzibil de 30A. Deci nu mai trece nici prin relee, nici prin contact sau altceva. Putin probabil la Astra J sa fie altfel, sper sa nu ma insel.
Regulatorul este 100% electronic, are o parte de comanda si electronica de putere pentru controlul tensiunii pe iesire. Exista sansa ca la mers in gol (fara sarcina) sa para functional, insa cand trec cativa amperi / zeci de amperi prin el sa cada mort. De aceea este important sa il testezi in sarcina.
Inca o data subliniez sa scoti bornele acumulatorului cand desfaci conectori la regulator sau ventilator!
  • criste

  • Mesaje scrise: 79
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2011 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Revin cu rezolvarea defectiunii.

Dupa ce am verificat cu multimetru sigurantele si regulatorul de turatie, iar totul parea in regula(pt cat pot eu intelege), am decis sa verific regulatorul si cu o lampa de control auto.
Am luat masa de la caroserie si am atins pe rand fiecare pin de iesire al regulatorului (din mufa unde se conecteaza ventilatorul).
Dupa ce am observat ca lampa se aprinde doar pe un singur pin (cel dinspre centru regulatorului), m-am gandit ca regulatorul ar trebui sa fie bun si am luat decizia de a inlocui ventilatorul (decizice care s-a dovedit a fi corecta), care prezenta semne de uzura (avea un harait de plastic pe plastic si usor descentrat/dezechilibrat) cu unul nou, nu din dezmembrari. M-am gandit ca cel sh ar putea avea uzura, care ar duce la o alta defectiune intr-o perioada scurta de functionare.

Cum am procedat;
1. am desfacut borna de minus de la baterie
2. am montat ventilatorul in locasul lui, prin introducere si rasucire in sensul acelor de ceasornic. La demontare se face invers: se pasa pe clema usor, se rasusceste invers acelor de ceasornic.
3 am montat regulatorul de turatie. Are 2 cleme de plastic mai mari.
4. am conectat firele care vin de la panoul de control a instalatiei de climatizare si pe cele de la ventilator.
5 am conectat borna de minus la baterie
6. cand am pus contactul pe displayul din bord a aparul mesajul "sa deschid-inchid geamul usii soferul" si apoi la fel pt usa pasagerului.
7 am mai asteptat 1 minut (m-am gandit ca poate isi face vreo calibrare sau ceva de genu) si am pornit sistemul de ventilatie,

Am dat o tura cu masina si totul pare functional si in parametri normali pt moment.

Cauza posibila:
Cred ca a fost ventilatorul, care din cauza uzurii solicita mai mult curent decat era prevazut in schema de functionare, moment in care reguratorul intrerupea aceasta solicitare datorita valorii mai mari decat ce putea suporta acest circuit. Cu alte cuvinte cred ca regulatorul "intra in supraprotectie".

Pt cine este interesat:
Masina - Astra J - A17DTJ - 81kw - 110cp
Cod piese verificate:
13276230 (1845105) - Ventilator, BLOWER Motor, FAN
13503201 (1808010) - Regulator/Releu/Reglaj aeroterma/suflanta de interior

Schema functionare aeroterma:


Componente instalatie climatizare-ventilatie

  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Felicitari, ma bucur ca ai rezolvat.
Si felicitari ca ai postat si solutia, sunt convins sa va fi de mare ajutor si altora.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,574
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Felicitări pt rezolvare și mai ales ca ai revenit cu modul de rezolvare, care poate fi foarte util pentru alți colegi. De obicei se "uita" sa se posteze și modul de rezolvare
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR