denys40
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2023
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,791 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,791
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
denys40
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2023
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
denys40
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2023
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,791 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,791
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
denys40
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2023
- Mesaj Privat
Nu virează nicăieri. Corectează ma dacă greșesc.
Pentru ca o supapa sa fie îndoită trebuie capul pistonului sa lovească în ea, odată ce aceasta nenorocire este produsa este suficient codita supape sa aibă o abatere de zecimi ( nu se vede cu ochiul liber) sa nu mai fie ce trebuie.
Da umblu la distribuție pentru ca bănuiesc ca distribuția este sarita de la punct și nu am cum sa vad acest lucru decât dacă pun cale pe motor și desfac capacul distribuției.
De sărit este sarita sigur dar trebuie văzut dacă sunt doar tacheti afectați sau și supape....evident ca toți mecanicii vor sa dea jos chiulasa ( lucru normal) dar asta înseamnă costuri mai mari...planare eventual dacă tot ai umblat acolo simeringuri... ghiduri....
Știu ce înseamnă un motor...de mic copil făceam motor si cutie de trabant singur.
Eu nu as vrea sa umblu la chiulasa asta e ideea...și dacă a mai făcut cineva aceasta operațiune fără sa o îndepărteze.
În fine. Mi a venit oricum ideea cum și ce sa fac. Cu o camera endoscop ma uit la capul pistonului și vad dacă este atins. Eventual pot ridica pistonul sus și sa dau jos și arcul de la supapa sa vad ce joc este și cum se comporta.
Pentru ca o supapa sa fie îndoită trebuie capul pistonului sa lovească în ea, odată ce aceasta nenorocire este produsa este suficient codita supape sa aibă o abatere de zecimi ( nu se vede cu ochiul liber) sa nu mai fie ce trebuie.
Da umblu la distribuție pentru ca bănuiesc ca distribuția este sarita de la punct și nu am cum sa vad acest lucru decât dacă pun cale pe motor și desfac capacul distribuției.
De sărit este sarita sigur dar trebuie văzut dacă sunt doar tacheti afectați sau și supape....evident ca toți mecanicii vor sa dea jos chiulasa ( lucru normal) dar asta înseamnă costuri mai mari...planare eventual dacă tot ai umblat acolo simeringuri... ghiduri....
Știu ce înseamnă un motor...de mic copil făceam motor si cutie de trabant singur.
Eu nu as vrea sa umblu la chiulasa asta e ideea...și dacă a mai făcut cineva aceasta operațiune fără sa o îndepărteze.
În fine. Mi a venit oricum ideea cum și ce sa fac. Cu o camera endoscop ma uit la capul pistonului și vad dacă este atins. Eventual pot ridica pistonul sus și sa dau jos și arcul de la supapa sa vad ce joc este și cum se comporta.
- corsablue
- ****
- 2,791 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,791
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
denys40
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2023
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
In general, cand loveste pistonul de diesel in supapa si cureaua de distriibutie ramane intacta si nu se slabeste din role :
- se sparg tachetii (daca e cu tacheti hidraulici)
- se defazeaza camele axei cu came (daca motorul e cu axe cu came ambutisate)
- se indoaie supapa intre capul supapei si ghid, daca motorul e cu doua axe cu came si supapele chiulasei lucreaza pe verticala la unghi (deci nu perpendicular pe piston) deci supapa lovita nu va mai inchide etans, rezultatul fiind o compresie slaba pe cilindrul respectiv ,,la pachet,, cu o bataie motor, daca motorul are compresie buna pe trei cilindrii si totusi mai porneste.
Ce as face eu: un test de compresie la rece, care iti va arata cu aceasta ocazie (chiar daca supapele sunt in regula si inchid corect) ce compresie ai pe fiecare cilindru in parte, compari cu valoarea din manualul de reparatii si stii daca se merita sa mai bagi bani in motorul asta, sau nu.
Testul de compresie se face cu toate bujiile demontate de pe motor si trebuie sa ai baterie buna.
- se sparg tachetii (daca e cu tacheti hidraulici)
- se defazeaza camele axei cu came (daca motorul e cu axe cu came ambutisate)
- se indoaie supapa intre capul supapei si ghid, daca motorul e cu doua axe cu came si supapele chiulasei lucreaza pe verticala la unghi (deci nu perpendicular pe piston) deci supapa lovita nu va mai inchide etans, rezultatul fiind o compresie slaba pe cilindrul respectiv ,,la pachet,, cu o bataie motor, daca motorul are compresie buna pe trei cilindrii si totusi mai porneste.
Ce as face eu: un test de compresie la rece, care iti va arata cu aceasta ocazie (chiar daca supapele sunt in regula si inchid corect) ce compresie ai pe fiecare cilindru in parte, compari cu valoarea din manualul de reparatii si stii daca se merita sa mai bagi bani in motorul asta, sau nu.
Testul de compresie se face cu toate bujiile demontate de pe motor si trebuie sa ai baterie buna.
denys40
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2023
- Mesaj Privat
alex_zr
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2022
- Mesaj Privat
Revin cu noutăți în cazul meu. Am făcut testul de compresie și mi-au ieșit următoarele valori:
Cilindrul 1: 14 bari; 15 bari
Cilindrul 2: 18 bari
Cilindrul 3: 9 bari; 10 bari
Cilindrul 4: 16 bari
Clar am ceva la cilindrul 3. Dar la ceilalți cum vi se par valorile? Că nu știu cât ar trebui să fie. Deocamdată mă interesează să pornească, chiar și în 3 pistoane.
Pe tobă nu iese fum. Am încercat și cu toba finală scoasă.
Cilindrul 1: 14 bari; 15 bari
Cilindrul 2: 18 bari
Cilindrul 3: 9 bari; 10 bari
Cilindrul 4: 16 bari
Clar am ceva la cilindrul 3. Dar la ceilalți cum vi se par valorile? Că nu știu cât ar trebui să fie. Deocamdată mă interesează să pornească, chiar și în 3 pistoane.
Pe tobă nu iese fum. Am încercat și cu toba finală scoasă.
denys40
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2023
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat