Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • B2692

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2023

  • Mesaj Privat
Salut, am observat intr-o seara dupa un drum Constanta - Brasov dupa ce m-am oprit masina a scos fum alb-gri din partea din fata stanga, a mirosit a incins in masina inainte sa iasa fumul, mentionez ca am mai avut probleme inainte cum ar fi faptul ca ma scotea din cruise control in timp ce mergeam fara sa apas frana sau sa dezactivez si isi pierdea din putere, accelera foarte greu, suierat si recent am vazut ca se aude si o curea, de curand am facut schimbul de ulei si am schimbat si EGR, unii zic ca ar fi probleme cu EGR altii ca ar fi intercoolerul, totusi nu inteleg de ce a iesit fum, nu am cunostinte de mecanica si mi-ar prinde bine putin ajutor, multumesc


MODEL: Opel Vectra C 2005
MOTOR: 1.9 150CP Z19DTH

CODURI EROARE: P2279 P0400 P0380

LOCATIE: Brasov
Skip ads

  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Salut , mai mult ca sigur furtunul metalic flexibil ce pleaca de pe galeria de evacuare spre EGR ( recircularea gazelor ) fisurat , de acolo si fumul din fata stanga , de acolo si primele 2 erori . A 3-a eroare e de la bujiile incandescente sau releu bujii ( trebuiesc verificate ) .
  • B2692

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2023

  • Mesaj Privat
Salut, nu a gasit nimic, a zis ca trebuia data galeria de admisie jos sa vada ce e acolo si ca am dpf la 120% si nu ii ppate da regenerare fortata caci am egr blocat pe deschis
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,067
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Posibil sa iti pufaie pe la clapetele din admisie.
Verifica daca tija swirl mai este pe pozitie si functioneaza. Daca nu e ok, ia in calcul anularea clapetelor si sudarea admisiei ca sa nu mai piarda gaze.
  • B2692

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2023

  • Mesaj Privat
A zis mecanicul ca el nu observa nimic, trebuia facuta regenerare fortata a dpf-ului si pt fum trebuie data jos toata galeria de admisie, reamintesc ca masina inainte sa scoata fum incepe sa miroasa a motorina foarte puternic si consumul creste si la 40%/50% apoi iese fum din fata stanga cumva, rog parere ca nu as vrea sa dezbrac tot motorul
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 236
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Din pacate pe asta se bazeaza mecanica,desfaci 90% din motor,ca sa schimbi o piulita.Daca esti meserias cu experienta,desfaci doar 70%,si daca ai si scule adaptate pentru o anumita operatie,poate doar 50%.
Daca ai filtrul infundat,scoti tot afara,apoi trimiti filtrul de particule la curatat,si in trecere verifici si injectia findca e posibil ca din cauza ei sa ti se fi indundat.Apoi tot asa in trecere,daca vrei sa iti mearga bine masina,cauti sa pui doar motorina buna de calitate,ulei de motor la nivel,si doar din cel recomandat de fabricant,filtre de combustibil,ulei si aer cit mai des schimbate,si din cind in cind,treci pe la un atelier si rogi sa ti se faca regenerarea din masina de diagnoza,asta in cazul in care masina nu a facut singura inainte,ca sa te asiguri ca nu se mai infunda curind filtrul de particule.
In cazul in care ti se pare exagerat,sfatul meu,sau al mecanicului,nu iti ramine decit sa inveti meserie,sa iti cumperi cele necesare pentru a o putea practica,dar cred ca la final iti va iesi mai scump asa,si vei ajunge la aceeasi concluzie.
  • B2692

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2023

  • Mesaj Privat
Nu e problema neaparat de bani caci inteleg ca e de investit problema e ca nu e nimic sigur adica n-as baga 50 milioane in ea si apoi sa mi zica pai... Nu stim ce are
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 236
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Trebuie sa intelegi ca mecanica nu este o stiinta exacta,nimeni,si nici o masina de diagnoza nu poate sa iti spuna ce piesa trebuie schimbata.Totul se bazeaza pe observatii,schimb de piese,probe.Mecanicii,nu pot avea la indemina piese noi,adica toate piesele noi,pentru toate modelele de masini care sau fabricat,ca sa probeze fiecare piesa,apoi,la final,sa monteze piesa stricata si sa ceara bani doar pentru aia.
Pe deasupra,ca sa dam un exemplu,masina de diagnoza da eroare de ,,lipsa de presiune inalta" in sistemul de combustibil,repet,doar ca exemplu,ok,ce piesa va trebui sa schimbe,ori sa repare?
Cauzele posibile pot fi multiple,nu ajunge motorina la pompa de injectie,ajunge dar e de proasta calitate,si nefacind explozie cum trebuie in cilindru nu porneste masina,deci nu incepe sa urce presiunea,mai departe,ajunge motorina la pompa de injectie,dar nu scoate cu presiune,iar acum se pune intrebarea,nu scoate,sau pompa da,dar se pierde pe returul unui injector,sau prin alta parte,si continuam,ajunge motorina la pompa de injectie,iese cu presiune spre rampa,si totusi,am o eroare de presiune la diagnoza....sa fie oare senzorul de presiune defect,sa nu functioneze regulatorul de presiune?...etc,etc,adica poate ai ECU defect si nu citeste ce trebuie.
Daca se intelege pina aici,acum trebuie sa ne punem intrebarea logica,cum va testa mecanicul ca sa afle care piesa da probleme in realitate,in asa fel incit clientul sa nu fie nevoit sa plateasca toate piesele banuite ca defecte?
Este imposibil,de altfel,daca ar fi existat o solutie magica,nu ar mai fi existat mecanici,ar fi fost de ajuns o masina de diagnoza super inteligenta.
Eu personal,la ce zici tu ca ai acolo,bazindu-ma doar pe cuvintele tale,as scoate admisie si evacuare de pe masina si le-as curata,apoi le-as monta si as proba sa vad daca sa remediat problema.
Presupunind ca sa remediat,si aici incepe durerea,te-as chema, si ti-as aduce la cunostinta ca ce am facut pina in momentul respectiv este remediarea pieselor care dadeau eroare,DAR,acum urmeaza sa aflam de ce sa intimplat acel lucru,si sa remediem,adica,sa vedem de ce sa astupat filtrul de particule,injectie proasta?ulei de motor de proasta calitate?nivelul de ulei de motor peste semnul de pe joja?si inca vreo 20 de etc-uri...iar toate acestea inseamna scoaterea injectoarelor din motor,si verificare in bancul de probe,dupa care,repararea lor daca este necesara,schimbarea combustibilului,a filtrului de combustibil,filtrului de aer si de ulei de motor,si inca citeva mici chestii....numai ca toate astea costa,si costa mult,asa ca,imi pun intrebarea urmatoare,imi cer banii pe ce am facut pina acum,si nu ma intereseaza ca o sa revii dupa putin timp,suparat,si cu pretentii ca nu a durat reparatia,sau iti comunic ce ar trebui sa mai faci la masina ca sa fie ok,si te pierd de client,deci nu imi platesc facturile,si nu pun nimic pe masa.
Pentru mine personal chestia asta mereu a fost o mare dilema,si din practica iti spun ca nimeni nu vrea sa cheltuie ca sa isi repare masinile asa cum este necesar,toti vor rapid si ieftin.Probabil ca este motivul pentru care am renuntat la mecanica,si m-am retras in sisteme de injectie,e mai putin complicat,clientul aduce injectoarele,le probez in stand,le scot un raport,se vede ca sint stricate,le repar,scot alt raport,si din acel moment nu mai ma intereseaza ce face clientul cu masina,daca uita sfaturile primite,si merge la unchiul sa-i dea niste motorina de la tractor.Peace!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR