Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire
Soluție
  • T3RR4TR0N

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Antara 2013 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2023

  • Mesaj Privat
Salutare. AM si eu o problema cu un Opel Antara 2013 2.2 Diesel 184HP.
Masina este de cateva saptamani in posesia mea si bineinteles ca am multe necunoscute pe care vreau sa le invat.

Acum cateva zile am deschis recipientul de lichid de racire doar ca sa vad mai bine in interior culoarea lichidului si eventual daca are impuritati. Lichidul arata bine, roz curat, omogen... pare ok. Incepand din ziua respectiva, dupa fiecare drum, indiferent cat de scurt este drumul sau cat de frig este afara, cand opresc motorul, ramane ventilatorul de la radiator pornit inca aproximativ 30-45 secunde. Acest lucru nu se intampla inainte sa verific recipientul de lichid. Acum intrebarile:

Oare am gresit eu ca am deschis si inchis la loc acel recipient?
Sau este doar o coincidenta (deschidrea acelui recipient cu ventilatorul care si`a schimbat comportamentul)?
Si daca este doar o coincidenta, atunci care ar fi problema?

Multumesc anticipat.

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Este posibil ca acel bușon să nu mai închidă cum trebuie...eu l-aș schimba cu unul original.
  • T3RR4TR0N

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Antara 2013 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2023

  • Mesaj Privat
Este original si s`a strans foarte bine, nu se da peste cap, nu fasaie (ca si cum ar scapa presiune) cand e motorul cald
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Ar trebui văzută temperatura reală a motorului, ori în meniul ascuns, ori diagnoză. Nu știu cât ar trebui să fie temperatura, dar eu suspectez cam 2 probleme:
1. ce se-ntâmplă e o coincidență(nu prea cred în ele), e un senzor pe miriște care pornește/menține ventilatorul aiurea;
2. ventilatorul funcționează corect, temperatura lichidului de răcire este mai ridicată ca înainte; cauze ar putea fi un termostat mai leneș, deschide târziu/incomplet, sau bușonul nu mai menține presiunea normală(1,2-1,4bar) în instalația de răcire și atunci temperatura lichidului este mai mare decât în mod normal, declanșând o funcționare suplimentară(sau diferită) a ventilatorului.
O monitorizare atentă a temperaturii motorului și a funcționării ventilatorului ar putea aduce niște indicii utile...
LE
Temperatura de deschidere termostat este 87grd C.
  • T3RR4TR0N

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Antara 2013 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2023

  • Mesaj Privat
Am descoperit aseara care era treaba.
In primul rand deschiderea vasului de expansiune a fost doar o coincidenta.

Ramanerea ventilatorului pornit cateva zeci de secunde dupa oprirea motorului indica faptul ca DPF`ul era incarcat pana la nivelul la care incerca sa faca o curatare din aceea pro-activa. Si daca nu reusea sa o faca dupa 4-5 incercari urma sa se aprinda martorul acela in bord care indica faptul ca este la ultima incercare de a curata DPF`ul si de data aceea trebuie neapart facuta. Asa ca am scos masina la un drum de jumatate de ora cu motorul turat la 3000rpm (constant, nu fluctuant) apoi totul a revenit la normal, ba chiar mai bine decat inainte. Acceleratia raspunde mai bine, consumul instant la ralanti a scaut de la 1.1-1.2l/h la 0.6-.07l/h, ventilatorul nu mai ramane pornit dupa oprirea motorului nici dupa drumuri lungi sau supra-turate (in mod normal 20min la 2000rpm ar trebui sa ajunga dar masina mea fiind cam veche am preferat sa fac putin exces de zel in curatarea DPF`ului).

Aceste informatii le`am gasit confirmate de zeci de useri pe un forum strain dedicat Opel Antara (nu dau numele ca sa nu primesc vreun avertisment de reclama, dar daca se doreste si se permite, pot oferi link`uri catre discutiile respective).
  • Mr.Opel

  • Mesaje scrise: 2,373
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Aceste informatii le`am gasit confirmate de zeci de useri pe un forum strain dedicat Opel Antara (nu dau numele ca sa nu primesc vreun avertisment de reclama, dar daca se doreste si se permite, pot oferi link`uri catre discutiile respective).

Pune linkuri linistit.

Multumim pentru update!
  • T3RR4TR0N

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Antara 2013 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2023

  • Mesaj Privat
https://www.antaraownersclub...n&o=relevance
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem răcire

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR