Ieri am luat hotararea sa schimb tachetii dupa o consultare cu mecanicul, care, mi-a spus acelasi lucru ca tachetii sunt de vina. Ajuns la mecanic, respectivul s-a apucat de treaba, a inceput sa desfaca tot ce este necesar ptr a da jos axul cu came iar apoi sa ajunga la tacheti si culbutori. Eu i-am spus ca vreau sa schimb doar tachetii si uleiul cu filtru fara ax cu came ptr ca este destul de scump. El a tras concluzia ca si axa cu came este uzata, insa mie nu mi s-a parut uzat axul cu came inspectandu-l vizual. Parerea mea este ca ptr a trage concluzia de uzura e nevoie de masuratori. Sau ma insel eu? A masurat cu sublerul si nu sunt sigur, dar pe fiecare cama dimensiunea era de 23mm. Mi-a spus ca masina nu este ingrijita. Eu am schimbat uleiul acum exact 1 an, iar kilometri are vreo 3000 cu acest ulei, care a iesit negru complet.
Poza cu motorul inainte de procedura:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Mecanicul a cumparat tachetii si uleiul acesta:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
A scos axul cu came, culbutorii si intr-un final tachetii. A inceput curatarea cu pistol de aer a gaurilor de montare a tachetilor, montarea noilor tacheti care nu au fost comparati ca si dimensiuni cu vechii tacheti originali ai masinii prin masurare si cantarire. I-a bagat pe cei noi la loc pur si simplu, dar dupa ce i-a presat la menghina deoarece erau intariti, in tensiune. Dupa montaj am pornit motorul si l-am lasat vreo 5 minute sa se incalzeasca, in acest timp motorul avea alt sunet, diferit fata de cel de bataie pe care il aveam inainte (Aici imediat dupa montarea tachetilor: VIDEO AICI ). Dupa cele 5 minute, parca zgomotul s-a mai redus in proportie de aprox 30% dar tot nu cum ma asteptam eu.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Am plecat de la service si m-am dus pe sosea vreo 10km gandindu-ma ca in acest fel ajut la umplerea si ungerea mai buna a tachetilor noi, sperand ca bataia sa dispara. Seara am iesit din nou cu masina in oras, iar la pornire am fost surprins sa aud ca motorul se aude exact ca inainte, bataia tachetilor este exact ca inainte sa ii schimb: (La sfarsitul clipului se aude si la acceleratie cat de urat fac...)
Ma obsedeaza lucrul asta si as dori sa rezolv problema cumva ptr ca stiti si voi cum suna acest motor, este foarte silentios iar sunetul pe care il scoate acum ma inebuneste 😭
Voi ce imi recomandati? Sa schimb si culbutorii (adica acele talpi care vin peste tacheti)?
De la ce credeti ca ar putea persista in continuare acest sunet, ce verificari mai pot face la motor?
MODEL: Astra G 1.6 8V
MOTOR: X16SZR