- popcalin_88
- OP
- 7 mesaje
- din 26 Mar 2018
- Astra 2005 Z17DTL
- Bihor
popcalin_88
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2018
- Mesaj Privat
johnybubu
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2021
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Colegul @iulian1971, ti-a prezentat metoda cea mai sigura si comoda. Conditia ar fi sa vorbesti despre ECU original al masinii.
Daca vorbesti despre un alt ECU, achizitionat SH si pe care vrei sa il folosesti pe masina ... se complica treaba.
Aici, intervin unele solutii mai distractive, dintre care:
- citire TMS370, din modulul immo;
- citire eeprom din interiorul ECU.
Daca vorbesti despre un alt ECU, achizitionat SH si pe care vrei sa il folosesti pe masina ... se complica treaba.
Aici, intervin unele solutii mai distractive, dintre care:
- citire TMS370, din modulul immo;
- citire eeprom din interiorul ECU.
johnybubu
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2021
- Mesaj Privat
Ok, am înțeles cam cum stã treaba. Având în vedere cã am cumpãrat mașina în 2007, la 88.000km, tind sã cred cã are ECU original deci... singura șansã, la reprezentantã. Mai rãmâne de vãzut dacã vor vrea sã mi-l dea sau îmi vor "propune" o diagnoza "ieftinã", la ei. Mulțumesc colegilor ptr ajutor. O zi buna tuturor!
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
johnybubu
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2021
- Mesaj Privat
Ptr o resetare ECU. Am bordul ca un pom de iarnã-martori aprinși la ulei, apã și check engine. Presiune ulei vine la rampa, oricum, am schimbat sonda de ulei, urmeazã sã schimb senzorul de temperatura lichid racire și vedem ce se întâmplã, însã suspectez ceva nereguli la ECU. Când pun contactul pornesc amândouã ventilatoarele (AC+radiator). Sper sã-și revinã dupã înlocuirea senzorului de temp. motor. Dacã nu, mergem mai departe..
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
johnybubu
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2021
- Mesaj Privat
johnybubu
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2021
- Mesaj Privat
Bună seara tuturor, revin cu noutăți : - verificat senzor temperatura lichid racire, este în parametrii (rezistență ohmi) conform graficului în funcție de temperatura lichidului (verificat în paralel cu unul nou)
-lipsa prezentă tensiune, firul albastru, la mufa de conectie a senzorului de temperatura. Din cele citite pe diferite surse, am înțeles că ar trebuii să măsurăm 5v la alimentarea senzorului. Pe celalalt fir (maro) ar fi ceva prezentă, însă foarte slabă și scade usor. (ceva de genul 0.29-0.27-0.24v și tot asa până la 0).Măsurat cu aparat de măsură.
Încă nu am desfăcut ECU, dar suspectez că ar fi de acolo problema. (în caz că nu iese tensiune către senzorul de temperatura). Apropo, unde as putea găsi schema electrica a ECU, ptr a localiza și măsura cu exactitate valorile de ieșire /intrare?
Anexez valorile măsurate cu OPCOM - ul. Mulțumesc tuturor pentru ajutor!
-lipsa prezentă tensiune, firul albastru, la mufa de conectie a senzorului de temperatura. Din cele citite pe diferite surse, am înțeles că ar trebuii să măsurăm 5v la alimentarea senzorului. Pe celalalt fir (maro) ar fi ceva prezentă, însă foarte slabă și scade usor. (ceva de genul 0.29-0.27-0.24v și tot asa până la 0).Măsurat cu aparat de măsură.
Încă nu am desfăcut ECU, dar suspectez că ar fi de acolo problema. (în caz că nu iese tensiune către senzorul de temperatura). Apropo, unde as putea găsi schema electrica a ECU, ptr a localiza și măsura cu exactitate valorile de ieșire /intrare?
Anexez valorile măsurate cu OPCOM - ul. Mulțumesc tuturor pentru ajutor!
johnybubu
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2021
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Intre senzor si ECU, mai exista o mufa buclucasa (mufa aceea rotunda si urata, dintre baterie si panoul cu sigurante).
A masurat cineva continuitatea intre pinii din mufa senzorului si pinii din mufa ECU?
Daca nu, ar fi bine sa o faceti. Incepeti cu lucrurile simple si abordabile fara costuri mari!
Ar trebui sa regasesti in jur de 5V, pe firul Negru cu Alb, din mufa senzorului, dar acesta trece prin acea mufa, daca acolo exista un contact imperfect, degeaba ECU furnizeaza acea tensiune.
Masurat daca in aceasta mufa (pe pinul 7) ajunge tensiunea de 5V ... Spray de contacte in mufele ECU si mufa aceasta rotunda, clipsate ferm la loc si reverificat.
A masurat cineva continuitatea intre pinii din mufa senzorului si pinii din mufa ECU?
Daca nu, ar fi bine sa o faceti. Incepeti cu lucrurile simple si abordabile fara costuri mari!
Ar trebui sa regasesti in jur de 5V, pe firul Negru cu Alb, din mufa senzorului, dar acesta trece prin acea mufa, daca acolo exista un contact imperfect, degeaba ECU furnizeaza acea tensiune.
Masurat daca in aceasta mufa (pe pinul 7) ajunge tensiunea de 5V ... Spray de contacte in mufele ECU si mufa aceasta rotunda, clipsate ferm la loc si reverificat.
johnybubu
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2021
- Mesaj Privat
Vă referiți la pinul 7 din mufa rotundă? O să verific aceea mufă, nu am desfăcut-o încă, să înțeleg că prin acest pin primește tensiune mufa senzorului de temperatura (la mine firele sunt gri și maro). Știți cumva și nr. pinului de masă, din mufa rotundă? Dacă da, v-aș ruga să-mi scrieți. Mulțumesc pentru răspuns. O să verific aceea mufă (rotundă) și revin. Mulțumesc
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
johnybubu
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2021
- Mesaj Privat
Să înțeleg că pe pinul 7 din mufa rotundă vine semnal(firul negru/alb) - trece prin senzor și se întoarce la pinul 8 din mufa rotundă pe firul albastru ? Numerele 84 respectiv 85 reprezintă pinii de ieșire/intrare semnal din ECU către mufa rotundă /senzorul în cauză?
Ca să nu fie o confuzie de zenzor, precizez că am făcut măsurători la acel senzor de temperatura lichid racire care se găsește sub termostat. Nu știu de altul, dacă exista, rog specificați. Mulțumesc mult pentru amabilitate!
Ca să nu fie o confuzie de zenzor, precizez că am făcut măsurători la acel senzor de temperatura lichid racire care se găsește sub termostat. Nu știu de altul, dacă exista, rog specificați. Mulțumesc mult pentru amabilitate!
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
ECU, pe pinul 84, furnizeaza o tensiune de referinta (fixa si cunoscuta de catre ECU), in jur de 5V.
Aceasta tensiune, prin firul Negru cu Alb ajunge pe pinul 7 al mufei rotunde, iese din mufa rotunda tot pe fir Negru cu Alb si ajunge in pinul 1 al senzorului.
Senzorul lasa o parte din aceasta tensiune sa treaca (exprimare populara, pentru a fi inteles), tensiune care pleaca din pinul 2 al senzorului pe firul Albastru, intra in mufa rotunda pe pinul 8, iese tot pe fir Albastru si ajunge pe pinul 85 al ECU.
Tensiunea pe care o poti citi pe pinul 85 al ECU (cand totul este functional si conectat), este variabila in functie de temperatura citita de senzor.
Nu te complica cu termeni si alte cele, incearca sa urmaresti traseul celor doua fire.
Despre pozele postate cu chestii de prin Op Com, nu am nerv sa le urmaresc, le-ai si postat aiurea, la gramada, de prin toate modulele si mai sunt si in chestia aia de cica ar fi limba romana, din care nu ai cum sa intelegi ceva.
Repet, eu gasesc si la Zafira A si la Astra G, cu acest motor, doar culorile acestea la senzorul de temperatura lichid racire motor.
Motorul nu il cunosc, nu stiu daca voi ati confundat senzorul.
Aceasta tensiune, prin firul Negru cu Alb ajunge pe pinul 7 al mufei rotunde, iese din mufa rotunda tot pe fir Negru cu Alb si ajunge in pinul 1 al senzorului.
Senzorul lasa o parte din aceasta tensiune sa treaca (exprimare populara, pentru a fi inteles), tensiune care pleaca din pinul 2 al senzorului pe firul Albastru, intra in mufa rotunda pe pinul 8, iese tot pe fir Albastru si ajunge pe pinul 85 al ECU.
Tensiunea pe care o poti citi pe pinul 85 al ECU (cand totul este functional si conectat), este variabila in functie de temperatura citita de senzor.
Nu te complica cu termeni si alte cele, incearca sa urmaresti traseul celor doua fire.
Despre pozele postate cu chestii de prin Op Com, nu am nerv sa le urmaresc, le-ai si postat aiurea, la gramada, de prin toate modulele si mai sunt si in chestia aia de cica ar fi limba romana, din care nu ai cum sa intelegi ceva.
Repet, eu gasesc si la Zafira A si la Astra G, cu acest motor, doar culorile acestea la senzorul de temperatura lichid racire motor.
Motorul nu il cunosc, nu stiu daca voi ati confundat senzorul.