nicu_m
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Alba Iulia
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2023
- Mesaj Privat
Buna! Va scriu in speranta ca cineva a mai patit asta! Opel corsa d 1.3 cdti ,75 cp z13dtj.Problema consta in faptul ca dupa ploaie dimineata ,la rece se aprinde martorul esp urmat de masina cu cheita si nu mai trece de 1500 de turatii.Am dus o la mai multe teste si toti ziceau ca e ecu. Am inlocuit ecu si dupa 2 sapt ,dupa prima ploaie la fel. Dupa ce merg cu ea si se incalzeste iai revine si se sting martorii din bord. Daca stie cinwva de prb asta rog sa ma ajute cu un raspuns.
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
nicu_m
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Alba Iulia
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2023
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Destul de ciudat ca doar ECU ABS sa nu comunice cu ECU Motor. Este posibil totusi ca aceea sa fie doar o problema intermitenta, de scurt timp si singurul modul care "sesizeaza" sa fie modulul ABS.
Probabil cand se face diagnoza, problema nu mai apare ca prezenta, altfel nu ai avea cum sa pornesti motorul.
Din ce vad eu, comunicarea pentru lantul de immo, este pe aceeasi magistrala CAN si culmea, trece prin modulul ABS ... de asta spun ca nu poate fi o problema de lunga durata, ci poate cand ajungi la o denivelare sau ceva de acest gen.
Ar fi fost interesanta o stergere completa de erori (pe toate modulele), circulat cu masina pana reapare problema si recitite erorile din toate modulele. Asa iti puteai face o imagine mai clara.
La cum vad eu, probleme ar utea fi asa:
- contacte (cele pentru CAN) oxidate in mufa intermediara dintre ABS si ECU Motor;
- contacte (cele pentru CAN, alimentare sau masa) oxidate in mufa ECU Motor;
- defect in interiorul modulului ABS, astfel incat acesta (modulul) asigura trecerea magistralei CAN prin el, dar el nu mai comunica cu aceasta magistrala (deci contacte in interior, nu la mufe);
- sau, daca eroarea se refera la lipsa comunicare cu ESP (nu cu ABS), posibil sa fie problema cu senzorul de rotatie (numit si senzor ESP) sau cu mufa acestuia.
Probabil cand se face diagnoza, problema nu mai apare ca prezenta, altfel nu ai avea cum sa pornesti motorul.
Din ce vad eu, comunicarea pentru lantul de immo, este pe aceeasi magistrala CAN si culmea, trece prin modulul ABS ... de asta spun ca nu poate fi o problema de lunga durata, ci poate cand ajungi la o denivelare sau ceva de acest gen.
Ar fi fost interesanta o stergere completa de erori (pe toate modulele), circulat cu masina pana reapare problema si recitite erorile din toate modulele. Asa iti puteai face o imagine mai clara.
La cum vad eu, probleme ar utea fi asa:
- contacte (cele pentru CAN) oxidate in mufa intermediara dintre ABS si ECU Motor;
- contacte (cele pentru CAN, alimentare sau masa) oxidate in mufa ECU Motor;
- defect in interiorul modulului ABS, astfel incat acesta (modulul) asigura trecerea magistralei CAN prin el, dar el nu mai comunica cu aceasta magistrala (deci contacte in interior, nu la mufe);
- sau, daca eroarea se refera la lipsa comunicare cu ESP (nu cu ABS), posibil sa fie problema cu senzorul de rotatie (numit si senzor ESP) sau cu mufa acestuia.
nicu_m
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Alba Iulia
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2023
- Mesaj Privat
nicu_m
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Alba Iulia
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2023
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Erori care pot fi din mai multe cauze, chiar si un modul incorect codat.
Ar trebui sterse si vazut care reapare dupa ce ai problema respectiva.
Dar, pentru o treaba bine facuta, ar trebui luat de la zero si treaba cu schimbatul de ECU motor, daca s-a facut cum trebuie sau doar a fost adaptata partea de immo, pentru a putea porni.
Ar trebui sterse si vazut care reapare dupa ce ai problema respectiva.
Dar, pentru o treaba bine facuta, ar trebui luat de la zero si treaba cu schimbatul de ECU motor, daca s-a facut cum trebuie sau doar a fost adaptata partea de immo, pentru a putea porni.
nicu_m
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Alba Iulia
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2023
- Mesaj Privat
nicu_m
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Alba Iulia
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2023
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Tu spui ca TOATE erorile apar in momentul in care este umezeala si ca asta ar fi cheia. Si observ ca nu esti dispus sa cercetezi mai departe.
Eu cred (doar cred, pentru ca nu pot verifica) ca unele sunt cauzate de interventiile incorecte si poate doar una este eroarea care te aduce in Limp Mode. Si ce as face eu, am scris deja, dar este adevarat ca pentru asta, trebuie si putin interes, nu doar o interfata de diagnoza.
Spre stiinta, nu toate erorile aprind martori sau genereaza intrarea in Limp Mode.
Ca nu iti dau solutia miraculoasa sau raspunsul pe care ti-l doresti, nu trebuie sa te supere, macar tin topicul viu si asa ai mai multe sanse sa il citeasca mai multi colegi care, poate, au mai intalnit o astfel de problema.
Eu cred (doar cred, pentru ca nu pot verifica) ca unele sunt cauzate de interventiile incorecte si poate doar una este eroarea care te aduce in Limp Mode. Si ce as face eu, am scris deja, dar este adevarat ca pentru asta, trebuie si putin interes, nu doar o interfata de diagnoza.
Spre stiinta, nu toate erorile aprind martori sau genereaza intrarea in Limp Mode.
Ca nu iti dau solutia miraculoasa sau raspunsul pe care ti-l doresti, nu trebuie sa te supere, macar tin topicul viu si asa ai mai multe sanse sa il citeasca mai multi colegi care, poate, au mai intalnit o astfel de problema.
nicu_m
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Alba Iulia
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2023
- Mesaj Privat
nicu_m
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Alba Iulia
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2023
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
nicu_m
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Alba Iulia
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2023
- Mesaj Privat