- sebage
- OP
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Istoric:
In urma cu aproximativ doi ani si jumãtate, am luat contact prima data cu acest defect la interfete de diagnoza de tipul Delphi NEW VCI+, Autocom CDP+, Snooper, Multidiag pro+.
Pe scurt, pe masinile GM inclusiv Opel, acest dispozitiv nu se poate conecta pe Low Speed CAN Bus.
Când încercam sa mã conectez la oricare modul de pe aceasta magistrala (Low Speed CAN BUS sau Single Wire CAN BUS), dispozitivul nu se putea conecta iar pe masinã se observa ca in acel moment se bloca orice comunicare pe acea magistrala.
Am cãutat daca subiectul este cunoscut/discutat prin tarã sau pe afara si nu am gãsit nimic. Apoi am lansat eu o întrebare, pe un forum de electronica din Romania, nu mi-a rãspuns nimeni, absolut nimic.
In acel moment, am renuntat, personal mi-a fãcut impresia ca matricea de relee care face comutarea, cumva executa ceva gresit si pune in scurt (la masa sau la +) acel pin de pe mufa OBD2.
De atunci, am mai avut acces cam la vreo 6 dispozitive cu acelasi hardware (indiferent de carcasa (Delphi, Autocom, Snooper, Multidiag) si toate au prezentat acest defect.
Dupã atâta timp, recent a ajuns la mine o alta interfatã de acest tip, cu problema clasica de firmware defect (LED-uri aprinse pe rosu, este detectat pe USB dar nu poate accesa calculatoarele masinii), doar ca la acesta nu s-a putut rescrie varianta de firmware din cauza unui alt defect electronic (defect pe care l-am remediat).
Având „obiectul” deschis pe birou, zic sa mai studiem putin problema veche, cu Low Speed CAN.
Caut iar prin locurile cunoscute cat de cat pentru dezbaterea unor solutii tehnice/electronice la multe dintre probleme si … iar aproape nimic. De data aceasta, am mai gãsit o întrebare a cuiva, in legãturã fix cu aceasta problema. Zic, hai ca-i bine, nu sunt singurul nebun care a observat chestia asta.
Pentru circuitele integrate ale cãror functii nu le cunosteam, caut foile de catalog (data sheet), aflu ca NCV7356G (notat pe PCB cu U602) este „Single Wire CAN Transceiver” si ca pe pinul 12 este pinul pentru magistrala CAN.
Alimentez cu +12 pe mufa OBD2 (pin 16) si masa (GND) pe pinii 4 si 5 din mufa OBD2, conectez interfatã pe portul USB, deschid programul si simulez diagnosticare pe cluster la Astra H, cupleazã releele si … Bingo, am continuitate intre pinul 1 al mufei OBD2 si pinul 12 al CI NCV7356G.
Mãsurând rezistenta pe acel pin fatã de GND, gãsesc aproximativ 600 Ohm, ceea ce „nu bun”.
Am ridicat pinul 12 de pe pcb si totul revine la normal.
Zic bun, transceiver ars/defect, ghinion!
Il caut pe la magazinele din oras, iar ghinion, stocuri “0”, despre echivalent(i), nu zice/stie nimeni nimic.
Când sa abandonez pentru a doua oara “lucrarea”, îmi aduc aminte ca am un Op-Com V1.99, cu microcontroler sters, dar complet hardware (multumesc prietenului care l-a donat). Il deschid sa vad ce transceiver este folosit acolo pentru Low Speed CAN si gãsesc MCZ33897.
Dupã data sheet-ul acestuia, este compatibil pin la pin cu NCV7356 si aceeasi logica pentru stabilirea modului de functionare (pinii 3 si 4), zic … hai sa-l încerc.
Demontat de pe Op-Com, montat pe VCI+, fãcut test si chiar functioneazã si diagnoza si date in timp real, totul asa cum ar fi trebuit.
Fericire mare, din doua “pocnitori China”, am fãcut o jucãrie completa, frumos.
Dar, ce solutie este aceasta, ca nici MC33897 sau MCZ33897, nu îl gãsesc prin tarã si mi-e greu sa cred ca toti care ar vrea sa-si rezolve o astfel de interfatã, ar avea si un Op-Com defect.
Zic, pe masina, cu cine comunica integratul nostru? Pai … cu alt transceiver, firesc.
Am niste poze mai vechi cu un cluster de Astra H si prin poze, reusesc sa identific ca ar fi TLE6255G.
Caut data sheet-ul si, aproximativ bine, compatibilitate pin la pin, aceeasi logica pentru stabilirea modului de functionare (pinii 3 si 4), doar ca TLE6255 mai are 2 pini folositi in plus (la celelalte, cei doi pini sunt nefolositi / neconectati intern).
Functii suplimentare, pin 6 (Vcc) +5V si pin 9 rezistor (39 Kohm) catre Vcc, pentru stabilirea frecventei de lucru.
Cei care se mai ocupa cu asa ceva din pasiune, nu pentru bani, stiu ca atunci cand „te mananca” … nu ai ce face, trebuie sa lãmuresti problema.
Intr-un final, gãsesc „ceasuri” de Astra H, dau jos transceiverul, il montez pe VCI+, conectez pinul 6 la +5V, conectez pinul 9, printr-un rezistor de 39 KOhm la +5V si da, functioneaza in parametri normali si cu acesta.
Rezolvare:
Interfete Delphi NEW VCI+, Autocom CDP+, Snooper, Multidiag pro+, cu defect pe partea de comunicare cu modulele de pe Low Speed CAN (de la GM, Opel), verificat pe 3 interfete (V3, V8 si V9), toate 3 au prezentat defect la circuitul integrat NCV7356 (notat pe PCB cu U602). Acesta ori este defect din productie, ori este altfel de circuit integrat pe care chinezii doar au scris ca ar fi NCV7356.
Se poate înlocui direct (fãrã modificãri) cu alt NCV7356G (bun), MC33897, MCZ33897 (nou sau recuperat de pe interfete defecte Op-Com).
Se poate înlocui cu TLE6255G, dar la acesta trebuie conectat pinul 6 la +5V si pinul 9 prin rezistor de 39 KOhm, tot la +5V. ( transceiver nou sau recuperat de pe „ceasuri” de Astra H si probabil si alte module la care nu am acces acum si nu pot verifica)
Asa arata PCB cu U602 scos si unde se poate monta direct alt NCV7356G (bun), MC33897, MCZ33897.
Asa arata modificarile pentru a putea monta transceiver TLE6255G. (punte/strap pe pozitia goala R615 si resistor de 39KOhm de la +5Vcc pana pe pinul 9 al lui U602).
Baftã!
In urma cu aproximativ doi ani si jumãtate, am luat contact prima data cu acest defect la interfete de diagnoza de tipul Delphi NEW VCI+, Autocom CDP+, Snooper, Multidiag pro+.
Pe scurt, pe masinile GM inclusiv Opel, acest dispozitiv nu se poate conecta pe Low Speed CAN Bus.
Când încercam sa mã conectez la oricare modul de pe aceasta magistrala (Low Speed CAN BUS sau Single Wire CAN BUS), dispozitivul nu se putea conecta iar pe masinã se observa ca in acel moment se bloca orice comunicare pe acea magistrala.
Am cãutat daca subiectul este cunoscut/discutat prin tarã sau pe afara si nu am gãsit nimic. Apoi am lansat eu o întrebare, pe un forum de electronica din Romania, nu mi-a rãspuns nimeni, absolut nimic.
In acel moment, am renuntat, personal mi-a fãcut impresia ca matricea de relee care face comutarea, cumva executa ceva gresit si pune in scurt (la masa sau la +) acel pin de pe mufa OBD2.
De atunci, am mai avut acces cam la vreo 6 dispozitive cu acelasi hardware (indiferent de carcasa (Delphi, Autocom, Snooper, Multidiag) si toate au prezentat acest defect.
Dupã atâta timp, recent a ajuns la mine o alta interfatã de acest tip, cu problema clasica de firmware defect (LED-uri aprinse pe rosu, este detectat pe USB dar nu poate accesa calculatoarele masinii), doar ca la acesta nu s-a putut rescrie varianta de firmware din cauza unui alt defect electronic (defect pe care l-am remediat).
Având „obiectul” deschis pe birou, zic sa mai studiem putin problema veche, cu Low Speed CAN.
Caut iar prin locurile cunoscute cat de cat pentru dezbaterea unor solutii tehnice/electronice la multe dintre probleme si … iar aproape nimic. De data aceasta, am mai gãsit o întrebare a cuiva, in legãturã fix cu aceasta problema. Zic, hai ca-i bine, nu sunt singurul nebun care a observat chestia asta.
Pentru circuitele integrate ale cãror functii nu le cunosteam, caut foile de catalog (data sheet), aflu ca NCV7356G (notat pe PCB cu U602) este „Single Wire CAN Transceiver” si ca pe pinul 12 este pinul pentru magistrala CAN.
Alimentez cu +12 pe mufa OBD2 (pin 16) si masa (GND) pe pinii 4 si 5 din mufa OBD2, conectez interfatã pe portul USB, deschid programul si simulez diagnosticare pe cluster la Astra H, cupleazã releele si … Bingo, am continuitate intre pinul 1 al mufei OBD2 si pinul 12 al CI NCV7356G.
Mãsurând rezistenta pe acel pin fatã de GND, gãsesc aproximativ 600 Ohm, ceea ce „nu bun”.
Am ridicat pinul 12 de pe pcb si totul revine la normal.
Zic bun, transceiver ars/defect, ghinion!
Il caut pe la magazinele din oras, iar ghinion, stocuri “0”, despre echivalent(i), nu zice/stie nimeni nimic.
Când sa abandonez pentru a doua oara “lucrarea”, îmi aduc aminte ca am un Op-Com V1.99, cu microcontroler sters, dar complet hardware (multumesc prietenului care l-a donat). Il deschid sa vad ce transceiver este folosit acolo pentru Low Speed CAN si gãsesc MCZ33897.
Dupã data sheet-ul acestuia, este compatibil pin la pin cu NCV7356 si aceeasi logica pentru stabilirea modului de functionare (pinii 3 si 4), zic … hai sa-l încerc.
Demontat de pe Op-Com, montat pe VCI+, fãcut test si chiar functioneazã si diagnoza si date in timp real, totul asa cum ar fi trebuit.
Fericire mare, din doua “pocnitori China”, am fãcut o jucãrie completa, frumos.
Dar, ce solutie este aceasta, ca nici MC33897 sau MCZ33897, nu îl gãsesc prin tarã si mi-e greu sa cred ca toti care ar vrea sa-si rezolve o astfel de interfatã, ar avea si un Op-Com defect.
Zic, pe masina, cu cine comunica integratul nostru? Pai … cu alt transceiver, firesc.
Am niste poze mai vechi cu un cluster de Astra H si prin poze, reusesc sa identific ca ar fi TLE6255G.
Caut data sheet-ul si, aproximativ bine, compatibilitate pin la pin, aceeasi logica pentru stabilirea modului de functionare (pinii 3 si 4), doar ca TLE6255 mai are 2 pini folositi in plus (la celelalte, cei doi pini sunt nefolositi / neconectati intern).
Functii suplimentare, pin 6 (Vcc) +5V si pin 9 rezistor (39 Kohm) catre Vcc, pentru stabilirea frecventei de lucru.
Cei care se mai ocupa cu asa ceva din pasiune, nu pentru bani, stiu ca atunci cand „te mananca” … nu ai ce face, trebuie sa lãmuresti problema.
Intr-un final, gãsesc „ceasuri” de Astra H, dau jos transceiverul, il montez pe VCI+, conectez pinul 6 la +5V, conectez pinul 9, printr-un rezistor de 39 KOhm la +5V si da, functioneaza in parametri normali si cu acesta.
Rezolvare:
Interfete Delphi NEW VCI+, Autocom CDP+, Snooper, Multidiag pro+, cu defect pe partea de comunicare cu modulele de pe Low Speed CAN (de la GM, Opel), verificat pe 3 interfete (V3, V8 si V9), toate 3 au prezentat defect la circuitul integrat NCV7356 (notat pe PCB cu U602). Acesta ori este defect din productie, ori este altfel de circuit integrat pe care chinezii doar au scris ca ar fi NCV7356.
Se poate înlocui direct (fãrã modificãri) cu alt NCV7356G (bun), MC33897, MCZ33897 (nou sau recuperat de pe interfete defecte Op-Com).
Se poate înlocui cu TLE6255G, dar la acesta trebuie conectat pinul 6 la +5V si pinul 9 prin rezistor de 39 KOhm, tot la +5V. ( transceiver nou sau recuperat de pe „ceasuri” de Astra H si probabil si alte module la care nu am acces acum si nu pot verifica)
Asa arata PCB cu U602 scos si unde se poate monta direct alt NCV7356G (bun), MC33897, MCZ33897.
Asa arata modificarile pentru a putea monta transceiver TLE6255G. (punte/strap pe pozitia goala R615 si resistor de 39KOhm de la +5Vcc pana pe pinul 9 al lui U602).
Baftã!
- EHotaran
- **
- 152 mesaje
- din 20 Nov 2019
- Vectra 2006 Z19DT
- Sibiu
EHotaran
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2019
- Mesaj Privat
- sebage
- OP
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Sunt destul de multe module, unele care comunica doar pe aceasta magistrala, altele care comunica si pe aceasta.
Cred ca cele mai importante ar fi Instrumentele de bord si Modulul pentru Airbag.
Clar vorbim de capsula SOIC14, iar despre compatibilitate, spuneam ca si din data sheet si din verificari si teste practice, NCV7356G poate fi inlocuit cu TLE6255G, doar ca in acest caz, va trebui sa facem cele doua modificari, pentru pinii 6 si 9. (pini nefolositi de catre NCV7356G).
Repet, totul este verificat si teoretic, dupa foile de catalog, iar apoi si practic.
Cred ca cele mai importante ar fi Instrumentele de bord si Modulul pentru Airbag.
Clar vorbim de capsula SOIC14, iar despre compatibilitate, spuneam ca si din data sheet si din verificari si teste practice, NCV7356G poate fi inlocuit cu TLE6255G, doar ca in acest caz, va trebui sa facem cele doua modificari, pentru pinii 6 si 9. (pini nefolositi de catre NCV7356G).
Repet, totul este verificat si teoretic, dupa foile de catalog, iar apoi si practic.
- EHotaran
- **
- 152 mesaje
- din 20 Nov 2019
- Vectra 2006 Z19DT
- Sibiu
EHotaran
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2019
- Mesaj Privat
- sebage
- OP
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
IPopa98
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2023
- Mesaj Privat