- EHotaran
- OP
- 152 mesaje
- din 20 Nov 2019
- Vectra 2006 Z19DT
- Sibiu
EHotaran
- Mesaje scrise: 152
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2019
- Mesaj Privat
Inainte de a posta aici rezolvarea am citit si incercat diverse metode/variante ca sa scap de intreruperile acestea,destul de enervante!Spre exemplu, varianta de a monta acea flansa intermediara cu trei gauri la egr nu ma multumit deloc(desi unii au fost multumiti de aceasta solutie),care da fapt este o varianta gresita din punctul meu de vedere.Montarea acelei flanse are efectul scontat(reducerea/eliminarea intreruperilor) prin reducerea debitului de gaze recirculate,dar problema principala este de fapt amestecul aer/motorina incorect.Chiar fara erori, daca veti face o diagnoza amanuntita o sa observati ca presiunile reale ale turbinei nu sunt cele corecte,asta deoarece geometria variabila a turbinei nu lucreaza corect.Cauza principala este electrovalva de vacuum care comanda actuatorul geometriei variabile de pe turbina...pai ce ar putea sa aiba?ca doar e ceva simplu!In punctul asta,vina, cred ca este impartita frateste pe jumatate,intre fabricantul electrovalvei si fabricantul masinii.Daca ne uitam in imagine vom vedea ca revenirea pe pozitia de inchis a electrovalvei(in lipsa comezii de la ecu|)se face doar pe seama elasticitatii acelei membrane rosii si prin faptul ca partea din spate a membranei comunica cu atmosfera,printr-un mic filtru de aer...deci in partea din spate axul nu are nici un arc care sa asigure inchiderea ferma atunci cand lipseste comanda de la ecu.Ca sa fie lucrul bine facut(fabricantul masinii)a montat aceasta electrovalva in pozitie orizontala...probabil ca o electrovalva noua functioneaza corect o vreme,dar nu prea mult si apar problemele cu acele intreruperi.Remedierea situatiei este extrem de simpla;trebuie schimbata pozitia de montare a electrovalvei din orizontala in verticala cu furtunasele de vacuum in partea de jos;astfel inertia pistonasului va face ce ar fi trebuit sa faca acel arc pe care proiectantul electrovalvei nu la prevazut...