AStoiean
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2023
- Mesaj Privat
Salutare tuturor Opelistilor! O sa incerc sa spun toata istoria acestei probleme care m a exasperat din luna februarie incoace. Am un Vectra B din 2001, 1.6 16v cod motor Z16XE si cred cu tãrie ca am o problema serioasa cu EGR ul.
Simptome:
-relanti instabil/motorul moare dupa pornire daca nu o tin turata la peste 2500rpm.
-dupa ce o turez, relantiul sta, dar merge in 3 pistoane, tremura si da rateuri
-are momente cand nu trece de 3000 de rotatii, intra in modul de siguranta
-rare ori, ma scutura putin la mers lejer
-check engine este aprins iar pe tester am eroare EGR, rateu cilindru 3 si eroare senzor pozitie ax cu came
Schimbate:
-EGR aftermarket nou(am mers 1000km cu el si am constatat ca tot la fel face si tot persista eroarea pe tester)
-EGR nou nout original
-bujii
-bobina inductie
-curatata clapeta de acceleratie
-senzor pozitie ax cu came original, dar tot imi da eroarea
-am avut 6 pini rupti la ecu, i am lipit dar tot la fel de rau merge, unii sustin ca nu i au lipit bine si d aia face asa in continuare.
-verificata distributia sa nu fie sarita de la punct si totul era ok
-schimbata pompa de benzina
-schimbate toate filtrele masinii+schimb ulei
O chestie interesanta este faptul ca dupa ce am pus egr ul nou original, check ul s a stins, masina nu a mai murit la relanti si era stabil, dadea putin in bot doar la plecarea de pe loc. Credeam ca totul si a revenit cat de cat, pana cand dupa o ora de mers, check ul s a aprins din nou si masina a murit la semafor. Mi a cazut cerul in cap. Cum e posibil sa schimbi 2 piese noi noute si sa ti le prajeasca aproape instant. Am sa las cateva filmari cu comportamentul masinii. Niciun mecanic nu i a dat de cap si mi s a intors spatele mereu, poate alaturi de voi o sa gasesc in sfarsit solutia.
MODEL: Vectra 2001
MOTOR: Z16XE
Simptome:
-relanti instabil/motorul moare dupa pornire daca nu o tin turata la peste 2500rpm.
-dupa ce o turez, relantiul sta, dar merge in 3 pistoane, tremura si da rateuri
-are momente cand nu trece de 3000 de rotatii, intra in modul de siguranta
-rare ori, ma scutura putin la mers lejer
-check engine este aprins iar pe tester am eroare EGR, rateu cilindru 3 si eroare senzor pozitie ax cu came
Schimbate:
-EGR aftermarket nou(am mers 1000km cu el si am constatat ca tot la fel face si tot persista eroarea pe tester)
-EGR nou nout original
-bujii
-bobina inductie
-curatata clapeta de acceleratie
-senzor pozitie ax cu came original, dar tot imi da eroarea
-am avut 6 pini rupti la ecu, i am lipit dar tot la fel de rau merge, unii sustin ca nu i au lipit bine si d aia face asa in continuare.
-verificata distributia sa nu fie sarita de la punct si totul era ok
-schimbata pompa de benzina
-schimbate toate filtrele masinii+schimb ulei
O chestie interesanta este faptul ca dupa ce am pus egr ul nou original, check ul s a stins, masina nu a mai murit la relanti si era stabil, dadea putin in bot doar la plecarea de pe loc. Credeam ca totul si a revenit cat de cat, pana cand dupa o ora de mers, check ul s a aprins din nou si masina a murit la semafor. Mi a cazut cerul in cap. Cum e posibil sa schimbi 2 piese noi noute si sa ti le prajeasca aproape instant. Am sa las cateva filmari cu comportamentul masinii. Niciun mecanic nu i a dat de cap si mi s a intors spatele mereu, poate alaturi de voi o sa gasesc in sfarsit solutia.
MODEL: Vectra 2001
MOTOR: Z16XE
AStoiean
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2023
- Mesaj Privat
https://youtube.com/shorts/5...=Ja5JofhHocngjyY6
Sunet ca de bormasina repetitiv produs de EGR dupa ce motorul moare singur(mentionez ca nu am auzit asa ceva in toti anii astia de cand am masina)
https://youtube.com/watch?v=...=tMEddIWOxYAQ39z0
https://youtube.com/watch?v=...=X9Ev-WD4K4MQF95B
(Aici dupa ce i se taiase parca tot aerul, aveam pedala apasata la maxim si dupa cum se vede, nici ca se mai tura, ma mir ca si a revenit dupa ce am eliberat pedala)
https://youtube.com/shorts/R...=I-rAU137a3WJDV1V
https://youtube.com/shorts/g...=gpiL-iXsQ_g4psLB
Iar aici pusasem noul egr original si masina isi revenise complet, se vede ca check ul s a stins singur fara sa l sterg eu din tester, dar dupa cum am spus, a revenit si problemele sunt din ce in ce mai rele
Sunet ca de bormasina repetitiv produs de EGR dupa ce motorul moare singur(mentionez ca nu am auzit asa ceva in toti anii astia de cand am masina)
https://youtube.com/watch?v=...=tMEddIWOxYAQ39z0
https://youtube.com/watch?v=...=X9Ev-WD4K4MQF95B
(Aici dupa ce i se taiase parca tot aerul, aveam pedala apasata la maxim si dupa cum se vede, nici ca se mai tura, ma mir ca si a revenit dupa ce am eliberat pedala)
https://youtube.com/shorts/R...=I-rAU137a3WJDV1V
https://youtube.com/shorts/g...=gpiL-iXsQ_g4psLB
Iar aici pusasem noul egr original si masina isi revenise complet, se vede ca check ul s a stins singur fara sa l sterg eu din tester, dar dupa cum am spus, a revenit si problemele sunt din ce in ce mai rele
- DRosiuoru
- **
- 382 mesaje
- din 08 Mar 2022
- Insignia 2010 A20DTH
- Arad
DRosiuoru
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2022
- Mesaj Privat
AStoiean
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2023
- Mesaj Privat
- DRosiuoru
- **
- 382 mesaje
- din 08 Mar 2022
- Insignia 2010 A20DTH
- Arad
DRosiuoru
- Mesaje scrise: 382
- Locatie: Arad
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2022
- Mesaj Privat
AStoiean
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2023
- Mesaj Privat
Paranoid
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2022
- Mesaj Privat
Salut. E posibil sã ai ECU prãjit, nu ar fi o noutate. Chiar dacã ai lipit pinii ãia, nenorocirea e foarte sensibilã și tot cedeazã. Știu pe cineva care a fost nevoit sã intervinã asupra ECU doar pentru cã a deranjat mufa, a fost nevoit sã o scoatã și când a pus-o înapoi, a crãpat. Într-un final a schimbat ECU cu totul, l-a gãsit nou pe ebay prin Germania. Ce e drept, stau și eu cu ochii pe el ca pe butelie, am aceeași mașinã cu același motor și știu cã ECU e figurant.
În ceea ce privește EGR-ul, verificã traseele mufei sã nu fie întrerupte și încearcã sã îl schimbi cu unul SH. Un EGR SH în stare bunã e de 100 de ori mai bun decât unul nou aftermarket. Eu am dat 50 de lei pe al meu, luat din dezmembrãri și merge perfect.
Iar mersul neregulat în 3 pistoane, alt deliciu. Verificã blocul de bobine, transplanteazã temporar unul bun dacã gãsești. Al meu era ars și mergea în 3 pistoane cu tremurãturile și smuciturile din dotare. Verificã și bujiile, poate sunt noi, poate nu, dar și acolo gãsești indicii. Spor!
Ca încurajare, dacã îi rezolvi problemele astea sâcâitoare specifice motorului, vei avea un motor bun. Eu sunt foarte mulțumit de tigaia mea.
Spor!
P.S. Verificã și senzorul MAP, e posibil sã fie mort. Toate nenorocirile alea gaze plus ceva vapori de ulei pe care le bagã înapoi EGR-ul ajung și pe la MAP și îl cãsãpesc. Al meu e dus din cauza asta, plin de mâzga în interior și nu mai știe sã citeascã nimic. Asta implicã niște creșteri ale consumului și un mers nu tocmai rotund.
Chiar acum intenționez sã deschid aici un topic legal de schimbarea lui pentru cã deși îl voi schimba, galeria tot îmbâxitã va fi. Poate au colegii niște rezolvãri.
P.P.S Verificã și supapa minune de recurculare a vaporilor de benzinã. Vezi sã nu fie blocatã, iar dacã nu e, verificã-i furtunele și canistra de vapori. Canistra mea e cãsãpitã, îsi mai ia si de acolo niște șuturi, posibil sã fie și a ta. Gãsești tutorial pe forum cum se recondiționeazã. Intenționez și eu sã o fac când voi avea timp.
În ceea ce privește EGR-ul, verificã traseele mufei sã nu fie întrerupte și încearcã sã îl schimbi cu unul SH. Un EGR SH în stare bunã e de 100 de ori mai bun decât unul nou aftermarket. Eu am dat 50 de lei pe al meu, luat din dezmembrãri și merge perfect.
Iar mersul neregulat în 3 pistoane, alt deliciu. Verificã blocul de bobine, transplanteazã temporar unul bun dacã gãsești. Al meu era ars și mergea în 3 pistoane cu tremurãturile și smuciturile din dotare. Verificã și bujiile, poate sunt noi, poate nu, dar și acolo gãsești indicii. Spor!
Ca încurajare, dacã îi rezolvi problemele astea sâcâitoare specifice motorului, vei avea un motor bun. Eu sunt foarte mulțumit de tigaia mea.
Spor!
P.S. Verificã și senzorul MAP, e posibil sã fie mort. Toate nenorocirile alea gaze plus ceva vapori de ulei pe care le bagã înapoi EGR-ul ajung și pe la MAP și îl cãsãpesc. Al meu e dus din cauza asta, plin de mâzga în interior și nu mai știe sã citeascã nimic. Asta implicã niște creșteri ale consumului și un mers nu tocmai rotund.
Chiar acum intenționez sã deschid aici un topic legal de schimbarea lui pentru cã deși îl voi schimba, galeria tot îmbâxitã va fi. Poate au colegii niște rezolvãri.
P.P.S Verificã și supapa minune de recurculare a vaporilor de benzinã. Vezi sã nu fie blocatã, iar dacã nu e, verificã-i furtunele și canistra de vapori. Canistra mea e cãsãpitã, îsi mai ia si de acolo niște șuturi, posibil sã fie și a ta. Gãsești tutorial pe forum cum se recondiționeazã. Intenționez și eu sã o fac când voi avea timp.