DCatcher
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2023
- Mesaj Privat
Bunã ziua.
Dupã 14 de condus un Logan 1,5 aprox 300 000km, am decis sa ne schimbam masina. Cum programul rabla s-a inchis, ne-am reorientat spre o masinã sh. Am gãsit la reprezentanta Opel un Crossland 1.2 turbo din 2018, 130CP, manuala, cu putini km în bord si toate reviziile la ei. Hotãrârea a trebuit sã o luam repede, masina nu am putut sa o conduc întrucât avea bara fata si bara spate demontate pentru retusãri. Am achitat un avans, urmând ca masina sã o ridic în 2 saptamani. Indeplineste toate cerintele noastre, însã acum cu ce probleme am citit pe forum, mã întreb dacã am fãcut alegerea corectã si daca nu cumva mai trebuia sã caut. Am nevoie de sfaturile celor care detin un astfel de model.
Multumesc
MODEL: Opel crossland 1.2 turbo 130CP
Dupã 14 de condus un Logan 1,5 aprox 300 000km, am decis sa ne schimbam masina. Cum programul rabla s-a inchis, ne-am reorientat spre o masinã sh. Am gãsit la reprezentanta Opel un Crossland 1.2 turbo din 2018, 130CP, manuala, cu putini km în bord si toate reviziile la ei. Hotãrârea a trebuit sã o luam repede, masina nu am putut sa o conduc întrucât avea bara fata si bara spate demontate pentru retusãri. Am achitat un avans, urmând ca masina sã o ridic în 2 saptamani. Indeplineste toate cerintele noastre, însã acum cu ce probleme am citit pe forum, mã întreb dacã am fãcut alegerea corectã si daca nu cumva mai trebuia sã caut. Am nevoie de sfaturile celor care detin un astfel de model.
Multumesc
MODEL: Opel crossland 1.2 turbo 130CP
sergio233
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
Salut.
Sa o stapanesti sanatos!
Am modelul Enjoy de 1.2,110cp, de 3 ani.
La momentul acela avea cel mai bun raport calitate-pret.
Pana acum am avut doar o eroare in bord (engine fault si motorul mergea subturat).Rezolvat pe garantie la Radacini Vitan.Stiu de problema cu cureaua, de aceea fac reviziile doar la ei.
Sunt inca multumit de alegerea facuta atunci.
Sa o stapanesti sanatos!
Am modelul Enjoy de 1.2,110cp, de 3 ani.
La momentul acela avea cel mai bun raport calitate-pret.
Pana acum am avut doar o eroare in bord (engine fault si motorul mergea subturat).Rezolvat pe garantie la Radacini Vitan.Stiu de problema cu cureaua, de aceea fac reviziile doar la ei.
Sunt inca multumit de alegerea facuta atunci.
bubucu
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2019 b12xht
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2016
- Mesaj Privat
Salut!
Problema principalã la motorul de 1.2 rãmâne cureaua de distribuție. Trebuie inspectatã din când în când vizual pe la bușon sa nu aibã crãpãturi (sa nu aștepți pânã la revizie) eventual cumpãratã cheia care mãsoarã lãțimea curelei și mãsuratã (tot pe la buson). Mers fãrã START/STOP, de evitat drumurile scurte și mers mai turat. Eu unul chiar ocolesc daca fac un drum mai scurt pentru a lãsa motorul sã se încãlzeascã. Spor in toate!
Problema principalã la motorul de 1.2 rãmâne cureaua de distribuție. Trebuie inspectatã din când în când vizual pe la bușon sa nu aibã crãpãturi (sa nu aștepți pânã la revizie) eventual cumpãratã cheia care mãsoarã lãțimea curelei și mãsuratã (tot pe la buson). Mers fãrã START/STOP, de evitat drumurile scurte și mers mai turat. Eu unul chiar ocolesc daca fac un drum mai scurt pentru a lãsa motorul sã se încãlzeascã. Spor in toate!
DCatcher
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2023
- Mesaj Privat
sergio233 a scris:Salut.
Sa o stapanesti sanatos!
Am modelul Enjoy de 1.2,110cp, de 3 ani.
La momentul acela avea cel mai bun raport calitate-pret.
Pana acum am avut doar o eroare in bord (engine fault si motorul mergea subturat).Rezolvat pe garantie la Radacini Vitan.Stiu de problema cu cureaua, de aceea fac reviziile doar la ei.
Sunt inca multumit de alegerea facuta atunci.
Sa o stapanesti sanatos!
Am modelul Enjoy de 1.2,110cp, de 3 ani.
La momentul acela avea cel mai bun raport calitate-pret.
Pana acum am avut doar o eroare in bord (engine fault si motorul mergea subturat).Rezolvat pe garantie la Radacini Vitan.Stiu de problema cu cureaua, de aceea fac reviziile doar la ei.
Sunt inca multumit de alegerea facuta atunci.
Mulțumesc.
Asta am și eu în plan, revizii doar în reprezentanta.
Toate cele bune
DCatcher
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2023
- Mesaj Privat
LYM
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2023
- Mesaj Privat
- bazate
- ***
- 505 mesaje
- din 26 Sep 2016
- Grandland X 2018 B12xht
- Bucuresti
bazate
- Mesaje scrise: 505
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2018 B12xht
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2016
- Mesaj Privat
S-a scris mult despre problemele de curea. In general sunt probleme de fizica de baza ce impun o serie de elemente de conduita preventiva....
1.La functionare de scurta durata motorul nu apuca sa se incalzeasca la regim, ceea ce produce condens in capac culbutori si epurator. Aceasta apa, contribuie la degradarea uleiului....Hidrogen din Apa combinat cu sulf din benzina....H2SO4.
2. Pornirea la rece se produce cu un amestec foarte bogat in benzina, iar arderea este incompleta, astfel ca mici picaturi de benzina vor intra in contact cu uleiul, si il vor degrada....fenomen diminuat usor la benzine cu CO mare.
3. Injectia directa produce o ardere cu reziduri mai mari, pentru eliminarea depunerilor in exces fiind introdus si filtrul de particule.
4. Motoarele dispun totusi de o functie de autocuratare, atunci cand functioneaza constant la o turatie ridicata, timp de cel putin 10 minute, dupa atingerea temperaturii de regim....practic temperatura din cilindri creste cu cateva sute de grade, iar pe langa eliminarea depunerilor de pe bujii si turbina, acest regim permite eliminarea condensului si a particulelor de benzina din ulei.
Prin combinarea celor 4 cauze, uleiul din motor se degradeaza foarte repede si capata o aciditate crescuta, dizolvand prematur cureaua de distributie.
Desigur ca utilizatorul nu are o vina....din ce stiu Opel are propriul motor de 1,2 tot cu o curea umeda, care nu are aceasta problema....dar ea exista la motoarele de acest tip de la Ford si VAG.
Distrugerea curelei se poate produce masiv, cand se desprind bucati mari de cauciuc ce blocheaza sorbul de ulei...sau putem avea depuneri foarte mici....care din cauza arderilor incomplete si temperaturii mici de functionare...se depun pe segmenti si compromit si ungerea.
In baza celor de mai sus, exista sanse mari de distrugere a motorului daca nu incercam sa eliminam riscurile generate de modul de condus. Parerea mea este ca folosirea unei benzine cu cifra octanica superioara si schimbarea mai rapida a uleiului ne duc in zona sigura. Dar astea sunt opinii personale si trebuie tratate ca atare.
1.La functionare de scurta durata motorul nu apuca sa se incalzeasca la regim, ceea ce produce condens in capac culbutori si epurator. Aceasta apa, contribuie la degradarea uleiului....Hidrogen din Apa combinat cu sulf din benzina....H2SO4.
2. Pornirea la rece se produce cu un amestec foarte bogat in benzina, iar arderea este incompleta, astfel ca mici picaturi de benzina vor intra in contact cu uleiul, si il vor degrada....fenomen diminuat usor la benzine cu CO mare.
3. Injectia directa produce o ardere cu reziduri mai mari, pentru eliminarea depunerilor in exces fiind introdus si filtrul de particule.
4. Motoarele dispun totusi de o functie de autocuratare, atunci cand functioneaza constant la o turatie ridicata, timp de cel putin 10 minute, dupa atingerea temperaturii de regim....practic temperatura din cilindri creste cu cateva sute de grade, iar pe langa eliminarea depunerilor de pe bujii si turbina, acest regim permite eliminarea condensului si a particulelor de benzina din ulei.
Prin combinarea celor 4 cauze, uleiul din motor se degradeaza foarte repede si capata o aciditate crescuta, dizolvand prematur cureaua de distributie.
Desigur ca utilizatorul nu are o vina....din ce stiu Opel are propriul motor de 1,2 tot cu o curea umeda, care nu are aceasta problema....dar ea exista la motoarele de acest tip de la Ford si VAG.
Distrugerea curelei se poate produce masiv, cand se desprind bucati mari de cauciuc ce blocheaza sorbul de ulei...sau putem avea depuneri foarte mici....care din cauza arderilor incomplete si temperaturii mici de functionare...se depun pe segmenti si compromit si ungerea.
In baza celor de mai sus, exista sanse mari de distrugere a motorului daca nu incercam sa eliminam riscurile generate de modul de condus. Parerea mea este ca folosirea unei benzine cu cifra octanica superioara si schimbarea mai rapida a uleiului ne duc in zona sigura. Dar astea sunt opinii personale si trebuie tratate ca atare.