bubucu
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2019 b12xht
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2016
- Mesaj Privat
- bazate
- ***
- 505 mesaje
- din 26 Sep 2016
- Grandland X 2018 B12xht
- Bucuresti
bazate
- Mesaje scrise: 505
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2018 B12xht
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2016
- Mesaj Privat
Intamplator am discutat azi despre un posesor de Grandland 2018 ce foloseste masina pentru ridesharing in Bucuresti, a renuntat la servisarea la dealer si foloseste de la inceput uleiul Gm 5w30.....fara probleme de curea, presiune ulei sau consum ulei, in conditiile unui parcurs de chiar si 600km zilnic. Concluziile le puteti trage singuri.
silvana72
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Bacau
- Masina: Crossland X 2020 1.2 XHT 130 CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2020
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- bazate
- ***
- 505 mesaje
- din 26 Sep 2016
- Grandland X 2018 B12xht
- Bucuresti
bazate
- Mesaje scrise: 505
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2018 B12xht
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2016
- Mesaj Privat
silvana72 a scris:Chiar asta sa fie rezolvarea? Atat de simpla? Ma indoiesc mai ales ca chiar aici pe forum se discuta despre calitatea lubrefiantilor de la GM.Si sa fie asa de ce au facut atunci schimbarea pe ulei total?pentru a schimba nenumarate distributii pe garantie?
Ceva e ciudat totusi si poate ca explica situatia de mai sus, doar ca fapt divers...eu am facut 100k cu 5w30 de la GM, fara probleme, iar odata cu trecerea la Total 0w30 a inceput un mic consum de ulei. Deci subiectiv vorbind uleiul GM a fost mai bun pentru mine.
Cat despre problemele generale cu uleiul GM si la motoarele concepute de Opel in perioada GM...se pare ca ele sunt la fel de frecvente.
De ce Opel a renuntat la lubrifiantii GM pt Grandland? Probabil e o chestiune de corporatie, la care se adauga faptul ca motorul de Grandland e fabricat de PSA si exista supozitia ca uleiul Total e special conceput pt el.....Opel este legat acum de PSA iar uleiurile GM aduc venituri concurentei....In general problemele incep dupa 50k la acest motor asa ca distractia abia acum incepe....
In cele din urma inlocuirile de curele sau chiar motoare intregi in garantie, desi numeroase, intra la pierderi si sunt tehnic achitate in baza unor polite de asigurare ce pot parea lipsite de logica pentru clientul obisnuit. Dar tot ca fapt divers, un motor de 1,2 reconstruit, deci practic nou, costa in jur de 15.000 lei pentru Grandland/Crossland si 50.000 pentru un Astra K, fara manopera.
silvana72
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Bacau
- Masina: Crossland X 2020 1.2 XHT 130 CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2020
- Mesaj Privat
- bazate
- ***
- 505 mesaje
- din 26 Sep 2016
- Grandland X 2018 B12xht
- Bucuresti
bazate
- Mesaje scrise: 505
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2018 B12xht
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2016
- Mesaj Privat
50.000 lei este un motor de Astra K ”rebuilt”...practic un motor nou ce refoloseste un bloc vechi.
Citind mai mult pe tema motoarelor cu problema am gasit opinii ce asociaza in principal deteriorarea lor cu folosirea pe distante scurte, fara a ajusta corespunzator intervalele de service.
Concret, la mersul regulat in special pe distante scurte, pentru ca piesele si lichidele din motor nu ajung sa se incalzeasca uniform, va rezulta condens excesiv, care nu se va elimina prin evaporare si se va depune in special in capac culbutori, astfel ca in timp, apa de condens se va descompune chimic in urma arderilor, in prezenta rezidurilor de benzina generate de arderea incompleta de la pornire, rezultand un produs cu aciditate mare, prezent in ulei, ce va afecta cureaua...acelasi ulei, prea acid, nu va mai spala eficient camasile pistoanelor si vom avea depuneri de reziduri in segmenti.
Solutiile ar fi:
-folosirea de benzina de calitate
-reducerea intervalelor de revizie (se vehiculeaza inclusiv 6 luni sau 5000 km) pt schimb ulei in cazul mersului urban pe distante scurte (in general vorbim de pana in 3-4 km), tinand oarecum cont de numarul de ore de functionare al motorului. Asta daca ne gandim ca intervalul de revizie de 10.000 corespunde unui viteze medii generale de 50kmh, deci unui ciclu de 200 de ore de functionare, in timp ce in oras viteza media va fi in general de sub 20kmh, astfel ca cei 10.000 km ar fi parcursi in 500 de ore, in conditiile in care uzura e oricum dubla.
Cele de mai sus sunt insa opinii ce nu reprezinta un punct de vedere specializat, fiind extras din diverse surse online. Las pe fiecare sa adere sau nu la el, insa eu unul ma gandesc serios sa reduc intervalele de service la 7500 si 6 luni, media mea orara fiind de 40 kmh., cu un parcurs saptamanal de oras, si mers extra urban exclusiv in weekend.
Citind mai mult pe tema motoarelor cu problema am gasit opinii ce asociaza in principal deteriorarea lor cu folosirea pe distante scurte, fara a ajusta corespunzator intervalele de service.
Concret, la mersul regulat in special pe distante scurte, pentru ca piesele si lichidele din motor nu ajung sa se incalzeasca uniform, va rezulta condens excesiv, care nu se va elimina prin evaporare si se va depune in special in capac culbutori, astfel ca in timp, apa de condens se va descompune chimic in urma arderilor, in prezenta rezidurilor de benzina generate de arderea incompleta de la pornire, rezultand un produs cu aciditate mare, prezent in ulei, ce va afecta cureaua...acelasi ulei, prea acid, nu va mai spala eficient camasile pistoanelor si vom avea depuneri de reziduri in segmenti.
Solutiile ar fi:
-folosirea de benzina de calitate
-reducerea intervalelor de revizie (se vehiculeaza inclusiv 6 luni sau 5000 km) pt schimb ulei in cazul mersului urban pe distante scurte (in general vorbim de pana in 3-4 km), tinand oarecum cont de numarul de ore de functionare al motorului. Asta daca ne gandim ca intervalul de revizie de 10.000 corespunde unui viteze medii generale de 50kmh, deci unui ciclu de 200 de ore de functionare, in timp ce in oras viteza media va fi in general de sub 20kmh, astfel ca cei 10.000 km ar fi parcursi in 500 de ore, in conditiile in care uzura e oricum dubla.
Cele de mai sus sunt insa opinii ce nu reprezinta un punct de vedere specializat, fiind extras din diverse surse online. Las pe fiecare sa adere sau nu la el, insa eu unul ma gandesc serios sa reduc intervalele de service la 7500 si 6 luni, media mea orara fiind de 40 kmh., cu un parcurs saptamanal de oras, si mers extra urban exclusiv in weekend.
AG.4624
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Iasi
- Masina: Grandland X 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2023
- Mesaj Privat
Salutare, am cumpãrat un Opel Grandland cu celebrul motor 1.2 puretech. Mașina e din 2018, dar are doar 25k kilometri. Recomandați o reprezentanțã bunã pentru a o testa? De asemenea, ați reușit sã luați instrumentul de mai sus? E ok de verificat doar cu el? Poate cã apar doar crãpãturi în curea și nu se deformeazã?