- cosmin_2300
- OP
- 14 mesaje
- din 17 Sep 2010
- Bucuresti
cosmin_2300
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2010
- Mesaj Privat
Salut,
Dețin un Opel Astra H din 2008, motor Z17DTR și am urmãtoarea problemã:
Ambele ventilatoare de la radiatoare funcționeazã doar pe treptele 1 și 3. Am încercat cu op-com sã le pornesc, aud cum cupleazã releul dar nu se întâmplã nimic.
Am verificat "rezistențele" de pe ventilatoare, releele și siguranțele și totul este ok, dar ventilatoarele nu primesc curent pe treapta 2.
Menționez cã releele le-am testat fãrã sarcinã, conectate la baterie și testat cu multimetrul cã închid și deschid cum trebuie.
Problema cea mai mare este cã la drum lung, cu AC pornit, stã motorul în 99-104 grade Celsius.
S-a mai lovit cineva de problema asta?
Vã mulțumesc anticipat!
P.S.: știu cã mai sunt topicuri deschide, dar nu am gãsit nimic care sã semene cu problema mea, celorlalți colegi nu le funcționa treapta 1.
L.E.: am uitat sã specific cã în momentul în care "cupleazã" a doua treaptã, se opresc ambele ventilatoare.
MODEL: Astra H
MOTOR: Z17DTR
Dețin un Opel Astra H din 2008, motor Z17DTR și am urmãtoarea problemã:
Ambele ventilatoare de la radiatoare funcționeazã doar pe treptele 1 și 3. Am încercat cu op-com sã le pornesc, aud cum cupleazã releul dar nu se întâmplã nimic.
Am verificat "rezistențele" de pe ventilatoare, releele și siguranțele și totul este ok, dar ventilatoarele nu primesc curent pe treapta 2.
Menționez cã releele le-am testat fãrã sarcinã, conectate la baterie și testat cu multimetrul cã închid și deschid cum trebuie.
Problema cea mai mare este cã la drum lung, cu AC pornit, stã motorul în 99-104 grade Celsius.
S-a mai lovit cineva de problema asta?
Vã mulțumesc anticipat!
P.S.: știu cã mai sunt topicuri deschide, dar nu am gãsit nimic care sã semene cu problema mea, celorlalți colegi nu le funcționa treapta 1.
L.E.: am uitat sã specific cã în momentul în care "cupleazã" a doua treaptã, se opresc ambele ventilatoare.
MODEL: Astra H
MOTOR: Z17DTR
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- cosmin_2300
- OP
- 14 mesaje
- din 17 Sep 2010
- Bucuresti
cosmin_2300
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2010
- Mesaj Privat
Salut,
Da, alimentate "pe direct" funcționeazã perfect. În mufa de la ventilatoare nu ajunge curent pe treapta a doua.
Am încercat acum câteva minute sã fac șunt pe cele douã relee din stânga și au pornit ventilatoarele, dar cred cã au pornit pe treapta 1, respectiv 3.
Nu mã prind dacã singurul releu pentru treapta 2 este cel portocaliu, cu 5 piciorușe.
Da, alimentate "pe direct" funcționeazã perfect. În mufa de la ventilatoare nu ajunge curent pe treapta a doua.
Am încercat acum câteva minute sã fac șunt pe cele douã relee din stânga și au pornit ventilatoarele, dar cred cã au pornit pe treapta 1, respectiv 3.
Nu mã prind dacã singurul releu pentru treapta 2 este cel portocaliu, cu 5 piciorușe.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Cate fire are cupla ventilatoarelor ? Daca are 3 fire atunci ai doar doua viteze (prin rezistenta sau pe direct). Alimenteaza pe direct ventilatoarele in socket-ul releelor de comanda si vezi daca merg pe ambele viteze (asa excluzi orice intrerupere existenta pe cablajul de la relee pâna la ventilatoare).
- cosmin_2300
- OP
- 14 mesaje
- din 17 Sep 2010
- Bucuresti
cosmin_2300
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2010
- Mesaj Privat
Salut,
Îmi cer scuze pentru postãrile anterioare în care nu am explicat cum trebuie, am postat de pe telefon ºi este mai dificil.
Ambele ventilatoare au mufã cu 3 pini (2 trepte).
Am fãcut urmãtoarele:
- Test Op-Com treapta 1: pleacã ambele ventilatoarea pe treapta micã;
- Test Op-Com treapta 2: nu se întâmplã nimic. Din ce am citit pe internet, trebuia sã plece ambele ventilatoare pe treaptã mare;
- Test Op-Com treapta 3: pleacã ventilatorul de rãcire motor pe treapta mare.
- Dupã ce se încãlzeºte motorul ºi prin Op-Com îmi aratã cã este cuplatã treapta 2, nu se învârte nici un ventilator. Când se încãlzeºte freonul, porneºte ventilatorul de la AC pe treapta mare, iar Op-Com îmi afiºeazã cã sunt pornite treptele 1 ºi 2 simultan.
Ce am dedus eu: ventilatoarele separat funcþioneazã pe ambele trepte. La mine, nu funcþioneazã simultan pe treapta mare (treapta 2 din Op-Com). Am verificat releele K1 ºi K2 ºi funcþioneazã corect. Releul K10 (cel portocaliu) l-am înlocuit cu un releu de Peugeot (tot cu 5 pini), iar efectul a fost acelaºi.
Am tot cãutat pe internet, dar nu reuºesc sã îmi dau seama exact CUM se comutã treapta 2 din Op-Com, sã funcþioneze ambele ventilatoare pe treapta mare (ce releu foloseºte ºi dacã le foloseºte cumva în cascadã).
Am observat cã mai sunt douã relee în faþa radiatorului de AC, dar sunt capsulate ºi nu am cum sã testez funcþionarea lor.
Mulþumesc!
Îmi cer scuze pentru postãrile anterioare în care nu am explicat cum trebuie, am postat de pe telefon ºi este mai dificil.
Ambele ventilatoare au mufã cu 3 pini (2 trepte).
Am fãcut urmãtoarele:
- Test Op-Com treapta 1: pleacã ambele ventilatoarea pe treapta micã;
- Test Op-Com treapta 2: nu se întâmplã nimic. Din ce am citit pe internet, trebuia sã plece ambele ventilatoare pe treaptã mare;
- Test Op-Com treapta 3: pleacã ventilatorul de rãcire motor pe treapta mare.
- Dupã ce se încãlzeºte motorul ºi prin Op-Com îmi aratã cã este cuplatã treapta 2, nu se învârte nici un ventilator. Când se încãlzeºte freonul, porneºte ventilatorul de la AC pe treapta mare, iar Op-Com îmi afiºeazã cã sunt pornite treptele 1 ºi 2 simultan.
Ce am dedus eu: ventilatoarele separat funcþioneazã pe ambele trepte. La mine, nu funcþioneazã simultan pe treapta mare (treapta 2 din Op-Com). Am verificat releele K1 ºi K2 ºi funcþioneazã corect. Releul K10 (cel portocaliu) l-am înlocuit cu un releu de Peugeot (tot cu 5 pini), iar efectul a fost acelaºi.
Am tot cãutat pe internet, dar nu reuºesc sã îmi dau seama exact CUM se comutã treapta 2 din Op-Com, sã funcþioneze ambele ventilatoare pe treapta mare (ce releu foloseºte ºi dacã le foloseºte cumva în cascadã).
Am observat cã mai sunt douã relee în faþa radiatorului de AC, dar sunt capsulate ºi nu am cum sã testez funcþionarea lor.
Mulþumesc!
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Numarul de trepte de racire il poti afla uitandu-te la numarul de pini pe care-l are termocupla de pe radiator. Daca termocupla ta are 3 pini (un pin de minus, doi pini de plus), atunci ai doua trepte de racire.
La masina mea Vectra B 1.7TD 1997 cu 3 ventilatoare termocupla are 4 pini (o masa, restul de 3 pini sunt pini de plus) si am 3 trepte de racire, asa cum am descris aici.
Opinia mea este ca ar trebui sa gasesti in TIS2000 toate detaliile privind modul cum se face racirea circuitului de apa la motorul tau.
La masina mea Vectra B 1.7TD 1997 cu 3 ventilatoare termocupla are 4 pini (o masa, restul de 3 pini sunt pini de plus) si am 3 trepte de racire, asa cum am descris aici.
Opinia mea este ca ar trebui sa gasesti in TIS2000 toate detaliile privind modul cum se face racirea circuitului de apa la motorul tau.
- cosmin_2300
- OP
- 14 mesaje
- din 17 Sep 2010
- Bucuresti
cosmin_2300
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2010
- Mesaj Privat
Salut,
Am înlocuit releele, nu erau vinovate.
Am douã întrebãri, poate mã poate ajuta cineva:
- cum se pot desface / verifica cele douã relee din fațã (între grilã și radiator)?
- existã posibilitatea sã fie programat ECU greșit? Cum spuneam, cu Op-Com am 3 trepte, dar ventilatoarele au mufe cu 3 pini (2 trepte).
Vã mulțumesc,
Cosmin
Am înlocuit releele, nu erau vinovate.
Am douã întrebãri, poate mã poate ajuta cineva:
- cum se pot desface / verifica cele douã relee din fațã (între grilã și radiator)?
- existã posibilitatea sã fie programat ECU greșit? Cum spuneam, cu Op-Com am 3 trepte, dar ventilatoarele au mufe cu 3 pini (2 trepte).
Vã mulțumesc,
Cosmin
- cosmin_2300
- OP
- 14 mesaje
- din 17 Sep 2010
- Bucuresti
cosmin_2300
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2010
- Mesaj Privat
Salut,
Am curãþat UEC, dar degeaba. Am observat în schimb cã în Op-Com îmi apare uneori treapta 3 "Not configured" (sau ceva similar).
Mai rãmâne sã curãþ mufele de la ECU (cele de sub barã) ºi dacã tot nu funcþioneazã, sã o duc în service.
Dacã mã poate ajuta cineva cu întrebarea de mai sus, se poate configura din Op-Com numãrul de trepte al ventilatoarelor?
De asemenea, cum se poate desface UEC? Am vrut sã îl desfac sã verific firele dar nu am reuºit. Am scos cele 4 (sau 5?) ºuruburi mici, am tras de el, dar tot nu am reuºit sã îl desfac.
Mulþumesc,
Cosmin
Am curãþat UEC, dar degeaba. Am observat în schimb cã în Op-Com îmi apare uneori treapta 3 "Not configured" (sau ceva similar).
Mai rãmâne sã curãþ mufele de la ECU (cele de sub barã) ºi dacã tot nu funcþioneazã, sã o duc în service.
Dacã mã poate ajuta cineva cu întrebarea de mai sus, se poate configura din Op-Com numãrul de trepte al ventilatoarelor?
De asemenea, cum se poate desface UEC? Am vrut sã îl desfac sã verific firele dar nu am reuºit. Am scos cele 4 (sau 5?) ºuruburi mici, am tras de el, dar tot nu am reuºit sã îl desfac.
Mulþumesc,
Cosmin
- cosmin_2300
- OP
- 14 mesaje
- din 17 Sep 2010
- Bucuresti
cosmin_2300
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2010
- Mesaj Privat
Salut!
Am descoperit care este problema!
La activarea treptei a 2-a din op-com (treaptã mare pentru ambele ventilatoare), sunt alimentate releele marcate în pozã cu galben ºi roºu.
Avem aºa:
- Releu galben - treapta 1;
- Releu roºu - treapta 2;
- Releu verde - treapta 3.
Releu marcat cu roºu este legat în serie cu cel marcat cu galben!
CRED cã la activarea treptei a 2-a, se opreºte alimentarea releului galben ºi prin alt fir sunt alimentate releul roºu ºi cel galben.
Am fãcut punte la releul galben ºi funcþioneazã corect treapta 2!
Acum, am deschis alt topic aici , despre cum desfac UAC sã repar problema .
Mulþumesc!
P.S.: poza este aici: https://ibb.co/WcNCDSG
Dacã nu este ok unde am uploadat-o, anunþaþi-mã ºi modific.
Am descoperit care este problema!
La activarea treptei a 2-a din op-com (treaptã mare pentru ambele ventilatoare), sunt alimentate releele marcate în pozã cu galben ºi roºu.
Avem aºa:
- Releu galben - treapta 1;
- Releu roºu - treapta 2;
- Releu verde - treapta 3.
Releu marcat cu roºu este legat în serie cu cel marcat cu galben!
CRED cã la activarea treptei a 2-a, se opreºte alimentarea releului galben ºi prin alt fir sunt alimentate releul roºu ºi cel galben.
Am fãcut punte la releul galben ºi funcþioneazã corect treapta 2!
Acum, am deschis alt topic aici , despre cum desfac UAC sã repar problema .
Mulþumesc!
P.S.: poza este aici: https://ibb.co/WcNCDSG
Dacã nu este ok unde am uploadat-o, anunþaþi-mã ºi modific.
- cosmin_2300
- OP
- 14 mesaje
- din 17 Sep 2010
- Bucuresti
cosmin_2300
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2010
- Mesaj Privat
Presupunerea mea este corectã, dar tot nu am rezolvat problema. Acum cât am fost în concediu, am studiat exact simptomele.
Cu AC oprit, totul funcționeazã corect.
Cu AC pornit și ventilatorul de la radiatorul AC pe treaptã micã, totul funcționeazã corect.
Cu AC pornit și ventilatorul de la radiatorul AC pe treaptã mare, ventilatorul de la motor funcționeazã doar când este nevoie de treapta mare. Practic, treapta micã de la radiatorul motor, nu funcționeazã când este cuplatã treapta mare de la radiatorul AC.
S-a mai lovit cineva de problema asta?
Mulțumesc.
Cu AC oprit, totul funcționeazã corect.
Cu AC pornit și ventilatorul de la radiatorul AC pe treaptã micã, totul funcționeazã corect.
Cu AC pornit și ventilatorul de la radiatorul AC pe treaptã mare, ventilatorul de la motor funcționeazã doar când este nevoie de treapta mare. Practic, treapta micã de la radiatorul motor, nu funcționeazã când este cuplatã treapta mare de la radiatorul AC.
S-a mai lovit cineva de problema asta?
Mulțumesc.
kaput2006
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2000 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2011
- Mesaj Privat
Salut. Am o problema asemãnãtoare și nu am vrut sa deschid alt topic.
Am un Opel zafira din 2000 motor x20dtl. Nu îmi pleacã ventilatorul de pe radiator pe treapta 2. Cele doua relee le-am verificat. Siguranțele sunt ok, rezistente de pe ventilator sunt ok. În mers la 120-130 km/h îmi ridica destul de mult temperatura la apã. Undeva la 110 grade.
Dacã mai are cineva vreo idee.... Ii mulțumesc frumos.
Am un Opel zafira din 2000 motor x20dtl. Nu îmi pleacã ventilatorul de pe radiator pe treapta 2. Cele doua relee le-am verificat. Siguranțele sunt ok, rezistente de pe ventilator sunt ok. În mers la 120-130 km/h îmi ridica destul de mult temperatura la apã. Undeva la 110 grade.
Dacã mai are cineva vreo idee.... Ii mulțumesc frumos.
Vabagiu
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2005 Z1.7DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2019
- Mesaj Privat
Salut am aceeasi problema cu a ta ai rezolvat ce a fost de vina?
cosmin_2300 a scris:Salut,
Dețin un Opel Astra H din 2008, motor Z17DTR și am urmãtoarea problemã:
Ambele ventilatoare de la radiatoare funcționeazã doar pe treptele 1 și 3. Am încercat cu op-com sã le pornesc, aud cum cupleazã releul dar nu se întâmplã nimic.
Am verificat "rezistențele" de pe ventilatoare, releele și siguranțele și totul este ok, dar ventilatoarele nu primesc curent pe treapta 2.
Menționez cã releele le-am testat fãrã sarcinã, conectate la baterie și testat cu multimetrul cã închid și deschid cum trebuie.
Problema cea mai mare este cã la drum lung, cu AC pornit, stã motorul în 99-104 grade Celsius.
S-a mai lovit cineva de problema asta?
Vã mulțumesc anticipat!
P.S.: știu cã mai sunt topicuri deschide, dar nu am gãsit nimic care sã semene cu problema mea, celorlalți colegi nu le funcționa treapta 1.
L.E.: am uitat sã specific cã în momentul în care "cupleazã" a doua treaptã, se opresc ambele ventilatoare.
MODEL: Astra H
MOTOR: Z17DTR
Dețin un Opel Astra H din 2008, motor Z17DTR și am urmãtoarea problemã:
Ambele ventilatoare de la radiatoare funcționeazã doar pe treptele 1 și 3. Am încercat cu op-com sã le pornesc, aud cum cupleazã releul dar nu se întâmplã nimic.
Am verificat "rezistențele" de pe ventilatoare, releele și siguranțele și totul este ok, dar ventilatoarele nu primesc curent pe treapta 2.
Menționez cã releele le-am testat fãrã sarcinã, conectate la baterie și testat cu multimetrul cã închid și deschid cum trebuie.
Problema cea mai mare este cã la drum lung, cu AC pornit, stã motorul în 99-104 grade Celsius.
S-a mai lovit cineva de problema asta?
Vã mulțumesc anticipat!
P.S.: știu cã mai sunt topicuri deschide, dar nu am gãsit nimic care sã semene cu problema mea, celorlalți colegi nu le funcționa treapta 1.
L.E.: am uitat sã specific cã în momentul în care "cupleazã" a doua treaptã, se opresc ambele ventilatoare.
MODEL: Astra H
MOTOR: Z17DTR
cobratl
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2002 y17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2013
- Mesaj Privat
cosmin_2300 a scris:Presupunerea mea este corectã, dar tot nu am rezolvat problema. Acum cât am fost în concediu, am studiat exact simptomele.
Cu AC oprit, totul funcționeazã corect.
Cu AC pornit și ventilatorul de la radiatorul AC pe treaptã micã, totul funcționeazã corect.
Cu AC pornit și ventilatorul de la radiatorul AC pe treaptã mare, ventilatorul de la motor funcționeazã doar când este nevoie de treapta mare. Practic, treapta micã de la radiatorul motor, nu funcționeazã când este cuplatã treapta mare de la radiatorul AC.
S-a mai lovit cineva de problema asta?
Mulțumesc.
salut ..exact problema astra o am acum la astra h 1,3 90 cp .
Cu AC oprit, totul funcționeazã corect.
Cu AC pornit și ventilatorul de la radiatorul AC pe treaptã micã, totul funcționeazã corect.
Cu AC pornit și ventilatorul de la radiatorul AC pe treaptã mare, ventilatorul de la motor funcționeazã doar când este nevoie de treapta mare. Practic, treapta micã de la radiatorul motor, nu funcționeazã când este cuplatã treapta mare de la radiatorul AC.
S-a mai lovit cineva de problema asta?
Mulțumesc.
Pornesc masina ,pornesc Ac ,si pornesc si ambele ventilatoarele pe treapta mica 1
daca accelerez la 3-4000 rpm se taie alimentarea de la ambele ventilatoare,creste presiunea la 22-24 bari
si pleaca numai ventilatorul din fata masinii (cel cu relee in stg si dr) la treapta mare 3 doar cat se raceste la 20 bari ,dupa care se opreste si la 24 bari iar cupleaza ...
Ai reusit sa deslusesti misterul ?
cobratl
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2002 y17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2013
- Mesaj Privat
cosmin_2300 a scris:Salut,
Dețin un Opel Astra H din 2008, motor Z17DTR și am urmãtoarea problemã:
Ambele ventilatoare de la radiatoare funcționeazã doar pe treptele 1 și 3. Am încercat cu op-com sã le pornesc, aud cum cupleazã releul dar nu se întâmplã nimic.
Am verificat "rezistențele" de pe ventilatoare, releele și siguranțele și totul este ok, dar ventilatoarele nu primesc curent pe treapta 2.
Menționez cã releele le-am testat fãrã sarcinã, conectate la baterie și testat cu multimetrul cã închid și deschid cum trebuie.
Problema cea mai mare este cã la drum lung, cu AC pornit, stã motorul în 99-104 grade Celsius.
S-a mai lovit cineva de problema asta?
Vã mulțumesc anticipat!
P.S.: știu cã mai sunt topicuri deschide, dar nu am gãsit nimic care sã semene cu problema mea, celorlalți colegi nu le funcționa treapta 1.
L.E.: am uitat sã specific cã în momentul în care "cupleazã" a doua treaptã, se opresc ambele ventilatoare.
MODEL: Astra H
MOTOR: Z17DTR
salut pentru toti cu problema asta in special la diesel verificati cablajul instalatiei in zona intercooler ,desfaceti copexul si urmariti sau trageti de fire
Dețin un Opel Astra H din 2008, motor Z17DTR și am urmãtoarea problemã:
Ambele ventilatoare de la radiatoare funcționeazã doar pe treptele 1 și 3. Am încercat cu op-com sã le pornesc, aud cum cupleazã releul dar nu se întâmplã nimic.
Am verificat "rezistențele" de pe ventilatoare, releele și siguranțele și totul este ok, dar ventilatoarele nu primesc curent pe treapta 2.
Menționez cã releele le-am testat fãrã sarcinã, conectate la baterie și testat cu multimetrul cã închid și deschid cum trebuie.
Problema cea mai mare este cã la drum lung, cu AC pornit, stã motorul în 99-104 grade Celsius.
S-a mai lovit cineva de problema asta?
Vã mulțumesc anticipat!
P.S.: știu cã mai sunt topicuri deschide, dar nu am gãsit nimic care sã semene cu problema mea, celorlalți colegi nu le funcționa treapta 1.
L.E.: am uitat sã specific cã în momentul în care "cupleazã" a doua treaptã, se opresc ambele ventilatoare.
MODEL: Astra H
MOTOR: Z17DTR
IN SPECIAL SE RUPE CEL DE CULOARE GALBEN +MARO sau invers ....SA-MI MULTUMITI PTR ASTA
am pierdut 2 zile cautand problema asta la un client
cobratl
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2002 y17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2013
- Mesaj Privat
cobratl a scris:
Pornesc masina ,pornesc Ac ,si pornesc si ambele ventilatoarele pe treapta mica 1
daca accelerez la 3-4000 rpm se taie alimentarea de la ambele ventilatoare,creste presiunea la 22-24 bari
si pleaca numai ventilatorul din fata masinii (cel cu relee in stg si dr) la treapta mare 3 doar cat se raceste la 20 bari ,dupa care se opreste si la 24 bari iar cupleaza ...
Ai reusit sa deslusesti misterul ?
cosmin_2300 a scris:Presupunerea mea este corectã, dar tot nu am rezolvat problema. Acum cât am fost în concediu, am studiat exact simptomele.
Cu AC oprit, totul funcționeazã corect.
Cu AC pornit și ventilatorul de la radiatorul AC pe treaptã micã, totul funcționeazã corect.
Cu AC pornit și ventilatorul de la radiatorul AC pe treaptã mare, ventilatorul de la motor funcționeazã doar când este nevoie de treapta mare. Practic, treapta micã de la radiatorul motor, nu funcționeazã când este cuplatã treapta mare de la radiatorul AC.
S-a mai lovit cineva de problema asta?
Mulțumesc.
salut ..exact problema astra o am acum la astra h 1,3 90 cp .
Cu AC oprit, totul funcționeazã corect.
Cu AC pornit și ventilatorul de la radiatorul AC pe treaptã micã, totul funcționeazã corect.
Cu AC pornit și ventilatorul de la radiatorul AC pe treaptã mare, ventilatorul de la motor funcționeazã doar când este nevoie de treapta mare. Practic, treapta micã de la radiatorul motor, nu funcționeazã când este cuplatã treapta mare de la radiatorul AC.
S-a mai lovit cineva de problema asta?
Mulțumesc.
Pornesc masina ,pornesc Ac ,si pornesc si ambele ventilatoarele pe treapta mica 1
daca accelerez la 3-4000 rpm se taie alimentarea de la ambele ventilatoare,creste presiunea la 22-24 bari
si pleaca numai ventilatorul din fata masinii (cel cu relee in stg si dr) la treapta mare 3 doar cat se raceste la 20 bari ,dupa care se opreste si la 24 bari iar cupleaza ...
Ai reusit sa deslusesti misterul ?
Problema rezolvata ...
cobratl
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2002 y17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Aug 2013
- Mesaj Privat
cosmin_2300 a scris:Salut!
Am descoperit care este problema!
La activarea treptei a 2-a din op-com (treaptã mare pentru ambele ventilatoare), sunt alimentate releele marcate în pozã cu galben ºi roºu.
Avem aºa:
- Releu galben - treapta 1;
- Releu roºu - treapta 2;
- Releu verde - treapta 3.
Releu marcat cu roºu este legat în serie cu cel marcat cu galben!
CRED cã la activarea treptei a 2-a, se opreºte alimentarea releului galben ºi prin alt fir sunt alimentate releul roºu ºi cel galben.
Am fãcut punte la releul galben ºi funcþioneazã corect treapta 2!
Acum, am deschis alt topic aici , despre cum desfac UAC sã repar problema .
Mulþumesc!
P.S.: poza este aici: https://ibb.co/WcNCDSG
Dacã nu este ok unde am uploadat-o, anunþaþi-mã ºi modific.
Am descoperit care este problema!
La activarea treptei a 2-a din op-com (treaptã mare pentru ambele ventilatoare), sunt alimentate releele marcate în pozã cu galben ºi roºu.
Avem aºa:
- Releu galben - treapta 1;
- Releu roºu - treapta 2;
- Releu verde - treapta 3.
Releu marcat cu roºu este legat în serie cu cel marcat cu galben!
CRED cã la activarea treptei a 2-a, se opreºte alimentarea releului galben ºi prin alt fir sunt alimentate releul roºu ºi cel galben.
Am fãcut punte la releul galben ºi funcþioneazã corect treapta 2!
Acum, am deschis alt topic aici , despre cum desfac UAC sã repar problema .
Mulþumesc!
P.S.: poza este aici: https://ibb.co/WcNCDSG
Dacã nu este ok unde am uploadat-o, anunþaþi-mã ºi modific.
am raspuns mai jos unui coleg ...e simpla treaba .daca doresti video ,mesaj
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- APintea485
- *
- 1 mesaje
- din 19 Jul 2024
APintea485
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2024
- Mesaj Privat