Am un Vectra B din 1999 1,6 16V ( X16XEL) si de vreo 2 sapt. a inceput sa se intrerupa in mers, iar mai nou tremura si la relantii, oscileaza intre 500 si 1000 de turattii. Iar la bord nu se aprinde nici un bec, cum ca ar fi ceva defect. Am schimbat bujiile, am curatat clapeta de acceleratie, uleiul, filtrele sunt schimbate de 3000 km. Si am obs ca i-a crescut mult si consumul, am fost aseara plecat din oras, am parcurs cam 120 km si dupa indicatorul de la rezervor mi-a luat cam 10 % poate chiar mai bine, ceea ce mi se pare mult la in drum in afara si mers cu 100 km/ora constant.
Am citit aproape toata sectiunea cu probleme tehnice, dar nu am gasit nimic care sa se potriveasca la probl. mea, mai precis la motorul meu ( sau poate nu am fost destul de atent).
Daca ati avut probl.asemanatoare sau puteti sa imi dati un sfat il astept cu place.
[edit] Daca s-a gasit solutie problemei si vrei sa modifici titlul, atunci adauga"- rezolvat" la titlul deja existent.
Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție
Ultima modificare făcută de marius_vectra la Sam 15 Dec, 2007 3:31 am, modificat de 2 ori în total
Prin aceasta optiune poti inchide reclamele dintre mesaje pentru a imbunatati experienta pe forum.
Optiunea poate fi activata de 99 ori pe zi, la libera alegere, cate 60 minute per sesiune.
Optiunea este in faza experimentala si este disponibila doar utilizatorilor autentificati.
Apreciem orice fel de feedback.
marius_vectra, sansele sa fie de vina IAC-ul sint mici. La motorul asta IAC-ul este un motoras pas cu pas, care e mult mai robust decit IAC-urile pe motoarele mai mari de aceeasi generatie (X18XE, X20XE, etc). Dupa simptomele descrise de tine, pare sa fie valva EGR, cumva blocata si deschisa foarte putin sau gripata rau. Asa s-ar explica si relantiul instabil - valva EGR deschisa la relanti si consum mai mare - valva EGR inchisa/deschisa foarte putin la viteza de croaziera. Cit despre faptul ca nu se aprinde nici un bec, sigur ai bec in spatele martorului "Check engine"? Se aprinde atunci cind pornesti masina?
Eu zic ca pentru inceput sa editezi titlul topicului cu ceva sugestiv. Si eu am nevoie de ajutor (la varuit in casa) dar banui ca nu se ofera nimeni sa ma ajute. Dupa ce schimbi titlul, citeste si ce s-a scris despre EGR la motoarele cu benzina.
Am uitat sa mentionez ca atunci cand tremura sau se intrerupe in mers , afisajul cu kilometrii parcursi nu se mai vede clar, asta doar uneori. Nu am dat asa mare importanta pt ca acum 1 an a mai facut asa, dar masina mergea bine si am crezut ca s-ar putea trage de la un contact. Nu stiu daca ar putea avea legatura cu trepidatiile curente.
Transformatorul asta da aprinderea la bujii, si are pe el si aprinderea electronica si fisele.
Il gasesti sub capacul ala de plastic unde ii si busonul de la ulei.
Se demonteaza foarte usor( doar 4 suruburi).
Dar ti-as recomanda daca ai posobilitatea sa incerci unul de pe alt vectra, daca ai au prieten sau cunostinta care are masina ca a ta si vrea sa te ajute sa il montezi pe al lui cateva minute sa vezi cum merge masina, pt ca ii destul de scump pretul incepe de la 500 de ron, si ajunge pana pe la 800 si ar fi pacat sa dai banii pe el si sa nu fie asta problema.
Verifica inca odata bujiile sa vezi cum arata, daca sunt ok, atunci arunca o privire si la bobina de inductie si apoi sa te bagi la transformator. (eu asa am facut)
Marius, multumesc de rspuns... Dar ma intreb acum: nu apare pe tester daca tensiunea din transformator este mica? Cand am pus tester-ul pe masina, a iesit totul bine. In afara faptului ca tester-ul semnala o eroare de relanti si atat. Dar de unde provine problema... nu aparea nimic. Si intr-adevar..consumul este exagerat de mare de cand cu problema asta... Posibil sa fie fisele de la bujii..am sa ncerc varianta asta intai. Cred ca singura solutie e sa iau tot la verificat.
Astept parerea ta in continuare.
Si eu ma gandesc ca fisele au fost problema si le mine defapt, doar ca astea nu se pot cumpara separat doar cu transformatorul de bujii la un loc. Si din motivul asta cred ca nu aparea pe tester. Sa stii ca si bujiile dau cam aceleasi simptome , le-ai verificat sa vezi daca sunt in stare buna? (poate nu mai au ardearea suficienta) Si tot la fel se comporta si daca nu mai functioneaza cum trebuie injectoarele.
Da trebuie sa verifici sa nu te arunci sa schimbi piese care nu trebuie. Bafta in rezolvarea problemei. sa ma anunti si pe mine cand ii dai de capat sa stiu ce a fost.
Am si eu o problema si as vrea sa stiu daca cineva imi poate raspunde urgent. Am un opel corsa si dupa cum stie toata lumea, acesta are garda foarte joasa. Problema e ca am lovit-o in partea dreapta, fata, de o bordura cam inalta si m-am trezit cu un scut de plastic spart, de care era prins un furtunas. (furtunasul l-am tras eu in sus, ca altfel ar fi atarnat pe jos si l-am agatat cu ceva, dar nu l-am obturat) E posibil sa fie de la aerisire furtunul? am inteles ca piesa de plastic ar costa 250 ron, dar in afara de asta pe computerul de bord mi se aprinde lampa de control pentru servodirectie, desi se stinge ca toate celelate dupa cateva secunde si nu sta aprinsa in timpul mersului. Este posibil ca aceasta sa se fi defectat de la impact? (nu am observat sa se fi aprins pana acum) Volanul il manevrez la fel de usor. Se pare ca nici avertizorul sonor care mergea cand deschideam usa nu mai reactioneaza, si la fel cel de la centura, cand aceasta nu este pusa. Ulei nu pierde, am verificat si nivelul, deci nu cred ca am lovit baia de ulei ... atat cat ma pricep. S-ar putea sa spun prostii...Va rog mult, ajutati-ma cu un raspuns... desi o sa merg la service... unde nimeni nu te prea baga in seama sau te programeaza peste cine stie cat timp. As vrea sa stiu la ce sa ma astept, ca sunt foarte suparata si stresata pentru masinuta mea! Sad
Salut domnule ! care este TRANSFORMATORUL DE BUJII ? te referi cumva la chestia ai mare din care ies fisele ? adica bobina? Spune-mi si mie te rog pt ca am o problema cu relantiul .Multumesc
sper ca am postat unde trebuie, am masina din semnatura si dupa sarbatorile de paste am sesizat o problema,cand sunt in relanti uneori moare motorul,la fel face si cand sunt in treapta a 3 si vreau sa schimb in a 2, si cand sunt in treapta 3 tot are apucaturi,smacituri,de vreo 3 ori a murit si motorul,noroc ca nu am avut pe nimeni in spate la semafor, cei care au patit asa, care a fost problema, mersi mult
Prin aceasta optiune poti inchide reclamele dintre mesaje pentru a imbunatati experienta pe forum.
Optiunea poate fi activata de 99 ori pe zi, la libera alegere, cate 60 minute per sesiune.
Optiunea este in faza experimentala si este disponibila doar utilizatorilor autentificati.
Apreciem orice fel de feedback.
Site-ul clubopel.com și partenerii noștri folosesc cookies pentru a vă putea oferi informațiile și serviciile pe care le doriți și, în unele cazuri, pentru a personaliza experiența online.
Puteți seta ce cookies acceptați, pe care nu și puteți schimba aceste setări oricând accesând opțiunea 'Setări cookie' disponibilă în toate paginile site-ului.
Cookie-uri necesare funcționării site-ului
Dacă blocați aceste cookies nu mai puteți folosi site-ul clubopel.com în mod corespunzător, funcționarea lui fiind afectată.
Cookie-uri pentru publicitate netargetată - se asigură doar că nu primiți aceeași reclamă mereu. Nu sunt stocate sau transmise date personale. Pentru reclamele servite prin Google aveți detalii suplimentare aici
Cookie-uri pentru monitorizare traficului în mod anonim, care ne permit să știm câți utilizatori accesează clubopel.com și care sunt paginile vizitate. Pentru detalii: Google Analytics.
Reclame care v-ar putea interesa
Aceste cookies personalizează reclamele în funcție de locul de unde vizitati
site-ul și interesele manifestate până acum, astfel încât să aveți reclame relevante.
Blocarea acestui tip de cookies nu oprește reclamele, în schimb v-ar putea oferi anunțuri care să nu vă intereseze.
Demografice
Pentru a vă cunoște mai bine, sunt stocate cookies care ajută serviciile de monitorizare a traficului să
rețina sexul, orașul, categoria de vârstă sau alte detalii care ar putea determina pe viitor conținut
relevant și o politică editorială care să corespundă așteptărilor vizitatorilor noștri prin serviciul
oferit de Google Analytics.