Ai uitat parola?


  1. Home
  2. In-car entertainment
  • OpelLover

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra Sedan 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2023

  • Mesaj Privat
Am un Opel Astra G 2003 1.6 16V , cod motor Z16XE. Am gasit un mp3 player auto de 4x45W RMS si 4 difuzoare Rockford Fosgate (de 45W / bucata)... singura chestie este ca playerul acesta de 4x45W RMS, necesita siguranta de 15A, minim. M-am uitat in tabloul de sigurante al masinii... si acolo sistemul de infotainment, radioul este trecut de doua ori... o data la slotul 21 unde are siguranta de 7.5A, si inca o data la 34 unde are siguranta de 20A.
Daca e corect la 34 si are siguranta de 20A, inseamna ca pot sa imi instalez acest mp3 player...dar daca e corect la slotul 21 si are siguranta de doar 7.5A, inseamna ca playerul il iau degeaba ca in loc de 4x45W RMS, daca i-o avea si pe ãia... o sa scoata maxim 4 x 22.5W RMS, si nici nu pot sa fortez... in sensul sa schimb siguranta de 7.5A cu una de 15A, pt ca din ce m-am documentat este posibil sa ia foc instalatia electrica.
De unde si intrebarea: Mp3 playerul de la Opel AStra G este pe sigurantã de 20A in slotul 34, sau pe siguranțã de 7.5A in slotul 21... care este corect din cele doua trecute in schema tabloului de sigurante al batranului meu opel?
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,607
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Putina introducere, cam off topic:
Desi este Duminica, ma bucur sa vad o preocupare pentru siguranta.
Aparent, calculele facute de tine, par corecte, doar ca ar fi trebuit sa tii cont de mult mai multi factori, cum ar fi:
- randamentul amplificatoarelor audio cu care este echipat acel mp3, care influenteaza mult consumul real;
- distorsiunile acestor amplificatoare, care influenteaza si mai mult consumul real;
- impedanta de iesire a amplificatoarelor (pentru care ar furniza acea putere) comparata cu impedanta difuzoarelor folosite;
- folosirea sau nu a unor filtre pe iesiri:
- faptul ca NU trebuie facut calculul pentr 12Vcc, pentru ca aceasta tensiune, practic, nu o vei avea niciodata (ci undeva in intervalul 12.5V - 14.2V).

Pe scurt, la o putere audio insumata de 180W (teoretic, pentru ca ea este doar declarata), calculezi un randament de 90% (foarte optimist), ajungi la 200W, daca mai calculezi si faptul ca atunci cand apar distorsiunile, puterea consumata creste (pentru ca parte din semnal va avea componenta continua si impedanta se va transforma in rezistenta), mai aduni si consumul celorlalte componente din aparat (partea de comenzi, lumini etc), ajungi la cu totul alte rezultate decat 15A.
Si ar mai fi multe, dar ma opresc pentru a nu deveni plictisitor.

On topic:
Ambele alimentari sunt folosite pentru radioul original si probabil si pentru cel "nou" va trebui sa le folosesti pe ambele.
- Siguranta F34, asigura alimentarea permanenta a aparatului (chiar si fara cheie in contact), pentru a mentine setarile aparatului (memoria si codul pentru cele cu cod de securitate) si pentru a putea porni aparatul chiar si fara a avea cheia in contact;
- Siguranta F21, asigura pornirea si oprirea aparatului, in functie de pozitia cheii in contact, eliminand astfel necesitatea operarii manuale a pornirii si opririi radioului. (si mai are si alte functii, pentru alte echipamente de pe masina.

P.S. Sa nu te astepti la niste rezultate deosebite (audio) dupa aceasta investitie, poate eventual ceva facilitati oferite de noul aparat.
  • OpelLover

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra Sedan 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2023

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos pentru explicatie, sebage! Foarte utilã și foarte completã!

Si... chiar sunt curios dupa ce voi face modificarile (noul player + cele 4 difuzoare Rockford Fosgate) daca voi observa o imbunatatire considerabilã. Spun asta in sensul... ca nu esti primul, sebage, care mi-a zis acelasi lucru: ca dupã ce instalez noul player de 4x45W RMS si cele 4 dif-uri R.F. tot de 45W RMS/bucata... sa nu ma mir daca nu o sa vad o imbunatațire considerabila fata de cele 4 Faital (20W RMS/bucata) stock ale Opel-ului. Sad Sad Sad Ba chiar unii mi-au spus... "vezi ca e posibil sa le dai jos si sa-ti remontezi Faital-urile inapoi". Din pacate pe net, nu se gasesc difuzoare Faital de 45W RMS... de fapt nici difuzoare stock Faital de Opel Astra G, H... noi, nu se gasesc, decat SH de la dezmembrari.
Inca o data, mersi frumos, sebage!
  • OpelLover

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra Sedan 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2023

  • Mesaj Privat
Da. Impedanta de iesire a amplificatorului conform informatiilor de pe site-ul producatorului, precum si impedanta difuzoarelor este aceeasi. (4x45W RMS in 4 ohmi pt. amplificatorul Mp3 Player-ului --> "Rated power 4Ω (RMS): 4×45W) si in cazul dif-urilor R.F. la fel scrie 45W in 4 ohmi. Si ma gandesc cã fiind trecute pe site-urile lor oficiale, teoretic ar trebui sa fie corecte.


sebage a scris:Putina introducere, cam off topic:
Desi este Duminica, ma bucur sa vad o preocupare pentru siguranta.
Aparent, calculele facute de tine, par corecte, doar ca ar fi trebuit sa tii cont de mult mai multi factori, cum ar fi:
- randamentul amplificatoarelor audio cu care este echipat acel mp3, care influenteaza mult consumul real;
- distorsiunile acestor amplificatoare, care influenteaza si mai mult consumul real;
- impedanta de iesire a amplificatoarelor (pentru care ar furniza acea putere) comparata cu impedanta difuzoarelor folosite;
- folosirea sau nu a unor filtre pe iesiri:
- faptul ca NU trebuie facut calculul pentr 12Vcc, pentru ca aceasta tensiune, practic, nu o vei avea niciodata (ci undeva in intervalul 12.5V - 14.2V).

Pe scurt, la o putere audio insumata de 180W (teoretic, pentru ca ea este doar declarata), calculezi un randament de 90% (foarte optimist), ajungi la 200W, daca mai calculezi si faptul ca atunci cand apar distorsiunile, puterea consumata creste (pentru ca parte din semnal va avea componenta continua si impedanta se va transforma in rezistenta), mai aduni si consumul celorlalte componente din aparat (partea de comenzi, lumini etc), ajungi la cu totul alte rezultate decat 15A.
Si ar mai fi multe, dar ma opresc pentru a nu deveni plictisitor.

On topic:
Ambele alimentari sunt folosite pentru radioul original si probabil si pentru cel "nou" va trebui sa le folosesti pe ambele.
- Siguranta F34, asigura alimentarea permanenta a aparatului (chiar si fara cheie in contact), pentru a mentine setarile aparatului (memoria si codul pentru cele cu cod de securitate) si pentru a putea porni aparatul chiar si fara a avea cheia in contact;
- Siguranta F21, asigura pornirea si oprirea aparatului, in functie de pozitia cheii in contact, eliminand astfel necesitatea operarii manuale a pornirii si opririi radioului. (si mai are si alte functii, pentru alte echipamente de pe masina.

P.S. Sa nu te astepti la niste rezultate deosebite (audio) dupa aceasta investitie, poate eventual ceva facilitati oferite de noul aparat.

Skip ads

  1. Home
  2. In-car entertainment

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR