11905
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2023
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Sunt nou membru si va rog din suflet sa ma ajutati cu un sfat.
Sunt posesorul unui auto model Astra G,1.6,8v,Z16SE cu un 250.000km.Am facut un RK(cuzineti biela,segmentare,supape+simeringuri,tacheti,distrib.schimbata si pompa apa).Dupa toate astea,scoate fum pe esapament si consuma ulei foarte mult(1 litru la 50km)
Mecanicul mi-a spus ca este normal pana se pasuiesc segmentii....
Dar consumul de ulei?Mentionez ca nu am pierderi pe nicaieri si uleiul este CASTROL 10W40.
Sa mai intilnit cineva cu situatia asta?Rog raspuns
Sunt nou membru si va rog din suflet sa ma ajutati cu un sfat.
Sunt posesorul unui auto model Astra G,1.6,8v,Z16SE cu un 250.000km.Am facut un RK(cuzineti biela,segmentare,supape+simeringuri,tacheti,distrib.schimbata si pompa apa).Dupa toate astea,scoate fum pe esapament si consuma ulei foarte mult(1 litru la 50km)
Mecanicul mi-a spus ca este normal pana se pasuiesc segmentii....
Dar consumul de ulei?Mentionez ca nu am pierderi pe nicaieri si uleiul este CASTROL 10W40.
Sa mai intilnit cineva cu situatia asta?Rog raspuns
- jE
- *******
- 8,417 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,417
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
1l la 50 km este enorm...chiar ”pana se pasuiesc segmentii....”
Probabil uzurã mare în cãmãși...sau o reparație de toatã jena...
Eu l-aș rula o vreme așa (dacã reziști consumului de ulei și nu apar alte probleme), oricum n-ai altã variantã, poate(slabe speranțe!) lucrurile se îmbunãtãțesc, dar mã îndoiesc...oricum, dupã 2-3.000km ar trebui sã se vadã o îmbunãtãțire, dacã nu sau nu ești mulțumit, trebuie sã-i pui în brațe motorul celui care a umblat în el...evit sã-i spun ”mecanic” ptr cã existã o suspiciune rezonabilã cã nu prea are de-a face...
Probabil uzurã mare în cãmãși...sau o reparație de toatã jena...
Eu l-aș rula o vreme așa (dacã reziști consumului de ulei și nu apar alte probleme), oricum n-ai altã variantã, poate(slabe speranțe!) lucrurile se îmbunãtãțesc, dar mã îndoiesc...oricum, dupã 2-3.000km ar trebui sã se vadã o îmbunãtãțire, dacã nu sau nu ești mulțumit, trebuie sã-i pui în brațe motorul celui care a umblat în el...evit sã-i spun ”mecanic” ptr cã existã o suspiciune rezonabilã cã nu prea are de-a face...
- jE
- *******
- 8,417 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,417
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
nu se vor imbunatati, bibule.
colegu', am avut si eu o aventura similara cu motorul asta, vezi
aici
Dupa ce l-am segmentat nu a mai papat gram de ulei. Aia cu pasuit segmentii e duda, scoasa din punga cu "nu stiu". Omul a bulit ceva pe acolo, fie ti-a pus segmentii aliniati, fie semeringurile de supape nu le-a pus cum trebuie... ceva de genu'. Du-i masina inapoi, sa o desfaca din nou si sa rezolve problema!
colegu', am avut si eu o aventura similara cu motorul asta, vezi
aici
Dupa ce l-am segmentat nu a mai papat gram de ulei. Aia cu pasuit segmentii e duda, scoasa din punga cu "nu stiu". Omul a bulit ceva pe acolo, fie ti-a pus segmentii aliniati, fie semeringurile de supape nu le-a pus cum trebuie... ceva de genu'. Du-i masina inapoi, sa o desfaca din nou si sa rezolve problema!
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
11905
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2023
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
georgeri
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2023
- Mesaj Privat
Buna ziua! Am un Opel Astra G cu motor Z14XEP din 2008. Am observat o scurgere de ulei la corpul filtrului de ulei. De la cei cu acceasi problema de pe forrum am inteles ca exista o garnitura intre corpul filtrului si blocul motor care ar putea fi uzata. Ma poate ajuta cineva cu un mecanic care sa faca operatiunea de schimbare a garniturii in Timisoara? Multumesc anticipat!
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
PuriceSLR
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2024
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Gunoiul in discutie este Z16XEP 1.6 16V twinport.
Va rog inainte sa sariti cu "segmentare" sa ma ajutati sa inteleg cum s-a ajuns la aceasta situatie, intruct o segmentare fara rezolvarea problemelor nu duce decat la o alta segmentare si devine un cerc vicios.
Stiu ca probabil s-a raspuns (topicul este destul de lung si recunosc ca nu am avut rabdare sa citesc 120 de pagini).
Daca in urma schimbarii supapei PCV(ansamblu plastic+diafragma din capac, fara a schimba capacul proriu-zis), in racordul "copex" dintre capac chiuloasa si corp admisie inca se gasesc urme de ulei(substantiale, pot sa il scoti cu seringa, 2-3ml) este normal?
Intrebarea este adresata celor care au PCV functional si ar putea raspunde inclusiv cei care au facut segmentare, eventual o poza din partea lor ca sa imi dau seama daca la o masina care functioneaza corespunzator acel racod ar trebui sa fie "uscat".
Ca o nota suplimentara, corpul PCV a fost achizitionat de pe olx.ro https://www.olx.ro/d/oferta/...6xep-IDhhbZ4.html .Nu comentez asupra pretului(e 25lei pe aliexpress dar dai mai mult pe ulei pana ajunge, oricum dai mai mult pe ulei cand constati ca nu functioneaza), in schimb tind sa cred ca supapa este chinezeasca, diafragma este destul de groasa si nu flexeaza suficient, colac peste pupaza, arcul este din sarma mai groasa si mai tare decat cel din supapa originala. Ca sa nu mai deschid alt topic am sa scriu cum am verificat supapa inainte de montaj. Se ia un aspirator si se conecteaza pe portul de "absorbtie", mergand de la premisa ca un aspirator ar genera suficient vacuum cat supapa sa inchida se constata ca supapa nu inchide. Se recurge la modificarea arcului, implicit verificare pana in momentul cand supapa inchide la un vacuum decent. Eu nu sunt expert si nici inginer, dar consider ca acest sistem PCV(positive crankcase ventilation) ar trebui sa fie deschis doar in cazul in care exista presiune in carter, de unde si rezulta ca in tura mari unde clapeta sta deschisa si vacuumul este inexistent sau minimal, supapa ar trebui sa fie inchisa, caz contrar pentru ca arcul din ansamblu tine supapa in permanenta deschisa si singurul caz in care se inchide este un vacuum mare reprezentat de o frana de motor puternica. In alta ordine de idei, supapa nu inchide nici la relanti(caz confirmat de usoara suctione a capacului, implicit la motoarele care nu papa ulei), nu inchide nici in ture mari unde stim ca vacuumul este aproape 0(se poate verifica si cu o diagnoza).
Una din conlcuzii este ca avand in vedere griparea segmentului de ungere, eventualele scurgeri de combustie in carter in plaja de turatii mare a motorului duce la pomparea vaporilor de ulei prin racordul "copex", chiar daca diafragma functioneaza "corespunzator", concluzie confirmata de faptul ca supapa sta deschisa prin tensiunea arcului la presiune atmosferica( zero vacuum).
Un alt experiment cu supapa conectata la vacuum este presurizarea ei prin portul de gaze carter pentru a confirma daca presiunea din carter trebuie sa fie mare pentru a invinge forta generata de vacuum. S-a constata ca presiunea(suflat prin port) este minima, chiar daca supapa este inchisa de vacuum.
O alta concluzie este, de ce sa nu ii strangi de gat pe cei care au pus arcul invers in supapa PCV, cand stim cu totii dupa experimentele prezentate ca supapa ar trebui sa fie in permanenta inchisa, iar deschiderea ei se face la cea mai mica presiune pozitiva(de unde si numele, Positive Crankcase Ventilation, nu Negative Crankcase Ventilation), iar recircularea gazelor PCV trebuiau facute deasupra clapetei, nu sub clapeta unde exista vacuum, astfel se asigura si ungerea axului clapetei, asa cum au multe masini, sistemul pcv este conectat inaintea clapetei de acceleratie pentru a nu "suge" uleiul din motor, filtrul de aer avand o suprafata mare, vacuumul este minimal implicit in sarcina.
Intrebari:
A anulat cineva racordul flexibil "copex", se poate obtura complet fara efecte nocive, sau necesita o gaura calibrata de 1.5mm ?
Cei fara probleme, aveti racordul uscat? Daca da, voi aveti arc in PCV sau sta mereu inchisa si se deschide doar la positive crankase ventilation?
Cei care au rezolvat cu schimbarea supapei PCV, de unde a fost achizitionata? Vreau link direct.
Consum ulei 3.3l/1000km, PCV schimbat(ambalaj si cod GM, suspectez china), semeringuri supape schimbate VictorPartz), segmentare urmeaza, sa mai strang bani de 2 litri benzina sa ii dau foc.
PS: Daca moare ala care a proiectat motoarele astea inainte mea sa imi spuneti unde e inmormantat sa ma duc sa ma ... pe mormantul lui. Voi reveni cu partea 2.
Gunoiul in discutie este Z16XEP 1.6 16V twinport.
Va rog inainte sa sariti cu "segmentare" sa ma ajutati sa inteleg cum s-a ajuns la aceasta situatie, intruct o segmentare fara rezolvarea problemelor nu duce decat la o alta segmentare si devine un cerc vicios.
Stiu ca probabil s-a raspuns (topicul este destul de lung si recunosc ca nu am avut rabdare sa citesc 120 de pagini).
Daca in urma schimbarii supapei PCV(ansamblu plastic+diafragma din capac, fara a schimba capacul proriu-zis), in racordul "copex" dintre capac chiuloasa si corp admisie inca se gasesc urme de ulei(substantiale, pot sa il scoti cu seringa, 2-3ml) este normal?
Intrebarea este adresata celor care au PCV functional si ar putea raspunde inclusiv cei care au facut segmentare, eventual o poza din partea lor ca sa imi dau seama daca la o masina care functioneaza corespunzator acel racod ar trebui sa fie "uscat".
Ca o nota suplimentara, corpul PCV a fost achizitionat de pe olx.ro https://www.olx.ro/d/oferta/...6xep-IDhhbZ4.html .Nu comentez asupra pretului(e 25lei pe aliexpress dar dai mai mult pe ulei pana ajunge, oricum dai mai mult pe ulei cand constati ca nu functioneaza), in schimb tind sa cred ca supapa este chinezeasca, diafragma este destul de groasa si nu flexeaza suficient, colac peste pupaza, arcul este din sarma mai groasa si mai tare decat cel din supapa originala. Ca sa nu mai deschid alt topic am sa scriu cum am verificat supapa inainte de montaj. Se ia un aspirator si se conecteaza pe portul de "absorbtie", mergand de la premisa ca un aspirator ar genera suficient vacuum cat supapa sa inchida se constata ca supapa nu inchide. Se recurge la modificarea arcului, implicit verificare pana in momentul cand supapa inchide la un vacuum decent. Eu nu sunt expert si nici inginer, dar consider ca acest sistem PCV(positive crankcase ventilation) ar trebui sa fie deschis doar in cazul in care exista presiune in carter, de unde si rezulta ca in tura mari unde clapeta sta deschisa si vacuumul este inexistent sau minimal, supapa ar trebui sa fie inchisa, caz contrar pentru ca arcul din ansamblu tine supapa in permanenta deschisa si singurul caz in care se inchide este un vacuum mare reprezentat de o frana de motor puternica. In alta ordine de idei, supapa nu inchide nici la relanti(caz confirmat de usoara suctione a capacului, implicit la motoarele care nu papa ulei), nu inchide nici in ture mari unde stim ca vacuumul este aproape 0(se poate verifica si cu o diagnoza).
Una din conlcuzii este ca avand in vedere griparea segmentului de ungere, eventualele scurgeri de combustie in carter in plaja de turatii mare a motorului duce la pomparea vaporilor de ulei prin racordul "copex", chiar daca diafragma functioneaza "corespunzator", concluzie confirmata de faptul ca supapa sta deschisa prin tensiunea arcului la presiune atmosferica( zero vacuum).
Un alt experiment cu supapa conectata la vacuum este presurizarea ei prin portul de gaze carter pentru a confirma daca presiunea din carter trebuie sa fie mare pentru a invinge forta generata de vacuum. S-a constata ca presiunea(suflat prin port) este minima, chiar daca supapa este inchisa de vacuum.
O alta concluzie este, de ce sa nu ii strangi de gat pe cei care au pus arcul invers in supapa PCV, cand stim cu totii dupa experimentele prezentate ca supapa ar trebui sa fie in permanenta inchisa, iar deschiderea ei se face la cea mai mica presiune pozitiva(de unde si numele, Positive Crankcase Ventilation, nu Negative Crankcase Ventilation), iar recircularea gazelor PCV trebuiau facute deasupra clapetei, nu sub clapeta unde exista vacuum, astfel se asigura si ungerea axului clapetei, asa cum au multe masini, sistemul pcv este conectat inaintea clapetei de acceleratie pentru a nu "suge" uleiul din motor, filtrul de aer avand o suprafata mare, vacuumul este minimal implicit in sarcina.
Intrebari:
A anulat cineva racordul flexibil "copex", se poate obtura complet fara efecte nocive, sau necesita o gaura calibrata de 1.5mm ?
Cei fara probleme, aveti racordul uscat? Daca da, voi aveti arc in PCV sau sta mereu inchisa si se deschide doar la positive crankase ventilation?
Cei care au rezolvat cu schimbarea supapei PCV, de unde a fost achizitionata? Vreau link direct.
Consum ulei 3.3l/1000km, PCV schimbat(ambalaj si cod GM, suspectez china), semeringuri supape schimbate VictorPartz), segmentare urmeaza, sa mai strang bani de 2 litri benzina sa ii dau foc.
PS: Daca moare ala care a proiectat motoarele astea inainte mea sa imi spuneti unde e inmormantat sa ma duc sa ma ... pe mormantul lui. Voi reveni cu partea 2.