AStoiean
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2023
- Mesaj Privat
Salut, de 2 luni ma chinui cu o problema la un Vectra B 2001 1.6 16v cod motor Z16XE. Simptome: -Moare la relanti, trebuie sa o mentin turata undeva la 2500rpm pana cand da sa moara(parca i se taie tot aerul), dupa care masina merge intrerupt, in suturi vreo 30 de secunde la relanti, apoi se stabilizeaza si relantiul tine bine, asta pana cand o opresc si o pornesc la loc(dupa trebuie sa fac acelasi demers). Prima pornire e la sfert, dar daca mi se intampla sa moara, invarte putin mai mult fata de pornirea precedenta. -Nu am martorul "masinuta cu cheie", am doar check engine aprins(aici variaza, ca am catalizatorul dus, dar poate sa fie si din cauza problemei de mai sus, pe langa sonda lamda).
Sunt momente cand nu pot sa trec de 3000rpm, atentie, uneori, cand are ea chef, o pot duce si in 6000 cu Sport Mode la cutie activat, practic intra in Limp Mode. Am pus cred ca de 10 ori testerul si am 3 erori mari si late: Rateu cilindru 3, senzor pozitie axa cu came si egr. Am schimbat inclusiv senzorul si egr ul, nimic. Erorile sunt acolo chiar si cu piesele noi, nu inteleg cum e posibil asa ceva. Schimbate bujii, senzor axa cu came, egr, bobina inductie, pompa de benzina, verificata distributia sa nu fie sarita de la punct, curatata clapeta de acceleratie+galeria de admisie, pe partea de cablaje nu a vazut nimeni vreo problema. Am luat toate solutiile posibile, in final eu cred ca este ECU. Altceva nu mai are ce, ECU se ocupa de tot ce inseamna senzori, iar masina moare din cauza faptului ca ECU nu mai citeste corect pozitia axelor cu came si d aia imi omoara motorul. Posibili pini rupti la ECU? Voi ce parere aveti? Sunt multi care zic ca asta e boala lor, mai ales Vectra B si Astra G, se rup pinii de la ECU din cauza pozitionarii proaste(fix langa motor, caldura aia este letala pentru pini pe termen lung). Asta e parerea mea ca ar avea masina. E frustrant sa stai s o turezi incontinuu mai ales la rece cand n ai ungere, n ai nimic. Astept raspunsuri, mersi fain!
MODEL: Vectra 2001
MOTOR: Z16XE
Sunt momente cand nu pot sa trec de 3000rpm, atentie, uneori, cand are ea chef, o pot duce si in 6000 cu Sport Mode la cutie activat, practic intra in Limp Mode. Am pus cred ca de 10 ori testerul si am 3 erori mari si late: Rateu cilindru 3, senzor pozitie axa cu came si egr. Am schimbat inclusiv senzorul si egr ul, nimic. Erorile sunt acolo chiar si cu piesele noi, nu inteleg cum e posibil asa ceva. Schimbate bujii, senzor axa cu came, egr, bobina inductie, pompa de benzina, verificata distributia sa nu fie sarita de la punct, curatata clapeta de acceleratie+galeria de admisie, pe partea de cablaje nu a vazut nimeni vreo problema. Am luat toate solutiile posibile, in final eu cred ca este ECU. Altceva nu mai are ce, ECU se ocupa de tot ce inseamna senzori, iar masina moare din cauza faptului ca ECU nu mai citeste corect pozitia axelor cu came si d aia imi omoara motorul. Posibili pini rupti la ECU? Voi ce parere aveti? Sunt multi care zic ca asta e boala lor, mai ales Vectra B si Astra G, se rup pinii de la ECU din cauza pozitionarii proaste(fix langa motor, caldura aia este letala pentru pini pe termen lung). Asta e parerea mea ca ar avea masina. E frustrant sa stai s o turezi incontinuu mai ales la rece cand n ai ungere, n ai nimic. Astept raspunsuri, mersi fain!
MODEL: Vectra 2001
MOTOR: Z16XE
- bibu16v
- *******
- 6,883 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,883
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Bun venit la CO!
Un ochi pe-acilea s-ar putea sã-ți deschidã ochii (minții):
https://www.clubopel.com/rez...16XE&sa=Cauta .
Un ochi pe-acilea s-ar putea sã-ți deschidã ochii (minții):
https://www.clubopel.com/rez...16XE&sa=Cauta .
- mihaiadrian
- ***
- 629 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 629
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
AStoiean
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2023
- Mesaj Privat
Am lipit pinii de la ecu, avea 6 pini rupti, acum trece de 3000 de rotatii, dar tot moare la relanti. Pe tester imi tot da eroare pe egr, asa ca am schimbat egr ul aftermarket cu unul original la 660 de lei. Se stinsase checku timp de o ora-doua, masina nu mai murea si pornea la sfert. Dupa o ora in trafic, a murit motorul la semafor si s a aprins check ul din nou. Nu inteleg cum e posibil asa ceva. Cu mufa bagata in egr, moare si in mers, daca scot mufa, moare doar dupa pornire. De asemenea, cand se opreste motorul, pare ca de la egr vine un sunet de genul "trrrrr" care se aude destul de tare daca l asculti de sub capota, sunetul are o pauza de 5 secunde pana incepe din nou sa târâie egr ul dupa ce moare motorul, dupa ce i dau cheie sau scot contactul, se opreste. Pe tester mai dã si rateu cilindru 3, m a disperat de tot masina asta. Sa fie ceva pe la cablaje, scurt sau fir intrerupt la egr?