alexbcj
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Cluj
- Masina: Crossland X 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2022
- Mesaj Privat
Salutare
Am un Opel Crossland X din 2018 motor benzina 1.2 110 cai cutie automata, 85000 km. Problema mea este consumul de ulei. La 80000 de km s-a facut schimbul distributiei pe cheltuiala proprie (cei de la service spuneau ca e la limita deci nu asa stricata ca in alte situatii). Reviziile pana pe la 70000 km s-a facut cu ulei 5w30 (facute la reprezentanta de vechiul proprietar) ulterior s-a schimbat pe 0w30.
Consumul de ulei este de 1 l aprox la 1000 de km , de fapt posibil si mai mult dat fiind ca masina cicrula mult in oras (deci nu inghite km asa mult cat mers in gol al motorului). Dupa schimbul de distributie nu pot spune ca a scazut consumul de ulei, poate de cand s-a trecut pe 0w30 e mai mare decat la 5w30. Am sunat la reprezentanta si ei spun ca e normal. Mentionez ca masina merge foarte bine altfel si nu scoate fum pe teava de esapament.
Doresc sa aflu o parere din partea celor care au acest tip de motor si pe alte modele , daca e normal sa pun ulei asa mult si ce solutie ar fi o corectarea a problemei...
MODEL: Crossland X 2018
Am un Opel Crossland X din 2018 motor benzina 1.2 110 cai cutie automata, 85000 km. Problema mea este consumul de ulei. La 80000 de km s-a facut schimbul distributiei pe cheltuiala proprie (cei de la service spuneau ca e la limita deci nu asa stricata ca in alte situatii). Reviziile pana pe la 70000 km s-a facut cu ulei 5w30 (facute la reprezentanta de vechiul proprietar) ulterior s-a schimbat pe 0w30.
Consumul de ulei este de 1 l aprox la 1000 de km , de fapt posibil si mai mult dat fiind ca masina cicrula mult in oras (deci nu inghite km asa mult cat mers in gol al motorului). Dupa schimbul de distributie nu pot spune ca a scazut consumul de ulei, poate de cand s-a trecut pe 0w30 e mai mare decat la 5w30. Am sunat la reprezentanta si ei spun ca e normal. Mentionez ca masina merge foarte bine altfel si nu scoate fum pe teava de esapament.
Doresc sa aflu o parere din partea celor care au acest tip de motor si pe alte modele , daca e normal sa pun ulei asa mult si ce solutie ar fi o corectarea a problemei...
MODEL: Crossland X 2018
- bazate
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2016
- Grandland X 2018 B12xht
- Bucuresti
bazate
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2018 B12xht
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2016
- Mesaj Privat
Deja s-a trecut la ulei 0w20 de cateva luni, unde se reclama consumuri de ulei chiar mai mari....Nu prea are mereu logica de ce apare asa si am auzit de cazuri cu consum de 1l la 1000 km si ulterior 200 ml la 5000km....in cazul in care consumul depaseste 600 ml la 1000 km, si masina este in garantie sau nu a depasit 6 ani si 200.000 km, iar toate reviziile sunt facute la timp, conform specificatiilor producatorului se poate ajunge la reparatii pe cheltuiala producatorului, inclusiv la inlocuirea motorului.
Trebuie facut tichet de service, se sigileaza baia de ulei, joja si busonul de ulei si se face un parcurs de 1000 km dupa care se masoara consumul.
Este ingrijorator ca aveti ulei 0w30....eu am trecut la 0w20 din iulie anul trecut, iar uleiul nepotrivit poate duce la pierderea garantiei.
Concret, benzina proasta (pentru Crossland eu am primit notificare sa alimentez cu 9 sau ulei necorespunzator, fac ca la pornirile la rece, mai ales daca se merge des pe distante scurte, sa se genereze gaze care sa uzeze prematur cureaua de distributie, iar rezidurile colmateaza segmentii motorului, rezultand consum de ulei...sau, mai grav, uzura pistoane sau compromitere motor.....in caz fericit se rupe cureaua si se inlocuieste motorul pe garantie.
Altfel trebuie sa va obisnuiti cu consumul de ulei....in general la motoarele 1-1,3 cu turbo, injectie directa, se poate ajunge la 1 l la 1-3.000 km.
Sfatul meu e sa verificati in reprezentanta uleiul recomandat pentru masina in cauza si istoricul reviziilor, inclusiv in baza facturilor cu interventiile facute in afara reprtezentantei si apoi veti vedea daca puteti invoca probleme de garantie.
Trebuie facut tichet de service, se sigileaza baia de ulei, joja si busonul de ulei si se face un parcurs de 1000 km dupa care se masoara consumul.
Este ingrijorator ca aveti ulei 0w30....eu am trecut la 0w20 din iulie anul trecut, iar uleiul nepotrivit poate duce la pierderea garantiei.
Concret, benzina proasta (pentru Crossland eu am primit notificare sa alimentez cu 9 sau ulei necorespunzator, fac ca la pornirile la rece, mai ales daca se merge des pe distante scurte, sa se genereze gaze care sa uzeze prematur cureaua de distributie, iar rezidurile colmateaza segmentii motorului, rezultand consum de ulei...sau, mai grav, uzura pistoane sau compromitere motor.....in caz fericit se rupe cureaua si se inlocuieste motorul pe garantie.
Altfel trebuie sa va obisnuiti cu consumul de ulei....in general la motoarele 1-1,3 cu turbo, injectie directa, se poate ajunge la 1 l la 1-3.000 km.
Sfatul meu e sa verificati in reprezentanta uleiul recomandat pentru masina in cauza si istoricul reviziilor, inclusiv in baza facturilor cu interventiile facute in afara reprtezentantei si apoi veti vedea daca puteti invoca probleme de garantie.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
alexbcj
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Cluj
- Masina: Crossland X 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2022
- Mesaj Privat
alexbcj
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Cluj
- Masina: Crossland X 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2022
- Mesaj Privat
- bazate
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2016
- Grandland X 2018 B12xht
- Bucuresti
bazate
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2018 B12xht
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2016
- Mesaj Privat
alexbcj
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Cluj
- Masina: Crossland X 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2022
- Mesaj Privat
Robert73
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bacau
- Masina: Crossland X 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Aug 2023
- Mesaj Privat
Bunã ziua! Am o problema similara de când am schimbat distribuția. Este deja un fapt cunoscut ca motorul de 1.2 Turbo are o problema legata de cureaua de distribuție în baia de ulei. Chiar dacã mașina era ieșitã din garanție, producãtorul și-a asumat aceasta hiba și a acceptat sa suporte costurile.
La câteva sãptãmâni însã s-a aprins martorul care spunea ca trebuie completat nivelul de ulei..Am sunat la reprezentanta și mi s-a spuses ca ar trebui sa mai completez cu 200-300 ml, dar de fapt am mai adãugat un litru.
Din acel moment am mai parcurs cam 4500 de km și s-a aprins iar martorul. La verificare am constatat ca nivelul a coborât iar la minim.
Azi am fost sa completez, de data asta într-o alta reprezentanta, și am avut parte de doua puncte de vedere diferite. Mecanicul a spus ca ar trebui sa urmãresc dacã se pãstreazã acest consum și sa aduc mașina în service, la recepție mi s-a spus ca un consum de 200 ml/1000 de km este normal. Abia de la 400 ml/1000 km producãtorul accepta ca este o problema tehnica și de regula se ajunge la schimbarea motorului. Va întreb dacã ați auzit și alte puncte de vedere?
La câteva sãptãmâni însã s-a aprins martorul care spunea ca trebuie completat nivelul de ulei..Am sunat la reprezentanta și mi s-a spuses ca ar trebui sa mai completez cu 200-300 ml, dar de fapt am mai adãugat un litru.
Din acel moment am mai parcurs cam 4500 de km și s-a aprins iar martorul. La verificare am constatat ca nivelul a coborât iar la minim.
Azi am fost sa completez, de data asta într-o alta reprezentanta, și am avut parte de doua puncte de vedere diferite. Mecanicul a spus ca ar trebui sa urmãresc dacã se pãstreazã acest consum și sa aduc mașina în service, la recepție mi s-a spus ca un consum de 200 ml/1000 de km este normal. Abia de la 400 ml/1000 km producãtorul accepta ca este o problema tehnica și de regula se ajunge la schimbarea motorului. Va întreb dacã ați auzit și alte puncte de vedere?
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Robert73
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bacau
- Masina: Crossland X 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Aug 2023
- Mesaj Privat
bibu16v a scris:Consumul admis de producãtor este de 0,6l/1.000km. Din manualul de utilizare citire.
Este o fractura de logica. La un astfel de consum se mai justifica intervalul de 10000 de km pentru revizie? Dacã o astfel de situație este semnalata, ma refer la consumul mai ridicat, de ce sa fii chemat pentru revizie dupã ce parcurgi aceasta distanta? Cantitatea totala de ulei este de 3.25 litri. Și la un astfel de consum acceptat ar înseamna cã la fiecare mie de km sa sa fie refãcut nivelul. Nu cred ca poate fi considerata o situație de funcționare normala a motorului
- bazate
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2016
- Grandland X 2018 B12xht
- Bucuresti
bazate
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2018 B12xht
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2016
- Mesaj Privat
Consumul acceptat pentru interventie este de 600 ml/1000 km. Acelasi ca si la Grandland.
La acest motor consumul de ulei apare odata cu depasirea limitei de 100k sau atingerea unei uzuri similare prin folosirea in conditii grele...dar mai ales odata cu trecerea la noul ulei 0w20. In plus, consumul e usor accentuat vara, la temperaturi inalte.
Daca consumul se mentine dupa 1-2 completari se merge in reprezentanta unde se face un ticket, se sigileaza busonul de ulei si joja si dupa 1000 km reveniti sa vi se masoare consumul.
Daca acesta a depasit 600 ml se intervine. Din pacate exista 2 buletine pt acest defect in Romania: la unul se inlocuieste motorul si la al doilea se repara. Totul tine de dispozitia Opel si relatia cu dealerul la momentul constatarii.
Problema e ca in multe cazuri pe acest motor consumul de ulei nu este liniar...adica puteti avea 600 ml la 1000 k si ulterior completarii sa aveti 3000km fara consum....altfel trebuie sa va obisnuiti cu disconfortul consumului de ulei si sa aveti bidonul in portbagaj.
Desi pare un nonsens, completarea cu ulei nu elimina nevoia schimbului de ulei insa atata timp cat consumul este constant trebuie sa va obisnuiti, aceasta situatie fiind comuna tututor motoarelor EURO 6 cu 3 cilindri si capacitate mica gen 0.9-1,3 turbo, de la toti producatorii. Opel este de fapt generos cu limita de 600 ml la 1000 km in interventia privind consumul de ulei....
Sfatul meu este sa suportati situatia si sa mergeti pentru constatare cand mai aveti cel mult 2000 km pana la revizie, cand deja uleiul este destul de uzat, iar in perioada de 1000 km de proba sa fortati masina si sa o folosit la drum lung, la viteze si turatii mari, cat mai incarcata, pentru a se maximiza consumul de ulei si atinge criteriile de interventie.
Altfel....puteti optimiza tratamentul motorului prin efectuarea schimbului de ulei mai devreme de 10k....in Rusia e deja comun la acest motor sa se intervina la 7500km, consumul scazand daca uleiul este schimbat mai des.
Cauza fenomenului? Poate diferi de la caz la caz: de la depuneri pe segmenti la colmatare epurator si probleme cu valva PCV, la benzina de calitate redusa si condus in conditii grele (pe distante scurte, proponderent in oras, cu opriri dese si pe praf)...la uzura normala a motorului....exista si voci ce spun ca uleiul e prea subtire dar folosirea sa este un compromis pentru a se incadra in normele de poluare.
La acest motor consumul de ulei apare odata cu depasirea limitei de 100k sau atingerea unei uzuri similare prin folosirea in conditii grele...dar mai ales odata cu trecerea la noul ulei 0w20. In plus, consumul e usor accentuat vara, la temperaturi inalte.
Daca consumul se mentine dupa 1-2 completari se merge in reprezentanta unde se face un ticket, se sigileaza busonul de ulei si joja si dupa 1000 km reveniti sa vi se masoare consumul.
Daca acesta a depasit 600 ml se intervine. Din pacate exista 2 buletine pt acest defect in Romania: la unul se inlocuieste motorul si la al doilea se repara. Totul tine de dispozitia Opel si relatia cu dealerul la momentul constatarii.
Problema e ca in multe cazuri pe acest motor consumul de ulei nu este liniar...adica puteti avea 600 ml la 1000 k si ulterior completarii sa aveti 3000km fara consum....altfel trebuie sa va obisnuiti cu disconfortul consumului de ulei si sa aveti bidonul in portbagaj.
Desi pare un nonsens, completarea cu ulei nu elimina nevoia schimbului de ulei insa atata timp cat consumul este constant trebuie sa va obisnuiti, aceasta situatie fiind comuna tututor motoarelor EURO 6 cu 3 cilindri si capacitate mica gen 0.9-1,3 turbo, de la toti producatorii. Opel este de fapt generos cu limita de 600 ml la 1000 km in interventia privind consumul de ulei....
Sfatul meu este sa suportati situatia si sa mergeti pentru constatare cand mai aveti cel mult 2000 km pana la revizie, cand deja uleiul este destul de uzat, iar in perioada de 1000 km de proba sa fortati masina si sa o folosit la drum lung, la viteze si turatii mari, cat mai incarcata, pentru a se maximiza consumul de ulei si atinge criteriile de interventie.
Altfel....puteti optimiza tratamentul motorului prin efectuarea schimbului de ulei mai devreme de 10k....in Rusia e deja comun la acest motor sa se intervina la 7500km, consumul scazand daca uleiul este schimbat mai des.
Cauza fenomenului? Poate diferi de la caz la caz: de la depuneri pe segmenti la colmatare epurator si probleme cu valva PCV, la benzina de calitate redusa si condus in conditii grele (pe distante scurte, proponderent in oras, cu opriri dese si pe praf)...la uzura normala a motorului....exista si voci ce spun ca uleiul e prea subtire dar folosirea sa este un compromis pentru a se incadra in normele de poluare.
Robert73
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bacau
- Masina: Crossland X 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Aug 2023
- Mesaj Privat
IAngelica
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2023
- Mesaj Privat
- Braveheart
- *
- 2 mesaje
- din 21 Sep 2023
- Crossland X 2018
- Bucuresti
Braveheart
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Crossland X 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2023
- Mesaj Privat
Salut. Si eu am un Crossland X benzinã motor de 1,2 - 80 Cp din 2018. De vreo 3 luni a început sã consume ulei. La începutul lui iulie s-a aprins martorul de ulei, am constata cã joja era uscatã. Am completat 2 l ulei original OPEL - DEXOS 5w30, ca de obicei. În 25 iulie era programatã la revizia anualã. Am schimbat filtre, ulei, etc. Iar acum, pe 12 septembrie s-a aprins iar martorul de ulei, iar joja uscatã, iar 2 l completati. Am fãcut circa 1000 de km în acest timp. Am programat-o la reprezentanta Rãdãcini si au loc abia pe 2 octombrie. Dar mecanicul de acolo mi-a spus cã dacã nu curge pe nicãieri (si nu curge, a fost verificatã pe elevator în alt service) e naspa. Înseamnã cã s-a dus motorul. Cicã acest tip de motor e gen de unicã folosintã, adicã nu se reparã. E din aluminiu si se deformeazã. Nu s-ar mai putea umbla în el. Trebuie schimbat cu totul. Ati mai auzit asa ceva?
- bazate
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2016
- Grandland X 2018 B12xht
- Bucuresti
bazate
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2018 B12xht
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2016
- Mesaj Privat
Braveheart: S-a scris mult despre speta.
Rugati sa vi se verifice daca masina nu are rechemare pt capac culbutori, existând masini la care defectarea supapei PCV duce la consum ulei.
In al doilea rand exista riscul sa fi intretinut gresit masina cu 5w30, intrucat din 2021 s-a trecut la 0w30 si din 2022 la 0w20. Mai ales cand masina este folosita preponderent pe distante mici, aparand condens....Daca reviziile ar fi fost facute la termen, adica 10.000 km si cu uleiul potrivit, Opel ar trebui sa intervina in garantie pt acest defect. De obicei consumul de ulei vine dupa ce exista deja uzura in curea, iar resturile de curea colmateaza segmentii.
Asa ca verificati starea curelei si sa aveti dovezile reviziilor.
In caz contrar puteti incerca un schimb capac....in caz contrar trebuie umblat in motor.
Cu putin noroc nu va fi uzura in motor iar segmentii se inlocuiesc....comparati cu grija devizul intrucat un motor nou la reprezentanta e undeva la 15000 lei.
Rugati sa vi se verifice daca masina nu are rechemare pt capac culbutori, existând masini la care defectarea supapei PCV duce la consum ulei.
In al doilea rand exista riscul sa fi intretinut gresit masina cu 5w30, intrucat din 2021 s-a trecut la 0w30 si din 2022 la 0w20. Mai ales cand masina este folosita preponderent pe distante mici, aparand condens....Daca reviziile ar fi fost facute la termen, adica 10.000 km si cu uleiul potrivit, Opel ar trebui sa intervina in garantie pt acest defect. De obicei consumul de ulei vine dupa ce exista deja uzura in curea, iar resturile de curea colmateaza segmentii.
Asa ca verificati starea curelei si sa aveti dovezile reviziilor.
In caz contrar puteti incerca un schimb capac....in caz contrar trebuie umblat in motor.
Cu putin noroc nu va fi uzura in motor iar segmentii se inlocuiesc....comparati cu grija devizul intrucat un motor nou la reprezentanta e undeva la 15000 lei.
TCezar30
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2023
- Mesaj Privat
bazate a scris:Consumul acceptat pentru interventie este de 600 ml/1000 km. Acelasi ca si la Grandland.
La acest motor consumul de ulei apare odata cu depasirea limitei de 100k sau atingerea unei uzuri similare prin folosirea in conditii grele...dar mai ales odata cu trecerea la noul ulei 0w20. In plus, consumul e usor accentuat vara, la temperaturi inalte.
Daca consumul se mentine dupa 1-2 completari se merge in reprezentanta unde se face un ticket, se sigileaza busonul de ulei si joja si dupa 1000 km reveniti sa vi se masoare consumul.
Daca acesta a depasit 600 ml se intervine. Din pacate exista 2 buletine pt acest defect in Romania: la unul se inlocuieste motorul si la al doilea se repara. Totul tine de dispozitia Opel si relatia cu dealerul la momentul constatarii.
Problema e ca in multe cazuri pe acest motor consumul de ulei nu este liniar...adica puteti avea 600 ml la 1000 k si ulterior completarii sa aveti 3000km fara consum....altfel trebuie sa va obisnuiti cu disconfortul consumului de ulei si sa aveti bidonul in portbagaj.
Desi pare un nonsens, completarea cu ulei nu elimina nevoia schimbului de ulei insa atata timp cat consumul este constant trebuie sa va obisnuiti, aceasta situatie fiind comuna tututor motoarelor EURO 6 cu 3 cilindri si capacitate mica gen 0.9-1,3 turbo, de la toti producatorii. Opel este de fapt generos cu limita de 600 ml la 1000 km in interventia privind consumul de ulei....
Sfatul meu este sa suportati situatia si sa mergeti pentru constatare cand mai aveti cel mult 2000 km pana la revizie, cand deja uleiul este destul de uzat, iar in perioada de 1000 km de proba sa fortati masina si sa o folosit la drum lung, la viteze si turatii mari, cat mai incarcata, pentru a se maximiza consumul de ulei si atinge criteriile de interventie.
Altfel....puteti optimiza tratamentul motorului prin efectuarea schimbului de ulei mai devreme de 10k....in Rusia e deja comun la acest motor sa se intervina la 7500km, consumul scazand daca uleiul este schimbat mai des.
Cauza fenomenului? Poate diferi de la caz la caz: de la depuneri pe segmenti la colmatare epurator si probleme cu valva PCV, la benzina de calitate redusa si condus in conditii grele (pe distante scurte, proponderent in oras, cu opriri dese si pe praf)...la uzura normala a motorului....exista si voci ce spun ca uleiul e prea subtire dar folosirea sa este un compromis pentru a se incadra in normele de poluare.
La acest motor consumul de ulei apare odata cu depasirea limitei de 100k sau atingerea unei uzuri similare prin folosirea in conditii grele...dar mai ales odata cu trecerea la noul ulei 0w20. In plus, consumul e usor accentuat vara, la temperaturi inalte.
Daca consumul se mentine dupa 1-2 completari se merge in reprezentanta unde se face un ticket, se sigileaza busonul de ulei si joja si dupa 1000 km reveniti sa vi se masoare consumul.
Daca acesta a depasit 600 ml se intervine. Din pacate exista 2 buletine pt acest defect in Romania: la unul se inlocuieste motorul si la al doilea se repara. Totul tine de dispozitia Opel si relatia cu dealerul la momentul constatarii.
Problema e ca in multe cazuri pe acest motor consumul de ulei nu este liniar...adica puteti avea 600 ml la 1000 k si ulterior completarii sa aveti 3000km fara consum....altfel trebuie sa va obisnuiti cu disconfortul consumului de ulei si sa aveti bidonul in portbagaj.
Desi pare un nonsens, completarea cu ulei nu elimina nevoia schimbului de ulei insa atata timp cat consumul este constant trebuie sa va obisnuiti, aceasta situatie fiind comuna tututor motoarelor EURO 6 cu 3 cilindri si capacitate mica gen 0.9-1,3 turbo, de la toti producatorii. Opel este de fapt generos cu limita de 600 ml la 1000 km in interventia privind consumul de ulei....
Sfatul meu este sa suportati situatia si sa mergeti pentru constatare cand mai aveti cel mult 2000 km pana la revizie, cand deja uleiul este destul de uzat, iar in perioada de 1000 km de proba sa fortati masina si sa o folosit la drum lung, la viteze si turatii mari, cat mai incarcata, pentru a se maximiza consumul de ulei si atinge criteriile de interventie.
Altfel....puteti optimiza tratamentul motorului prin efectuarea schimbului de ulei mai devreme de 10k....in Rusia e deja comun la acest motor sa se intervina la 7500km, consumul scazand daca uleiul este schimbat mai des.
Cauza fenomenului? Poate diferi de la caz la caz: de la depuneri pe segmenti la colmatare epurator si probleme cu valva PCV, la benzina de calitate redusa si condus in conditii grele (pe distante scurte, proponderent in oras, cu opriri dese si pe praf)...la uzura normala a motorului....exista si voci ce spun ca uleiul e prea subtire dar folosirea sa este un compromis pentru a se incadra in normele de poluare.
Salut, am un Crossland 1.2, 110 cp 2018, cu 162000 km rulati. Masina pierde ulei, 1 litru la 1000 de km de 2 luni. Uleiul se pierde în mers pe la țeavã de esapament, in special la drumuri lungi sau autostrada.Am schimbat uleiul, și filtrele deși aveam doar 7500 km fãcuți cu uleiul "vechi",. Tot 0w30 mi-au pus. Ma puteți ajuta cu un sfat va rog? În rest nici un defect sau martor aprins la bord iar masina merge ca "unsa". Stau insa cu bidonul de ulei de 5 litri în portbagaj. Mulțumesc frumos!
- bazate
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2016
- Grandland X 2018 B12xht
- Bucuresti
bazate
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Grandland X 2018 B12xht
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2016
- Mesaj Privat
Cum am mai scris, diagnoza e complexa si poate fi costisitoare.
Daca masina are revizii la dealer sau aveti facturile lor, mergeti la dealer pt diagnoza, existand sansa aplicarii garantiei de buna credinta in cazul motorului.
In caz contrar incercati cu separatorul de ulei...apoi, daca nu apar schimbari, faceti un test de compresie si va pregatiti de schimbat segmenti. Din curiozitate, verificati daca qveti spuma pe furtunul ce iese din separator, in partea de dus a mototurului si duce in admisia de aer, avand un inel galben la capatul dinspre admisie.
Daca masina are revizii la dealer sau aveti facturile lor, mergeti la dealer pt diagnoza, existand sansa aplicarii garantiei de buna credinta in cazul motorului.
In caz contrar incercati cu separatorul de ulei...apoi, daca nu apar schimbari, faceti un test de compresie si va pregatiti de schimbat segmenti. Din curiozitate, verificati daca qveti spuma pe furtunul ce iese din separator, in partea de dus a mototurului si duce in admisia de aer, avand un inel galben la capatul dinspre admisie.