- DragosDB24
- OP
- 3 mesaje
- din 18 Jul 2023
- Astra 2004 Z17DTH
- Tulcea
DragosDB24
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2023
- Mesaj Privat
Salutare,
Mentionez dinainte ca am citit cam tot ce am gasit pe forum legat de problema mea, insa si dupa asta cat si dupa discutiile cu 4 mecanici diferiti tot sunt in dubii asa ca incerc sa caut o solutie.
Problema: Opel Astra H 1.7 CDTI, 101 CP, 2004
In urma cu o saptamana am plecat cu masina prin judet (~200km dus-intors). A doua zi cand am dat se plec cu ea nu mai intra in viteza. Nu tu marsalier, nu treapta 1, nimic. Daca opream motorul, puteam sa bag in viteza. Am reusit dupa mai multe incercari sa dau marsalier ca sa ies din parcare si apoi am mers cu treapta 1 o perioada mai lunga cu ea turata la 2800-3000 si intr-un final am reusit sa dau treapta 2 si la vreo 20 min de mers in trafic si-a revenit. Am fost cu ea la 2 mecanici pe care ii cunosteam. Unul ca ar fi rulmentul de presiune, altul ca placa de presiune pentru ca uneori patineaza din a 2-a in 1-a cand schimbi si agata in marsalier. Lucru ce il face intr-adevar de mai mult timp. Faza haioasa este ca dupa 3 zile in care am mers cu ea asa, adica pleca greu si isi revenea in trafic, acum e totul ok, adica la fel ca inainte. Am mers iar la service cu ea sa se uite mai atent. Au stat 4 mecanici si au bajbait la ea pana cand 2 au zis ca joaca tare timoneria si ca ar fi indicat sa iau un kit de reparatie. Eu tot am insistat ca poate e ceva de la ambreiaj ca tot am avut probleme acolo si mi-au zis ca e posibil, doar ca acum cum nu mai face figuri trebuie doar data cutia jos ca sa afle exact ce si cum asa ca au zis doar sa repare timoneria si apoi sa mai merg cu ea sa vad daca mai face figuri. Insa as vrea sa plec cu ea in vacanta peste 2 saptamani si n-as prea vrea sa stau cu frica.
Scurt istoric: Am schimbat kitul de ambreiaj cu volanta dubla in 2019, de atunci am facut 50.000 km cu ea. In urma cu 2 ani m-a lasat in drum rulmentul de presiune (nu mai pornea cu ea in viteza si nici nu ma lasa sa schimb, doar pe liber, am dus-o pe platforma). In urma cu 1 an a picat cutia de viteze si am luat una de la dezmembrari cu garantie si curatata + montaj cu garantie de la service. De atunci am simtit ca patineaza din a 2-a in a 1-a uneori si ca agata la rece in marsalier si uneori din a 2-a in a 3-a.
Intrebarea mea: Sa schimb kitul de ambreiaj sau sa ii pun sa verifice mai atent tot ce inseamna ambreiaj, cutie etc.?
Teama mea este sa nu schimb kitul de ambreiaj si sa cred ca e ok si apoi la drum sa faca figuri find problema din alta parte.
Daca ati mai experimentat ceva asemanator, as fi recunoscator daca mi-ati spune ce a fost si cum s-a rezolvat?
MODEL: Astra 2004
MOTOR: Z17DTH
Mentionez dinainte ca am citit cam tot ce am gasit pe forum legat de problema mea, insa si dupa asta cat si dupa discutiile cu 4 mecanici diferiti tot sunt in dubii asa ca incerc sa caut o solutie.
Problema: Opel Astra H 1.7 CDTI, 101 CP, 2004
In urma cu o saptamana am plecat cu masina prin judet (~200km dus-intors). A doua zi cand am dat se plec cu ea nu mai intra in viteza. Nu tu marsalier, nu treapta 1, nimic. Daca opream motorul, puteam sa bag in viteza. Am reusit dupa mai multe incercari sa dau marsalier ca sa ies din parcare si apoi am mers cu treapta 1 o perioada mai lunga cu ea turata la 2800-3000 si intr-un final am reusit sa dau treapta 2 si la vreo 20 min de mers in trafic si-a revenit. Am fost cu ea la 2 mecanici pe care ii cunosteam. Unul ca ar fi rulmentul de presiune, altul ca placa de presiune pentru ca uneori patineaza din a 2-a in 1-a cand schimbi si agata in marsalier. Lucru ce il face intr-adevar de mai mult timp. Faza haioasa este ca dupa 3 zile in care am mers cu ea asa, adica pleca greu si isi revenea in trafic, acum e totul ok, adica la fel ca inainte. Am mers iar la service cu ea sa se uite mai atent. Au stat 4 mecanici si au bajbait la ea pana cand 2 au zis ca joaca tare timoneria si ca ar fi indicat sa iau un kit de reparatie. Eu tot am insistat ca poate e ceva de la ambreiaj ca tot am avut probleme acolo si mi-au zis ca e posibil, doar ca acum cum nu mai face figuri trebuie doar data cutia jos ca sa afle exact ce si cum asa ca au zis doar sa repare timoneria si apoi sa mai merg cu ea sa vad daca mai face figuri. Insa as vrea sa plec cu ea in vacanta peste 2 saptamani si n-as prea vrea sa stau cu frica.
Scurt istoric: Am schimbat kitul de ambreiaj cu volanta dubla in 2019, de atunci am facut 50.000 km cu ea. In urma cu 2 ani m-a lasat in drum rulmentul de presiune (nu mai pornea cu ea in viteza si nici nu ma lasa sa schimb, doar pe liber, am dus-o pe platforma). In urma cu 1 an a picat cutia de viteze si am luat una de la dezmembrari cu garantie si curatata + montaj cu garantie de la service. De atunci am simtit ca patineaza din a 2-a in a 1-a uneori si ca agata la rece in marsalier si uneori din a 2-a in a 3-a.
Intrebarea mea: Sa schimb kitul de ambreiaj sau sa ii pun sa verifice mai atent tot ce inseamna ambreiaj, cutie etc.?
Teama mea este sa nu schimb kitul de ambreiaj si sa cred ca e ok si apoi la drum sa faca figuri find problema din alta parte.
Daca ati mai experimentat ceva asemanator, as fi recunoscator daca mi-ati spune ce a fost si cum s-a rezolvat?
MODEL: Astra 2004
MOTOR: Z17DTH
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- DragosDB24
- OP
- 3 mesaje
- din 18 Jul 2023
- Astra 2004 Z17DTH
- Tulcea
DragosDB24
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2023
- Mesaj Privat
- DragosDB24
- OP
- 3 mesaje
- din 18 Jul 2023
- Astra 2004 Z17DTH
- Tulcea
DragosDB24
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2023
- Mesaj Privat
Salutare!
Revin pe subiect. Dupa mai multe vizite neconcludente au reusit sa-i dea de cap. S-a rupt un simering de la arborele cotit si a scapat lichid la ambreiaj. Recomandarea mecanicului a fost sa schimb tot kit-ul de ambreiaj inclusiv cu volanta pentru ca asa se face in cazurile de gen. Ideea e ca am schimba kit-ul in urma cu ~4 ani si am intrebat daca volanta da semne de probleme tinand cont ca nu scotea zgomote specifice si in plus toata distractia m-ar fi costat undeva spre 3.500 lei. A zis ca momentan volanta pare ca ar mai duce, astfel am refuzat schimbarea ei si a zis ca atunci o sa schimbe doar kit-ul simplu, fara volanta, volanta o curata si o pune la loc. Astfel ma ajunge undvea la 1.700 lei piese + manopera.
Daca am facut bine sau nu, o sa vad pe parcurs.
Revin pe subiect. Dupa mai multe vizite neconcludente au reusit sa-i dea de cap. S-a rupt un simering de la arborele cotit si a scapat lichid la ambreiaj. Recomandarea mecanicului a fost sa schimb tot kit-ul de ambreiaj inclusiv cu volanta pentru ca asa se face in cazurile de gen. Ideea e ca am schimba kit-ul in urma cu ~4 ani si am intrebat daca volanta da semne de probleme tinand cont ca nu scotea zgomote specifice si in plus toata distractia m-ar fi costat undeva spre 3.500 lei. A zis ca momentan volanta pare ca ar mai duce, astfel am refuzat schimbarea ei si a zis ca atunci o sa schimbe doar kit-ul simplu, fara volanta, volanta o curata si o pune la loc. Astfel ma ajunge undvea la 1.700 lei piese + manopera.
Daca am facut bine sau nu, o sa vad pe parcurs.
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat