- semireaciprian
- OP
- 12 mesaje
- din 16 Sep 2016
- Vectra 2001 Z18XE
- Arad
semireaciprian
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2016
- Mesaj Privat
Va salut, sunt posesorul unui vectra b, 2001, euro 4, 1.8 benzina, facelift, 125 cp, automat, z18xe.
Am mai scris acum 2-3 luni despre acest subiect si nu am rezolvat mai nimic, deci revin. Aceeasi problema cu noi observatii si un simtom nou: autovehicolul porneste greu, adica: pornesc, in primele 2 secunde motorul se opreste, repet aceasta actiune cam de 5-6 ori dupa care masina incearca sa ramana pornita, dar nu prea reuseste, trepideaza, oscileaza motorul foarte tare, variaza intre 1200 si 500. Dupa ce acul de la temperatura ajunge la 80, problema dispare, masina porneste foarte bine atat timp cat motorul este cald. Daca scot mufa de la senzorul de temperatura, cel cu 2 fire, uneori masina porneste si se tureaza pana in 7000 rpm cand decupleaza, revine la 1200 rpm si coboara treptat pana la 800 pe cum se incalzeste motorul. Am pornit asa si am conectat mufa imediat inapoi si surpriza, motorul s-a oprit in cateva secunde. Masina nu are nici putere in sarcina, pe loc se tureaza foarte bine, dar in sarcina mai nimic, raspunde la acceleratie foarte tarziu, undeva dupa jumatatea cursei pedalei de acceleratie. Daca pornesc cu mufa scoasa si porneste accelerand singura pana in 7000, masina are putere in sarcina un timp dar raspunde foarte agresiv, la cea mai mica atingere a pedalei te "baga in scaun", dar nu tine mult asa, merge cateva minute dupa care cade in bot si gata, iar nu trage. Am scos-o pe autostrada, Arad-Timisoara si inapoi, si nu depaseste viteza de 140 km/h , acul se ridica foarte putin peste 140, sa zic undeva la 142 km/h maxim. Cand ajunge la aceasta viteza de 142 km/h incepe sa trepideze. De multe ori merg la o viteza constanta ex 60 km/h si dintr-o data scade puterea, "ii da in bot". Simtomul nou este cam de 2 saptamani, masina a inceput sa oscileze si la relantiu, oscileaza foarte putin, cam 500 de rotatii se observa pe bord oscilatia dar se simte foarte tare.
Am schimbat cu ajutorul mecanicilor, electricieni si reprezentanta opel Arad: debitmetru, clapeta de acceleratie, bujii, rampa de bujii, curatat injectoare, ulei, filtre, sonda lambda 1, calculator, rescris soft la reprezentanta, pompa de benzina, verificat presiunea in rampa (3 bari), compresia pe cilindru la rece e buna, verificat catalizatorul, nu are egr, senzorul de temperstura cel cu 2 fire. Dupa schimbarea calculatorului care nu citea corect informatiile de la sonda lambda 1 singura eroare ramasa este p0170- lean exhaust, electricianul care mi-a verificat calculatorul a spus ca e o defectiune mecanica, posibil i-a aer fals, primeste prea mult combustibil, o problema de genu, cel de la reprezentanta auto Arad mi-a spus ca e de vina calculatorul dupa lungi cautari, dar nu a fost asa, mecanicul a spus ca nu stie ce sa ii mai faca si toti cu un zambet pe buze, au spus ca, cand rezolv problema sa le spun si lor ce a fost pentru ca nu am mai intalnit asa ceva, nu mai am idei ce sa fac si la cine sa merg, saptamana urmatoare merg la un mecanic sa demonteze admisia pentru a verifica daca exista vre-o fisura sau alte probleme. Si m-am gandit ca ar putea fi injectoarele? Au fost curãțate dar nu stiu ce sa spun de acea curatare, poate sunt foarte uzate.
Sper sa reusesc cu ajutorul sfaturilor primte sa depistez problema, multumesc anticipat.
Am mai scris acum 2-3 luni despre acest subiect si nu am rezolvat mai nimic, deci revin. Aceeasi problema cu noi observatii si un simtom nou: autovehicolul porneste greu, adica: pornesc, in primele 2 secunde motorul se opreste, repet aceasta actiune cam de 5-6 ori dupa care masina incearca sa ramana pornita, dar nu prea reuseste, trepideaza, oscileaza motorul foarte tare, variaza intre 1200 si 500. Dupa ce acul de la temperatura ajunge la 80, problema dispare, masina porneste foarte bine atat timp cat motorul este cald. Daca scot mufa de la senzorul de temperatura, cel cu 2 fire, uneori masina porneste si se tureaza pana in 7000 rpm cand decupleaza, revine la 1200 rpm si coboara treptat pana la 800 pe cum se incalzeste motorul. Am pornit asa si am conectat mufa imediat inapoi si surpriza, motorul s-a oprit in cateva secunde. Masina nu are nici putere in sarcina, pe loc se tureaza foarte bine, dar in sarcina mai nimic, raspunde la acceleratie foarte tarziu, undeva dupa jumatatea cursei pedalei de acceleratie. Daca pornesc cu mufa scoasa si porneste accelerand singura pana in 7000, masina are putere in sarcina un timp dar raspunde foarte agresiv, la cea mai mica atingere a pedalei te "baga in scaun", dar nu tine mult asa, merge cateva minute dupa care cade in bot si gata, iar nu trage. Am scos-o pe autostrada, Arad-Timisoara si inapoi, si nu depaseste viteza de 140 km/h , acul se ridica foarte putin peste 140, sa zic undeva la 142 km/h maxim. Cand ajunge la aceasta viteza de 142 km/h incepe sa trepideze. De multe ori merg la o viteza constanta ex 60 km/h si dintr-o data scade puterea, "ii da in bot". Simtomul nou este cam de 2 saptamani, masina a inceput sa oscileze si la relantiu, oscileaza foarte putin, cam 500 de rotatii se observa pe bord oscilatia dar se simte foarte tare.
Am schimbat cu ajutorul mecanicilor, electricieni si reprezentanta opel Arad: debitmetru, clapeta de acceleratie, bujii, rampa de bujii, curatat injectoare, ulei, filtre, sonda lambda 1, calculator, rescris soft la reprezentanta, pompa de benzina, verificat presiunea in rampa (3 bari), compresia pe cilindru la rece e buna, verificat catalizatorul, nu are egr, senzorul de temperstura cel cu 2 fire. Dupa schimbarea calculatorului care nu citea corect informatiile de la sonda lambda 1 singura eroare ramasa este p0170- lean exhaust, electricianul care mi-a verificat calculatorul a spus ca e o defectiune mecanica, posibil i-a aer fals, primeste prea mult combustibil, o problema de genu, cel de la reprezentanta auto Arad mi-a spus ca e de vina calculatorul dupa lungi cautari, dar nu a fost asa, mecanicul a spus ca nu stie ce sa ii mai faca si toti cu un zambet pe buze, au spus ca, cand rezolv problema sa le spun si lor ce a fost pentru ca nu am mai intalnit asa ceva, nu mai am idei ce sa fac si la cine sa merg, saptamana urmatoare merg la un mecanic sa demonteze admisia pentru a verifica daca exista vre-o fisura sau alte probleme. Si m-am gandit ca ar putea fi injectoarele? Au fost curãțate dar nu stiu ce sa spun de acea curatare, poate sunt foarte uzate.
Sper sa reusesc cu ajutorul sfaturilor primte sa depistez problema, multumesc anticipat.
- jE
- *******
- 8,416 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,416
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
1- ai incercat sa schimbi senzorul de temperatura? ala la care zici ca te-ai jucat la mufa.
2- turatie de relanti de 500 rpm imi indica din start o problema, ar trebui sa fie ~750 rpm
3- ECU cu ce l-ai schimbat? altul SH? Cel "nou" a fost verificat inainte?
4- presiunea ar trebui sa fie de 3.8 bari (nu 3)
5- cauta-l pe CristiTM (il gasesti la Publicitate) si vezi daca are timp sa iti faca o diagnoza cum trebuie...
2- turatie de relanti de 500 rpm imi indica din start o problema, ar trebui sa fie ~750 rpm
3- ECU cu ce l-ai schimbat? altul SH? Cel "nou" a fost verificat inainte?
4- presiunea ar trebui sa fie de 3.8 bari (nu 3)
5- cauta-l pe CristiTM (il gasesti la Publicitate) si vezi daca are timp sa iti faca o diagnoza cum trebuie...
- semireaciprian
- OP
- 12 mesaje
- din 16 Sep 2016
- Vectra 2001 Z18XE
- Arad
semireaciprian
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2016
- Mesaj Privat
Da am schimbat senzorul de temperatura deoarece avea umpic de "joc" , adica se invartea mufa cativa milimetri intr-o parte si in alta... si am decis sa il schimb.
Oscileaza intre 500 si 1200, nu sta constant la 500, scuza-ma ca nu m-am exprimat bine in postarea anterioara...
Dupa cativa mecanici care au spus ca nu stiu ce sa ii faca am ajuns la reprezentanta, diagnosticianul de acolo dupa mai multe verificari si rescris softul, mi-a spus ca ecu este stricat, m-a trimis la un electrician care se ocupa de calculatoare (rockeru, cei care sunt din Arad poate il stiu), am fost la el, a facut diagnoza cu calculatorul meu, a aparut eroare la sonda lamda 1 si acea eroare p0170, a schimbat calculatorul cu unul pe care il are el pentru teste de genu, care nu are nici o defectiune, l-a rescris pentru a fi compatibil cu cutia automata si am facut test din nou, ramanand eroarea p0170, mi-a spus ca, eroarea de la sonda lamda este de la calculatorul meu si se poate repara dar adevarata problema a masinii e acel p0170, si cu calculatorul de la el masina avea aceleasi simtome... si singura defectiune era p0170-lean exhaust, mi-a spus sa merg la un mecanic ca e o problema mecanica nu electrica, din spusele lui problema e undeva la admisie/injectie, undeva in zona asta.
Si asta cu presiunea asa stiam si eu ca trebuie 3.8 dar am schimbat pompa si tot 3 a fost...
Oscileaza intre 500 si 1200, nu sta constant la 500, scuza-ma ca nu m-am exprimat bine in postarea anterioara...
Dupa cativa mecanici care au spus ca nu stiu ce sa ii faca am ajuns la reprezentanta, diagnosticianul de acolo dupa mai multe verificari si rescris softul, mi-a spus ca ecu este stricat, m-a trimis la un electrician care se ocupa de calculatoare (rockeru, cei care sunt din Arad poate il stiu), am fost la el, a facut diagnoza cu calculatorul meu, a aparut eroare la sonda lamda 1 si acea eroare p0170, a schimbat calculatorul cu unul pe care il are el pentru teste de genu, care nu are nici o defectiune, l-a rescris pentru a fi compatibil cu cutia automata si am facut test din nou, ramanand eroarea p0170, mi-a spus ca, eroarea de la sonda lamda este de la calculatorul meu si se poate repara dar adevarata problema a masinii e acel p0170, si cu calculatorul de la el masina avea aceleasi simtome... si singura defectiune era p0170-lean exhaust, mi-a spus sa merg la un mecanic ca e o problema mecanica nu electrica, din spusele lui problema e undeva la admisie/injectie, undeva in zona asta.
Si asta cu presiunea asa stiam si eu ca trebuie 3.8 dar am schimbat pompa si tot 3 a fost...
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- blue_maniak
- ***
- 940 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- semireaciprian
- OP
- 12 mesaje
- din 16 Sep 2016
- Vectra 2001 Z18XE
- Arad
semireaciprian
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2016
- Mesaj Privat
- semireaciprian
- OP
- 12 mesaje
- din 16 Sep 2016
- Vectra 2001 Z18XE
- Arad
semireaciprian
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2016
- Mesaj Privat
- MManuel965
- *
- 39 mesaje
- din 19 Mai 2019
- Vectra 2004 Z18xe
- Danemarca
MManuel965
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Danemarca
- Masina: Vectra 2004 Z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2019
- Mesaj Privat
enciunicu
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mai 2010
- Mesaj Privat
misulikk
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2009
- Mesaj Privat
- Augustin73
- **
- 129 mesaje
- din 20 Jul 2014
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
Augustin73
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2014
- Mesaj Privat