Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • Cescovici

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2018

  • Mesaj Privat
Buna ziua, in realitate nu detin masina din profil ci un chevrolet aveo 1.4 16V 94 CP din 2007 si aproximativ acum un an (martie 2017) am observat urme de ulei pe motor (in partea superioara sub capacul motorului). Prin august am fost la un mecanic pe care il cunosc si mi-a zis ca nu pierde mult si ca e mai mult mizerie decat ulei plus ca si o garnitura noua poate sa piarda deci m-a sfatuit sa nu o schimb si asa am facut (la momentul respectiv am facut schimbul de ulei si filtru). De la ultimul schimb de ulei am facut aprox. 7000 km si mi se pare ca urmele de ulei s-a marit cu toate ca dupa acesti km uleiul pe joja este perfect (poate 1-2 mm mai jos dar cred ca dupa 7000 km e normal). Masina are 140000 km si tin sa mentionez ca am facut schimburile de ulei la aprox 10000 interval in care nu am completat niciodata uleiul. Practic nici acum nu am probleme cu uleiul pe joja, dar sunt destul de sperios si ma streseaza uleiul de pe motor, plus ca mi se pare ca s-a mai inmultit.
Imi puteti spune daca este ceva grav? Poate sa afecteze cu ceva motorul sau alte componente? Atasez si niste poze. Multumesc mult si astept raspuns!
PS: nu va suparati ca am intrat pe un club opel, iar eu am chevrolet dar am considerat ca motoarele sunt asemanatoare (daca nu chiar identice)
Skip ads

  • MUSCELEANU RADU

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Rezolvarea este foarte simpla.
1.Se da capacul jos;
2.Se verifica daca nu are alte uzuri (garnitura epurator, suruburi de fixare, etc.);
3.Se inlocuiesc piesele defecte, inclusiv garnitura de la capac;
4.Se utilizeaza autoturismul si se verifica periodic daca mai curge ulei.
Scurgerea de ulei poate surveni si de la o presiune prea mare.
Puneti si poze cu tot motorul (vedere de ansamblu) !
Noi avem autoturisme opel , nu chevy!
  • Cescovici

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2018

  • Mesaj Privat
Atasez o poza de ansmbul cu motorul de 1.4 de pe aveo (nu este al meu...e luata de pe net, dar oricum pierderile se vad in pozele precedente).
In principiu stiu cum s-ar rezolva problema, insa intrebarea mea este: se poate intampla ceva daca mai merg cu ea asa niste mii de km? cantitativ v-am spus ca nu este o prblema (nivelul la joja e ok, motorul merge bine), insa ma tem sa nu afecteze altceva sau sa piarda brusc o cantitate mare si sa nu apuc sa-mi dau seama. Multumesc anticipat! Astept pareri
  • astra h ygz

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Salutari, am aceiasi problema la motor (14 xep) iar de 2 zile miroase si a benzina, iar pe la corpul clapeta aer este umed si pare uleios....Ceva pãreri ar fi de folos pana ajung cu ea la doctor.... Mulțumesc anticipat!


  • Ionut2300

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Olt
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2023

  • Mesaj Privat
Salut ! Mi am luat si eu de curand o corsa D 1.2 z12xep 174.000km si am facut revizia recent . Nu stiam ce ulei avea in ea si i am pus castrol magnatec 5w40 si dupa 3-4 zile dupa ce i am schimbat uleiul am vazut ca pierde un pic de ulei pe la capac. Uleiul il pierde doar in mers , daca masina sta pe loc nu curge deloc si sa zic ca ar pierde cam 5-10ml la 100km . Nu ma pricep foarte mult si as vrea sa stiu daca e o problema grava daca pierde ulei pe acolo . Alte scurgeri nu mai are :
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Grav nu este, dar ar fi bine sã remediezi.
Este posibil sã fie nevoie de altã garniturã pentru capac.
  • Ionut2300

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Olt
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2023

  • Mesaj Privat
Am inteles , ai idee cam cat ar costa manopera pentru schimbarea acesteia?
  • serioussam

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Salut, nu stiu cat ar costa manopera dar o poti face si tu. Nu necesita asa multe cunostiinte, fa rost de chei, garnitura, eventual si un silicon rosu de temperatura, 1-2 spray de curatat carburatorul...........in maxim o ora nu ai ce face, plus ca o faci cu mana ta! Iar cand ai sa dai jos capacul acela negru ai sa vezi ca pe interiorul lui are tot felul de depuneri de spuma/pasta galbuie de la ulei (din cauza diferentelor de temperatura) - pentru asta iti recomand si acel spray de mai sus, si acele furtunase sa le scoti si sa le cureti (sper sa ai cat mai putine depuneri in ele). Eu fac operatiunea asta an de an pana in Paste, si curat inclusiv clapeta de acceleratie, Recomandare, ai grija cand te strangi acele suruburi, eu am reusit sa rup unul in bloc motor si a trebuit sa imi iau o cutie de tarozi pe invers sa scot acel surub. Spor!
  • Ionut2300

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Olt
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2023

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos pentru informatii , o sa ma ocup singur si exista si tutorial pe youtube deci ma descurc . Am gasit si garnitura care e cam 80 de lei
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Capacul se strânge ușor la mânã cred cã la 10-15 Nm poate gãsești și cuplul exact în tutorial. Dacã exagerezi cu strângerea riști sã deformezi capacul sau cum a zis colegul sã rupi șuruburi.
  • ney

  • Mesaje scrise: 1,059
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Salut!
Problema este generala, mai ales de cand au aparut capacele din plastic.
Acesta in multe cazuri este deformat din cauza temperaturilor mari la care merge motorul si din cauza caldurii degajata de evacuare.
Ideal se schimba tot capacul
La unele motoare vei gasi bujiile inundate in ulei din cauza acestei garnituri.
Uleiul prelins ajunge pe galeria de evacuare si miroase in masina.
Sunt la a doua garnitura cu capacul vechi si la primul capac nou in 140.000
Indiferent ce faceti ,dati usor( strat subtire)cu pasta de etansare pe garnitura noua ,montati, strangeti la 10Nm si lasati 24 ore fara pornire.
Sunt cazuri cand da pe garniturile de la suruburi sau cea de buson ulei si va pacaleste daca schimbati doar garnitura.
Verificati aerisirea motorului( carterului)
In general un capac nou este cel mai indicat.
Succes!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR