marpac
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2018
- Mesaj Privat
Va salut sunt nou pe acest forum, dețin un Vectra C 1,9cdti la care când dau la demaror electromotorul cupleazã și decupleazã intermitent.
Am verificat releul aferent electromotorului pe bobina acestuia plusul vine de la un releu comandat se CIM respectiv masa vine din ecu tensiunea de comanda este când 12V când 7-8-9V astfel electromotorul cupleazã și decupleazã.
Am verificat firele și sunt ok
Am înlocuit releul care era și el ok
Firul ce vine din ecu l-am cositorul direct in ecu pe Pinul 70 ca sa elimin un eventual contact imperfect in mufa de la ecu dar tot așa face
Am înlocuit ecu același rezultat
De la releul comandat de CIM plusul vine corect
Dacã aplic un minus la releul electromotorului mașina pornește corect
Am verificat și electromotorul ai e ok
Nu mai am idei poate ma ajuta cineva
Mulțumesc anticipat.
Am verificat releul aferent electromotorului pe bobina acestuia plusul vine de la un releu comandat se CIM respectiv masa vine din ecu tensiunea de comanda este când 12V când 7-8-9V astfel electromotorul cupleazã și decupleazã.
Am verificat firele și sunt ok
Am înlocuit releul care era și el ok
Firul ce vine din ecu l-am cositorul direct in ecu pe Pinul 70 ca sa elimin un eventual contact imperfect in mufa de la ecu dar tot așa face
Am înlocuit ecu același rezultat
De la releul comandat de CIM plusul vine corect
Dacã aplic un minus la releul electromotorului mașina pornește corect
Am verificat și electromotorul ai e ok
Nu mai am idei poate ma ajuta cineva
Mulțumesc anticipat.
marpac
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2018
- Mesaj Privat
- prooff
- **
- 242 mesaje
- din 17 Jul 2011
- Vectra 2005 Z16XE
- Bucuresti
prooff
- Mesaje scrise: 242
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
marpac
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2018
- Mesaj Privat
CLemnaru
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2022
- Mesaj Privat
Salut!
Am urmãtoare problema....
Din când în când în timpul mersului se pornește electromotorul singur și atinge de volantã. Face un zgomot urât de fier pe fier și se intrerupe radio și se oprește motorul în mers.sunt zile bune când nu se întâmplã nimic și merge bine. Am observat cã uneori când frânez sau iau de volan dreapta sau merg mai tare și frânez,se pornește din senin electomotorul.Am dat jos bateria sã verific cablajul ce duce din tabloul de siguranțe cãtre ECU și am gãsit un fir verde care a frecat de protecția din plastic care sta pe cutia de viteze. Acel fir pleacã dintr-o mufã de sub baterie. Știe cineva despre ce este vorba și dacã asta ar fi problema cu pornirea electromotorului în timpul mersului?
Am urmãtoare problema....
Din când în când în timpul mersului se pornește electromotorul singur și atinge de volantã. Face un zgomot urât de fier pe fier și se intrerupe radio și se oprește motorul în mers.sunt zile bune când nu se întâmplã nimic și merge bine. Am observat cã uneori când frânez sau iau de volan dreapta sau merg mai tare și frânez,se pornește din senin electomotorul.Am dat jos bateria sã verific cablajul ce duce din tabloul de siguranțe cãtre ECU și am gãsit un fir verde care a frecat de protecția din plastic care sta pe cutia de viteze. Acel fir pleacã dintr-o mufã de sub baterie. Știe cineva despre ce este vorba și dacã asta ar fi problema cu pornirea electromotorului în timpul mersului?
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Doua fire torsadate, alb si verde ... clar este vorba de o magistrala CAN.
Si da, in momentul in care pui la masa un fir de pe magistrala CAN, toate comunicatiile, dintre module, pe acea magistrala, se intrerup si manifestarile pot fi de orice gen.
As tinde totusi sa cred ca nu este vorba de "pornire electromotor" ci de alte comportamente ciudate, dar nu pot spune exact care.
Si da, in momentul in care pui la masa un fir de pe magistrala CAN, toate comunicatiile, dintre module, pe acea magistrala, se intrerup si manifestarile pot fi de orice gen.
As tinde totusi sa cred ca nu este vorba de "pornire electromotor" ci de alte comportamente ciudate, dar nu pot spune exact care.
CLemnaru
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2022
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Online
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Nu știu cât de posibil este dpdv practic, dar aș întrerupe comanda cãtre demaror dupã pornirea motorului(printr-un switch, ca o soluție empiricã, dar simplã)...În felul ãsta, dacã manifestarea nu mai apare, problema este pe circuit, dacã apare, problema e în demaror(nici eu nu prea cred asta, dar dacã e fezabil, aș încerca).
CLemnaru
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2022
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Si nu crezi ca era bine daca ai fi spus toate aceste detalii de la inceput?
Repet, acel fir verde, fiind torsadat cu celalalt alb, clar este pentru magistrala CAN.
Ce spui tu acum despre demaror, cred ca tine de altceva.
Eu, in locul tau, as scoate releul pentru demaror si as vedea cam pe unde este defectul. (pe comanda releului sau pe traseul dinreleu pana in demaror.
Demaror defect in felul acesta, ar fi aproape imposibil.
Repet, acel fir verde, fiind torsadat cu celalalt alb, clar este pentru magistrala CAN.
Ce spui tu acum despre demaror, cred ca tine de altceva.
Eu, in locul tau, as scoate releul pentru demaror si as vedea cam pe unde este defectul. (pe comanda releului sau pe traseul dinreleu pana in demaror.
Demaror defect in felul acesta, ar fi aproape imposibil.
CLemnaru
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2022
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Problemele se nasc, pentru a fi rezolvate.
Da, clar trebuie sa izolezi bine acel fir si cumva sa il pui la adapost, pe vechea pozitie, care sa nu ii mai permita sa ajunga in "locuri periculoase". Si aici trebuie si ceva felicitari, pentru ca ai pus mana si ai incercat sa vezi ce se intampla!
Treaba cu releul pentru demaror, eu zic ca ar merita incercata, este si simpla si iti si permite sa tragi destule concluzii.
Despre acest releu vorbesc:
Da, clar trebuie sa izolezi bine acel fir si cumva sa il pui la adapost, pe vechea pozitie, care sa nu ii mai permita sa ajunga in "locuri periculoase". Si aici trebuie si ceva felicitari, pentru ca ai pus mana si ai incercat sa vezi ce se intampla!
Treaba cu releul pentru demaror, eu zic ca ar merita incercata, este si simpla si iti si permite sa tragi destule concluzii.
Despre acest releu vorbesc:
CLemnaru
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2022
- Mesaj Privat
Mulțumesc mult!
Acel releu fãcea flamã înãuntru când se închidea circuitul și anclanșa bendixul cam de 4 ori pe secunda.facea foarte repede. Am desfãcut firul de la solenoid electromotor și nu mai fãcea acea flamã mare din cauza sarcinii. Totuși releul țãcãnea, primea comanda de undeva în timp ce mergea motorul. Cam asta trebuie sa aflu, cine ar putea da comanda la acel releu.
Acel releu fãcea flamã înãuntru când se închidea circuitul și anclanșa bendixul cam de 4 ori pe secunda.facea foarte repede. Am desfãcut firul de la solenoid electromotor și nu mai fãcea acea flamã mare din cauza sarcinii. Totuși releul țãcãnea, primea comanda de undeva în timp ce mergea motorul. Cam asta trebuie sa aflu, cine ar putea da comanda la acel releu.
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Comanda pentru acel releu, vine direct din ECU motor, mufa mare, pinul 70. (releul primeste alimentare cu +12V pe pinul 85 si primeste "comanda" cu masa/GND/minus, din ECU, pe pinul 86)
Daca nu cumva ai sau ai avut apa prin UEC sau prin mufa XE3 de la UEC, atunci ori ai inca un fir dezizolat si care iti atinge la caroserie (firul ar trebui sa fie Gri cu Alb), ori ECU motor iti face figuri (sincer, nu am auzit de o astfel de manifestare la acest gen de ECU, doar daca nu cumva ai apa si pe acolo)
Daca nu cumva ai sau ai avut apa prin UEC sau prin mufa XE3 de la UEC, atunci ori ai inca un fir dezizolat si care iti atinge la caroserie (firul ar trebui sa fie Gri cu Alb), ori ECU motor iti face figuri (sincer, nu am auzit de o astfel de manifestare la acest gen de ECU, doar daca nu cumva ai apa si pe acolo)
CLemnaru
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2022
- Mesaj Privat
Poate de la spãlãtorie sã intre apa... Din vara anului trecut îmi face aceasta problema. Pe timpul iernii a fãcut foarte rar sau doar când mergeam mai tare,turat mult și când incetineam sau viram puțin dreapta,se pornea bendixul și atingea în volanta de fãcea un zgomot urât. La fel facea și când urcam sau cobaram un drum....
O problema tare ciudatã.....
O problema tare ciudatã.....
Ipuscas
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2024
- Mesaj Privat
Buna tuturor! Sunt nou pe forum, nu prea stiu regulile, dar cred ca aici s-ar incadra problema mea . Am un Zafira B 2007, Z19DT. In ultima sapatamana de vreo 5-6 ori la oprirea motorului pornea electromotorul si se oprea doar punand dinou contactul. Asta mi se pare ciudat, de ce se opreste cand pun contactul? Nu am indraznit sa-l las prea mult mergand pentru a face teste (scos sigurante, releu, etc), o singura data am scos mufa de sub volan si electromotorul a continuat sa mearga, deci pare ca problema nu e la contact. A mai patit cineva asta?
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Ipuscas
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2024
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Off topic:
Exprimarea ta nu a fost gresita, trebuie doar sa stim exact despre ce vorbim.
Orice motor electric (ventilator, stergator parbriz etc.) poate fi numit, corect, electromotor.
On topic:
Ai putea sa incepi prin deconectarea (scoaterea) releului pentru starter, pentru a vedea de unde vine problema, dar dupa manifestare, eu as merge pe o problema pe partea de comanda a acestui releu.
Daca ar fi o problema de sudare a contactelor releului de "plus dupa contact", ar trebui sa reporneasca motorul, ceea ce inteleg ca nu se intampla ...
Si atunci, pot doar sa banuiesc ca, sub o forma sau alta, apare o tensiune (destul de mare) pe pinul pe care ar trebui ca ECU sa il puna la masa.
Cumva, releul este comandat cu tensiune inversa (stiu, se va rade mult pe ceea ce am scris, dar asa pare).
Pe scurt, cand se mai intampla, incepe prin scoaterea acelui releu, sa fii sigur ca din comanda lui este problema.
Iti scoti capacul de la UEC, ca sa ajungi repede la el.
Mai asteapta si alti colegi, poate vad in alt fel problema.
Exprimarea ta nu a fost gresita, trebuie doar sa stim exact despre ce vorbim.
Orice motor electric (ventilator, stergator parbriz etc.) poate fi numit, corect, electromotor.
On topic:
Ai putea sa incepi prin deconectarea (scoaterea) releului pentru starter, pentru a vedea de unde vine problema, dar dupa manifestare, eu as merge pe o problema pe partea de comanda a acestui releu.
Daca ar fi o problema de sudare a contactelor releului de "plus dupa contact", ar trebui sa reporneasca motorul, ceea ce inteleg ca nu se intampla ...
Si atunci, pot doar sa banuiesc ca, sub o forma sau alta, apare o tensiune (destul de mare) pe pinul pe care ar trebui ca ECU sa il puna la masa.
Cumva, releul este comandat cu tensiune inversa (stiu, se va rade mult pe ceea ce am scris, dar asa pare).
Pe scurt, cand se mai intampla, incepe prin scoaterea acelui releu, sa fii sigur ca din comanda lui este problema.
Iti scoti capacul de la UEC, ca sa ajungi repede la el.
Mai asteapta si alti colegi, poate vad in alt fel problema.
- bruttus
- **
- 236 mesaje
- din 29 Jan 2013
- Astra 2001 y20dth
- Alta tara
bruttus
- Mesaje scrise: 236
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2013
- Mesaj Privat
Sa spuna mai intai ce a facut la masina,ce leduri sau scule de muzica a incercat sa isi monteze el ca necunoscator in domeniu.Tot atit de important este si ce anume a vrut sa alimenteze de la bricheta masinii,sau ce alimenteaza in acest moment.Orice informatie in acest sens poate ajuta ca sa dam o opinie eficienta.