Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C
  • cristirus

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Salut
Am o corsa C an 2001 motor1,2 benzina si am urmatoarea problema:
dau comanda pornire ac din buton ,se aprinde ledul ca cupleaza dar nu se intimpla nimic,comprersorul nu cupleaza.Am inlocuit senzor de presiune instalatie ,filtru uscator ,umplut instalatie ulei +freon,verificat, bobina compresor ok,inlocuit releu ac cutie cu sigurante , dar problema persista .Daca cuplez manual releul ,compresorul cupleaza ,baga rece ,din buton nimic.Verificat si sigurantele ,toate bune.Masina e cu AC nu climatronic
o parere sau o solutie pls!


MODEL: Corsa C 1,2
MOTOR: C12xe
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,

te rog da-ne mai multe detalii, cum anume cuplezi manual releul?, explica cum faci ca sa ne dam seama ce e acolo.

releul pe care il cuplezi manual este cel care actioneaza amreiajul compresorului (vezi imaginea de mai jos)?



eventual pune o poza cu releul sau tabloul (desi eu cred ca despre asta vorbim, caci nu pare sa mai fie alt releu de la ac pe acolo)
  • cristirus

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Este vorba de releul din cutia de sigurante(singurul de ac) la care alimentez bobina cu masa (comanda) sa cupleze circuitul de forta,merge si apasata lamela care face contactul de forta (am incercat sa pun si ceva poze da nu reusesc ,nu merge copy-paste)
am reusit pina la urma
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
minusul acela pe care tu il dai manual vine din bcm

in bcm se trimite comanda din butonul din bord. (pot sa iti explic pe schema de mai sus daca ai nevoie)

trebuie verificat in primul rind daca firele de la butonul din bord pina la bcm si de la bcm pina la bobina releului sint in regula, de multe ori au fost contacte imperfecte sau fire roase.

daca e bun cablajul mai ramine bcm.
asta e traseul



spune daca vrei sa stii unde ajuge comanda din buton in bcm si de unde pleaca minusul din bcm la releu
  • cristirus

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2008

  • Mesaj Privat
merci gabimilo1 am sa verific cablajul , da e de ajutor sa stiu pinii de la bcm unde sa verific
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
de la buton la bcm trebuie sa ajunga la mufa x45 in pinul 22.


de la bcm la comanda releu -pinul 30 de la x54



ps - verifica bine si butonul din bord.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Vezi ca la Corsa C se intampla, atunci cand bateria e slaba, sa se reseteze BCM.
Fa o diagnoza si verifica toate setarile legate de A/C.
  • cristirus

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Salut
revin dupa o pauza (am fost plecat cu serviciu) cu ce am reusit
verificat cablaj buton bcm ok bcm mufa x54 problema ,atasez poze
la pin 30 nu exista fir
bcm in regula lipituri ok, curat, mufele la fel ,curatate cu spray de contact
se poate verifica dupa VIN daca a fost din fabrica cu ac sau nu ?

mai atasez poze cu cod bcm
si ecu
astept op-com pt diagnoza
Multumesc pt ajutor pina acum
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,

imi cer scuze, cred ca ti-am zis gresit, pinul 30 de la x53 NU x54.

se vede pe imaginea pe care am postat-o mai sus undeva in dreapta scris x53 aia e mufa.

firul ar trebui sa fie maro cu negru.

minusul asta nu e trimis pur si simplu (din cite inteleg) ci pe baza unor informatii pe care ecu le culege de la senzorii de aer conditionat (presiune si ce mai e pe acolo), daca nu sint indeplinite conditiile astea nu se trimite minus catre releu.
  • dachriss

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Salutari!
Stiu ca este putin cam vechi thread-ul insa am o problema asemanatoare la o Corsa C Z12XE.
Totul a aparut de la clima care a fost montata ulterior, si anume: la un an dupa montaj, in 2019, s-a defectat bobina de la ambreiaj compresor si, din pacate, aceasta nu a fost trecuta prin siguranta fuzibila dedicata (instalatia electrica de pe masina donatoare nu a fost completa), ceva fire s-au topit si a aparut eroarea de necorelare pentru pedala de acceleratie.

Trecand peste situatia respectiva, am remediat defectul, am inlocuit cablajul afectat, montat siguranta pentru bobina ambreiaj, schimbat bobina -> totul aproape ok, cu urmatoarele mentiuni:
- s-a pastrat eroarea de pedala de acceleratie -> rezolvata cu un strap intre pinii de masa chiar la pedala -> OK
- presiunea de pe instalatia de clima era constanta ... undeva la 9,x bar (indiferent de situatie, daca era sau nu clima pornita).
Am lasat lucrurile asa si totul a functionat, desi nu in parametri normali, dar anul acesta s-a ars din nou bobina de la ambreiajul compresorului.
Eram destul de linistit pentru ca acum aveam o siguranta fuzibila pe circuit.
Dupa inlocuire bobina compresor, au aparut urmatoarele situatii:
- eroare pedala acceleratie (necorelare senzori) -> merge in limp mode cu accelerare doar 30%
- senzorul de presiune clima citeste in continuare presiune constanta
- ECU-ul motor nu mai trimite comanda de pornire ventilator racire atunci cand porneste clima (releele si ventilatorul sunt ok, testate si din diagnoza si separat).
- Erori sporadice de EGR (short to ground), Sonda lambda, etc .... o intreaga lista.

Pentru un moment am crezut ca e pe duca ECU-ul.
L-am inlocuit si am ramas doar cu primele 3 defecte: Pedala acceleratie, senzor clima si ventilator oprit cand clima este pornita.
Am mai investigat:
- Instalatia electrica dintre panoul de sigurante/relee si:
- ECU -> OK
- Ventilator racire -> OK
- Senzor presiune clima -> OK
- Ambreiaj compresor -> OK
Totodata, am verificat si firele dintre ECU motor si pedala de acceleratie -> OK

In acest moment ma aflu in impas si nu stiu din ce directie sa o apuc.
Chiar am renuntat la a avea A/C functional ... acum scopul este sa pot circula cu masina.
Daca aveti orice hint, va sunt recunoscator.
Multumesc.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Plecand putin invers, ventilatorul nu este comandat sa porneasca atunci cand pornesti AC, pentru ca ECU nu vede presiune mare in instalatia AC, deci "nu are nevoie" de ventilator.
Masa senzorului de presiune AC, vad ca este luata de pe masa unuia dintre senzorii pedalei de acceleratie, poate de aici sa apara ambele probleme.
Esti absolut sigur ca ECU este bun? De unde ai aceasta certitudine?
Ai facut masuratorile necesare? Adica ai masa pe pinul 4 si pe pinul 5 de la pedala? Ai +5V si pe pinul 1 si pe pinul 2 de la pedala (cu contactul pus)?
Pe pinii 3 si 6 de la pedala, ar trebui sa ai tensiuni variabile cu pozitia pedalei. Si mereu sa fie una cam dubla fata de cealalta (aici apare acea necorelare).
Daca aici totul este bine, ar trebui sa te asiguri ca tensiunile variabile de pe pinii 3 si 6 de la pedala, ajung exact asa si pe ECU.

Incearca, ne spui si ne mai dam cu parerea.
  • dachriss

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor.
Va multumesc pentru suport.
Am rezolvat problema prin inlocuirea instalatiei complete de la ECU motor -> Bloc relee/Sigurante -> ECU comfort.
Acum totul este ok.
Cum a spus si colegul in postul anterior, sigur era o problema cu cu firele pentru senzorul de presiune clima si senzor doi pedala de acceleratie ... dar nu am mai avut energie sa o iau de la capat si am mers la sigur. Smile

Weekend fain tuturor.
  • halberstadt

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Ai încercat sã dai drumul și la aeroterma pe treapta 1, numai dupã sã apeși butonul A/C?
  • Danielhancu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2020

  • Mesaj Privat
Salutare,am un opel corsa c 1.2 benzina,si pana in toamna mergea ac si acum i-am dat drumu si numai cupleaza?vreo idee?compresor ar trebui sa porneasca daca nu am freon?sau doar cu freon cupleaza?ce-ar trebui sa fac?
  • Danielhancu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2020

  • Mesaj Privat
Nu cupleaza compresor opel corsa c1.2 b,vreo idee ceva?
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Verifica daca:
1. ai freon,
2. siguranta din rola compresor este ok,
3. rezistenta termica ventilator,
4. alte cauze.
Stiu ca era si discutie dedicata pe ac...
  • AGeorge800

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2024

  • Mesaj Privat
Bună ziua am un opel corsa c pornește compresoul de AC dar nu baga rece
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR