Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Dar ulei consumã? Cã n-am vãzut nici întrebarea și nici rãspunsul...și eu aș zice cã da, dupã descriere. Iar fumul ar trebui sã fie cu tentã albãstruie, deci nu alb.
Skip ads

  • DPopa741

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2023

  • Mesaj Privat
Ieri am luat mașina din service. Cat a stat acolo ( de luni), dupã ce au resoftat filtru de particule, i=au fãcut schimbul de ulei si filtre, prnteu a putea observa daca se sxhimva nivelul, au incercat-o prin oras și nu a ma scos fum deloc. A ramas sa verific eu cam la 2 zile nivelul de ulei si sa vedem dacã se mai întâmplã ceva.
  • DPopa741

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2023

  • Mesaj Privat
Toate bune și frumoase pana acum 3 zile, când a început sã scoatã iarasi fum. Am verificat la rece nivelul uleiului, dar este normal, la fel și la antigel. Masina trage, se înfige, porneste usor. Chiar nu înțeleg care ar putea fi cauza.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Cât este consumul instant (in stationare) în momentul în care scoate "fum alb"?
Daca nu poti vedea consumul instant, în momentul în care scoate "fum alb", încearcã sã vezi daca este pornit ventilatorul pentru rãcirea antigelului (asa zisa "termocupla").
  • DPopa741

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2023

  • Mesaj Privat
În momentul în care incepe sa scoata fum, motorul este mai turat, asta se observa si în bord la termometru. Consumul este mai mare în momentele astea, se vede la acul de la combustibil, se ridica mult mai repede. Pana acum, dupã ce fãceam plinul, parcurgem cam 100 - 120 km și oncepea sa se ridice. Acum s-a ridicat dupã 60 km.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Pareri personale:
Presupun ca "termometru", este defapt, "turometru".
Mai presupun ca nu ai BC (computer de bord activat) si deci nu poti sa vezi consumul instant.
Din descrieri, desi nu sunt ele chiar foarte la obiect, eu inteleg ca in acel moment, se incearca o regenerare a DPF.
Si aici sunt doua variante:
- nu faci ceea ce scrie in manualul masinii, adica sa iti continui drumul, cu un regim de mers cat mai constant, pentru a se duce la final regenerarea;
- ai ceva probleme de ordin electric si sau mecanic, care nu lasa regenerarea sa se efectueze cu cucces.
  • DPopa741

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2023

  • Mesaj Privat
Turometru am vrut sa scriu. Legat de regenerare, conform manualului, ar trebui sã merg cu ea turata între 2000 și 2800 turații, dar la traficul din București, cum poți respecta asta? Nu aratã consumul de combustibil în bord. Am buton BC si daca tin apasat mai lung pe el, dupa un piuit, apar informații. Referitor la problemele de care spui, nu apare nici o eroare când se pune testerul. (am fost la 2 service-uri)
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Diagnoza, nu inseamna citire de erori! Diagnoza inseamna un proces mult mai complex, mai elaborat si care consta in corelarea problemelor semnalate de catre proprietar, cu absolut toti parametri care ar putea genera astfel de probleme. Proces efectuat de o persoana care cunoaste principiul de functionare si care are echipamentele necesare.
Faptul ca tu nu poti indeplini niste conditii absolut necesare procesului de regenerare, intr-un timp mai scurt sau mai lung, nu duce decat la astfel de probleme.
Cand cineva cumpara o masina cu DPF, isi asuma si partile bune/placute dar si partile mai putin bune, anume acelea ca NU se preteaza pentru drumuri foarte scurte.

P.S. Scuze, dar acesta este adevarul si nu te-ar ajuta cu nimic daca nu l-as spune. (nu adevarul absolut, ci adevarul, asa cum il vad eu)
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Mergi prin oras cu a 2-a la 3.000rpm pe banda 1 atat cat e nevoie pâna se incheie procesul de regenerare (pe avarii eventual, daca se agita cei din spate). Sau iti cumperi un laptop, software Op-Com compatibil si-i dai ulterior din laptop regenerare acasa in stationare, atunci cand ai posibilitatea (si te uiti la ea cum fumega, singura, pâna incheie procesul). Pe urma o perioada o poti folosi ca orice masina obisnuita pe motorina, pâna cand masina cere din nou sa se repete procesul. Si tot asa...

Vremurile s-au schimbat, masinile s-au schimbat si daca nu ne-am interesat de acest aspect inainte sa o cumparam atunci fie ne schimbam si noi obiceiurile, fie renuntam vanzand masinile astea pretentioase cu tehnologii noi, gandite pentru mers exterior sau autostrada... si ne luam ceva mai putin pretentios si care, oarecum, e mai probabil sa ni se potrivesca. Ceva autohton pe benzina, sau de ce nu?!.. ceva cu motor electric, deci ECO si astfel impreuna punem umarul sa ne luptam ca sa salvam planeta (in deplina conformitate cu narativul oficial).
  • DPopa741

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2023

  • Mesaj Privat
Turometru am vrut sa scriu. Legat de regenerare, conform manualului, ar trebui sã merg cu ea turata între 2000 și 2800 turații, dar la traficul din București, cum poți respecta asta? Nu aratã consumul de combustibil în bord. Am buton BC si daca tin apasat mai lung pe el, dupa un piuit, apar informații. Am verificat astazi comsumul instant veriaza intre 32 si 45 l. Referitor la problemele de care spui, nu apare nici o eroare când se pune testerul. (am fost la 2 service-uri)
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Mda Smile
  • DPopa741

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2023

  • Mesaj Privat
Am observat cã a crescut consumul de motorina. Pana acum, dupã ce alimentam, parcurgeam 100 km și scãdea nivelul la combustibil cu grosimea acului. Dupã ce am facut plinul, acum 2 zile, am parcurs 70 km și deja un sfert de rezervor este gol. Și scoate fum din ce în ce mai tare.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 239
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Daca continua cu probleme de evacuare,din cauza filtrului,automat creste si consumul de combustibil.Eu...la mine in atelier,as scoate filtrul de particule,si as face probe cu masina sa vad cum functioneaza fara el.Banuiesc,dar doar atit,ca ti-au facut o regenerare fortata,si din cauza asta a mers bine 3 zile.Probabil filtrul este la maxim,ori o spalare cu ultrasunete,ori il schimbi,ori il golesti de tot,chestie ilegala,si nu te stie nimeni.
Cum spuneai,miros de ulei nears...doar imi dau cu parerea,ori iti baga mult combustibil in cilindri ca sa faca regenerarea,si automat ai si consumul mare,dar in felul asta iti cam spala cilindrii de ulei,ori turbina da semne de oboseala,dar in cazul asta nu vad relatia cu consumul crescut de motorina.
  • DPopa741

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2023

  • Mesaj Privat
Filtrul de particule este nou, pus acum 1 luna. Dacã ar fi turbina, mașinã ar pornit greu și nu ar avea vlaga, dar pornește ușor, iar de forțã pot spune ca mașinã zboarã.
Care fi cauza sa bage motorina în cilindrii?
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 239
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Injectoarele pot pisha (scuze de expresie).Pe deoparte cantitatea de motorina injectata nu este cea adecvata,pe de alta parte,calitatea atomizarii motorinei lasa de dorit.E suficient sa aiba un orificiu infundat cu mizerie duza injectorului,ca sa picure in loc sa atomizeze.
Raspund la intrebarea ta,si ma gindesc la injectie,dar pot fi alte chestii care nu au legatura cu injectia,sau acumulate,probleme in functionare atit in injectie cit si in alte zone ale motorului.
In injectie,cind ai fum alb,denota in general o cantitate mai mica de combustibil injectata in cilindri,si miroase intepator,dar in acest caz,masina nu ar avea putere,ori,fumul este alb-albastrui,si aici pot fi si alte cauze.
Utimul opel pe care l-am vazut cu manifestarile astea avea compresie 8 bar...10 bar pe cilindru.
Cred ca cel mai bine este sa mergi la un mecanic sa iti testeze masina cu simt de raspundere,noi aici doar ne dam cu parerea,si poate ca tu ai un furtun fisurat care nu isi mai face treaba.
Eu lucrez altfel,si am la indemina cele necesare,nu stau sa pierd timpul,dar clientul plateste fara ezitari.Scot injectoarele din motor ca sa le verific in bancul de probe,iar in acelasi timp verific compresia motorului ca tot este desfacut,apoi scot filtrul de particule si il bag la spalat in ultrasunete,si in trecere montez un recipient cu combustibil nou din care alimentez direct pompa de injectie.
In felul acesta impusc patru iepuri deodata,si ma asigur ca nu pierd timpul cautind solutii dar fara sa stiu de unde provine problema.
Fiind in alta tara,pretul este acceptabil,chiar si pentru un Opel,iar rezultatele in majoritatea cazurilor sint cele asteptate.
Facem in felul asta pentru ca nu putem sa pierdem timpul si un client facind diagnoza si schimbind jumatate de masina pina dam cu solutia,si in acest fel eliminam toate partile principale suspectate dintr-o singura actiune,injectia si evacuarea.Avantajul este ca nu avem nevoie de alti intermediari,detinem atit bancul de teste pentru injectie cit si masinile de ultrasunete,iar toata operatia dureaza in jur de 3...4 ore.Toata operatia asta il costa pe client 250...300 eur,bineinteles daca nu presupune repararea vreunui injector etc.
Daca rezulta ca injectoarele au probleme de atomizare a combustibilului sau de cantitate injectata,schimbam duzele si recalibram injectoarele,daca nu,montam totul si facem probe cu noul combustibil.
Ca regula generala,dupa spalarea injectoarelor cu ultrasunete,acestea isi imbunatatesc functionarea cel putin cu 30% si efectele sint vizibile.Costul reparatiei unui injector este in jurul a 100 eur,iar durata de executie undeva la 3 ore pentru toate cele 4.
Am facut comentariul asta,nu ca sa ma laud ca sint profesionist si ca vezi doamne am scule ce nu mai are nimeni,chestiile astea le las mincatorilor de......l-am facut mai mult ca sa scot in evidenta faptul ca daca se merge la 10 meseriasi diferiti,si motivele sint multiple,ba ca unul nu are banc de teste,ba ca altul nu are masina de diagnoza,ba ca etc,atunci e foarte greu si foarte scump sa ajungi la o concluzie privind problemele aparute intr-o masina,si in acest caz,trebuie mers la cel care poate executa toata reparatia pina la obtinerea rezultatului dorit,pentru ca in caz contrar,fiecare te taxeaza pentru ce face,si il invinovateste pe cel dinaintea lui,caz in care cel care plateste este mereu clientul,iar problema poate ramine la final nerezolvata,partial rezolvata,sau de ce nu foarte bine rezolvata.
PS
Nu sint interesat in atragerea de clienti,traiesc in alta tara,nu ma cautati si nu trimiteti pm-uri ca nu am timp si in general nu raspund pe privat.
  • DPopa741

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2023

  • Mesaj Privat
Injectoarele și pompa de injecție au fost verificate și sunt în parametrii normali.
  • gra

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2009 z17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2005

  • Mesaj Privat
ai rezolvat?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR