- Marius T.
- ***
- 626 mesaje
- din 28 Dec 2005
- Vectra 2001 Z 16 XE
- Bucuresti
Marius T.
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2005
- Mesaj Privat
- geluadi2000
- **
- 71 mesaje
- din 08 Dec 2005
- Insignia 2018
- Alba iulia
geluadi2000
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Alba iulia
- Masina: Insignia 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2005
- Mesaj Privat
bluedog
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2006
- Mesaj Privat
Masina am luat-o cu jante de tabla si cauciucuri de iarna, asa ca la o luna dupa ce am luat-o (in mai), i-am pus jante de aluminu cu gume de vara.
S-a chinuit mecanicul aproape o ora sa dea jos cele 4 jante de otel care se sudasera la locul lor... M-au cam trecut racorile la gandul ca puteam sa fac vreo pana pe mai stiu eu ce coclauri.
S-a chinuit mecanicul aproape o ora sa dea jos cele 4 jante de otel care se sudasera la locul lor... M-au cam trecut racorile la gandul ca puteam sa fac vreo pana pe mai stiu eu ce coclauri.
- nika_nica
- ***
- 547 mesaje
- din 01 Aug 2010
- Astra 2002 1.7 dti
- Olt
nika_nica
- Mesaje scrise: 547
- Locatie: Olt
- Masina: Astra 2002 1.7 dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2010
- Mesaj Privat
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,439 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,439
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
Multi am trecut prin experienta asta. Prima data cand am constatat ca nu iese janta de pe con a fost cand sa trec de la rotile de iarna la cele de vara. M-am chinuit o vreme, dupa care am renuntat si am mers la vulcanizare. In primavara urmatoare, aceeasi janta mi-a facut probleme dar i-am venit de hac: cu prezoanele slabite, am plecat putin de pe loc cu rotile virate si am franat violent - s-a desprins imediat.
Din 12 jante de aliaj folosite in cei aproape 4 ani de cand am masina (3 seturi - 2 de 15 si 1 de 16) doar o singura janta se lipeste de con si se deosebeste de restul prin oxidul acumulat in orificiul central, oxid care oricat l-ai curata, se reface. Avand in vedere totusi ca este din setul cu roti de iarna, poate si sarea de pe drum are vreun rol in treaba asta.
Din 12 jante de aliaj folosite in cei aproape 4 ani de cand am masina (3 seturi - 2 de 15 si 1 de 16) doar o singura janta se lipeste de con si se deosebeste de restul prin oxidul acumulat in orificiul central, oxid care oricat l-ai curata, se reface. Avand in vedere totusi ca este din setul cu roti de iarna, poate si sarea de pe drum are vreun rol in treaba asta.
- alinmuresan
- **
- 349 mesaje
- din 24 Nov 2008
- Valcea
alinmuresan
- Mesaje scrise: 349
- Locatie: Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2008
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
NEs1048
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2021
- Mesaj Privat
Du-te la cineva care are o presã , cã am pãțit și eu aceeași problemã
@dyS a scris:Salut.
Am cumparat un opel Astra de la o persoana mai in varsta care nu prea si-a dat interesul privind intretinerea ei si in momentul in care am vrut sa ii scot cauciucurile cu jante cu tot am constatar cu stupoare k nici macar nu se clinteau...
Dati-mi o varianta...sa incerc si cu o presa sau cum?
Multumesc.
Am cumparat un opel Astra de la o persoana mai in varsta care nu prea si-a dat interesul privind intretinerea ei si in momentul in care am vrut sa ii scot cauciucurile cu jante cu tot am constatar cu stupoare k nici macar nu se clinteau...
Dati-mi o varianta...sa incerc si cu o presa sau cum?
Multumesc.
- sebage
- ****
- 2,521 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,521
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
- astrag1.2_16v
- **
- 50 mesaje
- din 17 Aug 2014
- Astra 2001 Z12xe
- Bucuresti
astrag1.2_16v
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2014
- Mesaj Privat
@dyS a scris:Salut.
Am cumparat un opel Astra de la o persoana mai in varsta care nu prea si-a dat interesul privind intretinerea ei si in momentul in care am vrut sa ii scot cauciucurile cu jante cu tot am constatar cu stupoare k nici macar nu se clinteau...
Dati-mi o varianta...sa incerc si cu o presa sau cum?
Multumesc.
Am cumparat un opel Astra de la o persoana mai in varsta care nu prea si-a dat interesul privind intretinerea ei si in momentul in care am vrut sa ii scot cauciucurile cu jante cu tot am constatar cu stupoare k nici macar nu se clinteau...
Dati-mi o varianta...sa incerc si cu o presa sau cum?
Multumesc.
Am avut beleaua asta la Zafira cu jante de aliaj toate 4 blocate pe butuc fata am deblocat mai riscant am sãltat pe o buturuga fata și am desfãcut toate persoanele am dat cu degripant pe butuc am.bagat mașina în vitezã pe trapta 1 fara accelerare și am piscat frana pânã când janta a început sã se invarta pe butuc și așa am reușit sã le scot le fata iar pe spate degripant slãbite doar prezoanele și cu mașina am plecat ușor înainte frana înapoi frana pânã se auzea un clãnțãnit și apoi am scos fara mari bãtãi de cap jantele pe spate
- bibu16v
- *******
- 6,571 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,571
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Am pãțit și eu tot la jante de aliaj originale, la care ajustajul dintre jantã și butuc (deci aliaj Al+Mg pe oțel, combinație ce genereazã un soi de sudurã chimicã catalizatã și de sarea de pe șosele) este foarte strâns de fel, probabil nedemontate de ani de zile de fostul proprietar...spray degripant și zeamã de baros! Foarte mult baros.
Nu am reușit absolut nimic cu metode similare cu ale colegului @astrag1.2_16v...
Nu am reușit absolut nimic cu metode similare cu ale colegului @astrag1.2_16v...
- pantalon
- ***
- 652 mesaje
- din 05 Apr 2015
- Corsa
- Bucuresti
pantalon
- Mesaje scrise: 652
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2015
- Mesaj Privat
alex_zr
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2022
- Mesaj Privat
ÃŽn caz cã se mai lovesc și alții de problemã, dupã ce am plâns jumãtate de zi lângã mașinã, am reușit foarte simplu, fãrã spray, fãrã baros. (Jante din aliaj, nedate jos de când am mașina, efectiv sudate de butuc)
ÃŽntâi am slãbit prezoanele. Și ele, la rândul lor, fuseserã strânse mârlãnește, probabil cu cheia pneumaticã. Eu n-aveam decât o cheie tubularã în formã de L, lungã de vreo 50 cm cu tot cu prelungitor. Am așezat cheia a.î. sã mã pot urca cu ambele picioare pe ea și m-am balansat ținându-mã de mașinã pânã s-a auzit un trosnet și filetul și-a dat drumul. (Atenție sã nu vã rãniți!)
Prezoanele nu le-am scos de tot, doar le-am slãbit suficient de mult cât sã capete joc stânga-drepta, sus-jos. Apoi am luat o bucatã de bordurã și m-am urcat și-am coborât de pe ea de vreo 4-5 ori. Am verificat din nou prezoanele și 2 dintre ele nu mai aveau joc, semn cã roata se desprinsese de pe butuc și se deplasase un pic spre exterior.
Am urcat mașina pe cric și am dat-o jos.
E unica metodã care a funcționat. ÃŽnainte de asta am încercat și sã lovesc roata cu picioarele, și sã trag de ea în toate pãrțile, și sã merg prin gropi cu prezoanele slãbite. Și-am mai avut roți înțepenite la alte mașini dar se pare cã într-adevãr la Opel este ceva mai dificil.
PS: când se pun prezoanele la loc, pentru a fi mai simplu de scos data viitoare, ele se pun cu cheia normalã FÃRÃ prelungitor. Eu am 60kg și mã las pe cheie cu mâna (nu cu piciorul) și cât îmi permite propria greutate sã strâng este suficient. Iar la vulcanizãri nu le permit sã înfileteze cu cheia pneumaticã ci doar sã desfileteze. Sau mã duc cu roata gata demontatã, pt. a evita alte discuții.
Ultima modificare facuta de alex_zr la Lun 06 Mar, 2023 1:41 pm, modificat de 2 ori in total
ÃŽntâi am slãbit prezoanele. Și ele, la rândul lor, fuseserã strânse mârlãnește, probabil cu cheia pneumaticã. Eu n-aveam decât o cheie tubularã în formã de L, lungã de vreo 50 cm cu tot cu prelungitor. Am așezat cheia a.î. sã mã pot urca cu ambele picioare pe ea și m-am balansat ținându-mã de mașinã pânã s-a auzit un trosnet și filetul și-a dat drumul. (Atenție sã nu vã rãniți!)
Prezoanele nu le-am scos de tot, doar le-am slãbit suficient de mult cât sã capete joc stânga-drepta, sus-jos. Apoi am luat o bucatã de bordurã și m-am urcat și-am coborât de pe ea de vreo 4-5 ori. Am verificat din nou prezoanele și 2 dintre ele nu mai aveau joc, semn cã roata se desprinsese de pe butuc și se deplasase un pic spre exterior.
Am urcat mașina pe cric și am dat-o jos.
E unica metodã care a funcționat. ÃŽnainte de asta am încercat și sã lovesc roata cu picioarele, și sã trag de ea în toate pãrțile, și sã merg prin gropi cu prezoanele slãbite. Și-am mai avut roți înțepenite la alte mașini dar se pare cã într-adevãr la Opel este ceva mai dificil.
PS: când se pun prezoanele la loc, pentru a fi mai simplu de scos data viitoare, ele se pun cu cheia normalã FÃRÃ prelungitor. Eu am 60kg și mã las pe cheie cu mâna (nu cu piciorul) și cât îmi permite propria greutate sã strâng este suficient. Iar la vulcanizãri nu le permit sã înfileteze cu cheia pneumaticã ci doar sã desfileteze. Sau mã duc cu roata gata demontatã, pt. a evita alte discuții.
Ultima modificare facuta de alex_zr la Lun 06 Mar, 2023 1:41 pm, modificat de 2 ori in total
- bibu16v
- *******
- 6,571 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,571
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- corsablue
- ****
- 2,593 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,593
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- Marius Popescu
- ***
- 700 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 700
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
alex_zr
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2022
- Mesaj Privat
" 60 kg inseamna 588 N. Apoi masurat bratul fortei. Nu cred ca a aplicat forta doar la 10 cm . "
" @alex doar 60Nm este prea puțin, Opel zice 110Nm... "
Pãi ar fi cam 30 cm brațul cheii, iar când mã las, nu mã las cu toatã masa corpului, ca atunci când mã urc cu picioarele pe ea. Dacã mã las cu mâna și cu șoldul, ar fi cam 30kg. De aici rezultã cam vreo 90Nm, așa, în mare. Iar dacã mã mai și balansez de vreo 2-3 ori, deja se duce binișor spre 100. Eu am observat la cheia dinamometricã, pentru 100Nm, cât zice producãtorul, cam asta-i forța în raport cu brațul pe care trebuie s-o aplic.
" @alex doar 60Nm este prea puțin, Opel zice 110Nm... "
Pãi ar fi cam 30 cm brațul cheii, iar când mã las, nu mã las cu toatã masa corpului, ca atunci când mã urc cu picioarele pe ea. Dacã mã las cu mâna și cu șoldul, ar fi cam 30kg. De aici rezultã cam vreo 90Nm, așa, în mare. Iar dacã mã mai și balansez de vreo 2-3 ori, deja se duce binișor spre 100. Eu am observat la cheia dinamometricã, pentru 100Nm, cât zice producãtorul, cam asta-i forța în raport cu brațul pe care trebuie s-o aplic.
ABumbac
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jan 2024
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,571 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,571
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
ABumbac a scris:Lasă 2 prezoane slăbite, restu scoatele .scoate cricuri sau slăbește de tot și virează volanu stinga sau dreapta și roata sa deblocat
Ești optimist! Excesiv, aș zice eu...dacă te-ai fi obosit să citești 4-5 postări anterioare ți-ai fi dat singur seama de asta. Nu e ca și cum ai fi pus tu coada la prună...știi ce zic?