- Gabriel_Iulian
- *
- 3 mesaje
- din 21 Apr 2022
- Astra 2014 A20DTH
- Bucuresti
Gabriel_Iulian
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2014 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2022
- Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Am achiziționat de curând un Opel Astra J, 2014, 2.0 165CP, cutie automata, 230000 km pe bord, 243000 pe tester (nu știu de ce ar fi dat cineva înapoi 13000 km, ma gândesc ca poate s-a schimbat ceva pe la mașina).
Când am fãcut revizia mi s-a spus ca in filtru de ulei s-a gãsit ,,span metalic fin” și ca ar fi bine sa înlocuiesc oringul de la pompa de ulei.
Am fãcut programare la service pentru înlocuire. S-a verificat vestitul oring (pe factura scrie ca era întãrit), s-au verificat cuzineții (pe factura scrie uzura normala - motor posibil reparat deja), dupã înlocuire oring s-a verificat presiunea de ulei (1.7 bar la ralanti cu motorul rece și 5.5 bar la 3000RPM cu motorul cald).
Menționez ca nu am nicio eroare in bord și mașina funcționeazã impecabil in acest moment.
Pentru a ridica mașina de la service a fost soția si na…nu a cerut ceva informații/detalii cu privire la aspectele semnalate in factura.
Ce pãrere aveți de presiunea uleiului, unt in regula valorile? Oare de ce era span metalic fin in filtrul de ulei in cazul in care cuzinetii au uzura normala?
Îmi cer scuze dacã nu am postat unde trebuie, sunt nou pe acest forum si am observat ca aici sunt cele mai multe discuții cu privire la acest oring.
Mulțumesc anticipat si sãrbãtori fericite!
Am achiziționat de curând un Opel Astra J, 2014, 2.0 165CP, cutie automata, 230000 km pe bord, 243000 pe tester (nu știu de ce ar fi dat cineva înapoi 13000 km, ma gândesc ca poate s-a schimbat ceva pe la mașina).
Când am fãcut revizia mi s-a spus ca in filtru de ulei s-a gãsit ,,span metalic fin” și ca ar fi bine sa înlocuiesc oringul de la pompa de ulei.
Am fãcut programare la service pentru înlocuire. S-a verificat vestitul oring (pe factura scrie ca era întãrit), s-au verificat cuzineții (pe factura scrie uzura normala - motor posibil reparat deja), dupã înlocuire oring s-a verificat presiunea de ulei (1.7 bar la ralanti cu motorul rece și 5.5 bar la 3000RPM cu motorul cald).
Menționez ca nu am nicio eroare in bord și mașina funcționeazã impecabil in acest moment.
Pentru a ridica mașina de la service a fost soția si na…nu a cerut ceva informații/detalii cu privire la aspectele semnalate in factura.
Ce pãrere aveți de presiunea uleiului, unt in regula valorile? Oare de ce era span metalic fin in filtrul de ulei in cazul in care cuzinetii au uzura normala?
Îmi cer scuze dacã nu am postat unde trebuie, sunt nou pe acest forum si am observat ca aici sunt cele mai multe discuții cu privire la acest oring.
Mulțumesc anticipat si sãrbãtori fericite!
- vvede
- **
- 185 mesaje
- din 04 Jan 2007
- Astra 2006
vvede
- Mesaje scrise: 185
- Locatie:
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2007
- Mesaj Privat
tihopE
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2011
- Mesaj Privat
mikyboy a scris:reductie te referi la o-ringul de aluminiu care sa inlocuiasca pe cel original fara modificari sau? din acelea am eu 3 bucati disponibile deocamdata...
Salut, ma intereseaza si pe mine o bucata. Am un J cu A20DTH, am refacut motorul acum 2 ani si am pus tot oring de cauciuc, iar acum vreau sa schimb preventiv cu cel metalic
- matei niculae
- **
- 419 mesaje
- din 29 Jul 2018
- Insignia 2010 A20dt
- Italia
matei niculae
- Mesaje scrise: 419
- Locatie: Italia
- Masina: Insignia 2010 A20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2018
- Mesaj Privat
Gabriel_Iulian a scris:Salutare tuturor!
Am achiziționat de curând un Opel Astra J, 2014, 2.0 165CP, cutie automata, 230000 km pe bord, 243000 pe tester (nu știu de ce ar fi dat cineva înapoi 13000 km, ma gândesc ca poate s-a schimbat ceva pe la mașina).
Când am fãcut revizia mi s-a spus ca in filtru de ulei s-a gãsit ,,span metalic fin” și ca ar fi bine sa înlocuiesc oringul de la pompa de ulei.
Am fãcut programare la service pentru înlocuire. S-a verificat vestitul oring (pe factura scrie ca era întãrit), s-au verificat cuzineții (pe factura scrie uzura normala - motor posibil reparat deja), dupã înlocuire oring s-a verificat presiunea de ulei (1.7 bar la ralanti cu motorul rece și 5.5 bar la 3000RPM cu motorul cald).
Menționez ca nu am nicio eroare in bord și mașina funcționeazã impecabil in acest moment.
Pentru a ridica mașina de la service a fost soția si na…nu a cerut ceva informații/detalii cu privire la aspectele semnalate in factura.
Ce pãrere aveți de presiunea uleiului, unt in regula valorile? Oare de ce era span metalic fin in filtrul de ulei in cazul in care cuzinetii au uzura normala?
Îmi cer scuze dacã nu am postat unde trebuie, sunt nou pe acest forum si am observat ca aici sunt cele mai multe discuții cu privire la acest oring.
Mulțumesc anticipat si sãrbãtori fericite!
1.7 presiune de ulei la rece nu prea in regulã trebuie vãzutã la cald cînd uleiul ajunge cam la 130 grade .Și unde au mãsurat presiunea in spate la senzorul de uleiul pe termoflot sau pe chiuloasã la esire înainte de turbinã adicã pe esirea care unge turbina
Am achiziționat de curând un Opel Astra J, 2014, 2.0 165CP, cutie automata, 230000 km pe bord, 243000 pe tester (nu știu de ce ar fi dat cineva înapoi 13000 km, ma gândesc ca poate s-a schimbat ceva pe la mașina).
Când am fãcut revizia mi s-a spus ca in filtru de ulei s-a gãsit ,,span metalic fin” și ca ar fi bine sa înlocuiesc oringul de la pompa de ulei.
Am fãcut programare la service pentru înlocuire. S-a verificat vestitul oring (pe factura scrie ca era întãrit), s-au verificat cuzineții (pe factura scrie uzura normala - motor posibil reparat deja), dupã înlocuire oring s-a verificat presiunea de ulei (1.7 bar la ralanti cu motorul rece și 5.5 bar la 3000RPM cu motorul cald).
Menționez ca nu am nicio eroare in bord și mașina funcționeazã impecabil in acest moment.
Pentru a ridica mașina de la service a fost soția si na…nu a cerut ceva informații/detalii cu privire la aspectele semnalate in factura.
Ce pãrere aveți de presiunea uleiului, unt in regula valorile? Oare de ce era span metalic fin in filtrul de ulei in cazul in care cuzinetii au uzura normala?
Îmi cer scuze dacã nu am postat unde trebuie, sunt nou pe acest forum si am observat ca aici sunt cele mai multe discuții cu privire la acest oring.
Mulțumesc anticipat si sãrbãtori fericite!
- matei niculae
- **
- 419 mesaje
- din 29 Jul 2018
- Insignia 2010 A20dt
- Italia
matei niculae
- Mesaje scrise: 419
- Locatie: Italia
- Masina: Insignia 2010 A20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2018
- Mesaj Privat
MStefan330 a scris:Buna ziua tuturor.aceasi problema o am și eu cu insignia mea.s-a blocat motorul.dupa lungi discuții cu multi mecanici am auzit cã se poate monta pe chiuloasa insigniei bloc motor de Opel Vectra c 19 150cp și se scãpa de acea problema.a fãcut cineva? funcționeazã și ce necesita?va mulțumesc anticipat!
blocul motor de FIAT croma di chiuloasa sint același chiar și vibrochenul cuzineți bielã și palier.pompa de injecție și mai multe
AValentin33- Suspendat
- 176 mesaje
- din 19 Dec 2018
AValentin33- Mesaje scrise: 176
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2018
- Mesaj Privat
- ionut ciobanu
- ***
- 572 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Insignia 2018 B20DTH -170 c.p
- Bacau
ionut ciobanu
- Mesaje scrise: 572
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2018 B20DTH -170 c.p
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
AValentin33 a scris:Reductia acea de metal se pune in locul orignului sau trebuie ambele ?
Pompa de ulei am gasit doar pierburg si un producator ieftin la 350 ron, schimb distributia si as schimba si pompa ca nu prea are presiune. 1 bar la cald ralantii
Pompa de ulei am gasit doar pierburg si un producator ieftin la 350 ron, schimb distributia si as schimba si pompa ca nu prea are presiune. 1 bar la cald ralantii
presiunea de 1bar la relanti la cald este ok (minim 0.8 bar zice referinta). Acel o-ring se pune in locul celui original. Am avut si eu vreo 5 la vanzare, am vorbit sa mai fac dar nu stiu daca mai reusesc ca au crescut preturile foarte mult...
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
ionut ciobanu a scris:Pune pompa originala, nu pe producator. De obicei pompele de ulei nu prea cad. Oringul vietii se schimba, dar daca vrei pompa cu totul cel mai bine originala.
stai linistit ca aia originala este tot Pierburg dar cu adaus de sigla (pret mai mare). Nici un OEM nu isi mai fabrica singuri piesele, toate sunt facute de catre firmele din industrie agreate de fiecare OEM
- ionut ciobanu
- ***
- 572 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Insignia 2018 B20DTH -170 c.p
- Bacau
ionut ciobanu
- Mesaje scrise: 572
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2018 B20DTH -170 c.p
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- firut paul
- *
- 3 mesaje
- din 20 Jan 2023
- Zafira 2013 A20dt
- Craiova
firut paul
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Craiova
- Masina: Zafira 2013 A20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2023
- Mesaj Privat
Va salut.sunt nou posesor de opel zafira c din 2013 motor de 2.0 cdti.vreau sa schimb oringul.ce ma sfatuiti sa pun normal sau din acela facut din aluminiu sau din ce material este de se spune ca nu mai trebuie schimbat.azi am cumparat unul normal de cauciuc o sa pun o poza cu el sa imi spuneti daca este original ca eu asa l am comandat pe original.va multumesc pt eventuale raspunsuri
- firut paul
- *
- 3 mesaje
- din 20 Jan 2023
- Zafira 2013 A20dt
- Craiova
firut paul
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Craiova
- Masina: Zafira 2013 A20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2023
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,577 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,577
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- firut paul
- *
- 3 mesaje
- din 20 Jan 2023
- Zafira 2013 A20dt
- Craiova
firut paul
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Craiova
- Masina: Zafira 2013 A20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2023
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,883 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,883
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- daniel2328
- **
- 78 mesaje
- din 24 Mar 2011
- Insignia 2010 A20DTH
- Botosani
daniel2328
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Botosani
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2011
- Mesaj Privat
- matei niculae
- **
- 419 mesaje
- din 29 Jul 2018
- Insignia 2010 A20dt
- Italia
matei niculae
- Mesaje scrise: 419
- Locatie: Italia
- Masina: Insignia 2010 A20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2018
- Mesaj Privat
Piesa din aluminiu nu are cod e fãcutã la strung și frezã dar nu schimbã cu nimic situația la piesa di aluminiu trebuie sã fi atenta cînd montezi baia de ulei eu i-am pus pe cea originala dar am înãlțat sorbul pompei de ulei piesa din plastic intare sorb și baie cu șaibe de0.08 sub acele 3 șuruburi de M6 am 120000 de la modificarea și nu am avut probleme
- livcro
- ******
- 4,577 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,577
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- matei niculae
- **
- 419 mesaje
- din 29 Jul 2018
- Insignia 2010 A20dt
- Italia
matei niculae
- Mesaje scrise: 419
- Locatie: Italia
- Masina: Insignia 2010 A20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2018
- Mesaj Privat
CDobreanu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2018
- Mesaj Privat
Salutare.
Am schimbat de curand o-ringul la pompa de ulei. Astfel, am reusit sa aflu mai multe informatii de la mecanicii service-ului. Nu dau numele service-ului pentru a nu face reclama, detalii in privat.
Toate motoarele 2.0 de generatie A au aceeasi problema, adica acest o-ring de plastic care este pozitionat in partea inferioara a baii de ulei (e normal pana la urma sa fie acolo). Problema este ca el este in vecinatatea filtrului de particule. Si acesta, cand incepe procesul de regenerare, ajunge la temperaturi foarte ridicate care transmit caldura si acestui o-ring. In timp, plasticul din care este confectionat incepe sa se deterioreze (se coace si se rigidizeaza, apar fisuri si ruperi in urma deformarii si de aici problemele cu presiune uleiului, pompa nu mai reuseste sa traga suficient ulei din baie pentru ca exista o pierdere pe la o-ring (pierdere de presiune, uleiul tot in baie este).
Si acum, detalii despre masina mea: Opel Insignia 2014, 2.0 CDTI, 144.000 km. Cand am vazut o-ring-ul vechi, surpriza. Nu era asa deformat, desi il schimb prima oara. Pai in primul rand, eu merg cu masina asta doar in afara Bucurestiului si in concedii, Grecia, Bulgaria, adica drumuri lungi. In oras am alta masina, un Renault Clio, benzina, motor mic. Astfel, filtrul de particule se regenereaza pe un drum intins, radiatorul de ulei are alta eficienta in a raci uleiul fierbinte, cu atat mai mult cu cat el este supraincalzit de filtrul de particule. Apoi mai este si constructia motorului la generatia de dupa 2013. Mecanicii de la Opel au reproiectat cuzinetii arborelui practicand un canal median. Rolul acestuia este de a asigura o mai buna ungere, Cu alte cuvinte, desi vorbim de acelasi o-ring, in cazul in care aceste este deteriorat usor, presiunea un pic scazuta a pompei de ulei este suficienta sa asigure ungerea cuzinetilor, acestia avand canalul de ungere de care spuneam si care nu exista la motoarele dinainte de 2013.
Cat despre o-ringul de metal despre care se vorbeste aici, nu stiu ce sa zic, am intrebat si eu la service si nu este un reper original, deci ei nu montau asa ceva. In plus, nu stiu cat de bine ar etansa, daca ar fi fost eficient, oare nu s-ar fi gandit si proiectantii de la Opel GM?
In concluzie: motoarele dupa 2013 au fost reproiectate usor, avand o mai buna ungere, probabilitatea de a aparea mesajul Low Pressure este mica, insa mecanicii recomanda inlocuirea o-ring-ului la max 30.000 km sau 2 ani, adica exact ca si la modelele anterioare de dinainte de 2013. Ca idee, nu este asa scump sa faci inlocuirea o-ring-ului dar te poate feri de o problema majora, sa ramai in drum si sa pleci tractat cu motorul calat daca nu opresti imediat pe dreapta la aparitia mesajului. Toate bune!
Am schimbat de curand o-ringul la pompa de ulei. Astfel, am reusit sa aflu mai multe informatii de la mecanicii service-ului. Nu dau numele service-ului pentru a nu face reclama, detalii in privat.
Toate motoarele 2.0 de generatie A au aceeasi problema, adica acest o-ring de plastic care este pozitionat in partea inferioara a baii de ulei (e normal pana la urma sa fie acolo). Problema este ca el este in vecinatatea filtrului de particule. Si acesta, cand incepe procesul de regenerare, ajunge la temperaturi foarte ridicate care transmit caldura si acestui o-ring. In timp, plasticul din care este confectionat incepe sa se deterioreze (se coace si se rigidizeaza, apar fisuri si ruperi in urma deformarii si de aici problemele cu presiune uleiului, pompa nu mai reuseste sa traga suficient ulei din baie pentru ca exista o pierdere pe la o-ring (pierdere de presiune, uleiul tot in baie este).
Si acum, detalii despre masina mea: Opel Insignia 2014, 2.0 CDTI, 144.000 km. Cand am vazut o-ring-ul vechi, surpriza. Nu era asa deformat, desi il schimb prima oara. Pai in primul rand, eu merg cu masina asta doar in afara Bucurestiului si in concedii, Grecia, Bulgaria, adica drumuri lungi. In oras am alta masina, un Renault Clio, benzina, motor mic. Astfel, filtrul de particule se regenereaza pe un drum intins, radiatorul de ulei are alta eficienta in a raci uleiul fierbinte, cu atat mai mult cu cat el este supraincalzit de filtrul de particule. Apoi mai este si constructia motorului la generatia de dupa 2013. Mecanicii de la Opel au reproiectat cuzinetii arborelui practicand un canal median. Rolul acestuia este de a asigura o mai buna ungere, Cu alte cuvinte, desi vorbim de acelasi o-ring, in cazul in care aceste este deteriorat usor, presiunea un pic scazuta a pompei de ulei este suficienta sa asigure ungerea cuzinetilor, acestia avand canalul de ungere de care spuneam si care nu exista la motoarele dinainte de 2013.
Cat despre o-ringul de metal despre care se vorbeste aici, nu stiu ce sa zic, am intrebat si eu la service si nu este un reper original, deci ei nu montau asa ceva. In plus, nu stiu cat de bine ar etansa, daca ar fi fost eficient, oare nu s-ar fi gandit si proiectantii de la Opel GM?
In concluzie: motoarele dupa 2013 au fost reproiectate usor, avand o mai buna ungere, probabilitatea de a aparea mesajul Low Pressure este mica, insa mecanicii recomanda inlocuirea o-ring-ului la max 30.000 km sau 2 ani, adica exact ca si la modelele anterioare de dinainte de 2013. Ca idee, nu este asa scump sa faci inlocuirea o-ring-ului dar te poate feri de o problema majora, sa ramai in drum si sa pleci tractat cu motorul calat daca nu opresti imediat pe dreapta la aparitia mesajului. Toate bune!