IRaiciu
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Drobeta-Turnu Severin
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2020
- Mesaj Privat
Salutare, recent am schimbat egr-ul de pe mașinã (z10xe) deoarece cel vechi nu functiona, am cumparat nou și nici acesta nu merge (am fost la cineva și a incercat din opcom sã îi dea comandã de 100% și nimic, nu se întâmplã nimic, precizez cã motorul nu stã la relanti cu egr nou)
Am luat de la dezmembrãri alt egr, l-am montat prima data cu garnitura veche și mașina a început sã scoatã abur foarte dens și mult pe esapament, pe esapament curg picaturi de apa. Am pus altã garniturã (nou) mașina scoate abur doar când o turez (aburul are un miros foarte urât, a antigel încins)
Întrebarea este, egr-ul este defect ? Sau din cauzã cã nu am pus garniturã nouã a ajuns antigel în evacuare ? Când se va usca antigelul respectiv ? (Cu egr de la dezmembrãri mașina stã la relanti)
Niște pãreri?
Mulțumesc!
Am luat de la dezmembrãri alt egr, l-am montat prima data cu garnitura veche și mașina a început sã scoatã abur foarte dens și mult pe esapament, pe esapament curg picaturi de apa. Am pus altã garniturã (nou) mașina scoate abur doar când o turez (aburul are un miros foarte urât, a antigel încins)
Întrebarea este, egr-ul este defect ? Sau din cauzã cã nu am pus garniturã nouã a ajuns antigel în evacuare ? Când se va usca antigelul respectiv ? (Cu egr de la dezmembrãri mașina stã la relanti)
Niște pãreri?
Mulțumesc!
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
- vallyyy
- ****
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
Va salut ! Se da o Astra G cu z14xep cod eroare p1405. Dat jos egr-ul,curatat lacrima,verificat cu op-comul,functioneaza pistonasul,montat la loc cu garnituri noi,totul ok. Masina a mers si merge absolut normal,nu da niciun semn de probleme,dar eroare cand apare,cand dispare si nu prea inteleg de ce!
Adica am verificat clar egr-ul si declanseaza, ce parte nu ii convine ?
Adica am verificat clar egr-ul si declanseaza, ce parte nu ii convine ?
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
99.9% e defect potentiometrul din EGR, cel care ii spune calculatorului pozitia supapei. E in capul supapei (unde e mufa) si nu se poate repara. Am avut exact aceeasi problema...si eu am demontat degeaba supapa, prima data, s-o curat si...e al dracu de greu de umblat la ea, numai cu chei speciale, ca n-ai loc.
Dupa ce am depistat cauza, am cumparat un EGR din dezmembrari (100Lei), cu promisiunea ca daca nu e bun, imi da altul (avea 3). L-am testat mai intai pe masa de lucru (de electronist), am constatat ca e bun si l-am pus pe masina. Merge de peste 2 ani.
...Dar, am mers o perioada si cu cel defect, chiar cu mufa scoasa si masina mergea ok, totusi, parca nu tragea prea bine uneori.
Pe cel defect, l-am taiat, pentru studiu. Concluzia; nu se poate repara acel potentiometru!
Exista 2 variante de mufe: una cu toti pini in linie (asa e cel din dezmembrari) si alta cu pinii pe 2 randuri (asa aveam pe masina). Am facut un adaptor de mufe, ca sa nu tai firele. Sunt 5 fire: 2 de la bobina si 3 de la potentiometru...Vezi 2-3 pagini mai in urma, ca sent postari si cu valori ale rezistentei potentiometrului.
Unica rezolvare; schimba EGR-ul...de preferat cu unul nou.
Dupa ce am depistat cauza, am cumparat un EGR din dezmembrari (100Lei), cu promisiunea ca daca nu e bun, imi da altul (avea 3). L-am testat mai intai pe masa de lucru (de electronist), am constatat ca e bun si l-am pus pe masina. Merge de peste 2 ani.
...Dar, am mers o perioada si cu cel defect, chiar cu mufa scoasa si masina mergea ok, totusi, parca nu tragea prea bine uneori.
Pe cel defect, l-am taiat, pentru studiu. Concluzia; nu se poate repara acel potentiometru!
Exista 2 variante de mufe: una cu toti pini in linie (asa e cel din dezmembrari) si alta cu pinii pe 2 randuri (asa aveam pe masina). Am facut un adaptor de mufe, ca sa nu tai firele. Sunt 5 fire: 2 de la bobina si 3 de la potentiometru...Vezi 2-3 pagini mai in urma, ca sent postari si cu valori ale rezistentei potentiometrului.
Unica rezolvare; schimba EGR-ul...de preferat cu unul nou.
- mircea neicu
- **
- 343 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2008 Z14XEP
- Galati
mircea neicu
- Mesaje scrise: 343
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
vallyyy a scris:Va salut ! Se da o Astra G cu z14xep cod eroare p1405. Dat jos egr-ul,curatat lacrima,verificat cu op-comul,functioneaza pistonasul,montat la loc cu garnituri noi,totul ok. Masina a mers si merge absolut normal,nu da niciun semn de probleme,dar eroare cand apare,cand dispare si nu prea inteleg de ce!
Adica am verificat clar egr-ul si declanseaza, ce parte nu ii convine ?
Adica am verificat clar egr-ul si declanseaza, ce parte nu ii convine ?
Cum au zis și colegii anterior, înlocuiește egr. Același cod eroare și aceleași simptome am avut și eu, pana nu am pus egr nou nu am rezolvat.
- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- vallyyy
- ****
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
Revin cu problema de mai sus. Am mers in continuare cu eroare 1405 insa motorul pierde putere in special la urcarile in rampa. Am luat in egr sh foarte murdar,l-am curatat temeinic,l-am montat pe mufa masinii (pe motor e inca cel vechi montat) ,am dat o tura,a disparut 1405 si a aparut p0300 si p0302.Am dat din op-com egr test,insa fizic valva nu se misca. Nu stiu daca sa zic ca si asta SH are ceva. Daca montez mufa in cel vechi dispar p0300 si p0302 si reapare p1405.
E posibil ca cel Sh sa fie ok dar sa dea erorile respective pentru ca nu e fizic montat pe motor ?
E posibil ca cel Sh sa fie ok dar sa dea erorile respective pentru ca nu e fizic montat pe motor ?
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Salut, @vallyyy! Înțeleg cã de un an de zile te chinuie EGR-ul. Nu știm cum a lucrat el, dar nu a lucrat cum trebuie, cã de aceea revii cu problema, respectiv cu EGR-ul de test conectat la mufã iar cel de pe chiulasã neconectat. Dacã mufa de la bobina de inducție a fost corect conectatã și în timpul testului și dupã, mã gândesc cã acele coduri de eroare, P300 și P302 pot proveni de la încãrcarea bujiilor cu reziduuri incomplet arse. Fie cã e vorba de lipsa scânteii la bujie, fie cã e vorba de o detonație a amestecului prematurã, e limpede cã o verificare a acestora este necesarã. Ancrasarea electrozilor explicã oarecum comportamentul EGR-ului. Eu aș miza pe înlocuirea EGR-ului cu cel cumpãrat SH dar și verificarea bujiilor. Aproape sigur necesitã curãțare/înlocuire. În condiții normale ele se înlocuiesc dar aici vorbim de un EGR defect, deci merge curãțare și remontare.
- vallyyy
- ****
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
- vallyyy
- ****
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- vallyyy
- ****
- 1,651 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,651
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
Am luat alt egr din dezmembrari,l-am curatat si pe acesta,montat in mufa. La primul drum de 25 de km m-am ales cu p0300 si p0302. Am oprit,resetat erorile si inapoi catre casa m-am ales cu 4 erori ( am atasat poza) . Atat check engine-ul cat si masinuta cu cheita au palpait cateva secunde si aia a fost,in rest tot drumul nu s-a mai aprins nimic,dar motorul pare ca intr-adevar in 3 pistoane
Acum stiu cum trebuie procedat insa nu stiu cu ce sa incep, acest egr nu ma prind daca e si asta defect,bobina ,bujiile ,ecu sau si mai rau lipsa compresie pe cilindrul 2
Poza cu erorile aici
https://ibb.co/qrBxB9J
Acum stiu cum trebuie procedat insa nu stiu cu ce sa incep, acest egr nu ma prind daca e si asta defect,bobina ,bujiile ,ecu sau si mai rau lipsa compresie pe cilindrul 2
Poza cu erorile aici
https://ibb.co/qrBxB9J
- Radovan_eu
- ****
- 1,254 mesaje
- din 02 Jun 2008
- Vectra 1997 X16XEL
- Iasi
Radovan_eu
- Mesaje scrise: 1,254
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2008
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Vezi furtunul care pleaca din egr la babitaclu.
Am aceeași problema ãla o alta mașinã, z14xep, furtun uscat la imbinarea cu egr-ul, am desfãcut din nou, am pus alta garnitura, tot originala și am pus un șnur subțire de silicon. Tot se umezește binișor sub EGR. Problema este cã nu vãd nimic care sã-mi de-a de înțeles cã pierderea este de la egr. O fi posibil sa fie garnitura de chiulasa? Ambele motoare aveau în instalația de rãcire soluție praf pentru apturarea porilor. La prima mașinã dupã o perioadã de câteva sãptãmâni în care a curs dupã ce pusesem deja 2 garnituri noi, ultima cu silicon, sa oprit scurgerea.
AEnkor
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2023
- Mesaj Privat
Salutare!Vin si eu cu o problemã care îmi dã dureri de cap. Cum se vede in poze, am pierdere de antigel în zona egr-ului, care se scurge pânã pe cutia de viteze. Garnitura de la Egr a fost schimbatã acum douã sãptãmâni. De la ce ar mai putea fi? Ultima verificare a fost azi de când a schimbat garnitura, a scãzut nivelul cu jumãtate de deget. Multumesc frumos! Opel Corsa C 1.2 2002 Z12XE.
- bibu16v
- *******
- 6,883 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,883
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
AEnkor
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2023
- Mesaj Privat
- cristianopel77
- *
- 9 mesaje
- din 04 Sep 2023
- Astra 2006 Z14XEP
- Constanta
cristianopel77
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2023
- Mesaj Privat
- cristianopel77
- *
- 9 mesaje
- din 04 Sep 2023
- Astra 2006 Z14XEP
- Constanta
cristianopel77
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2023
- Mesaj Privat
- cristianopel77
- *
- 9 mesaje
- din 04 Sep 2023
- Astra 2006 Z14XEP
- Constanta
cristianopel77
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2023
- Mesaj Privat