- Bogdan SBA
- *
- 21 mesaje
- din 11 Feb 2016
- Insignia 2010
- Sibiu
Bogdan SBA
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2016
- Mesaj Privat
PGA
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2009 A20dTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2011
- Mesaj Privat
Salut. Ma altur si eu celor cu galeria cu probleme fara sa stiu asta decat bineinteles dupa ce am probleme cu turbo.
Aproximativ acum 1 an a fost prima eroare pe senzorul de la galeria de adimise( cred ca senzor de amestec aer ceva de genul, atasez poza)
La intrare filtrului in regenerare , a fost o ingaturie , si apoi un zgomot metalic, probabil prima clapeta care a zburat, si a ajuns pana in turbina, si apoi masina a intrat in ''limp mode'''.
Am fost la ''mecanic'' si mi-a spus ca este senzorul defect. Buun, inlocuim senzorul, si totul perfect timp de cateva luni dupa care primesc iarasi o ingatuire, fara zgomot melatic de data asta, dar masina din nou in'' Limp mode'', posibil o alta clapeta plecata. Din nou la mecanic si imi spune ca este vorba de acelasi senzor, iar eu i-am spus ca nu are cum, pentru ca l-am inlocuit cu aproximativ 3 luni inainte. Sters eroarea + o recalibare de valori. Perfect totul pentru inca cateva luni cand, Iarasi la incercarea unei regenerari, o ingatuire puternica urmata de aceasi zgomot melatic, probabil a 3-a clapeta. De data asta dupa ce am sters erorile, masina intra in limp mode la accelerari bruste. Turbina a inceput sa suiere ca in video de aici :http://www.youtube.com/watch?v=9j-mxze9sBo
Am ajuns la concluzia ca turbina e de vina dupa coduri de eroare legate de aceasta si anume:
P0234
P003A
Ajung la Alba, la OKalba sa repar turbina, iar in timpul in care a demontat turbina, mecanicul mi-a zis ca aproape sigur clapetele de pe galeria de admisie sunt vinovate pentru deteriorarea turbinei
Dupa monatrea turbinei cu componentele noi, acceasi problema de limitare.
Ajung in Sibiu, caut o clapeta din dezmenbrari, seria noua, o curat bine , si merg la mecanic sa o demonetz pe cea veche si sa o inlocuim cu ce-a ''noua''
Dupa o operatiune nu tocmai usoara( trebuie data si ditributia jos) am reust sa scoatem galeria buclucasa-3 clapete lipsa + o gramada de mizerie:
Curatat clapeta, +teava+valva EGR:
Montat pe masina si aceasi problema de overboost+limitare la accelerari bruste.
Daca cresc usor in ture pan la 3000 nici o problema,
Acum am sunat din nou la Alba si mi-a zis ca degeaba am schimbat galeria daca nu i-a facut ''reinvatare'' sa stie sa funtioneze cu noile valori.
Cel mai probail peste 2 saptamani o sa ajung din nou la Alba, sa las masina acolo la cel care mi-a inlocuit in turbina, pentru ca data trecuta nu am fost disponibil sa ii las masina acolo de pe o zi pe alta, iar el mi-a zis ca nu poate rezolva asa pe ''fuga'' ca trebuie sa desfaca sa vada ce probleme sunt.
Pe langa turbina, mi-a curatat si filtru de particule sau cel putin asa zice ca nu m-a lasat sa stau langa el.
M-am saturat mai tare de cautat mecanici decat de toate problemele pe care mi le face masina, asa ca va intreb, o recomandare pentru un service, un mecanic bun in Sibiu sau in apropiere cunoasteti?
Si o a doua intrebare, daca sa desfac sau nu motorul sa dea chiuloasa jos sa verifice eventuale pagube provocate de clapete sau chiar daca mai sunt pe piston sau mai stiue eu unde.
Motorul merge bine cu exceptia ca era foarte galagis si parca avea o bataie, insa dupa inlocuirea galerie se aude si se simte mult mai bine+ ca aveam si o fluctuatie la relanti care a disparut ca prin minune dupa inlocuirea galeriei.
Singura problema e ca porneste putin cam greu, sper sa nu fie vreo supapa afectata, bujiile sunt toate cu senzor, si am inlocuit una pentru ca avea eroare pe cilindrul 3, deci nu se pune problema de bujii.
Astept parerile voastre, si imi cer scuze daca am scris prea mult.
Multumesc!
Aproximativ acum 1 an a fost prima eroare pe senzorul de la galeria de adimise( cred ca senzor de amestec aer ceva de genul, atasez poza)
La intrare filtrului in regenerare , a fost o ingaturie , si apoi un zgomot metalic, probabil prima clapeta care a zburat, si a ajuns pana in turbina, si apoi masina a intrat in ''limp mode'''.
Am fost la ''mecanic'' si mi-a spus ca este senzorul defect. Buun, inlocuim senzorul, si totul perfect timp de cateva luni dupa care primesc iarasi o ingatuire, fara zgomot melatic de data asta, dar masina din nou in'' Limp mode'', posibil o alta clapeta plecata. Din nou la mecanic si imi spune ca este vorba de acelasi senzor, iar eu i-am spus ca nu are cum, pentru ca l-am inlocuit cu aproximativ 3 luni inainte. Sters eroarea + o recalibare de valori. Perfect totul pentru inca cateva luni cand, Iarasi la incercarea unei regenerari, o ingatuire puternica urmata de aceasi zgomot melatic, probabil a 3-a clapeta. De data asta dupa ce am sters erorile, masina intra in limp mode la accelerari bruste. Turbina a inceput sa suiere ca in video de aici :http://www.youtube.com/watch?v=9j-mxze9sBo
Am ajuns la concluzia ca turbina e de vina dupa coduri de eroare legate de aceasta si anume:
P0234
P003A
Ajung la Alba, la OKalba sa repar turbina, iar in timpul in care a demontat turbina, mecanicul mi-a zis ca aproape sigur clapetele de pe galeria de admisie sunt vinovate pentru deteriorarea turbinei
Dupa monatrea turbinei cu componentele noi, acceasi problema de limitare.
Ajung in Sibiu, caut o clapeta din dezmenbrari, seria noua, o curat bine , si merg la mecanic sa o demonetz pe cea veche si sa o inlocuim cu ce-a ''noua''
Dupa o operatiune nu tocmai usoara( trebuie data si ditributia jos) am reust sa scoatem galeria buclucasa-3 clapete lipsa + o gramada de mizerie:
Curatat clapeta, +teava+valva EGR:
Montat pe masina si aceasi problema de overboost+limitare la accelerari bruste.
Daca cresc usor in ture pan la 3000 nici o problema,
Acum am sunat din nou la Alba si mi-a zis ca degeaba am schimbat galeria daca nu i-a facut ''reinvatare'' sa stie sa funtioneze cu noile valori.
Cel mai probail peste 2 saptamani o sa ajung din nou la Alba, sa las masina acolo la cel care mi-a inlocuit in turbina, pentru ca data trecuta nu am fost disponibil sa ii las masina acolo de pe o zi pe alta, iar el mi-a zis ca nu poate rezolva asa pe ''fuga'' ca trebuie sa desfaca sa vada ce probleme sunt.
Pe langa turbina, mi-a curatat si filtru de particule sau cel putin asa zice ca nu m-a lasat sa stau langa el.
M-am saturat mai tare de cautat mecanici decat de toate problemele pe care mi le face masina, asa ca va intreb, o recomandare pentru un service, un mecanic bun in Sibiu sau in apropiere cunoasteti?
Si o a doua intrebare, daca sa desfac sau nu motorul sa dea chiuloasa jos sa verifice eventuale pagube provocate de clapete sau chiar daca mai sunt pe piston sau mai stiue eu unde.
Motorul merge bine cu exceptia ca era foarte galagis si parca avea o bataie, insa dupa inlocuirea galerie se aude si se simte mult mai bine+ ca aveam si o fluctuatie la relanti care a disparut ca prin minune dupa inlocuirea galeriei.
Singura problema e ca porneste putin cam greu, sper sa nu fie vreo supapa afectata, bujiile sunt toate cu senzor, si am inlocuit una pentru ca avea eroare pe cilindrul 3, deci nu se pune problema de bujii.
Astept parerile voastre, si imi cer scuze daca am scris prea mult.
Multumesc!
PGA
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2009 A20dTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2011
- Mesaj Privat
Am revenit cu rezolvarea problemei de overrboost. Am inlocuit turbina cu una noua, deoarece turbina ''recondtionata'' avea geometria variabila blocata, asta dupa ce am fost la ''specialitul'' in turfosuflante Dragos Mihai Mihaltan care ma asigurase ca a reparat turbina in totalitate si ca functioneaza perfect.
Concluzie:
Dragos Mihai Mihaltan aka OKALBA Turbo- CEL MAI MARE TEPAR!
Concluzie:
Dragos Mihai Mihaltan aka OKALBA Turbo- CEL MAI MARE TEPAR!
LucianCv
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2012
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
salutare @PGA, am vazut ca esti tot din Sibiu. Am inteles ca este un mecanic bun pe langa targul de porci din Sibiu. sunt si eu nou posesor de insignia (inca nu este inmatriculata pe mine) dar eu tot ce voi face la masina asta voi incerca sa fac singur cum am facut si la Astra G pana acum. Nu mai am incredere in mecanici...
Invictus
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2020
- Mesaj Privat
Am auzit si eu de la o singura persoana ce lucreaza in reprezentanta de problema asta cu clapetele ce intra in motor si nu i-am dat mare importanta pana acum, dar vad ca multi au muscat-o cu asta si costurile nu sunt mici.
Seria de motor specificata in cartea masinii incepe cu 176 deci cred ca ma numar printre norocosi.
Codul motorului este A20DT trecut in carte, nu stiu daca mai trebuie sa fie o a treia litera acolo, iar anul fabricatiei e 2011.
Simptome nu a avut, deci sper sa-i tina domnul nãravul.
Despre mecanici?
Eu am masina din 2018 si nu am gasit unul unde sa merg cu drag cand am o problema, poate nu am cautat destul de bine.
Da, la mecanic nu mergi cu drag, ca ai de dat bani, dar nici sa se comporte cu tine ca si cum iti face favoruri cand tu scoti banul din buzunar pentru servicii.
Hell, am ajuns sa imi zica un tip la telefon ca n-are chef sa imi schimbe cauciucurile, nu ca n-are timp si sa imi faca programare altcandva, ci ca n-are chef, asta de doua ori in doua toamne diferite, dupa care i-am sters numarul din agenda.
Pe altul de la alt service l-am intrebat cand am schimbat oringul daca a mai vazut vreo problema. Imi zice ca nu stie ca nu s-a uitat, cu jumate motorul desfacut.
Altul imi regleaza directie cu 200 de lei, si imi zice: "vezi ca nu-ti pot regla unghiul de fuga ca trebuie lucrat mai mult".
La vulcanizare ma duc in doi ani consecutivi in acelasi loc si de fiecare data imi tremura volanul pe autostrada peste 130 km/h, acum am mers altundeva, daca si acum tremura pe asta o retrag, ca poate e altundeva problema.
Seria de motor specificata in cartea masinii incepe cu 176 deci cred ca ma numar printre norocosi.
Codul motorului este A20DT trecut in carte, nu stiu daca mai trebuie sa fie o a treia litera acolo, iar anul fabricatiei e 2011.
Simptome nu a avut, deci sper sa-i tina domnul nãravul.
Despre mecanici?
Eu am masina din 2018 si nu am gasit unul unde sa merg cu drag cand am o problema, poate nu am cautat destul de bine.
Da, la mecanic nu mergi cu drag, ca ai de dat bani, dar nici sa se comporte cu tine ca si cum iti face favoruri cand tu scoti banul din buzunar pentru servicii.
Hell, am ajuns sa imi zica un tip la telefon ca n-are chef sa imi schimbe cauciucurile, nu ca n-are timp si sa imi faca programare altcandva, ci ca n-are chef, asta de doua ori in doua toamne diferite, dupa care i-am sters numarul din agenda.
Pe altul de la alt service l-am intrebat cand am schimbat oringul daca a mai vazut vreo problema. Imi zice ca nu stie ca nu s-a uitat, cu jumate motorul desfacut.
Altul imi regleaza directie cu 200 de lei, si imi zice: "vezi ca nu-ti pot regla unghiul de fuga ca trebuie lucrat mai mult".
La vulcanizare ma duc in doi ani consecutivi in acelasi loc si de fiecare data imi tremura volanul pe autostrada peste 130 km/h, acum am mers altundeva, daca si acum tremura pe asta o retrag, ca poate e altundeva problema.
DEmil
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2017
- Mesaj Privat
deleted-104153 a scris:Tot asa si eu de vreo 2 saptamani le-am scos asa preventiv inainte sa imi faca vreo paguba,o jumatate era disparuta undeva , a fost mult de lucru dar a meritat, fara clapete merge perfect , comsum mormal , si sant si linistit cu partea clapetelor, azi tot asa preventiv am schimbat si garnitura renumita din baia de ulei, era intarita bine fata de cea noua,tot odata am schimbat si uleiul in cutia de viteze ,si aici multa munca dar a meritat.
3mi7
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2013
- Mesaj Privat
Invictus
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Cluj
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2020
- Mesaj Privat
La vulcanizare ma duc in doi ani consecutivi in acelasi loc si de fiecare data imi tremura volanul pe autostrada peste 130 km/h, acum am mers altundeva, daca si acum tremura pe asta o retrag, ca poate e altundeva problema.
Nu o retrag, de cand am schimbat vulcanizarea, pot zice ca am gasit un om care face treaba buna pe partea asta.