- MMarianCostin
- OP
- 2 mesaje
- din 23 Jan 2023
MMarianCostin
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2023
- Mesaj Privat
Salut, am un opel astra H gtc 2005 1.6 benzina si gaz. VIN W0L0AHL0855238704
am inlocuit radiatorul si sonda lambda 2 cu tot cu toba etc..
toate erorile au disparut/ sterse. cu exceptia (P1481 low voltage or short to ground .fan speed 1)
masina a fost cumparata de la un prieten si stiu exact ce a schimbat etc..
a fost inlocuit si ECU ( se incalzea rau si se oprea) de aceea nu stim daca eroarea era si inainte sau nu.
am testat tot ce am putut cu minimile cunostinte de baza, relee ,sigurante , daca am continuitate de la ventilator la sigurante , rezistorul de la ventilator si ventilatorul inclusiv. pana si senzorul de temperatura de la radiator.
am cumparat si ventilator cu resistor nou si eroare tot acolo este, am dat drumul cu Op-com ,dar se pare ca imi apare test doar viteza 1 si 2 , desi toti imi spun ca are 3 viteze. ( mufa ventilatorului este cu 3 pini nu cu 4 ) si prin tester doar viteza 2 pot sa o activez , la 1 spune inactiv si sta asa,
am tot gasit scheme pe net sa verific/ testez dar unii au 1 releu si siguranta in plus fata de mine eu am doar k12releu negru si k13releu portocaliu si siguranta de 40
efectiv nu mai stiu ce sa fac, am fost la un service de cartier , a verificat pe ici pe colo , a pus tester ( exact ce am facut si eu) si pac 250 lei s-au dus , dar nema problema. ventilatorul porneste pe la 110c - 113c . dar am inteles ca pe la 108c trebuia viteza 1 ,iar viteza 3 cand dau drumul la aer conditionat ,( este prea frig si nu am freon in sistem , a fost scos la instalarea radiatorului)
daca aveti vreo alta optiune / schema poza( mai pe intelesul meu ) , pana si o improvizatie sa fac sa scap de eroare si sa mearga ok. deja am ajuns la costuri inutile 800 lei dati de pomana si nimic. multumesc.
(si inca o chestie interesanta , indiferent ce versiune de op-com / vauxhall folosesc intr-o parte imi spune on VIN-ul si la motor cand vreau sa modific sau sa imi ia masina automat imi da . engine model N/A Vin Nr. N/A sau yttttttt , doar cand dau sa citesc erorile imi spune vin-ul ok , in rest zici ca este corupt.)
MODEL: Opel astra H GTC 2005
MOTOR: 1.6 105cp z16xep
CODURI EROARE: P1481
LOCATIE: Bucuresti
am inlocuit radiatorul si sonda lambda 2 cu tot cu toba etc..
toate erorile au disparut/ sterse. cu exceptia (P1481 low voltage or short to ground .fan speed 1)
masina a fost cumparata de la un prieten si stiu exact ce a schimbat etc..
a fost inlocuit si ECU ( se incalzea rau si se oprea) de aceea nu stim daca eroarea era si inainte sau nu.
am testat tot ce am putut cu minimile cunostinte de baza, relee ,sigurante , daca am continuitate de la ventilator la sigurante , rezistorul de la ventilator si ventilatorul inclusiv. pana si senzorul de temperatura de la radiator.
am cumparat si ventilator cu resistor nou si eroare tot acolo este, am dat drumul cu Op-com ,dar se pare ca imi apare test doar viteza 1 si 2 , desi toti imi spun ca are 3 viteze. ( mufa ventilatorului este cu 3 pini nu cu 4 ) si prin tester doar viteza 2 pot sa o activez , la 1 spune inactiv si sta asa,
am tot gasit scheme pe net sa verific/ testez dar unii au 1 releu si siguranta in plus fata de mine eu am doar k12releu negru si k13releu portocaliu si siguranta de 40
efectiv nu mai stiu ce sa fac, am fost la un service de cartier , a verificat pe ici pe colo , a pus tester ( exact ce am facut si eu) si pac 250 lei s-au dus , dar nema problema. ventilatorul porneste pe la 110c - 113c . dar am inteles ca pe la 108c trebuia viteza 1 ,iar viteza 3 cand dau drumul la aer conditionat ,( este prea frig si nu am freon in sistem , a fost scos la instalarea radiatorului)
daca aveti vreo alta optiune / schema poza( mai pe intelesul meu ) , pana si o improvizatie sa fac sa scap de eroare si sa mearga ok. deja am ajuns la costuri inutile 800 lei dati de pomana si nimic. multumesc.
(si inca o chestie interesanta , indiferent ce versiune de op-com / vauxhall folosesc intr-o parte imi spune on VIN-ul si la motor cand vreau sa modific sau sa imi ia masina automat imi da . engine model N/A Vin Nr. N/A sau yttttttt , doar cand dau sa citesc erorile imi spune vin-ul ok , in rest zici ca este corupt.)
MODEL: Opel astra H GTC 2005
MOTOR: 1.6 105cp z16xep
CODURI EROARE: P1481
LOCATIE: Bucuresti
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Prea mult, nu cred ca te pot ajuta, am o perioada cam aglomerata. Dar macar dezvolt putin subiectul, sa intervina si alti colegi.
In primul rand, la masina ta, ECU NU vede ventilatoarele si starea lor, ci doar releele de comanda.
Deci, pentru eroarea ta, toate cautarile voastre se puteau opri la relee.
Am mai spus-o pe aici, pe forum si am citit ca au mai scris si alti colegi, chiar si inainte de mine. Testul pentru a vedea daca ai o problema dupa ECU, sau ai un ECU defect, este destul de simplu si consta in punerea la masa a pinilor de comanda pentru releele ventilatorului/ventilatoarelor.
Scoti mufa din ECU si cu ajutorul unui bec (ca sa nu faci prostii), pui la masa, pe rand, pinii de comanda (24, 31 si 39 ... in cazul tau, cred ca doar 24 si 31).
Daca totul este bun, va trebui sa iti porneasca, pe rand, cate o treapta de turatie a ventilatorului/ventilatoarelor. In acest caz, esti sigur ca ai un ECU defect.
Este posibil si ca persoana care a inlocuit ECU, sa nu fie facut treaba pana la capat si deci, masina ta, are acum un ECU configurat pentru o alta masina.
Tot de aici se trage si treaba cu VIN ...
In primul rand, la masina ta, ECU NU vede ventilatoarele si starea lor, ci doar releele de comanda.
Deci, pentru eroarea ta, toate cautarile voastre se puteau opri la relee.
Am mai spus-o pe aici, pe forum si am citit ca au mai scris si alti colegi, chiar si inainte de mine. Testul pentru a vedea daca ai o problema dupa ECU, sau ai un ECU defect, este destul de simplu si consta in punerea la masa a pinilor de comanda pentru releele ventilatorului/ventilatoarelor.
Scoti mufa din ECU si cu ajutorul unui bec (ca sa nu faci prostii), pui la masa, pe rand, pinii de comanda (24, 31 si 39 ... in cazul tau, cred ca doar 24 si 31).
Daca totul este bun, va trebui sa iti porneasca, pe rand, cate o treapta de turatie a ventilatorului/ventilatoarelor. In acest caz, esti sigur ca ai un ECU defect.
Este posibil si ca persoana care a inlocuit ECU, sa nu fie facut treaba pana la capat si deci, masina ta, are acum un ECU configurat pentru o alta masina.
Tot de aici se trage si treaba cu VIN ...
- MMarianCostin
- OP
- 2 mesaje
- din 23 Jan 2023
MMarianCostin
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2023
- Mesaj Privat