- bezart
- **
- 187 mesaje
- din 05 Nov 2012
- Corsa 2012 12 XER
- Bucuresti
bezart
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2012 12 XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2012
- Mesaj Privat
- epidaurus
- **
- 271 mesaje
- din 29 Sep 2018
- Astra 2018 B14NET
- Ilfov
epidaurus
- Mesaje scrise: 271
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2018 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2018
- Mesaj Privat
- bezart
- **
- 187 mesaje
- din 05 Nov 2012
- Corsa 2012 12 XER
- Bucuresti
bezart
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2012 12 XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2012
- Mesaj Privat
trei apasari scurte pe butonul de reset kilometraj si la a patra apasare se tine pana se schimba ecranul...se navigheaza cu butonul de capatul manetei de pe dreapta daca ai computer bord..daca nu tot cu reset km
http://www.youtube.com/watch?v=WFfM6KF9YQ4
http://www.youtube.com/watch?v=WFfM6KF9YQ4
myhay1208
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2009
- Mesaj Privat
Pentru Z14XEP, 105 grade la apa este mult ?
Nu-mi dau seama daca termostatul deschide la 92 sau mai sus. Cand am schimbat antigelul, am observat ca s-a deschis termostatul pe la 105 grade si imediat a plecat si ventilatorul.
Acum, am pus testerul si apa ajunge pana la 105 grade, porneste ventilatorul la viteza mare si se duce inapoi la 95-97 de grade.
Din ce am vazut termostatul inchide si deschide dar nu stiu exact la ce temperatura.
E ok sa merg cu el asa ? sa am temperatura la apa intre 95-107 grade ?
Nu-mi dau seama daca termostatul deschide la 92 sau mai sus. Cand am schimbat antigelul, am observat ca s-a deschis termostatul pe la 105 grade si imediat a plecat si ventilatorul.
Acum, am pus testerul si apa ajunge pana la 105 grade, porneste ventilatorul la viteza mare si se duce inapoi la 95-97 de grade.
Din ce am vazut termostatul inchide si deschide dar nu stiu exact la ce temperatura.
E ok sa merg cu el asa ? sa am temperatura la apa intre 95-107 grade ?
- iuli78
- **
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Nu știu temperaturile la care se declanșeazã prima și a doua treaptã a ventilatorului de rãcire dupã radiator la motorizarea ta , dar presupun cã la 105 grade merge la viteza maxima in treapta a 2-a .
Eu sunt obișnuit cu a mea ,motor 2000 cm ,benzina și gpl nu este Opel , prima treaptã a ventilatorului pornește la 99.8 grade și se oprește la 94 grade , a doua treaptã pornește doar daca este motorul prea forjat de la 103 grade aproximativ , atunci in bord se ridicã la 110 , foarte rar am experimentat temperaturile astea din urmã ,dar nu cred cã temperaturi constante peste 100 grade sunt bune pentru motor.
La mine se cunoaște pe diagnoza când termostatul începe sã deschidã ,temperatura creste puțin câte puțin iar când deschide scade cu câteva grade dupã care iar urca , probabil este la fel mai la toate mașinile .
Este bine sa ii faci o aerisire , trebuie sã aibã un dop ceva pe radiator sau in alta parte și sã încerci sã scoți aerul daca are pe instalația de rãcire.
Eu sunt obișnuit cu a mea ,motor 2000 cm ,benzina și gpl nu este Opel , prima treaptã a ventilatorului pornește la 99.8 grade și se oprește la 94 grade , a doua treaptã pornește doar daca este motorul prea forjat de la 103 grade aproximativ , atunci in bord se ridicã la 110 , foarte rar am experimentat temperaturile astea din urmã ,dar nu cred cã temperaturi constante peste 100 grade sunt bune pentru motor.
La mine se cunoaște pe diagnoza când termostatul începe sã deschidã ,temperatura creste puțin câte puțin iar când deschide scade cu câteva grade dupã care iar urca , probabil este la fel mai la toate mașinile .
Este bine sa ii faci o aerisire , trebuie sã aibã un dop ceva pe radiator sau in alta parte și sã încerci sã scoți aerul daca are pe instalația de rãcire.
myhay1208
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2009
- Mesaj Privat
plopy31
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2022
- Mesaj Privat
Salut!
Ma poate lamuri si pe mine cineva referitor la sonda de temperatura apa,masina are doua sonde una pe radiator si una pe motor ele fizic sunt indentice ca si valori oare este aceasi sonda? La magazinul de piese imi apare aceasi sonda cealalta de pe motor apare doar daca cauti capac termostat si acel capac contine si sonda,ideea este ca eu am schimbat si sonda aia de pe capacul de la termostat dar am pus aceasi sonda care este si pe radiator si pe diagnoza tot imi da eroare pe sonda de temperatura.
Masina este opel corsa d motor 1.2 benzina cod motor 12A EXR 51 kw
Va multumesc!
Ma poate lamuri si pe mine cineva referitor la sonda de temperatura apa,masina are doua sonde una pe radiator si una pe motor ele fizic sunt indentice ca si valori oare este aceasi sonda? La magazinul de piese imi apare aceasi sonda cealalta de pe motor apare doar daca cauti capac termostat si acel capac contine si sonda,ideea este ca eu am schimbat si sonda aia de pe capacul de la termostat dar am pus aceasi sonda care este si pe radiator si pe diagnoza tot imi da eroare pe sonda de temperatura.
Masina este opel corsa d motor 1.2 benzina cod motor 12A EXR 51 kw
Va multumesc!
- sebage
- ****
- 2,607 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,607
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
plopy31
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2022
- Mesaj Privat
ionutz72
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2011 a12xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2020
- Mesaj Privat
Ca sa nu mai deschid un topic nou:
Corsa D motor A12XER, pana acum cateva zile temperatura motorului imi statea stabil la 107 grade.
De acum 2 zile am constatat ca temperatura alterneaza 104 la 114 grade la prima pornire, apoi la drum intans dupa vreo 20 km, alterneaza 105-110, nestabilizandu-se chiar daca merg constant.
La 109 grade pleaca ventilatia initial, apoi nu se mai opreste numai pe la 105 grade. Peste 110 grade ventilatia merge la turatie mai mare.
La pornire, dupa 103 grade, temperatura de deschidere a termostatului, nu se simte incalzirea turului pe radiator. In bord nu mi se aprinde nimic, in borcan apa e la locul ei, linistita, la nivel, curata.
Schimbat termostat din banuiala, dar acelasi comportament. Maine schimb si pompa de apa, fiind programata schimbarea distributiei.
Totusi, e un comportament normal? Ce ar mai putea fi?
Multumesc.
Corsa D motor A12XER, pana acum cateva zile temperatura motorului imi statea stabil la 107 grade.
De acum 2 zile am constatat ca temperatura alterneaza 104 la 114 grade la prima pornire, apoi la drum intans dupa vreo 20 km, alterneaza 105-110, nestabilizandu-se chiar daca merg constant.
La 109 grade pleaca ventilatia initial, apoi nu se mai opreste numai pe la 105 grade. Peste 110 grade ventilatia merge la turatie mai mare.
La pornire, dupa 103 grade, temperatura de deschidere a termostatului, nu se simte incalzirea turului pe radiator. In bord nu mi se aprinde nimic, in borcan apa e la locul ei, linistita, la nivel, curata.
Schimbat termostat din banuiala, dar acelasi comportament. Maine schimb si pompa de apa, fiind programata schimbarea distributiei.
Totusi, e un comportament normal? Ce ar mai putea fi?
Multumesc.
- bibu16v
- *******
- 6,887 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,887
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Mã îndoiesc, serios, cã temperatura, la genul ãsta de motoare, e bãtutã în cuie...cum zici tu cã ai constatat la un moment dat, în trecut. E normal sã stea într-o plajã, chiar dacã zici tu cã mergi constant(definește constant!), cã ce crezi tu cã e constant, sigur ECU mai gãsește niște variabile și, deci, face niște corecții, chiar dacã plaja e de numai câteva grd. C...
Rãcirea forțatã pare cã merge, vârsta e fragedã, nu sunt motive sã suspectezi trasee colmatate, așa și pompa...
Ca și concluzie, dupã ce ai încercat tu sã zici pe-acilea(fãrã sã fii prea clar), eu cred cã îi cauți cusur. Unde nu e cazul.
Rãcirea forțatã pare cã merge, vârsta e fragedã, nu sunt motive sã suspectezi trasee colmatate, așa și pompa...
Ca și concluzie, dupã ce ai încercat tu sã zici pe-acilea(fãrã sã fii prea clar), eu cred cã îi cauți cusur. Unde nu e cazul.
ionutz72
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2011 a12xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2020
- Mesaj Privat
Permanent, la drumuri mai lungi, am monitorizat temperatura din menu ascuns, si pot garanta ca statea temperatura constant la 107 grade, fie regim de oras, fie autostrada.
"La un moment dat", fiind la semafor mi-a atras atentia, vibratia in volan, a ventilatorului ce a pornit pe turatie maxima, am intrat in menu si aveam 112 grade.
Nu caut cusur, dar ma sperie temperatura peste 110 grade...
"La un moment dat", fiind la semafor mi-a atras atentia, vibratia in volan, a ventilatorului ce a pornit pe turatie maxima, am intrat in menu si aveam 112 grade.
Nu caut cusur, dar ma sperie temperatura peste 110 grade...
- bibu16v
- *******
- 6,887 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,887
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
ionutz72
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2011 a12xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2020
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,887 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,887
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- ney
- ****
- 1,068 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,068
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
Senzorul de temperatura motor este pe carcasa din dreapta chiulasei( adica iesirea din motor)
Senzorul de pe radiator este pe partea stanga jos cum te uiti la motor din fata masinii si stanga sus aerisitor ,,,,la care trebuie neaparat sa umblii ca sa aerisesti radiatorul !
Si ultimul senzor ( rezistenta) se afla pe termostat care este folosita aleatoriu de ECU pentru urmatoarele situatii :
1. Termostatul nu se deschide mecanic si atunci ecu comanda rezistenta ca sa l deschida fortat
2. Regim de mers turat ,in panta, incarcat ...comanda iar deschiderea inainte de termen( adica inainte de 103°)
3. Relanti,ambuteiaje ,mers incet fara efort din partea motorului, termostatul se deschide la 103, lichidul de racire este eliberat din radiator in motor prin absortia pompei de apa( nu cum cred unii ca pe la termostat iese din motor!)
Circuitul mare este practic din dreapta prin radiator spre stanga catre termostat,,,si acesta se inchide mecanic cand toata apa "rece" din radiator a trecut prin el
Circuitul mic este tot cu iesire prin dreapta spre radiator de caldura ai apoi intra prin stanga in admisia pompei de apa.
Cu asta cred ca am lamurit circuitul apei in motor.
Un sfat ,montati un element de termostat la o temperatura mai mica ( la acest motor se potriveste de 80 grade de chevrolet volt opel ampera dupa 2011)
Motorul va lucra mult mai bine ,mai fara presiune pe furtune ,mai rece si nu va mai forta tot prin motor ,,,furtune ,carcase de plastic ,racitor ulei ,turbina( a14net)etc.
Vara va ridica temperatura decat daca nu merge clima iarna e numai bine cu 80,,practic cam 85
Cautati si veti gasi aceste modificari facute pe opel astra j ,chevrolet cruze in Polonia,Turcia,Sua de altii la care le plangeau motoarele de presiune si temperaturi ridicate in motor ai care au gasit solutia
Modificarea nu afecteaza noxele daca va ganditi la asta si nu da erori
La aceste modificari sa ajuns din cauza faptului ca motorul merge prea incins
Senzorul de pe radiator este pe partea stanga jos cum te uiti la motor din fata masinii si stanga sus aerisitor ,,,,la care trebuie neaparat sa umblii ca sa aerisesti radiatorul !
Si ultimul senzor ( rezistenta) se afla pe termostat care este folosita aleatoriu de ECU pentru urmatoarele situatii :
1. Termostatul nu se deschide mecanic si atunci ecu comanda rezistenta ca sa l deschida fortat
2. Regim de mers turat ,in panta, incarcat ...comanda iar deschiderea inainte de termen( adica inainte de 103°)
3. Relanti,ambuteiaje ,mers incet fara efort din partea motorului, termostatul se deschide la 103, lichidul de racire este eliberat din radiator in motor prin absortia pompei de apa( nu cum cred unii ca pe la termostat iese din motor!)
Circuitul mare este practic din dreapta prin radiator spre stanga catre termostat,,,si acesta se inchide mecanic cand toata apa "rece" din radiator a trecut prin el
Circuitul mic este tot cu iesire prin dreapta spre radiator de caldura ai apoi intra prin stanga in admisia pompei de apa.
Cu asta cred ca am lamurit circuitul apei in motor.
Un sfat ,montati un element de termostat la o temperatura mai mica ( la acest motor se potriveste de 80 grade de chevrolet volt opel ampera dupa 2011)
Motorul va lucra mult mai bine ,mai fara presiune pe furtune ,mai rece si nu va mai forta tot prin motor ,,,furtune ,carcase de plastic ,racitor ulei ,turbina( a14net)etc.
Vara va ridica temperatura decat daca nu merge clima iarna e numai bine cu 80,,practic cam 85
Cautati si veti gasi aceste modificari facute pe opel astra j ,chevrolet cruze in Polonia,Turcia,Sua de altii la care le plangeau motoarele de presiune si temperaturi ridicate in motor ai care au gasit solutia
Modificarea nu afecteaza noxele daca va ganditi la asta si nu da erori
La aceste modificari sa ajuns din cauza faptului ca motorul merge prea incins
ionutz72
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2011 a12xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2020
- Mesaj Privat
@ney
Exista varianta ca senzorul sa fie decalibrat, in sensul ca el sa arate cu vreo 15-20 grade mai mult decat real?
Ca si comportament, asa imi suna, ECU deschide termostatul vazand temperaturi mari, in realitate neffind asa.
Cum am zis cu termometru infrarosu, pe corpul din dreapta motorului, nu masor temperaturi asa mari.
Exista varianta ca senzorul sa fie decalibrat, in sensul ca el sa arate cu vreo 15-20 grade mai mult decat real?
Ca si comportament, asa imi suna, ECU deschide termostatul vazand temperaturi mari, in realitate neffind asa.
Cum am zis cu termometru infrarosu, pe corpul din dreapta motorului, nu masor temperaturi asa mari.
- bibu16v
- *******
- 6,887 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,887
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
ionutz72
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2011 a12xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2020
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,887 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,887
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat