Tiaz- Suspendat
- 1,029 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,029
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,854 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,854
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- Gabriel04
- **
- 193 mesaje
- din 20 Apr 2017
- Zafira 2010 A17DTR
- Bucuresti
Gabriel04
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2010 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2017
- Mesaj Privat
danlazar1
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2007 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2012
- Mesaj Privat
Azi am fost la RAR Voluntari cu Corsa motor Z1,7DCTI din 2007 increzator ca voi trece testul dar am fost respins pentru noxe si am fost trimis catre un service sa mi rezolve problema, personal nu am experienta in diesel si nu inteleg cum basculantele lasa norii de fum in spate si circula pe sosele nestingherite incurcand chiar circulatia iar la corsa mea abia daca zaresc ceva in spatele ei nu poate circula pentru ca da NOXE....Vad zilnic masini care polueaza excesiv facand nori de fum albastru sau negru pe soselele din Bucuresti si Ilfov,oare astea sunt normele europene!? ma scuzati ca sunt asa de revoltat dar va rog sa-mi dati un sfat cu ce ar trebui sa fac pentru a obtine RAR
marius-opel- Suspendat
- 515 mesaje
- din 26 Nov 2016
- Astra 2001 z16xe
- Cluj
marius-opel- Mesaje scrise: 515
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2016
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,612 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,612
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Online
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
RAR sau ITP?
Noxe sau fum (opacitate)?
Orice autovehicul, trebuie sa corespunda normelor de la data iesirii lor din fabrica. Raba = noneuro ... Z17DTR = Euro4.
Mare atentie la ceea ce ti-au scris in documente, din cate stiu eu, la motoarele diesel, se masoara opacitatea gazelor de esapament, nu cantitatea de noxe.
Daca este vorba de "fum", ar trebui o motorina buna (poate si o curatare de EGR, se stie ca la aceste motoare sunt problematice), niste drumuri mai lunguțe si mai vioaie, pentru o regenerare a DPF si eliminarea depunerilor de pe linia de evacuare.
P.S. Da, in principiu iti inteleg frustrarea si empatizez. Cam asa simt si eu cand vad "afumãtori" pe roti, cu pretentii de "ciuning" de trei lei juma`.
Noxe sau fum (opacitate)?
Orice autovehicul, trebuie sa corespunda normelor de la data iesirii lor din fabrica. Raba = noneuro ... Z17DTR = Euro4.
Mare atentie la ceea ce ti-au scris in documente, din cate stiu eu, la motoarele diesel, se masoara opacitatea gazelor de esapament, nu cantitatea de noxe.
Daca este vorba de "fum", ar trebui o motorina buna (poate si o curatare de EGR, se stie ca la aceste motoare sunt problematice), niste drumuri mai lunguțe si mai vioaie, pentru o regenerare a DPF si eliminarea depunerilor de pe linia de evacuare.
P.S. Da, in principiu iti inteleg frustrarea si empatizez. Cam asa simt si eu cand vad "afumãtori" pe roti, cu pretentii de "ciuning" de trei lei juma`.
danlazar1
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2007 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2012
- Mesaj Privat
Am sunat mecanicul din Franta (roman de al nostru)care sa ocupat de masina si mi-a spus ca nu mai am filtrul de particule la masina iar la egr este scoasa mufa si de asta scoate fum mult,i-am curatat Egr,i-am conectat mufa si am dat o fuga de 50 km pe autostrada la 2500-3000 de ture si rezistenta din bord sa stins fara sa mai dea fum ,am ajuns acasa bine fara fum am oprit iar cand am pornit din nou motorul a aparut din nou in bord martorul pulsatoriu cu rezistenta .
Cei de la RAR mi-au dat urmatorarea deficienta:fum albastru in exces,cod respingere 842
Cei de la RAR mi-au dat urmatorarea deficienta:fum albastru in exces,cod respingere 842
- sebage
- ****
- 2,612 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,612
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Online
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Alta modificare "superba".
Mecanicul, (roman de-al nostru), a ales sa elimine acel filtru, pentru a lãsa fumul sã iasã
Tu nestiind in ce fel a fost eliminat DPF, nu prea stii nici daca fumul provine de la incercarile de regenerare (desi ... spui despre fum albastru), sau din alte cauze.
"Martorul pulsatoriu cu rezistenta", iti spune ca nu s-a reusit regenerarea, lucru normal din moment ce nu mai ai DPF (deci nu se poate ridica temperatura).
Pentru a vedea daca fumul provine doar din incercarile de regenerare, ai putea sa incerci o "resetare" a DPF.
Un sfat util, ar fi acela de a cauta un mecanic care sa cunoasca aceste motoare si el, sa vada exact care este starea actuala.
Poate nu a fost facut DPF OFF si din soft, sau poate a fost facut incorect.
Pe langa asta, poate ai un EGR nefunctional, chiar daca l-ai curatat.
Mecanicul, (roman de-al nostru), a ales sa elimine acel filtru, pentru a lãsa fumul sã iasã
Tu nestiind in ce fel a fost eliminat DPF, nu prea stii nici daca fumul provine de la incercarile de regenerare (desi ... spui despre fum albastru), sau din alte cauze.
"Martorul pulsatoriu cu rezistenta", iti spune ca nu s-a reusit regenerarea, lucru normal din moment ce nu mai ai DPF (deci nu se poate ridica temperatura).
Pentru a vedea daca fumul provine doar din incercarile de regenerare, ai putea sa incerci o "resetare" a DPF.
Un sfat util, ar fi acela de a cauta un mecanic care sa cunoasca aceste motoare si el, sa vada exact care este starea actuala.
Poate nu a fost facut DPF OFF si din soft, sau poate a fost facut incorect.
Pe langa asta, poate ai un EGR nefunctional, chiar daca l-ai curatat.
danlazar1
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2007 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2012
- Mesaj Privat
sebage="Martorul pulsatoriu cu rezistenta", iti spune ca nu s-a reusit regenerarea, lucru normal din moment ce nu mai ai DPF (deci nu se poate ridica temperatura).
Mecanicul "nostru" mi-a spus spus ca la masina mea nu exista filtrul pentru ca la spart...dupa care ia scos mufa EGR si mi a trimis masina in Ro pe roti cu un sofer fara permis de conducere:))unde am preluat-o eu fara sa stiu la acea vreme starea masinii asa cum incerc sa o cunosc acum cu ajutorul vostru si va multumesc pentru asta!
Faptul ca a rulat prin Europa 2000 si ceva de km mi-a dat incredere sa o cumpar chiar si acum dupa ce cunosc bine situatia ma intreb inca cum a rulat masina asta atatea mii de km fara sa fie oprita si fara evenimente tehnice ("soferul" ne avand cunostinte auto) sunt inca confuz...
Ultima modificare făcută de danlazar1 la Sam 26 Nov, 2022 10:48 pm
Mecanicul "nostru" mi-a spus spus ca la masina mea nu exista filtrul pentru ca la spart...dupa care ia scos mufa EGR si mi a trimis masina in Ro pe roti cu un sofer fara permis de conducere:))unde am preluat-o eu fara sa stiu la acea vreme starea masinii asa cum incerc sa o cunosc acum cu ajutorul vostru si va multumesc pentru asta!
Faptul ca a rulat prin Europa 2000 si ceva de km mi-a dat incredere sa o cumpar chiar si acum dupa ce cunosc bine situatia ma intreb inca cum a rulat masina asta atatea mii de km fara sa fie oprita si fara evenimente tehnice ("soferul" ne avand cunostinte auto) sunt inca confuz...
Ultima modificare făcută de danlazar1 la Sam 26 Nov, 2022 10:48 pm
- sebage
- ****
- 2,612 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,612
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Online
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
danlazar1
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2007 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2012
- Mesaj Privat