- deleted-73258
- OP
- 39 mesaje
- din 01 Apr 2012
deleted-73258
- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2012
- Mesaj Privat
Salut, de ceva vreme ma confrunt cu o problema la Vectra mea.
Erori pe tester, P1105 si P0105, fiind vorba dupa Autodata, de senzorul de presiune atmosferica. Am dat azi jos senzorul si l-am curatat, insa am o nelamurire. Senzorul meu arata ca in aceasta imagine.
Din cate am vazut pe net, senzorul mai trebuie sa aiba un țuțui si ceva garnitura (nu prea ma pricep la detalii tehnice), ca in imaginea asta.
Pleaca problema de la senzorul meu? Pe bord imi apare masinuta cu cheia si nu mai intra turbina. Dar acest lucru nu se intampla intotdeauna. De exemplu o saptamana a mers fara sa ma bata la cap, insa azi nu a vrut nicicum sa iasa din modul de avarie. La voi cum arata senzorul?
LE: Am modificat titlul subiectului, in urma informatiilor primite de la Sergiu. BARO Sensor, senzorul de presiune atmosferica fiind cel pe care l-am fotografiat eu. Iar MAP Sensor-ul, senzorul de presiune in admisie fiind cel din a doua poza. Erorile, P1105 specifica BARO Sensor-ului, iar P0105 are legatura cu MAP Sensor-ul.
Ultima modificare făcută de deleted-73258 la Vin 20 Apr, 2012 9:52 am, modificat de 2 ori în total
Erori pe tester, P1105 si P0105, fiind vorba dupa Autodata, de senzorul de presiune atmosferica. Am dat azi jos senzorul si l-am curatat, insa am o nelamurire. Senzorul meu arata ca in aceasta imagine.
Din cate am vazut pe net, senzorul mai trebuie sa aiba un țuțui si ceva garnitura (nu prea ma pricep la detalii tehnice), ca in imaginea asta.
Pleaca problema de la senzorul meu? Pe bord imi apare masinuta cu cheia si nu mai intra turbina. Dar acest lucru nu se intampla intotdeauna. De exemplu o saptamana a mers fara sa ma bata la cap, insa azi nu a vrut nicicum sa iasa din modul de avarie. La voi cum arata senzorul?
LE: Am modificat titlul subiectului, in urma informatiilor primite de la Sergiu. BARO Sensor, senzorul de presiune atmosferica fiind cel pe care l-am fotografiat eu. Iar MAP Sensor-ul, senzorul de presiune in admisie fiind cel din a doua poza. Erorile, P1105 specifica BARO Sensor-ului, iar P0105 are legatura cu MAP Sensor-ul.
Ultima modificare făcută de deleted-73258 la Vin 20 Apr, 2012 9:52 am, modificat de 2 ori în total
- ianc sergiu
- **
- 466 mesaje
- din 08 Feb 2010
- Vectra 2004 z19dth
- Hunedoara
ianc sergiu
- Mesaje scrise: 466
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2004 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2010
- Mesaj Privat
Salut, senzorul de presiune atmosferica este intr-adevar cel pe care l-ai fotografiat tu pe masina, insa celalalt este senzorul de presiune a aerului in admisie. Prima eroare este corespunzatoare senzorului de presiune barometrica , iar la cea de-a doua Autodata aminteste si de senzorul MAP cel de presiune in admisie. Tu ai spus ca l-ai curatat , dar nu stiu ce puteai curata la ala de pe masina ta. Totusi cum ai facut-o? Daca ai op-com poti oserva la valori reale ce valoare are senzorul ar trebui sa fie intre 90 si 110 kpa daca nu ma insel. Daca asta e in regula atunci poti sa te indrepti spre celalalt senzor care e pe admisie si care foarte probabil are nevoie de ,,o baie,, daca nu e prea tarziu.
- deleted-73258
- OP
- 39 mesaje
- din 01 Apr 2012
deleted-73258
- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2012
- Mesaj Privat
- deleted-73258
- OP
- 39 mesaje
- din 01 Apr 2012
deleted-73258
- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2012
- Mesaj Privat
Astazi am curatat senzorul de presiune in admisie (MAP Sensor). Nu este greu de gasit sau de desfacut, insa atentie la clema care tine conectorul si mufa conectate. Eu... am rupt-o! . Dar am rezolvat cu putina banda izolatoare, sa fiu sigur ca nu iese de acolo din cauza vibratiilor (MADE in RO ).
Din pacate inca nu am primit Op-com-ul, sa verific si parametrii, dar eroarea nu a mai aparut dupa ce am curatat senzorul. Totusi ramane sa o testez pentru mai multa vreme sa vad cum se prezinta.
Am gasit si un tutorial care mi-a oferit un punct de plecare, eu fiind incepator. Totusi la Y20DTH de pe Vectra C 2003, difera putin pozitia si constructia sub-ansamblului.
Tutorial curatare senzor.
Voi reveni cu detalii (mi se pare prea usor sa functioneze dupa treaba asta simpla pe care am facut-o).
Din pacate inca nu am primit Op-com-ul, sa verific si parametrii, dar eroarea nu a mai aparut dupa ce am curatat senzorul. Totusi ramane sa o testez pentru mai multa vreme sa vad cum se prezinta.
Am gasit si un tutorial care mi-a oferit un punct de plecare, eu fiind incepator. Totusi la Y20DTH de pe Vectra C 2003, difera putin pozitia si constructia sub-ansamblului.
Tutorial curatare senzor.
Voi reveni cu detalii (mi se pare prea usor sa functioneze dupa treaba asta simpla pe care am facut-o).
- deleted-73258
- OP
- 39 mesaje
- din 01 Apr 2012
deleted-73258
- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2012
- Mesaj Privat
Inca un update: Am fost si am cumparat spray de curatat, pentru ca initial l-am curatat cu ceva putin cam uleios si nu am reusit sa il curat foarte bine. Asa ca m-am pus din nou pe treaba, insa... chiar si dupa curatarea initiala, pe parcursul scurtei vizite pana la magazin, aprox. 15 km, am observat o imbunatatire. In primul rand, nu mi-a mai aparut masina cu cheia pe bord, iar in prima si a doua treapta nu am mai simtit-o niciodata cum am simtit-o azi.
Bineinteles e prea devreme sa imi dau seama, plus ca inca astept testerul, sa vad daca mai apar erorile.
Asadar inca o curatare, de data asta l-am curatat mai bine si voi pune si cateva poze pentru cei neinitiati, la fel ca mine.
Am desfacut carcasa de plastic de deasupra motorului. E prinsa in 3 suruburi (nu stiu cum se numesc, din fericire am gasit cheile necesare prin garaj).
Senzorul albastru, e prins cu acea mufa si are o clema, pe care, prin comparatie cu poza mea, o veti identifica foarte usor, pentru ca la mine lipseste (dupa ce am rupt-o, ca desteptul). Trebuie scoasa acea mufa din conectorul senzorului.
Senzorul e prins intr-un singur surub (care iar nu stiu cum se numeste) si pe care l-am desfacut cu o cheie din-aia rotunda de 8 parca. L-am scos afara si de aici a inceput curatarea.
Cam asa arata el, dar asta e dupa ce l-am curatat prima oara, cand masina deja a inceput sa traga. Am vrut eu sa il curat mai bine doar.
Si rezultatul final este cam acesta. Acum trebuie doar pus tot la loc in ordine inversa. Senzor insurubat, mufa conectata (plus lipita cu banda adeziva, daca sunteti destepti ca mine ), capac motor pus la loc.
Acum astept sa merg cu ea mai mult sa vad daca aia era problema si astept testerul sa vad parametrii de functionare.
As ruga pe cineva care are mai multe cunostinte tehnice, sa ne lamureasca cum se numesc suruburile si de ce chei avem nevoie, pentru ca poate unora le va fi mai usor asa (si voi invata si eu ).
Bineinteles e prea devreme sa imi dau seama, plus ca inca astept testerul, sa vad daca mai apar erorile.
Asadar inca o curatare, de data asta l-am curatat mai bine si voi pune si cateva poze pentru cei neinitiati, la fel ca mine.
Am desfacut carcasa de plastic de deasupra motorului. E prinsa in 3 suruburi (nu stiu cum se numesc, din fericire am gasit cheile necesare prin garaj).
Senzorul albastru, e prins cu acea mufa si are o clema, pe care, prin comparatie cu poza mea, o veti identifica foarte usor, pentru ca la mine lipseste (dupa ce am rupt-o, ca desteptul). Trebuie scoasa acea mufa din conectorul senzorului.
Senzorul e prins intr-un singur surub (care iar nu stiu cum se numeste) si pe care l-am desfacut cu o cheie din-aia rotunda de 8 parca. L-am scos afara si de aici a inceput curatarea.
Cam asa arata el, dar asta e dupa ce l-am curatat prima oara, cand masina deja a inceput sa traga. Am vrut eu sa il curat mai bine doar.
Si rezultatul final este cam acesta. Acum trebuie doar pus tot la loc in ordine inversa. Senzor insurubat, mufa conectata (plus lipita cu banda adeziva, daca sunteti destepti ca mine ), capac motor pus la loc.
Acum astept sa merg cu ea mai mult sa vad daca aia era problema si astept testerul sa vad parametrii de functionare.
As ruga pe cineva care are mai multe cunostinte tehnice, sa ne lamureasca cum se numesc suruburile si de ce chei avem nevoie, pentru ca poate unora le va fi mai usor asa (si voi invata si eu ).
- deleted-21456
- **
- 106 mesaje
- din 09 Aug 2008
deleted-21456
- Mesaje scrise: 106
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2008
- Mesaj Privat
- cornel18
- ***
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
Luco
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2006
- Mesaj Privat
- vectrapxi1
- **
- 67 mesaje
- din 05 Apr 2006
- Vectra 2004 Z16XE
- Brasov
vectrapxi1
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2004 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2006
- Mesaj Privat
- ro.auto
- **
- 142 mesaje
- din 09 Feb 2014
- Vectra 2003 Y20DTH
- Arges
ro.auto
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2014
- Mesaj Privat
- ro.auto
- **
- 142 mesaje
- din 09 Feb 2014
- Vectra 2003 Y20DTH
- Arges
ro.auto
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2014
- Mesaj Privat
Multumesc marius86ar. A fost benefic ce ai facut tu. Aceeasi problema am avut-o si eu. S-a aprins martorul cu cheita si masina si nu mai tragea. Cu ceva timp in urma am schimbat turbina. Am scos senzorul de supraalimentare, era negru. L-am curatat cu spray si l-am pus la loc. Acum masina merge super si martorul de la bord s-a stins.
Bafta!
Bafta!
- aauto
- **
- 398 mesaje
- din 29 Aug 2012
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
aauto
- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2012
- Mesaj Privat
VSamuel
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2022
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
VSamuel
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2022
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat