- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- Tai-Pan
- ****
- 2,956 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,956
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
Discurile țin 3 rânduri de plãcuțe pana fac o uzura de 1.5 mm pe o parte, 3 mm in total, limita de uzura spusa de producãtor.
Eficienta frânelor vine din faptul cã a tras frana de mana pentru a lucra la frânele de pe fata și, apoi a fãcut pedale de frana pentru a apropia plãcuțele de discuri.
Astfel, frânele de pe spate au devenit mai eficiente.
Operațiunea trebuie fãcutã periodic.
Nu are treaba grosimea placuteor cu eficienta frânãrii.
Normal este ca frânele sa fie mai puțin eficiente cu plãcuțele noi, pânã se pãsuiesc.
Zic ...
Eficienta frânelor vine din faptul cã a tras frana de mana pentru a lucra la frânele de pe fata și, apoi a fãcut pedale de frana pentru a apropia plãcuțele de discuri.
Astfel, frânele de pe spate au devenit mai eficiente.
Operațiunea trebuie fãcutã periodic.
Nu are treaba grosimea placuteor cu eficienta frânãrii.
Normal este ca frânele sa fie mai puțin eficiente cu plãcuțele noi, pânã se pãsuiesc.
Zic ...
- bodo 2010
- OP
- 267 mesaje
- din 02 Jun 2010
- Astra 2010 A14xer
- Neamt
bodo 2010
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2010 A14xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2010
- Mesaj Privat
Normal cã nu are de-a face grosimea plãcutelor cu eficienta frânãrii cu cãt se uzeazã cu atât pistonul le împinge înspre disc pãstrând distanta constanta.De aceea la placute noi trebuie împins pistonul cu o presã pentru a incapea in etrier.
Rectific buza discului e sub 1,5 mãsurat ulterior.
Nu înteleg ce atentie meritau dungile de pe discuri atât timp cât frânarea a fost si este în continuare exemplarã,fara trepidatii sau alte fenomene.Urmele sunt consecinta duritatii plãcutelor și a calitãții lor medii și cu siguranțã nici discurile de prim montaj nu sunt top.
Dar sa nu uitam ce preț avea un Astra j comparativ cu orice mașinã compacta de astãzi iar calitatea pieselor poate e mai slabã.
In concluzie eu m-am referit strict la faptul cã Textar pare o plãcuțã superioara fata de gm și cu siguranțã mai scumpã dar astept sa vad cum se comporta in timp inclusiv discul.
Rectific buza discului e sub 1,5 mãsurat ulterior.
Nu înteleg ce atentie meritau dungile de pe discuri atât timp cât frânarea a fost si este în continuare exemplarã,fara trepidatii sau alte fenomene.Urmele sunt consecinta duritatii plãcutelor și a calitãții lor medii și cu siguranțã nici discurile de prim montaj nu sunt top.
Dar sa nu uitam ce preț avea un Astra j comparativ cu orice mașinã compacta de astãzi iar calitatea pieselor poate e mai slabã.
In concluzie eu m-am referit strict la faptul cã Textar pare o plãcuțã superioara fata de gm și cu siguranțã mai scumpã dar astept sa vad cum se comporta in timp inclusiv discul.
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
Tai-Pan a scris:Discurile țin 3 rânduri de plãcuțe pana fac o uzura de 1.5 mm pe o parte, 3 mm in total, limita de uzura spusa de producãtor.
Eficienta frânelor vine din faptul cã a tras frana de mana pentru a lucra la frânele de pe fata și, apoi a fãcut pedale de frana pentru a apropia plãcuțele de discuri.
Astfel, frânele de pe spate au devenit mai eficiente.
Operațiunea trebuie fãcutã periodic.
Nu are treaba grosimea placuteor cu eficienta frânãrii.
Normal este ca frânele sa fie mai puțin eficiente cu plãcuțele noi, pânã se pãsuiesc.
Zic ...
Eficienta frânelor vine din faptul cã a tras frana de mana pentru a lucra la frânele de pe fata și, apoi a fãcut pedale de frana pentru a apropia plãcuțele de discuri.
Astfel, frânele de pe spate au devenit mai eficiente.
Operațiunea trebuie fãcutã periodic.
Nu are treaba grosimea placuteor cu eficienta frânãrii.
Normal este ca frânele sa fie mai puțin eficiente cu plãcuțele noi, pânã se pãsuiesc.
Zic ...
niciodata nu se trage frana de mana pe spate pana ce placutele nu sunt lipite de disc prin pedale aplicate dupa ce au fost initial cilindrii bagati in interior cu o presa prin rotire... astept sa imi explici tu de ce si care este efectul negativ daca faci cum spui tu (este o gluma ca au devenit mai eficiente, in timp se va vedea ca se vor bloca etrierii si nu va stii de ce...)
- Tai-Pan
- ****
- 2,956 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,956
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
- bodo 2010
- OP
- 267 mesaje
- din 02 Jun 2010
- Astra 2010 A14xer
- Neamt
bodo 2010
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2010 A14xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2010
- Mesaj Privat
- Tai-Pan
- ****
- 2,956 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,956
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
La schimbarea plãcuțelor trebuia sã se asigure cã acestea se mișcã/culiseazã în locasurile din port etrier.
Locasurile din port etrier trebuiau curãțate de mizeria acumulata in timp.
Acolo se afla niste tãblițe subtiri din inox. Și ele trebuiau curãțate daca nu au fost înlocuite (setul de plãcuțe nu a conținut și tãblițele).
Daca era nevoie, se luau cu pila un pic urechile plãcuțelor.
Locasurile din port etrier trebuiau curãțate de mizeria acumulata in timp.
Acolo se afla niste tãblițe subtiri din inox. Și ele trebuiau curãțate daca nu au fost înlocuite (setul de plãcuțe nu a conținut și tãblițele).
Daca era nevoie, se luau cu pila un pic urechile plãcuțelor.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
bodo 2010 a scris:Revin cu niste vesti nu prea plãcute ,la primul drum lung dupa nici 60 de km in care au mers perfect,pe stinga sa blocat etrierul.Intrebarea e unde a greșit mecanicul ?
Ai verificat in primele zile dupa montarea placutelor daca jantele sunt calde dupa ceva km facuti cu masina prin oras ?
- bodo 2010
- OP
- 267 mesaje
- din 02 Jun 2010
- Astra 2010 A14xer
- Neamt
bodo 2010
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2010 A14xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2010
- Mesaj Privat
Nu am avut timp sa merg prea mult cu ea utilizând in acest timp masina de serviciu,urmând ca la sfârsitul sãptãmânii sa facem un drum mai lung.E adevãrat cã e bine de de verificat înainte pe drumuri mai scurte dar nu am avut timp si la urma urmei e doar un banal schimb de plãcute.
La montare culisele mergeau foarte usor sau schimbat si acele tãblite dupã ce în prealabil sa curãtat foarte bine locul in care au fost cele vechi totul cã la carte.
Si cã dovada totul a decurs normal aproape 100 de km si nu 60 cum am spus anterior când efectiv a început sã miroase s fum si nemaitrãgând am intuit imediat ce sa întâmplat ,am tras pe dreapta evident iesea fum cã la soba din etrier,plãcute.
Gãsit un service in Fãlticeni dat etrierul jos curãtat culisele si gresat cu toate cã nu era nevoie,pus la loc fãcut ceva probe cu frane puternice în jurul servisului si am plecat mai departe cu ceva strângere de inimã.
Totul a mers excelent vreo 30 de km când din nou simt cã nu mai trage si miroase a fum .Trag pe dreapta se blocase celãlalt etrier.
Gãsesc cu chiu cu vai un service la un nene acasã fiind sâmbãtã dupã amiazã desface unge curata,da cu spray,concluzia etrierul e blocat trebuie altul.Ii explic treaba cu plãcutele abia schimbate, anterior neavând nimic etrierul si ce am pãtit cu celãlalt care acum e ok nu se mai blocheaza, verdictul e acelasi trebuie schimbat si ca sa ajung acasã fãrã platforma îmi suspenda etrierul si ajung slava Domnului acasã o sutã si ceva de km cu frana doar pe trei roti. Explicatia pe care mi-a dat-o in legãturã cu etrierul e cã sa mers mult timp cu un placutele vechi si etrierul a ruginit iar când sa venit cu plãcutele noi mult mai groase in "carne"acestea au împins pistonul pana aproape de fundul cilindrului unde se presupune cã erau urme de coroziune si de aici beleaua.
Scuze daca povestea a fost prea lungã,dar asta sa întâmplat sâmbãtã asta.
Credeti cã o demontare completa a etrierilor si o curãtare temeinicã ar rezolva problemele sau...nu?
La montare culisele mergeau foarte usor sau schimbat si acele tãblite dupã ce în prealabil sa curãtat foarte bine locul in care au fost cele vechi totul cã la carte.
Si cã dovada totul a decurs normal aproape 100 de km si nu 60 cum am spus anterior când efectiv a început sã miroase s fum si nemaitrãgând am intuit imediat ce sa întâmplat ,am tras pe dreapta evident iesea fum cã la soba din etrier,plãcute.
Gãsit un service in Fãlticeni dat etrierul jos curãtat culisele si gresat cu toate cã nu era nevoie,pus la loc fãcut ceva probe cu frane puternice în jurul servisului si am plecat mai departe cu ceva strângere de inimã.
Totul a mers excelent vreo 30 de km când din nou simt cã nu mai trage si miroase a fum .Trag pe dreapta se blocase celãlalt etrier.
Gãsesc cu chiu cu vai un service la un nene acasã fiind sâmbãtã dupã amiazã desface unge curata,da cu spray,concluzia etrierul e blocat trebuie altul.Ii explic treaba cu plãcutele abia schimbate, anterior neavând nimic etrierul si ce am pãtit cu celãlalt care acum e ok nu se mai blocheaza, verdictul e acelasi trebuie schimbat si ca sa ajung acasã fãrã platforma îmi suspenda etrierul si ajung slava Domnului acasã o sutã si ceva de km cu frana doar pe trei roti. Explicatia pe care mi-a dat-o in legãturã cu etrierul e cã sa mers mult timp cu un placutele vechi si etrierul a ruginit iar când sa venit cu plãcutele noi mult mai groase in "carne"acestea au împins pistonul pana aproape de fundul cilindrului unde se presupune cã erau urme de coroziune si de aici beleaua.
Scuze daca povestea a fost prea lungã,dar asta sa întâmplat sâmbãtã asta.
Credeti cã o demontare completa a etrierilor si o curãtare temeinicã ar rezolva problemele sau...nu?
- Tai-Pan
- ****
- 2,956 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,956
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
- bodo 2010
- OP
- 267 mesaje
- din 02 Jun 2010
- Astra 2010 A14xer
- Neamt
bodo 2010
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2010 A14xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2010
- Mesaj Privat
- bodo 2010
- OP
- 267 mesaje
- din 02 Jun 2010
- Astra 2010 A14xer
- Neamt
bodo 2010
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2010 A14xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2010
- Mesaj Privat
Salut!
Nu am mai revenit cu amãnunte dar in principiu sa rezolvat simplu prin demontarea etrierilor ,curatare,gresare culise și montat la loc bineînțeles cu o ciupitura pe un piston cã na ,omul nu înțelege nici când îl atenționezi in legãturã cu fragilitatea materialul din care e facut pistonul .
Iar veșnicã problema "e înțepenit domle n-ai ce sai faci,am vãzut multe de astea "sa dovedit din nou falsa,totul e da nu alegi varianta aparent cea mai ușoarã dar și cea mai costisitoare.
Și totul ar fi fost evitat dacã în prim fazã s-ar fi dat cu ceva spray de curãțare pe capul pistonului de frana ,pentru a se evita împingerea rezidurilor adunate in etrier odatã cu presare pistonului pentru a face loc plãcuțelor noi.
Nu am mai revenit cu amãnunte dar in principiu sa rezolvat simplu prin demontarea etrierilor ,curatare,gresare culise și montat la loc bineînțeles cu o ciupitura pe un piston cã na ,omul nu înțelege nici când îl atenționezi in legãturã cu fragilitatea materialul din care e facut pistonul .
Iar veșnicã problema "e înțepenit domle n-ai ce sai faci,am vãzut multe de astea "sa dovedit din nou falsa,totul e da nu alegi varianta aparent cea mai ușoarã dar și cea mai costisitoare.
Și totul ar fi fost evitat dacã în prim fazã s-ar fi dat cu ceva spray de curãțare pe capul pistonului de frana ,pentru a se evita împingerea rezidurilor adunate in etrier odatã cu presare pistonului pentru a face loc plãcuțelor noi.
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Cum s-a spus mai sus: trebuia fãcutã o verificare a integritãții pistoanelor înainte de aducere în poziția inițialã. Prin îndepãrtarea garniturii antipraf(bineînțeles cu verificarea ei în detaliu) se poate observa cu ușurințã (cam) orice problemã(oxizi, depuneri, uzuri) și se procedeazã la rezolvarea lor. Folosirea de spray degripant, înainte sau dupã curãțare, n-aș recomanda-o, ci doar curãțarea cu alcool tehnic, eventual spray de frâne și, eventual, gresarea finã a pistonului cu vaselinã siliconicã specialã(interacțiunea garniturilor de frânã cu altceva poate duce la compromiterea lor).
Iar nenea mecanicosu” a avut dreptate cã s-a circulat mult(timp, nu km) cu plãcuțele (destul) de uzate, iar suprafața de culisare a pistonului a fost, cumva, afectatã(condens, oxizi, praf), chiar dacã garnitura antipraf era/pãrea intactã. O verificare mãruntã la timpul ei,
face cât mai mulți lei(timp+nervi).
Toate sunt din metal(cu excepția celor care sunt ceramice, nu e cazul aici): dacã este din oțel poate sã rugineascã, dacã este dintr-un aliaj neferos, poate sã oxideze.
Coroziunea alezajului etrierului nu este exclusã, dar este mult mai rarã decât la piston(este cel mai expus la factori externi agresivi dacã este afectatã garnitura antipraf).
PS
Ciupitura aia pe piston, în funcție de poziția ei de-a lungul distanței de culisare, poate genera, în viitor, necazuri, cam de aceeași naturã.
Iar nenea mecanicosu” a avut dreptate cã s-a circulat mult(timp, nu km) cu plãcuțele (destul) de uzate, iar suprafața de culisare a pistonului a fost, cumva, afectatã(condens, oxizi, praf), chiar dacã garnitura antipraf era/pãrea intactã. O verificare mãruntã la timpul ei,
face cât mai mulți lei(timp+nervi).
bodo 2010 a scris:... pistonul nu ruginește din simplu motiv cã nu este din metal pe
etrierul fata,el sa referit cã s- a corodat corpul etrierului pe interior unde culiseazã pistonul
etrierul fata,el sa referit cã s- a corodat corpul etrierului pe interior unde culiseazã pistonul
Toate sunt din metal(cu excepția celor care sunt ceramice, nu e cazul aici): dacã este din oțel poate sã rugineascã, dacã este dintr-un aliaj neferos, poate sã oxideze.
Coroziunea alezajului etrierului nu este exclusã, dar este mult mai rarã decât la piston(este cel mai expus la factori externi agresivi dacã este afectatã garnitura antipraf).
PS
Ciupitura aia pe piston, în funcție de poziția ei de-a lungul distanței de culisare, poate genera, în viitor, necazuri, cam de aceeași naturã.
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
in mod normal de fiecare data cand se baga cilindrul spre interior se baga lichid de frana sub garnitura de protectie contra prafului dupa ce s-a verificat etanseitatea si foarte important schimbarea la fiecare 2 ani a lichidului de frana (altfel duce la oxidare interioara a etrierului si clindrului de la apa adunata in lichidul de frana)...
- bodo 2010
- OP
- 267 mesaje
- din 02 Jun 2010
- Astra 2010 A14xer
- Neamt
bodo 2010
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2010 A14xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2010
- Mesaj Privat
Lichidul era schimbat de vreo 4 ani cel mult,cel mai probabil o mentenanțã completa, la schimbarea plãcuțelor, a etrierului e vitalã pentru a nu apare genul acesta de probleme.
Ciupitura e doar la buza pistonului,dar clar cã poate colecta mizerie suplimentar,am circulat cu o problema asemãnãtoare și nu au fost probleme.
Iar pistonul de pe etrierul fata nu e de metal,nu știu dacã ai desfãcut vreunul , e dintr-un material foarte casant posibil ceva ceramic,compozit, de aceea mulți mecanici îl forțeazã cu tot felul de scule și îl sparg.Eu de obicei ii avertizez despre asta la intervențile asupra etrierilor,plãcuțe,etc dar putini țin cont si consecințele le suportam noi.
Ciupitura e doar la buza pistonului,dar clar cã poate colecta mizerie suplimentar,am circulat cu o problema asemãnãtoare și nu au fost probleme.
Iar pistonul de pe etrierul fata nu e de metal,nu știu dacã ai desfãcut vreunul , e dintr-un material foarte casant posibil ceva ceramic,compozit, de aceea mulți mecanici îl forțeazã cu tot felul de scule și îl sparg.Eu de obicei ii avertizez despre asta la intervențile asupra etrierilor,plãcuțe,etc dar putini țin cont si consecințele le suportam noi.
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- bodo 2010
- OP
- 267 mesaje
- din 02 Jun 2010
- Astra 2010 A14xer
- Neamt
bodo 2010
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2010 A14xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2010
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat