Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J
  • bodo 2010

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!
Ce plãcuțe frana recomandați ca și duritate eventual ceva material anti" zdranganit "aplicat pe verso stiindu-se de problemele sonore cauzate de etrieri.Discurile sunt originale Gm,nu am avut probleme cu ovalizare sau altceva in 80 k de km.
Mã gândesc cã plãcuțele gm au fost destul de dure pentru cã au ținut așa mult și încã mai merg sau am fost eu grijuliu cu franele oricum la masa mare a mașinii tot s-ar fi uzat


MODEL: Opel Astra j
MOTOR: A14xer
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu iti doresti placute foarte dure. Cu cat sunt mai dure, cu atat vor uza mai repede discul. In plus, vor avea o eficacitate redusa.
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 339
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Daca te ajuta cu ceva acum cativa ani am pus bosch discuri + placute si pe fata si pe spate. Acum parca sunt mai uzate discurile decat placutele.
Nu ma plag, nu scartaie si masina franeaza foarte bine. Dar la alte masini faceam schimbul de discuri la cel putin 2-3 schimburi de placute....
  • bodo 2010

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Evident cã mã intereseazã ca duritate sa fie medie sau apropiata cã cele de prim montaj care au avut un impact destul de nesemnificativ asupra discurilor ca și uzura ,in același timp oferind o eficacitate excelenta in oprirea mașinii și nu în ultimul au fost și longevive.
Pe scurt cele gm originale au fost ok dar sunt destul de scumpe și greu de gãsit prin magazinele auto unde toatã lumea recomanda trw sau ate,iar dupã gm te pun sã aștepți peste o sãptãmânã .
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Ia Textar, dacã tot ai amintit de primã echipare...și mai vorbim...
  • bodo 2010

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Ca si pret Textar sunt un pic mai ieftine ca gm,au un renume bun dar nu am gãsit nici un feedback pe nicãieri de la cineva care le-a folosit strict pe aceasta configuratie sau apropiata
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Nu sunt prea populare pe-acilea, pe la porțile Balcanilor, ca și ”aftermarket” Cool ...dar sunt unii dintre cei mari producãtori ptr primã echipare, dacã nu cei mai mari.


Ultima modificare făcută de bibu16v la Mie 05 Oct, 2022 12:44 pm
  • mercere

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2019

  • Mesaj Privat
"Brandul Textar ofera produse dedicate pentru pentru 99% din parcul european." Deci daca iei o placuta inscriptionata Gm este de fapt un textar in spate. http://www.youtube.com/watch?v=ZvexHokg29k
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Aveam aceastã bãnuialã, dar nu și certitudinea...
Iar ultra-vestitele Pagid, vãd cã tot ei le fac...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu mi-am luat in 2019 pentru Astra H pe fata placute de frana Textar si lichid de frana pentru circuitul de frana tot Textar, ambele sunt chiar bune. Acum ca am vazut ce se produce la Caransebes ma simt chiar mai bine si as zice ca am facut alegerea cea mai buna.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Eu recomand placute Brembo sau Bosch, TRW sau TEXTAR mi s-au parut tari (am folosit toate aceste branduri pe masina personala Astra G). Cel mai multimit am fost de EBC (englezesti dar mai greu de gasit) . Bune sunt de asemenea ATE sau Zimmerman dar preturile sunt la nivel...
  • bodo 2010

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am luat si am montat Textar,sunt fãcute în Anglia pret 240 Ron.Ca prima impresie dupã câtiva km rulati placutele se simt o idee peste plãcutele Gm de prim montaj.Dupa ce se vor aseza mai bine pe discuri voi reveni cu câteva concluzii.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Printre puținii care mai și pleacã urechea la ce se "bârfește" pe-aici...
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Salut , ultimul schimb l-am facut cu placute GM la reprezentanta , acum schimbul se face cu placute Bosch . Discurile cred caci sunt cele originale si uzura e uniforma , fara canale ( suprafata are o uzura fara dungi ) , neteda . Sunt curios la urmatorul schimb , sau in timp daca ami apar dungi de uzura pe discuri .
  • Dragos Ene

  • Mesaje scrise: 381
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2007 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Salut,
@bodo poti detalia procedura prin care simti diferența intre placute, mai ales dupa cativa km?
Ms
  • bodo 2010

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Salut!
Da se simte mai ferma frana,parca "musca" o idee mai repede în condițiile în care am frânat ușor fãrã sã bruschez frana in ideea de a le roda .
Am uitat sa spun cã plãcuțele date jos mai aveau cam 3-4 mm de material de fricțiune la 78 k km rulați,iar discurile o buza de poate 2-3 mm uzura uniforma, însã cu dungi.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Întreb retoric: nu cumva e logic, la o grosime mai mare a plãcuțelor, sã „muște” mai repede?! În rest, procedura e clarã și eficientã, tehnic vorbind.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
raspund la intrebari retorice: nu neaparat. asta nu e frana de la bicicleta, unde la o apasare de 50% a manetei vei avea tot timpul distanta x intre suruburile sabotilor - si deci, cu cat sabotii au mai multa carne, cu atat "musca" mai repede.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Cumva înțeleg paralela ta, dar nu e cea mai potrivitã...ptr simplul motiv cã și un sabot de bicicletã cu uzurã, nu numai cel nou, poate fi reglat (la sistemul de acționare mecanic, cu cablu, dar și la cel hidraulic) sã muște la fel de repede ca cel nou...dar probabil îți scapã procedura de reglaj. E posibil ca eficiența totuși sã fie mai scãzutã, dar doar din diferența de material (compoziție, îmbãtrânire, etc)...
Iar revenind la oile noastre, se întâmplã deseori, ca la un sistem de frânare cu plãcuțe uzate (spre final), frâna sã fie ușor elasticã și sã fie mai fermã la a doua pedalã...la asta fãceam referințã(poate nu foarte clar, mea culpa!), dacã ai cunoștințã...ceea ce se modificã sensibil în momentul înlocuirii plãcuțelor. Dacã mai schimbi și lichidul și faci o aerisire, e posibil sã ți sã parã cã ai alte frâne.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
bodo 2010 a scris:Salut!
Da se simte mai ferma frana,parca "musca" o idee mai repede în condițiile în care am frânat ușor fãrã sã bruschez frana in ideea de a le roda .
Am uitat sa spun cã plãcuțele date jos mai aveau cam 3-4 mm de material de fricțiune la 78 k km rulați,iar discurile o buza de poate 2-3 mm uzura uniforma, însã cu dungi.


la buza aceea trebuiau schimbate si discurile (o uzura de max 1.5mm/fata este parca acceptata ca uzura maxima la disc). In alta ordine de idei, orice placuta noua cand este pusa pe un disc vechi la primele franari pana se "aseaza" va crea o falsa impresie de frana mai buna pentru ca se uzeaza prematur pana preia suprafata de contact de pe disc - dungile.
In mod normal orice disc ar trebui sa mearga cu 2 seturi de placute dupa care se schimba tot setul...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR