ghimpe--
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2009 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2013
- Mesaj Privat
Astra H 2009 - motor Z16XER
Salut,
Dupa un drum de circa 30km extraurban, ajuns in oras am observat la semafor martorul "masina cu cheita" aprins. Dupa circa 2 km, cand am plecat de pe loc masina nu mai tragea. Abia am mai parcurs inca 2 km pana acasa cu circa 30km la ora. Am gasit stocate urmatorele erori:
P0068-00 <Unknown DTC>
P2101-11 - Throttle Control Motor Malfunction
P2119-65 - Throttle Control Malfunction
P2176-1A - Intake Air Temperature Circuit Range/Performance problem
C0240-71 - Invalid data from ECM
A doua zi dupa ce am sters erorile masina a functionat normal doar ca dupa un timp imi apare iar martorul "masina cu cheita" si imi stocheaza erorile:
P0068-00 <Unknown DTC>
P0170-11 - O2 sensor lean exaust
Am desfacut clapeta de acceleratie. Clapeta era foarte curata (comparand cu ce poze am vazut pe forum). Doar pe marginea discului basculant era o urma de circa 2-3mm de negreala care s-a luat foarte usor cu alcool izopropilic.
Am circulat asa circa 7-800 km. Pe autostrada am mers si cu 130km/h @ 4000ture. Masina nu mi-a facut probleme doar ca se aprinde martorul "masina cu cheita" si stocheaza erorile: P006800 si P017011.
1.Am curatat/verificat senzorul IAT - pare ok.
2.Am schimbat valva de purjare vapori benzina - era blocata pe inchis.
3.Am reverificat clapea de circulatie. Dupa circa 1000km de la curatare, aceasta era curata doar ca am gasit o picatura de ulei pe disc. Acesta era curat la culoare, poate chiar mai curat decat cel de pe joja (posibil sa fie doar o iluzie optica) ceea ce ma duce cu gandul ca provine din condensarea vaporilor de ulei. Urme uleioase am gasit pe stutul de alama din corpul clapetei de acceleratie (vezi poza atasata) care conecteaza un furtun gofrat ce iese din partea superioara a motorului si intra in corpul clapetei de acceleratie dupa discul basculabil, inspre galeria de admisie.
4. Am curatat senzorul MAP, avea urme de ulei pe el. L-am spalat cu spray de frane si cu alcool izopropilic. Masurat la rece acesta are intre pinii 1 - 2 =120r, intre pinii 2 - 3 = 120r si intre pinii 1 - 3 = 230r. Nu sunt sigur pe valorile citite intrucat am folosit o petarda de multimetru cu sonde de toata jena. Valorile citite indica o problema la senzorul MAP?
PS: aviz amatorilor, la motorul Z16XER, pentru a ajunge la senzorul MAP trebuie sa demontati clapeta de acceleratie.
5. De cand mi-a aparut problema aceasta, cateodata, masina scoate un fum alb, fie la plecarea de pe loc, fie la o acceleratie mai puternica. In plus am sezizat consum de ulei, adica a scazut nivelul pe joja.
Alte probleme ale masinii (cu sau fara relevanta asupra erorii P006800):
A. se formeaza vid in rezervor
B. Am scurgeri de ulei pe la garnitura capac motor. Am mai avut acesta problema si am schimbat garnitura acum circa 3 ani. Dupa aproximativ 1,5 - 2 ani iar a inceput sa curga.
Atasez si un "live data" din opcom. Undeva pe la jumatatea inregistrarii s-a aprins martorul "masina cu cheita". Poate ajuta pe cineva priceput sa isi dea seama care ar fi problema.
link live data
Apreciez orice sfat care ma scuteste sa schimb jumatate de masina ca sa rezolv problema. Mentionez ca am tester op-com clona si multimetru in dotare, dar, in acelasi timp am si prea putine cunostiinte despre motoare.
MODEL: Astra 2009
MOTOR: Z16XER
Salut,
Dupa un drum de circa 30km extraurban, ajuns in oras am observat la semafor martorul "masina cu cheita" aprins. Dupa circa 2 km, cand am plecat de pe loc masina nu mai tragea. Abia am mai parcurs inca 2 km pana acasa cu circa 30km la ora. Am gasit stocate urmatorele erori:
P0068-00 <Unknown DTC>
P2101-11 - Throttle Control Motor Malfunction
P2119-65 - Throttle Control Malfunction
P2176-1A - Intake Air Temperature Circuit Range/Performance problem
C0240-71 - Invalid data from ECM
A doua zi dupa ce am sters erorile masina a functionat normal doar ca dupa un timp imi apare iar martorul "masina cu cheita" si imi stocheaza erorile:
P0068-00 <Unknown DTC>
P0170-11 - O2 sensor lean exaust
Am desfacut clapeta de acceleratie. Clapeta era foarte curata (comparand cu ce poze am vazut pe forum). Doar pe marginea discului basculant era o urma de circa 2-3mm de negreala care s-a luat foarte usor cu alcool izopropilic.
Am circulat asa circa 7-800 km. Pe autostrada am mers si cu 130km/h @ 4000ture. Masina nu mi-a facut probleme doar ca se aprinde martorul "masina cu cheita" si stocheaza erorile: P006800 si P017011.
1.Am curatat/verificat senzorul IAT - pare ok.
2.Am schimbat valva de purjare vapori benzina - era blocata pe inchis.
3.Am reverificat clapea de circulatie. Dupa circa 1000km de la curatare, aceasta era curata doar ca am gasit o picatura de ulei pe disc. Acesta era curat la culoare, poate chiar mai curat decat cel de pe joja (posibil sa fie doar o iluzie optica) ceea ce ma duce cu gandul ca provine din condensarea vaporilor de ulei. Urme uleioase am gasit pe stutul de alama din corpul clapetei de acceleratie (vezi poza atasata) care conecteaza un furtun gofrat ce iese din partea superioara a motorului si intra in corpul clapetei de acceleratie dupa discul basculabil, inspre galeria de admisie.
4. Am curatat senzorul MAP, avea urme de ulei pe el. L-am spalat cu spray de frane si cu alcool izopropilic. Masurat la rece acesta are intre pinii 1 - 2 =120r, intre pinii 2 - 3 = 120r si intre pinii 1 - 3 = 230r. Nu sunt sigur pe valorile citite intrucat am folosit o petarda de multimetru cu sonde de toata jena. Valorile citite indica o problema la senzorul MAP?
PS: aviz amatorilor, la motorul Z16XER, pentru a ajunge la senzorul MAP trebuie sa demontati clapeta de acceleratie.
5. De cand mi-a aparut problema aceasta, cateodata, masina scoate un fum alb, fie la plecarea de pe loc, fie la o acceleratie mai puternica. In plus am sezizat consum de ulei, adica a scazut nivelul pe joja.
Alte probleme ale masinii (cu sau fara relevanta asupra erorii P006800):
A. se formeaza vid in rezervor
B. Am scurgeri de ulei pe la garnitura capac motor. Am mai avut acesta problema si am schimbat garnitura acum circa 3 ani. Dupa aproximativ 1,5 - 2 ani iar a inceput sa curga.
Atasez si un "live data" din opcom. Undeva pe la jumatatea inregistrarii s-a aprins martorul "masina cu cheita". Poate ajuta pe cineva priceput sa isi dea seama care ar fi problema.
link live data
Apreciez orice sfat care ma scuteste sa schimb jumatate de masina ca sa rezolv problema. Mentionez ca am tester op-com clona si multimetru in dotare, dar, in acelasi timp am si prea putine cunostiinte despre motoare.
MODEL: Astra 2009
MOTOR: Z16XER
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Cu prea multe, nu te pot ajuta, din pacate.
Nu am avut de-a face cu asa ceva, deci nu am facut "cercetari".
Ce pot sa iti spun insa, este ca senzorul MAP, nu il poti masura "la rece", el fiind un dispozitiv activ (are nevoie de alimentare).
Verificarea o poti face pe masina, cu OpCom, in parametri. In mod normal, cu masina oprita ar trebui sa stea cam la 1Bar/100KPa (presiunea atmosferica). Dupa pornire, fiind motor aspirat, ar trebui sa scada valoarea masurata si sa fluctueze cu pozitia acceleratiei. (eventual ar putea sa te ajute un coleg, cu ceva valori, in diferite conditii de functionare).
O sa iti las mai jos, explicatia acelei erori, pentru motorul tau. In doua programe, spune cam acelasi lucru.
Iti mai las un material, cu proceduri de verificare, pentru motorul tau. Folosesti functia de cautare si cauti dupa eroarea ta. O sa ajungi lagina 6 (descriere), de acolo te trimite la pasul B-029, tot cu functia |cauta| o sa ajungi la pagina 89 unde sunt descrisi pasii de urmat, apoi, in filan, te trimite la C-010 (pagina 181) verificarea senzorului de pozitie a clapetei.
Doar teorie, stiu, dar atat cunosc...
https://e1.pcloud.link/publi...xxMPCESx9gbKqRtyk
Nu am avut de-a face cu asa ceva, deci nu am facut "cercetari".
Ce pot sa iti spun insa, este ca senzorul MAP, nu il poti masura "la rece", el fiind un dispozitiv activ (are nevoie de alimentare).
Verificarea o poti face pe masina, cu OpCom, in parametri. In mod normal, cu masina oprita ar trebui sa stea cam la 1Bar/100KPa (presiunea atmosferica). Dupa pornire, fiind motor aspirat, ar trebui sa scada valoarea masurata si sa fluctueze cu pozitia acceleratiei. (eventual ar putea sa te ajute un coleg, cu ceva valori, in diferite conditii de functionare).
O sa iti las mai jos, explicatia acelei erori, pentru motorul tau. In doua programe, spune cam acelasi lucru.
Iti mai las un material, cu proceduri de verificare, pentru motorul tau. Folosesti functia de cautare si cauti dupa eroarea ta. O sa ajungi lagina 6 (descriere), de acolo te trimite la pasul B-029, tot cu functia |cauta| o sa ajungi la pagina 89 unde sunt descrisi pasii de urmat, apoi, in filan, te trimite la C-010 (pagina 181) verificarea senzorului de pozitie a clapetei.
Doar teorie, stiu, dar atat cunosc...
https://e1.pcloud.link/publi...xxMPCESx9gbKqRtyk
ghimpe--
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2009 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2013
- Mesaj Privat
Multumesc frumos pentru procedura de verificare. In weekend sper sa am timp/indemanare sa o pot urma.
In opcom, senzorul MAP indica circa 100KPa cu motorul oprit, circa 30KPa cu motorul la relanti si variaza daca apas pedala de acceleratie.
Posibil sa fie un fir cu intreruperi intermitente. Nu sunt de cea mai buna calitate (am vazut asta la conexiunea de la usa spate stanga cat si la portbagaj) plus ca au viata vitrega la cum frige motorul...
In opcom, senzorul MAP indica circa 100KPa cu motorul oprit, circa 30KPa cu motorul la relanti si variaza daca apas pedala de acceleratie.
Posibil sa fie un fir cu intreruperi intermitente. Nu sunt de cea mai buna calitate (am vazut asta la conexiunea de la usa spate stanga cat si la portbagaj) plus ca au viata vitrega la cum frige motorul...
ghimpe--
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2009 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2013
- Mesaj Privat
ghimpe--
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2009 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2013
- Mesaj Privat
Ieri am verificat cablajul clapetei de acceleratie dupa instructiunile postate de sebage si totul pare in regula. Oricum, eu nu am stocate erori referitoare la clapeta.
Senzorul MAF nu am reusit sa il masor in functiune, cred ca il voi inlocuii pana la urma.
La relantii, motorul are o usoara variatie, se si simte un mic tremurat si are si un alt zgomot, nu mai toarce ca alta data...
Daca mai are cine vre-o idee eu va ascut cu interes!
Multumesc.
Senzorul MAF nu am reusit sa il masor in functiune, cred ca il voi inlocuii pana la urma.
La relantii, motorul are o usoara variatie, se si simte un mic tremurat si are si un alt zgomot, nu mai toarce ca alta data...
Daca mai are cine vre-o idee eu va ascut cu interes!
Multumesc.
ghimpe--
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2009 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2013
- Mesaj Privat
Am rezolvat eroarea: era valva PCV rupta. Cu motorul rece nu avea simptome de valva PCV, adica nu facea vacum nici la portul valvei nici la joja, doar cand se incalzea motorul tragea aer fals....
Acum am ramas cu problema cu fumul alb care, intre timp s-a mai accentuat. Daca pana acum scotea doar la accelerari puternice (ex: cand intram intr-o depasire si schimbam viteza intr-o treapta inferioara), azi mi-a scos fum si la mers normal prin oras (in general la plecari de pe loc). Scoate mult fum, nu mai vezi nimic in spate...mi-a fost si rusine sa conduc....
Sa traga ulei pe la garniturile valvei PCV? parca nu s-a asezat valva 100% cum trebuie in capac...
Nu am erori stocate.
Inca un detaliu: in momentul in care scoate fum se aude un sunet (un fel de carait) din spate, probabil pompa de benzina. Daca nu are benzina suficienta scoate fum alb?
Acum am ramas cu problema cu fumul alb care, intre timp s-a mai accentuat. Daca pana acum scotea doar la accelerari puternice (ex: cand intram intr-o depasire si schimbam viteza intr-o treapta inferioara), azi mi-a scos fum si la mers normal prin oras (in general la plecari de pe loc). Scoate mult fum, nu mai vezi nimic in spate...mi-a fost si rusine sa conduc....
Sa traga ulei pe la garniturile valvei PCV? parca nu s-a asezat valva 100% cum trebuie in capac...
Nu am erori stocate.
Inca un detaliu: in momentul in care scoate fum se aude un sunet (un fel de carait) din spate, probabil pompa de benzina. Daca nu are benzina suficienta scoate fum alb?
ghimpe--
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2009 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2013
- Mesaj Privat
ghimpe--
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2009 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2013
- Mesaj Privat
Update 2 :
Am blindat intrarea in clapeta de acceleratie si am lasat libera iesirea din capac culbutori (la furtunul de mai sus) si conclizia este ca SCOATE FUM pe acel furtunas. Nu cred ca este normal..
Care ar fi buba?
1. valva PCV nu etanseaza bine fata de capac/ nu s-au asezat bine garniturile? https://media.motordoctor.de...37669/preview.jpg
2. filtrele din capac nu mai fac treaba http://www.youtube.com/watch?v=tHz-Yb7gyes
3. cand am umblat la capac am "deranjat" din murdaria de pe acolol? am curat cat de bine am putut atat in capac cat si in motor dar nu a iesit ca nou
4. oricare de mai sus / niciuna de mai sus / alta )
Am blindat intrarea in clapeta de acceleratie si am lasat libera iesirea din capac culbutori (la furtunul de mai sus) si conclizia este ca SCOATE FUM pe acel furtunas. Nu cred ca este normal..
Care ar fi buba?
1. valva PCV nu etanseaza bine fata de capac/ nu s-au asezat bine garniturile? https://media.motordoctor.de...37669/preview.jpg
2. filtrele din capac nu mai fac treaba http://www.youtube.com/watch?v=tHz-Yb7gyes
3. cand am umblat la capac am "deranjat" din murdaria de pe acolol? am curat cat de bine am putut atat in capac cat si in motor dar nu a iesit ca nou
4. oricare de mai sus / niciuna de mai sus / alta )