Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Posibil probleme etansare circuit inre senzor MAF si aspiratie turbo . Sa traga aer fals de dupa senzor .
La mine la valorile expuse mai sus la temperatura ECT senzor - 73 grade C si IAT senzor - 23 grade C , temperatura pe Senzor 1 Exhaust Gas Temperature este de 180 grade C .
Skip ads

  • ionut2505

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2021

  • Mesaj Privat
Am verificar tubulatura pana la turbina nu este sparta ...
  • ionut2505

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2021

  • Mesaj Privat
Revin tot cu o problema
Am eleminat filtru doar fizic pt proba si in continuare dpf.ul se incarca in acelasi ritm ( defapt el nu este)
Si a doua problema mai grava este ca scoate fum albastru , in prima faza la prima pornire a scos incontinuu oricum as fi mers , iar de a doua zi scoate doar la accelariri bruste dar scoate un nor de fum.
Ulei in admisie nu este , adica foarte putin zic eu , cum am mai vazut la cam toate.

Acum nu inteleg de ce se incarca filtru la fel de repede daca nu este?totusi trebuie sa se incarce dar nu in 25 km 13 %
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Cum l-ai eliminat fizic ?
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Era pe când nu s-a zãrit, Azi o vedem, si nu e.
El se incarca, dar nu are cum, pentru ca nu este acolo. Smile
Stiu ca nu iti arde de glume, dar aceasta chiar nu era o gluma off topic. Tu ai scos (fizic) ceva, ce nu era cauza.

"Acum nu inteleg de ce se incarca filtru la fel de repede daca nu este?"
Pentru ca acel procent al gradului de incarcare, este calculat, nu este mãsurat.
Calcul facut dupã un algoritm care tine cont de mai multi factori (de exemplu: numar de porniri la rece, regim de functionare, temperaturi, presiuni etc.)
La aceste ECU, se cam stie ca presiunea diferentiala, nu prea este luata in calcul sau are un cuvant prea mic de spus in acest calcul.
Strict in cazul tau, eliminand DPF de pe traseul gazelor de evacuare, oarecum ai inrautatit datele pentru calcul. Asta pentru ca acum, senzorul de temperatura din corpul DPF, va ajunge mult mai greu la temperaturi ceva mai mari, deci ECU vede doar conditii pentru acumulare de particule.
Atunci cand acel senzor inregistreaza temperaturi foarte ridicate, ECU va calcula o incarcare mult mai lenta a DPF.

Abia dupa ce ai dat jos (fizic) DPF, ai aflat cauza reala pentru care acesta a ajuns sa se colmateze (fum, mult fum).
  • ionut2505

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2021

  • Mesaj Privat
Ms de info
Stiam ca filtru o sa se incarce chiar daca nu este , dar nu ma asteptam sa fie fix la fel fara el , adica nici o schimbare. Totusi sa.l incarce in 100 km mi se pare foartee putin. Ma gandesc sa nu fie si un senzor defect. Cel de pe dpf si sonda lamda sunt schimbate
Si problema este ca daca faceam un drum lung se regenera la 600 km
De asta am si dat filtru jos sa vad daca da fum sa aflu cine e de vina , filtru sau motorul.
Oare sa fi afectat turbo? Am dat jos furtunul ce intra in intercoler si nu este ulei.
Totusi vad ca pe zi ce trece fumul se diminueaza.

Si apropo cu temperatura din dpf este cam aceeasi si cu el si fara .
Totusi cand e temperatura mare nu este incarcat filtru?

Cum am eliminat fizic dpf
Am luat un dpf stricat care avea scos tot din el si l.am pus pe acela de proba , ca sa nu.l stric pe al meu
  • ionut2505

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2021

  • Mesaj Privat
Revin cu detalii.
Masina nu mai scoate gram de fum , nici negru nici albastru .Nu i.mi explic. Fumul a disparut cate putin in fiecare zi , dupa a 4a zi deloc

Acum am tot dubii de ce se incarca la fel de repede filtru
  • iuli78

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2010 Z13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2021

  • Mesaj Privat
Nu am experienta cu DPF off ,dar daca gradul de incarcare functioneaza in continuare pe diagnoza ,arata vre-o spirala in bord cand sare de 80-90% grad de incarcare ?

Poate fumul iti aparea primele zile dupa anularea filtrului ,posibil ca in aceste zile sa calibrat si ECU si acum sa functioneze mai normal ,probabil nici pentru el nu este asa de usor sa fie dat peste cap de anularea DPF-ului cu tot softul instalat.

Legat de filtru de particule ,inainte de orice gand de anulare , recomand sa se incerce curatarea lui , prima data termic si daca rezultatele nu sunt asa de bune sa se incerce si chimic , daca este sparta ceramica si nu merge recuperat sa se incerce si unul aftermarket sau original din dezmembrari dar cu ceramica buna . DPF-ul odata scos este ceva mai costisitor de pus la loc .
La mine au fost 2 defecte care au afectat DPF-ul : 1.membrana sparta actuator turbo = turbina nu mergea in parametri si baga ceva mai mult fum in filtru , 2:senzor presiune diferentiala busit ,din cauza lui nu mai incepea regenerarea .
  • ionut2505

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2021

  • Mesaj Privat
Nu am anulat din soft , pentru ca vreau sa trimit filtrul la curatat ( termic m.am gandit) si sa.l pun la loc
Dar degeaba pun filtru curat pt ca el oricum se incarca , cum se incarca si acum fara el
Deci cu filtru sau fara procentele cresc la fel in acelasi ritm ( zic eu ceva nu e in regula)
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Simpla parere si sa nu cumva sa fie interpretata ca o rautate sau jignire:
Nu poti sa "repari" ceva, atat timp cat nu cunosti exact cum functioneaza sau cum ar trebui sa functioneze.
Acest sistem nu este unul simplu, are un grad relativ mare de complexitate, asa ca nu poate fi tratat pe bucati ci in ansamblul sau.
Ai primit niste informatii cu care nu ai facut nimic si nici nu prea le-ai luat in seama. In continuare insisti sa primesti raspuns la o intrebare, la care ai primit deja raspuns (chiar daca nu este raspunsul pe care l-ai fi dorit).
Orice sistem cu mai mult de o intrare si o iesire, cand unul dintre parametri este iesit din plaja de valori prestabilita, poate avea si variante de a continua procesul, cu functii mult mai reduse si folosindu-se de ceilalti parametri si eventual de valori prestabilite.
Si da, absolut toti sensorii trebuie sa fie buni si sa si aiba valori de intrare normale/firesti pentru fiecare moment si fiecare regim de functionare.

Daca ai ambitie si vrei sa te implici in rezolvare (informatie este destula), citeste cat mai mult despre principiul de functionare, citeste despre particularitatile sistemulul DPF care echipeaza motorul tau, astfel o sa ai o imagine clara cand te vei uita peste parametri si cand vei face ceva masuratori.

Altfel, la nivel simplu si doar de dragul discutiei ... atat timp cat senzorul de temperatura din DPF va transmite valori relativ mici (100 - 350 grade), ECU va calcula doar o incarcare a filtrului.
Pe masura ce vei solicita puteri mai mari din motor, gazele vor avea temperaturi mai mari si ECU va calcula tot o incarcare a filtrului, dar mai lenta.
Daca in acel circuit ar fi mai fost filtrul, acesta ar fi ajutat la cresterea temperaturii gazelor (si implicit a lui) si de pe la 550 de grade in sus (cred, nu cunosc valoarea exacta) si cu o valoare fireasca a presiunii "diferentiale" ai fi observat ca ECU nu mai calculeaza cresterea acelui procent. Teoretic ar trebui sa si scada, dar personal nu am observat acest lucru la aceste ECU.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
La mesaje private, nu raspund, nu am timp si nu acesta este scopul.
"Dar cand un filtru este infundat temperatura in dpf este mica sau mare?"
Intrebarea aceasta nu are sens. Temperatura din DPF este influentata de alti factori si doar in mica masura de gradul de colmatare DPF.
  • ionut2505

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2021

  • Mesaj Privat
Ok intrebarile nu au sens.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Cu suparari sau fara, acesta este adevarul, intrebarea aceea are exact acelasi sens ca si urmatoarea:
"Cand cafeaua este dulce, temperatura ei este mica sau mare?"
Ceea ce am stiut si am putut scrie pe scurt, am scris deja.
In rest, pentru intelegerea intregului sistem, ti-am recomandat cu caldura sa te documentezi despre principiul de functionare, dar nu de pe youtube si alte asemenea.

Nu trebuie, nu doresc si nu recomand sa tina cineva cont de parerile mele.
Este un spatiu deschis, vor veni colegi cu recomandari mai la obiect iar de facut, fiecare face asa cum considera.
Cat despre suparati, eu zic ca am trecut de varsta respectiva.
  • ionut2505

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2021

  • Mesaj Privat
Nu e vorba de suparari dar ai exagerat putin...
Dar dupa mintea mea de nestiutor ( cand cafeaua este dulce)eu inteleg din ce spui tu ,ca e normal sa se incarce asa repede ca nu este filtru. Ceea ce nu stiu ce sa zic tind sa cred ca ceva modificari trebuia sa fie , nu identic ( cu si fara filtru) ramane de vazut dupa ce pun inapoi filtru curatat.
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Acum sper sa-ti dai seama de ce se face si DPF-off din soft dupa anularea lui fizic . De aici poti deduce caci ori ai DPF pe masina , ori NU , situatia cu valorile e aceasi . De aici deduc caci si daca ai faci o curatare situatia sa ramana aceeasi . Posibil sa fie topit fagurele intern ( adica o gaura dintr-un capat in celalalt ) si de aici nici o diferenta cu el sau fara el .
  • ionut2505

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2021

  • Mesaj Privat
Stiu ca trebuie anulare din soft ( normal ca trebuie) dar eu nu asta vreau.
Pur si simplu am mers asa pana e gata filtrul si de aici am tras acest semn de intrebare.
Dpf nu este topit , am primit astazi dpf.ul de la curatat , cica era infundat 67 % , luni i.l montez dar sigur nu se schimba situatia.
Problema este din alta parte
Ma gandesc sa nu aiva legatura cu debitmetrul ca aceste dpf.uri. care au un singur furtun la senzorul de presiune diferentiala au legatura cu debitmetrul ( asa am auzit si eu acum nu sunt 100% sigur , ca nimeni nu vrea sa dea informatii ca le e "frica ", ca le furi , si raman fara)
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 239
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Prima regula care se cere pentru ca regenerarea automata sa isi faca efectul...respectati conditiile cerute de fabricant.
1-Combustibil de buna calitate.
2-Ulei de motor ,,cit mai curat"
3-pe joja de la ulei,sa nu se treaca de nivelul maxim.
4-injectoare curate,sa pulverizeze gaz,nu lichid.
5-debitmetru,EGR curate.
Pe scurt spus,oricece face ca motorul sa dea mai mult ,,fum" decit normal,influenteaza in rezultatele filtrului de particule.
Daca injectoarele nu sau curatat la fiecare 50000km,si uleiul de motor este de slaba calitate,si a trecut de 5000km....10000km intro masina cu peste 100000km,adaugind si motorina de proasta calitate sau ieftina,toate acestea dau probleme cu filtrul de particule in majoritatea marcilor de masini.
Eu fac asa,in atelierul meu,si da stiu,e scump,....scot filtrul si il curat cu ultrasunete,scot injectoarele le curat si le verific in bancul de probe,dupa caz le schimb duzele,schimb ulei de motor si filtru de ulei,schimb motorina si filtru motorina,verific sa nu treaca de nivel maxim pe joja,apoi ,,codific" mai bine zis mint calculatorul de bord ca am pus filtru nou,si nu am reclamatii.
In rezervor pun motorina cea mai buna si scumpa,sa zicem pentru 800km....1000km cit tine rezervorul fiecaruia.
Garantia este de 1 an,si foarte putini revin inainte de acest termen,in general cei care folosesc masinile pentru transport revin la 8...10 luni,si le fac o regenerare automata,dupa care nu mai revin,sau sint satui de mine si cauta pe altii mai ieftini.
Ca o observatie personala,si va rog sa ma scuzati de lipsa de decenta,daca schimbati chilotii care sint murdari de kaka,si nu va stergeti si la fund,de ce va mai plingeti?
Ce iese prin dos,ramine lipit de filtru,si in functie de ce mincati,va iesi prin dos,si va mirosi dupa caz....
  • ionut2505

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2021

  • Mesaj Privat
@bruttus
Multumesc de informatii
Dar cred ca nu ai inteles dilema mea , de ce se incarca filtru la fel de repede ( cu si fara el fizic) de asta l.am dat jos sa vad daca da fum masina ....
Practic saturatia dpf se incarca dupa un standard..nu dupa cat de plin e filtrul ( ca el nu este) , nu este nici o schimbare pur si simplu la fel se incarca si fara filtru, am incercat si eu sa.l pacalesc setand filtrul nou dar degeaba.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,853
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
bruttus a scris:
Daca injectoarele nu sau curatat la fiecare 50000km,si uleiul de motor este de slaba calitate,si a trecut de 5000km....10000km intro masina cu peste 100000km,adaugind si motorina de proasta calitate sau ieftina,toate acestea dau probleme cu filtrul de particule in majoritatea marcilor de masini.
..

Sa curat injectoare la 50k? Pe bune?

Eu am un megane diesel, schimb uleiul la 30 k km sau 1 an, și merge de duduie. Da, în România.

Revenind la problema: mergi la cineva care se pricepe.
Un lucru este clar: acel motor nu este în parametri.
Eu am ajuns cu regenerare la 50 km in oras,la astra j, 1.7 cdti, din cauza garniturii dintre admisie și furtunul de la intercooler.

Colmatarea filtrului este "conditionata" și calculata, ținând cont, printre altele și de ceea ce citesc senzorii pe evacuare.. Practic, în funcție de cât de curat gazul/fumul din evacuare, iti "umple" filtrul mai repede sau mai greu.
Nu doar presiunea difetentiala conteazã.
Eu nu cred în curãțarea filtrului: cand chiar este înfrunta, trebuie înlocuit. La ford/volvo, la 220k , se înlocuiește.
Dacã motorului merge în parametri, filtrul nu se infunda. Pana la urma este tot un fel de catalizator. Voi curãțați catalizatorul periodic? Nici eu...

Un service serios iti va rezolva problemele.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Din ce se pare incercarea de a carpi DPF-ul unui motor uzat este calea cea mai lunga,enervanta si al dracu de scumpa spre anularea lui sau o reparatie prea costisitoare care sa merite sa fie facuta.Situatiile in care se datoreaza unui senzor ,unui furtun de la senzorul de presiune diferentiala cum am patit eu sau a unui filtru,unui/unor injectoare sunt rare si dau speranta pana cand ori terminam banii,ori ne lasa nervii ori vindem amaru.Din ce intalnesc eu mai putin de 10% se repara pe la motoare ,merge curatat,spalat,desfundat si tine restu' o iau pe calea anularii fizice si soft si cat o mai merge ,merge si gata.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR