myhay1208
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2009
- Mesaj Privat
Salut!
Am si eu nevoie de cateva indrumari. Pe scurt, Corsa D, Z14XEP cu urmatoarele simptome / coduri de eroare:
P0016 - Permanent : Rezolvat prin re-punerea axelor in pozitia corecta. Diferenta era foarte mica intre ele. Motorul mergea bine insa nu prea avea vlaga. Dupa ajustare, motorul trage bine. Eroarea a disparut.
P0131 - O2 sensor circuit (bank 1 sensor 1), Low voltage: Lambda 1, inainte de catalizator. Verificata si parea a fi defecta. A fost schimbata cu una noua. Defectul a reaparut dupa ce am pornit motorul.
P0134 - O2 sensor circuit (bank 1 sensor 1), Faulty: La fel ca la P0131.
P0172 - Fuel Trim (Bank 1), Malfunction.
Desi erorile erau prezente, nu aveam nimic aprins in bord. Masina mergea decent. La ceva timp, in mers au inceput sa apara urmatoarele:
P0300 - Random/Multiple Cylinder - Misfire detection - Intermittent
P0301 - cylinder 1 - Misfire detection - Intermittent
P0303 - cylinder 3 - Misfire detection - Intermittent
P0302 - cylinder 2 - Misfire detection - Intermittent
Se aprinde check engine in bord urmat de cheita. Motorul merge in 3 si daca il las pe liber moare. Porneste la sfert si merge bine inca o perioada de timp. Am schimbat bobina pentru ca cea veche arata destul de rau si avea acelasi comportament.
Am verificat conexiunile electrice de la injectoare, de la bobina, de la sonda lambda. Masa pare a fi in regula, conectorii sunt dati deja cu spray de contacte si face fix la fel.
Nu imi dau seama de la ce poate sa fie problema asta. Zilele trecute a inceput sa porneasca si sa moara destul de repede. Porneste foarte bine, merge rotund 10-15 secunde.
Vad pe tester cum sonda lambda 1 duce tensiunea la 0 - 20mV dupa pornire si ramane acolo.
Masina are si GPL si daca reusesc sa trec pe GPL, la relanti motorul merge bine si sonda lambda 1 incepe sa varieze semnalul intre 0 si 700mV. Insa problema mea e la benzina. Asa ca am oprit instalatia e gaz pana ii dau de cap.
EGR-ul functioneaza, cel putin asa imi arata pe tester. E inchis (sper sa nu gresesc) si deschide cand accelerez. Filtrul de aer e curat. Bujiile sunt bune. Conexiunile la senzori par a fi bune. Daca am scos vreunul, a aparut pe tester ca e problema si nu il mai vede deloc.
Din toate astea pare a fi o problema de masa unde insa nu inteleg unde. In plus, nu-mi dau seama unde e pozitionat concret ECU. O fi ceva pe la el?
Cat timp nu apar erorile, masina merge bine, mai ales in sarcina. Consumul mi se pare decent in mers si putin cam mare la relanti (1.2L, variabil daca am AC sau nu pornit).
Ce sa mai verific ?
MODEL: Corsa D
MOTOR: Z14XEP
Am si eu nevoie de cateva indrumari. Pe scurt, Corsa D, Z14XEP cu urmatoarele simptome / coduri de eroare:
P0016 - Permanent : Rezolvat prin re-punerea axelor in pozitia corecta. Diferenta era foarte mica intre ele. Motorul mergea bine insa nu prea avea vlaga. Dupa ajustare, motorul trage bine. Eroarea a disparut.
P0131 - O2 sensor circuit (bank 1 sensor 1), Low voltage: Lambda 1, inainte de catalizator. Verificata si parea a fi defecta. A fost schimbata cu una noua. Defectul a reaparut dupa ce am pornit motorul.
P0134 - O2 sensor circuit (bank 1 sensor 1), Faulty: La fel ca la P0131.
P0172 - Fuel Trim (Bank 1), Malfunction.
Desi erorile erau prezente, nu aveam nimic aprins in bord. Masina mergea decent. La ceva timp, in mers au inceput sa apara urmatoarele:
P0300 - Random/Multiple Cylinder - Misfire detection - Intermittent
P0301 - cylinder 1 - Misfire detection - Intermittent
P0303 - cylinder 3 - Misfire detection - Intermittent
P0302 - cylinder 2 - Misfire detection - Intermittent
Se aprinde check engine in bord urmat de cheita. Motorul merge in 3 si daca il las pe liber moare. Porneste la sfert si merge bine inca o perioada de timp. Am schimbat bobina pentru ca cea veche arata destul de rau si avea acelasi comportament.
Am verificat conexiunile electrice de la injectoare, de la bobina, de la sonda lambda. Masa pare a fi in regula, conectorii sunt dati deja cu spray de contacte si face fix la fel.
Nu imi dau seama de la ce poate sa fie problema asta. Zilele trecute a inceput sa porneasca si sa moara destul de repede. Porneste foarte bine, merge rotund 10-15 secunde.
Vad pe tester cum sonda lambda 1 duce tensiunea la 0 - 20mV dupa pornire si ramane acolo.
Masina are si GPL si daca reusesc sa trec pe GPL, la relanti motorul merge bine si sonda lambda 1 incepe sa varieze semnalul intre 0 si 700mV. Insa problema mea e la benzina. Asa ca am oprit instalatia e gaz pana ii dau de cap.
EGR-ul functioneaza, cel putin asa imi arata pe tester. E inchis (sper sa nu gresesc) si deschide cand accelerez. Filtrul de aer e curat. Bujiile sunt bune. Conexiunile la senzori par a fi bune. Daca am scos vreunul, a aparut pe tester ca e problema si nu il mai vede deloc.
Din toate astea pare a fi o problema de masa unde insa nu inteleg unde. In plus, nu-mi dau seama unde e pozitionat concret ECU. O fi ceva pe la el?
Cat timp nu apar erorile, masina merge bine, mai ales in sarcina. Consumul mi se pare decent in mers si putin cam mare la relanti (1.2L, variabil daca am AC sau nu pornit).
Ce sa mai verific ?
MODEL: Corsa D
MOTOR: Z14XEP
myhay1208
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2009
- Mesaj Privat
- mariuseek
- **
- 301 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 301
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
Pare mai degraba o problema la ECU.
Nu ar strica si un test de compresie, ai GPL si nu este exclus sa ai supape arse.
Verifica sa nu traga aer fals pe undeva. GPL-ul foloseste un furtun ce iese din admisie. Am vazut cazuri cand stutul montat pe admisie era sabit si tragea aer, dar simptomele nu erau asa grave ca la tine. Totusi nu strica o verificare.
Bujiile sunt ok? Mai au gap-ul corect?
Ultima modificare făcută de mariuseek la Dum 14 Aug, 2022 8:48 pm, modificat de 2 ori în total
Nu ar strica si un test de compresie, ai GPL si nu este exclus sa ai supape arse.
Verifica sa nu traga aer fals pe undeva. GPL-ul foloseste un furtun ce iese din admisie. Am vazut cazuri cand stutul montat pe admisie era sabit si tragea aer, dar simptomele nu erau asa grave ca la tine. Totusi nu strica o verificare.
Bujiile sunt ok? Mai au gap-ul corect?
Ultima modificare făcută de mariuseek la Dum 14 Aug, 2022 8:48 pm, modificat de 2 ori în total
myhay1208
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2009
- Mesaj Privat
Multumesc pentru sugestii. In afara de test si verificare supape am verificat tot. Nimic in neregula. Nu prinde aer fals, nimic.
Singurul lucru cert e ca atunci cand fac reset la ecu prin deconectare borna merge bine. Si nici nu trebuie sa astept mult. Motorul poate fi cald sau rece. Si pare ca functioneaza si cand sterg erorile.
Cel mai ciudat e ca lambda 1 arata 0v la relanti cand motorul merge prost. Daca sterg eroarea sau scot borna, brusc sonda inregistreaza valori corecte de relanti.
Bujiile sunt aproape noi, nu au mai mult de 10.000km.
Ai idee cum se scot mufele din ecu ?
Singurul lucru cert e ca atunci cand fac reset la ecu prin deconectare borna merge bine. Si nici nu trebuie sa astept mult. Motorul poate fi cald sau rece. Si pare ca functioneaza si cand sterg erorile.
Cel mai ciudat e ca lambda 1 arata 0v la relanti cand motorul merge prost. Daca sterg eroarea sau scot borna, brusc sonda inregistreaza valori corecte de relanti.
Bujiile sunt aproape noi, nu au mai mult de 10.000km.
Ai idee cum se scot mufele din ecu ?
- mariuseek
- **
- 301 mesaje
- din 31 Jul 2015
- Corsa 2008 Z12XEP
- Galati
mariuseek
- Mesaje scrise: 301
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2008 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2015
- Mesaj Privat
myhay1208
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2009
- Mesaj Privat
Pe gaz merge o idee mai bine pana face misfire simultan pe 3 cilindri. Trebuie sa vad presiunea la benzina. Am cautat pe youtube dar am gasit clipuri la care ecu e langa baterie.
Astazi a plouat si mi-a confirmat teoria ca pe langa ecu se scurge apa... Posibil ca de-a lungul timpului sa fi infiltrat ceva apa.
Mersi pt idei !
Astazi a plouat si mi-a confirmat teoria ca pe langa ecu se scurge apa... Posibil ca de-a lungul timpului sa fi infiltrat ceva apa.
Mersi pt idei !
myhay1208
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2009
- Mesaj Privat
Astazi dimineata cand am plecat de la munca a inceput sa mearga din nou in 3, mai rau decat un tractor. Erorile stocate erau pe primii 3 cilindri si erau permanente. Fara sa umblu la vreun senzor sau fir, am scos borna 3 minute.
Dupa ce am pus borna, am pornit la sfert fara nici o balbaiala si merge si acum.
Eu zic ca e de la ecu. Ceva il face sa nu mai primeasca informatii dupa un anumit timp de functionare...
Chiar si stergerea erorilor ajuta in situatia de fata desi intr-o masura mai mica.
Dupa ce am pus borna, am pornit la sfert fara nici o balbaiala si merge si acum.
Eu zic ca e de la ecu. Ceva il face sa nu mai primeasca informatii dupa un anumit timp de functionare...
Chiar si stergerea erorilor ajuta in situatia de fata desi intr-o masura mai mica.
marius-opel- Suspendat
- 515 mesaje
- din 26 Nov 2016
- Astra 2001 z16xe
- Cluj
marius-opel- Mesaje scrise: 515
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2016
- Mesaj Privat