Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • ILucian282

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2011 16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2022

  • Mesaj Privat
Salutare! Mașina în cauzã este un Astra H cu motor de 1.6 benzinã 116 cai.
Problema: mașina a stat nepornitã toatã primãvara. Dupã ce am început sãcircul din nou cu ea, am vãzut cã motorul se încãlzea excesiv de mult, pe la 110 grade, și la un moment dat mi-a aruncat toatã apa din vasul de expansiune. Am schimbat bușonul vasului, crezând cã e de la asta. A mers bine 2 zile, apa a stat la 90 și dupã iar a aruncat-o afarã.
A mai avut cineva problema asta? Mulți mi-au zis cã ori e radiatorul înfundat ori termostatul defect. Nu am mai pornit-o sã vãd dacã dupã ce trece de 90 de deschide termostatul, sã nu încãlzesc prea tare motorul și sã fac alte daune.
Cel mai probabil este garnitura de chiulasã arsã, cred eu. Are cineva idee cam cât m-ar costa una nouã plus manoperã și unde mai exact aș putea face o astfel de intervenție în Timișoara?
Mașina nu scoate fum, nu a aprins niciun martor și nici nu are coduri de eroare în bord. Mulțumesc!


MODEL: Astra H 2011
MOTOR: 1.6 XER 116 cai

LOCATIE: Timișoara
Skip ads

  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Pana sa dai banii pe reparatii costisitoare poti face cateva verificari simple, daca ai ceva habar de mecanica.
1. Demontezi corpul termostatului, scoti termostatul si pui in ibric la fiert:
a. daca deschide - e functional - montezi la loc
b. nu deschide - inlocuiesti termostatul.
2. Verifici furtunele de racire si radiatorul, inclusiv furtunelul de bypass, cel care se conecteaza la partea superioara a vasului de expansiune.
3. Verifici daca functioneaza electroventilatorul.
4. Revii cu detalii.
  • ILucian282

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2011 16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2022

  • Mesaj Privat
Revin cu noi detalii.
Am pornit mașina și am mers cu ea pânãla benzinãrie, sã alimentez. Aprox 2 km. Când m-am întors, apa era la 90 de grade și am lãsat motorul sã meargã la relanti pânã a ajuns apa la 105 grade. Nu a pornit ventilatorul nici la 107 iar furtunelul de bypass nu era fierbinte.
Ventilatorul nu este defect. Dacã dau drumul la aerul condiționat pornește imediat. Deci sã înțeleg cã am de-a face cu un termostat defect? Am fãcut toate asta înainte sã-l dau jos de pe mașinã și sã încerc testul cu fierul în ibric. Presupun cã ãsta e urmãtorul pas, dar nu cred cã mai e necesar din moment ce nu-mi schimbã pe circuitul mare.
O altã variantã ar fi radiator înfundat, dar în situația asta cred cã termostatul ar fi cuplat și probabil spãrgea radiatorul sau vreun furtul dacã ar fi fost înfundat.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca apa era la 90 grade, si furtunul ala gros era rece, ai termostat blocat pe inchis
Ventilatorul e comandat printr-o termorezistenta (montata pe ventilator, in stanga jos), daca antigelul cald nu ajunge in radiator, termorezistenta aia nu o sa cupleze.
Incepe prin a schimba termostatul.
  • matei niculae

  • Mesaje scrise: 419
  • Locatie: Italia
  • Masina: Insignia 2010 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2018

  • Mesaj Privat
Am un prieten cu Zafira 1.6 motor Z16XE aceași situație se umflã apa in vasul de expansiune .Anul trecut prin luna lui octombrie un mecanic ia schimbat radiatorul pentru cã pierdeau Totul bun pina acum 30 de zile cum a venit cãldurã ridica apa in vas dar radiatorul schimbat era mai mic mai subțire avea 22mm.dupa Nr de caroserie originale din fabrica radiator de 42mm .L-am montat și totul este perfect
  • ILucian282

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2011 16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2022

  • Mesaj Privat
I-am schimbat termostatul, am pus antigel nou și problema s-a remediat. Însã cei de la service au zis cã garnitura de chiulasã e dusã și va trebui sã o schimb, cã nu mai pot merge cu ea așa, dar mi-a recomandat sã caut alt motor decât sã schimb garnitura de chiulasã și sã rectific chiulasa, cã este un procedeu riscant și nu meritã. Pãreri?
  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 515
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
crezi ca e mai ieftin alt motor s-h +manopera ?stiind ca motorul e ok,, schimbi garnitura de chiuloasa si numai in caz extrem se face rectificarea chiuloasei!urmareste mersul motorului, temperatura si nivel apa borcan etc....daca e ceva suspect schimba garnitura una noua de 1,95mm victor reinz
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
ILucian282 a scris:I-am schimbat termostatul, am pus antigel nou și problema s-a remediat. Însã cei de la service au zis cã garnitura de chiulasã e dusã și va trebui sã o schimb, cã nu mai pot merge cu ea așa, dar mi-a recomandat sã caut alt motor decât sã schimb garnitura de chiulasã și sã rectific chiulasa, cã este un procedeu riscant și nu meritã. Pãreri?

Or zis aia de la servis si in ce copac cresc banii? Mecanicii lui peste-fript..
On-topic A raspuns deja colegul Marius. La nevoie vei inlocui garnitura.
Din dezmembrari ai sanse sa cumperi ceva mai uzat... Eu am trecut prin experiente din astea cu plimbat motor 400de km de la si la dezmembrari...
  • ILucian282

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2011 16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2022

  • Mesaj Privat
De asta îmi este șî mie fricã, sã nu iau ceva mai prost din dezmembrãri. Eu știu cum am avut grijã de motorul ãsta, mereu ulei și filtre schimbate sub 10.000 de km, bujii schimbate în fiecare an, și orice consumabilã a fost înlocuitã cu ceva de calitate. De la dezmembrãri nu știu ce iau, nici mãcar km nu îi poțî afla dacã e doar motorul la vânzare, nu toatã mașina.
Garnitura aveam de gând sã o schimb oricum, pânã la urmã este și asta o consumabilã. Doar cã nu prea gãsesc mecanic care sã vrea sã o facã. La nevoie, îndrept și chiulasa, am gãsit centru de rectificare chiar aici în Timișoara.
Toatã distracția m-ar ajunge pânã în 3000 de lei, cu tot cu schimb de ulei și probabil distribuție. Dar tot nu înțeleg de ce mi-a zis mecanicul cã mai bine iau alt motor, deși costurile estimate de el pentru asta, cu tot cu manoperã se învârt undeva pe la 5-6000, aproape dublu...
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu nu inteleg de ce ai nevoie de 2 topice ca sa discuti subiectul asta?
  • RIKE18

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Resita
  • Masina: Astra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2022

  • Mesaj Privat
Salutare...de câteva zile se aude ceva la motor când stau la relanti și accelerez ușor ca și cum ar bolborosi apa,am inteles ca se poate sa fie termostatul blocat pe deschis..ma puteți ajuta cu niște rãspunsuri vã rog...motor 1.8 16v
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Care este întrebarea?
Parcã jucãm ghicitul în globul de cristal...
  • RIKE18

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Resita
  • Masina: Astra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2022

  • Mesaj Privat
Întrebarea este...Ce este sunetul acela..dacã nu știi sa rãspunzi nu mai rãspunde și punct..nu mai fiți rautaciosi
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
În general, cã nu ai fãcut prea multe precizãri, sunetul de bolborosealã este generat de aer pe instalația de rãcire sau lichidul de rãcire a început sã fiarbã...n-ai menționat temperatura motorului, funcționarea ventilatorului ...detalii care pot ajuta sã fii ajutat...
NB
Formulați întrebãri clare, cu subiect, predicat și semne de punctuație! Nu stã nimeni sã facã analizã pe text și sã intuiascã ce a vrut autorul sã întrebe și ce probleme ar putea avea...dar și asta e doar opțional, însã nu v-așteptați cã dacã voi nu faceți un efort minimal, în propriul interes, sã vã descrieți problemele cât mai amãnunțit posibil, o sã facã cineva eforturi ptr voi...nu așa merg lucrurile...
PS
Un termostat blocat pe deschis este improbabil sã producã orice fel de bolborosealã pe instalația de rãcire...nu m-apuc sã explic de ce.
  • ILucian282

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2011 16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2022

  • Mesaj Privat
Dacã apa are peste 100 de grade, bolboroseala aia e din cauzã cã fierbe. Aceeași bolborosealã am avut-o și eu când a trecut apa de 100 și termostatul nu a mai mutat pe deschis. Dar dacã cu motorul rece când îl pornești vezi niște bule care bolborosesc în vasul de expansiune, îți bagã aer pe instalația de rãcire și e posibil sã ai probleme cu garnitura de chiulasã.
  • ILucian282

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2011 16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2022

  • Mesaj Privat
jE a scris:Eu nu inteleg de ce ai nevoie de 2 topice ca sa discuti subiectul asta?


Nu sunt douã topicuri la fel. Am pus întrebãri diferite, în umul am întrebat chestia cu termostatul defect și în celãlalt dacã chiar e nevoie sã schimb motorul cu totul dupã cum mi-a zis acel "mecanic".
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ai intrebat si in topicul asta de schimbat motorul.
Deci, 2 topice pe aceeasi tema / cu aceeasi intrebare
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,844
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Corect. Le- a mixat...
  • Remi999

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Salut.
Revin si eu la acest topic cu apa fiarta in vasul de expansiune.
Am o Astra H 2006 Z18XER 1.8 Benzina.

Sunt curios daca este normal cand sa incalzeste motorul sa cresca volumul apei in vasul de expansiune pana sus. Si sa stea acolo pana se raceste. Si miroase in masina, cand stau la semofor, a apa fiarta. Desi este antigel in instalatie. Apa nu face bolboroci sau altele. Doar ca volumul este pana sus la dop. Este normal sau nu, asta pentru ca este apa fiarta? Porneste ventilatorul daca masina nu se misca sa zicem cateva minute. Nu ma pricep, doar ca am observat asta de cateva zile si nu stiu daca este ok.

Multumesc.
  • DRosiuoru

  • Mesaje scrise: 382
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2022

  • Mesaj Privat
Salut , normal nu ar trebui sa creasca volumul lichidului asa mult in instalatie . Posibil sa trebuiasca aerisita instalatia in anumite puncte daca pe undeva exista aerisitoare sau traseul furtunului de aerisire de la vasul de expansiune este infundat sau obturat pe undeva .
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR