Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 239
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Deschid acest topic cu intentia de a aduce un pic de lumina in domeniul acesta al injectoarelor common rail Bosch,Denso,Delphi,Siemens,VDO,Continental.
Nu am intentia sa contrazic pe nimeni,dar am citit pe forum multe mesaje,unele care m-au amuzat,altele care mi-au produs multa admiratie pentru unii dintre forumisti.
Va pot sta la dispozitie celor interesati cu informatii complete,atit despre procesul de reparatie cit si asa zisele test plans pentru injectoare de orice fel.
Cum este mult de vorbit in acest domeniu,acum nu o sa fac decit sa incerc sa clarific citeva chestiuni,si cu timpul,sau la cererea celor interesati,sa revin cu ce mai este nevoie.
Foarte IMPORTANT:
-Nu considerati schimbatul unui kit sau duze cum se numeste in RO,ca fiind o reparatie,NU este.
-Curatirea injectoarelor si a pieselor acestuia se face doar cu ultrasunete.Eu de moment nu cunosc alta solutie.
-Orice injector indiferent de marca sau serie,se regleaza dupa normele impuse de fabricant.Aceste informatii sint continute in programul bancului de testat injectoare.
Orice injector care a fost desfacut,chiar si daca sau dat semne pe piulita bobinei si a duzei,trebuie testat in banc apoi reglat,calibrat,dupa normele fabricantului.
In interiorul fiecarui injector,exista cel putin doua saibe pe care eu le numesc calibre,una in partea duzei,si una sau mai multe in partea bobinei.
Aceste saibe,au grosimi diferite,in functie de injector si seria lui,intre sa zicem 0,80mm pina la 2mm de exemplu.
Fiecare 0,01 grosime,poate modifica substantial cantitatea de combustibil injectata,sau cantitatea de combustibil scoasa pe retur.
Aceasta dimensiune de 0,01 de exemplu,poate fi afectata de forta cu care stringem piulita,de aceea exista date concrete oferite de fabricant si se folosesc in calibrarea injectoarelor.
In injectoarele Bosch,depinzind de model CRI CRI1 CRI2 CRI2,1 CRI2,2 CRIN etc,avem o saiba care se pune intre bobina si corpul injectorului,care regleaza cantitatea de injectie in PREINJECTIE,si care daca slabiti piulita bobinei,puteti face ca injectorul sa bata(tacane,ca un tractor).
Saiba pentru calibrat de la duza,modifica in general cantitatea injectata in relanti,sau la pornire,si daca este lasata mai slaba piulita, decit recomanda fabricantul,atunci injectorul poate ,,picura" curge,lucru care la rindul lui poate face sa se topeasca pistonul respectiv,sau ca masina sa porneasca cu fum,dupa care in anumite momente poate influenta in puterea motorului cind este in sarcina.
O mai mare cantitate de combustibil nu insemna neaparat mai multa putere,poate la fel de bine sa inece motorul.
Daca in schimb se stringe mai tare,poate face ca presiunea de deschidere a injectorului sa fie mai mare,si motorul va porni greu sau deloc.
DUZELE nu se repara,se schimba cu altele noi,fara exceptii.
In injectoarele bosch,exista in partea unde se afla bobina,o bila cu diametru de intre 1,30mm,ceramica sau metalica sau 1,50mm ceramica,in functie de modelul injectorului.Aceasta bila,trebuie sa aiba un joc prestabilit de fabricant,care difera de la un injectoar la altul,si poate fi cuprins intre 0,040mm pina la 0,060mm,am vazut si mai mari,de 0,092.
Acest joc,se poate stabili prin schimbarea unei saibe de reglaj,punind grosorul necesar,si se masoara doar cu un ceas comparator care poate masura in miimi de mm.
Acest joc,este cel mai important in reglajul unui injector.Fara el,noi il numim punctul ZERO,nu se poate regla nimic.
Imaginativa ca scoateti bobina unui injector...si trebuie sa o montati la loc....cum doamne iartama reglati un astfel de joc?Fara scule de precizie si datele fabricantului este imposibil.Ca roman,am incercat si eu tot felul de bazaconii,dar nu am reusit,oricum,pina nu stricam nu invatam,dar macar sa fim avizati.
Injectoarele DELPHI...eu deja nu mai fac cirpeli ca nu merita,schimb direct valva de control si duza cu piese noi,si STRING piulita dupa datele fabricantului,si cu asta nu mai este nevoie de alte calibrari in general.
Se vorbeste mult despre codurile injectoarelor,codificarea lor DA RECOMAND ACEST PROCES,dar am sa va marturisesc si altceva,puteti sa le montati in orice piston si sa nu codificati nimic,folosind codurile vechi,nu se va rupe nimic,poate ca va merge mai ,,afumat" dar sigur nu veti strica altceva.
Toate injectorele trebuiesc codificate in masina,si trebuie sa primeasca un nou cod cind se slabeste,desface,modifica,orice relationat cu piulita bobinei sau a duzei.
Codul respectiv este de fapt o informatie care o are calculatorul de bord al masinii deja in el,si care stie ce sa faca cu injectorul respectiv,in functie de cit se pasa pedala de acceleratie,si mai contine si alta informatie mai putin importanta.
Am sa va dau un exemplu:
Un injector oarecare se testeaza dupa cum urmeaza;
-STATIC LEAK-1700bar un timp de 20 secunde---nu trebuie sa iasa nicio picatura nici pe duza nici pe retur
-Back Flow-1600bar 20secunde deschidere duza 800microsecunde(nu milisecunde) si trebuie sa dea retur intre 16mml si 60ml in cele 20secunde de test
-Emision Point-800bar timp test 20 sec 650 microsecunde deschidere duza,cantitate injectata 10ml...19ml
Preinjectie (atentie aici) 800bar test de 90sec deschidere duza 160 microsecunde cantitate injectata 0,33ml pina la 3,2ml
Urmeaza test de pornire si relanti,dar daca sinteti atenti la date,o sa va dati seama ca asa ceva nu se poate face pe genunchi,fiind vorba de cantitati foarte mici,si timpi de deschidere a duzei extrem de mici.
Ce inseamna deschiderea duzei?
Cind injectorul primeste curent in bobina,acesta trage de bila din partea superioara in sus,iar combustibilul iese pe retur,lucru care face ca acul din duza sa se ridice,si in felul acesta poate injecta.
Uffff...sint ani de manuale,greu de explicat intrun singur mesaj.
Detin datele fabricantului pentru toate injectoarele din toate masinile,daca aveti nevoie intrebati,va ajut cu placere.
REPET-nu traiesc in RO,nu va pot repara nimic,va pot ajuta cu informatii INCLUSIV cu informatii despre cum sa va fabricati un banc de probat injectoare.Pentru asa ceva am poze,si restul,eu mi-am fabricat singur unul dintre bancurile de proba,dar asta este alta istorie.

Skip ads

  • bruttus

  • Mesaje scrise: 239
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Cam asa arata un injector desfacut,tot ce este marcat cu numere sint piese de reglaj,cititi textul din poza,si veti intelege ce afecteaza fiecare piesa in parte.
https://stardex.fi/upload/MASTERPICT01.png
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 239
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Am luat ca exemplu un injector bosch montat in Opel Astra 1,7 cu seria 0445110175 si am sa va arat cam cum se vede si ce se cere intrun program de testare de pe bancul de probe Stardex.
Repet ca intentia mea nu este sa supar vreun mecanic care face mici reparatii injectoarele,din contra,as putea sa dau informatii si moduri de lucru care sa ajute,dar trebuie inteles ca fara a avea un banc de probe common rail este aproape imposibil sa iasa bine,dar asta nu inseamna ca nu se pot ameliora anumite aspecte in functionarea unui diesel facind mici schimbari,schimbind o duza,etc.
Inteleg si supararea celor care zic ca pompangii sint scumpi,da,dar un banc de probe in general costa citeva zeci de mii de euro,iar sculele aferente,uneori costa chiar mai mult decit bancul in sine.
Partea proasta este ca inclusiv avind astfel de bancuri,uneori unii dintre ei,nu fac o treaba foarte buna,si mai sint si scumpi.
Fiind cumva de partea pompangiilor,de multe ori ma intreb...,,pai clientul asta vrea injector ca nou,dar vrea sa plateasca pretul unui injector de la cimitirul de masini?"
Hai sa nu certam pe nimeni,mai bine ne ajutam.
In imaginea urmatoare,apare informatia cu seria duzei,masina in care se monteaza injectorul,si seria anumitor piese de schimb utilizate,apoi jocurile admise intre unele piese saibe,arcuri,etc,care fac sa functioneze cum trebuie injectorul respectiv.

Mai departe primul test care se face unui injector.Scopul acestui test este ca sa aflam daca injectorul are pierderi de combustibil atit pe retur cit si pe duza.
In cazul in care are pierderi,nu se mai fac testele urmatoare,injectorul trebuie desfacut complet si reparat.

Daca testul anterior este trecut,urmeaza o perioada de test pentru scoaterea aerului din sistemele de masurare,si apoi se face testul de retur.


Ce reprezinta imaginea...testul de retur se face la 1600 bar cu un timp de deschidere al duzei de 800 microsecunde la 16,67hz viteza sau pulsurile primite de injector,pe o durata de 40 secunde de test,si rezultatul trebuie sa fie intre 18ml pina la 64ml de combustibil...in realitate se uzeaza ulei special ISO 4113 in teste.
Calculatorul de bord al masinii are aceasta informatie inmagazinata deja in el,si in functie de rezultat,va incerca mereu sa ajusteze cantitatea injectata,actionind asupra pulsului electric trimis catre injector.
Cu toate ca avem o plaja foarte mare intre cantitatea minima si maxima,in realitate se face o medie,si se incearca lasarea in centru,adica la jumatate a cantitati respective.
Exista cazuri in care mecanicul,face un test cu eprubete sau seringi pe returul injectoarele,si decide ca un injector de exemplu care da mai mult decit celelalte este defect...EROARE.
Conform fabricantului,atita timp cit cantitatea rezultata este in parametrii stipulati,totul este corect,dar....trebuie sa lasam cit mai egale intre ele injectoarele,asa ar fi ideal,ceea ce inseamna ca o diferenta vizibila intre cantitatile injectate de cele 4 injectoare,influenteaza in realitate mersul suav al motorului,stiu,ma contrazic...de fapt nu,compar datele fabricantului cu realitatea de sub capota,si simturile mele,adica daca nu imi place mie ca da un pic de fum,nu imi place si gata.
Uremeaza testul de maxima,tot ce poate da matorul..


..apoi testul de preinjectie care este foarte important:

Dupa cum spuneam in primul mesaj,preinjectia este cea care face ca masina sa sune a tractor,sa scoata fum mult atit in pornire cit si in celelalte regimuri de mers,si in cazul in care este prea mare,va rupe biela pistonului.
Daca va uitati atenti este vorba despre o cantitate foarte mica de combustibil injectata intrun timp foarte lung.Acest parametru de functionare este destul de greu de reglat,in unele cazuri,si este relationat direct cu saiba mare care se gaseste sub bobina injectorului,un fel de distantier care modifica cursa electromagnetului,facindo mai lunga sau mai scurta.
Din acest motiv,cind un injector ramine blocat in chiuloasa,si mecanicul il dezmonteaza piesa cu piesa,ca sa il poate extrage,trebuie neaparat sa il puna pe un banc de testare si sa-i refaca jocul original.
In prima poza din acest mesaj,se poate observa care este jocul axial recomandat pentru acest injector,in cazul asta 0,042...0,051mm
Ultimul test este cel de relanti...


Tot in informatia continuta in bancul de probe,ni se mai da si informatia ca pentru o functionare perfecta,cantitatile finale obtinute,ar trebui sa fie in rangul urmator,unde scrie nominal flow....



Sper ca am putut sa indepartez un pic ceata in ce priveste injectoarele.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
salutare si respect si apreciere pentru acest post. am tot cautat si eu informatii legate de aceste tipuri de injectoare (am schimbat la vechiul G Y20DTH doar duzele si am facut singur toata operatiunea, testate apoi pe un banc manual improvizat doar pentru presiunea de deschidere si paternul de pulverizare) dar nu am gasit prea multe informatii credibile si bine documentate. Asta pentru a intelege cum se poate verifica in cazul cresterii consumului de combustibil daca este o problema de injectoare sau alta posibila problema. Felicitari inca odata si multumiri pentru impartasirea informatiilor cu noi.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 239
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru interesul aratat,daca aveti nevoie de date despre vreun injector in particular puteti sa mi le cereti fara nicio problema.Din pacate nu pot sa le public pe toate odata,nu le am decit in programul bancului de probe,nici pdf,nici text,si nu pot face un copy paste ca la alte materiale.
Inclusiv pot oferi date despre constructia unui banc de testare home made de la zero,cu o fidelitate de 98% comparat cu originalul de marca.
Problema bancului ramine informatia continuta in programul oficial,care din pacate nu se poate revinde,ma refer la program in sine.
Salutam!
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
eu am sesizat la masina mea o crestere a consumului fata de cand am cumparat-o in noiembrie 2020 si acum i-am pus ceva aditiv de curatare (de la Liqui Molly) dar cred ca de vina este si motorina proasta de la noi desi bag numai de la Mol, OMV, Rompetrol si Lukoil.
La vechiul G am schimbat duzele de la injectoare odata si scazuse consumul de combustibil cu cel putin 1l si parca si masina mergea altfel... Acum nu stiu daca la o masina cu 240000km sunt sanse sa se fi stricat deja duzele de la injectoare in conditiile in care masina a fost rulata preponderent afara din localitate (a fost masina de firma) si de cand o am eu a fost rulata mixt dar intretinuta corect.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 239
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salut!Eu nu folosesc si nici nu recomand aditivi pentru ca am vazut ce efect au in uzura injectoarelor si a pompelor,ca sa nu mai vorbim de masinile dotate cu filtre de particule.
Recomand ulei 2T in proportie de 1%.In privinta calitatii motorinei,nu pot sa ma pronunt,locuim in tari diferite,dar sa nu crezi ca aici e mai bine.
Conform manualului de Bosch,se recomanda curatirea injectoarelor(cel putin verificarea) la 50.000km si schimbarea duzelor la 250.000km dar trebuie sa fim realisti,ala a facut teste acum 100 de ani,in alte conditii de folosire a masinilor,si nu prea cred ca mai sint de actualitate informatiile.
Ca sa nu divagam...cresterea consumului poate fi si din alte cauze,nu neaparat din vina injectoarelor.Un amestec sarac in aer+combustibil,senzori murdari,catalizador si filtru FAP care nu mai lucreaza la 100% si multe altele.
Daca admisia masinii este plina de mizerie ulei cu praf,cenusa,nu stiu cum numiti treaba asta in RO,automat cantitatea de aer care intra in motor este sub cea recomandata pentru amestec.
Revin la injectoare.Presupunind ca ai un consum ridicat si ca injectoarele ar fi de vina.
Orificiile duzei sigur nu mai au forma cilindrica si nici diametrul corespunzator.Cum influenteaza acest lucru?
Fiecare duza din fabricatie este prevazuta sa pulverizeze intrun anumit unghi la iesirea din orificii,si este facuta de asa natura incit sa formeze un con specific.In caz ca orificiile nu mai sint in regula,in loc sa iti scoata motorina in forma de gaz,o scoate parte gaz,parte lichida.
Cind zic lichida,ma refer la o mica parte din motorina,care va fi injectata in forma de particule lichide....foarte mici,iar partea asta nu se va arde complet,ceea ce se traduce in consum mai mare.
Este teoria pe care noi o vehiculam ca fiind logica acestor lucruri.Deci,mai putin gaz,(motorina)explozie mai mica,puterea de impingere a pistonului diminuata,automat deriva in distanta parcursa mai mica...sau consum mai mare,care este exact acelasi lucru.
Hai sa vedem ce se intimpla daca schimbam duza.
La montarea unei duze noi,cantitatea de combustibil injectata creste in 100% din cazuri.Asta este o observatie reala,din munca de zi cu zi.
Ca exemplu,la relanti un injector cu duza veche,injecteaza 4ml/min iar dupa schimbarea duzei ajunge sa injecteze 5,5...7ml/min
Toti ceilalti parametrii se comporta la fel,cresc cantitatile injectate.
De ce? Acul din duza,nu stiu cum sa il numesc in RO,fiind nou,are o miscare mult mai fina,mai rapida,nu se agata in interiorul duzei.
Arcurile din injector nu mai au aceeasi tarie,sint mai moi.
Bila care regleaza toata miscarea in valva de control,a uzat scaunul valvei,locul unde sta,si permite trecerea de combustibil spre retur,nu mai inchide perfect.Adunind toate acestea,in final apare acest consum marit.
Bun,noi ce facem,schimbam duza,probam cantitatea,apoi ca sa o reducem,punem saiba de reglaj din duza mai groasa cu atit cit este nevoie ca sa impinga in arc si sa-l intareasca,in asa fel incit cantitatea injectata sa se mentina in parametri.
Bineinteles putem sa punem si un arc nou,si in orice caz,nu punem saibe de reglaj decit intre anumite limite,alfel am stringe arcul de tot si nu ar mai functiona.Depinde in general de ce avem la indemina,ca nu putem mereu sa facem dupa manual.

Bun,hai sa vedem cum se poate face fara banc de probe:
Inainte de toate va recomand sa nu faceti asa ceva in casa,mergeti la pompangiu.
Retine ca operatia este destul de delicata,si e posibil sa strici ori duza,daca nu lasi loc de miscare acului,ori pistonul daca arcul este prea slab si ramine injectorul deschis.
Desfaci duza veche,presupun ca nu speli cu ultrasunete injectorul,doar schimbi duza,apoi inainte sa montezi duza noua,si cum nu ai saibe de reglaj,largesti arcul cu un patent intre 0,02 si 0,04mm...ca sa se inteleaga bine...0,02 dintrun milimetru.Eu stiu ca este o operatie imposibila,cu sublerul nu se poate masura asa ceva,poate cu un micrometru de calitate.
Apoi montezi duza noua si stringi cu o forta de X Nm. Forta de stringere este foarte importanta,si pentru fiecare injector,tipul lui,exista datele intr-un manual,iar ca sa va dau aceste date am nevoie sa stiu despre ce injector vorbim.
Toate injectoarele au un punct de deschidere,o presiune,si la Bosch este de 150...200bar....asta nu este presiunea de lucru....este un anumit moment in care trebuie SA INCEAPA sa se ridice acul din duza.
Toate pompele de injectie,atunci cind se da la cheie,se invirt cu aproximativ 400 RPM,iar pompele cu aprox 200 RPM,si trebuie sa urce presiunea la aproximativ (minim)250 bar,ca sa se deschida injectorul.
Odata pornit,presiunea in rampa trebuie sa fie minim 1050 bar.
Sper ca am putut ajuta cit de cit.Stiu ca sint multe altele de tinut cont,dar nu se poate scrie tot intrun mesaj.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 239
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Posibile cauze,pentru consum marit de combustibil,si retur mare,printre altele.
Retineti ca poate fi una dintre cauze...nu este singura.
Destul de des intilnit,din cauza uzurii locasului unde sta bila in valva de control,injectorul se deschide inainte de timp,si apoi se inchide mai tirziu,lucru care face ca nu tot combustibilul injectat sa fie atomizat corect.
In poza urmatoare avem o valva de control cu un mic inel,garnitura HP.



Atunci cind scapa presiune pe linga garnitura,si se intimpla des,creste returul si consumul.Masina uneori porneste mai greu,sau foarte greu,si de obicei cu mult fum.
Acelasi lucru se poate intimpla si daca locasul unde sta bila in valva de control este uzat si nu mai permite ca bila sa inchida perfect..


in valva de control se aseaza o bila cu suportul ei




Valva se poate rectifica in cele mai multe cazuri,bila si suportul se pot refolosi,de obicei in pereche,nu se pune o bila diferita in suport diferit,dar acestea de obicei se cumpara la kit de reparactie,bila,garnitura,etc.
Aceasta operatie trebuie facuta ori de cite ori se desface un injector complet,se schimba tot kitul,e ieftin,aici costa vreo 1,50 eur.
Valva de control trebuie sa fie de culoarea argintului,metalica,nu galben maroniu cum e in poza mea,alea sint resturi de oxid,mizerie etc.
Valva de control trebuie verificata ca sa aibe ambele orificii libere,sa treaca lichid prin ele.
Un orificiu este cel unde se aseaza bila,al doilea este intrun lateral,si pe acolo se alimenteaza cu combustibil.

Tija care intra in valva de control trebuie sa nu prezinte urme de uzura,sa fie lucioasa perfect si sa culiseze inauntru valvei fara probleme.
In caz ca este uzata,sau nu culiseaza cum trebuie,tija si valva sint pereche,se schimba impreuna.




La montarea pieselor,se stringe conform normelor,si se verifica jocul axial al bilei,respectindu-se recomandarile fabricantului.
E cam lung mesajul,sa vedem daca pot sa-l public,si mai revin cind mai prind timp.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Permiteti-mi sa va multumesc pentru tot ce ati scris aici pâna acum, personal am tot cautat sa inteleg cum functioneaza injectoarele astea BOSCH de Astra 1.7cdti , dar nu am gasit pe internet decat bucati de informatie iar acum ca ati detaliat internele unui injector si ce se intampla la bancul de testare, parca incep sa inteleg mai bine.

As dori totusi sa va intreb punctual cateva lucruri, daca aveti timpul necesar sa elaborati macar putin :

1. In cazul unui injector BOSCH de Astra 1.7cdti - care curge in partea superioara, sub bobina. Am verificat, nu e ulei ci motorina ce se aduna la baza gatului (daca pot sa-i zic asa) la injector. De ce curge? As opina ca presiunea din injector a depasit capacitatea lui de etansare. Din punctul asta de vedere, personal cred ca e mizerie adunata in zona din jurul duzei injector care culiseaza si acesta deci culiseaza mai lent... de aici presiune marita si curgere pe sus pe la etansare.
Daca este gresit ce am scris (atat inteleg eu, atat am scris) rog o corectie sa nu raman cu ideia asta, in caz ca e gresita.

2. In cazul unui motor de Astra 1.7cdti cu injectoare BOSCH, care are o bataie motor la relanti, dar nu de biela ci undeva in jurul zonei din apropierea camerei de ardere. E plin internetul de link-uri spre Youtube cu astfel de motoare, care mie imi suna a motor la relanti care este prea avansat sau prea alimentat (prea mult carburant injectat).
Acum ca ati facut lumina explicand cat e de importanta preinjectia, as opina ca bataia motorului vine de la injectoarele care injecteaza prea mult carburant la momentul cand se intampla preinjectia.
Daca exista alte cauze ce pot face ca motorul sa bata la relanti sau turatie mica (bataia dispare complet sau se diminueaza foarte mult cand motorul e turat) rog sa adaugati ceva explicatii care sa aduca lumina in ceea ce priveste bataia asta de motor care i-a disperat la propriu pe multi posesori de Opel Astra 1.7cdti cu injectie BOSCH.

Daca aveti la indemana ceva link-uri Youtube cu motoare cu injectie BOSCH, la care injectoarele lor sunt defecte pe partea de preinjectie rog sa le adaugati aici, sa recunoastem (macar dupa sunet) un astfel de injector defect pe partea de preinjectie.

3. As dori sa va intreb ceva legat de sunetul motorului la masina mea Astra H 1.7cdti cu injectie BOSCH... dar sunt sigur ca multi dintre colegii de forum si-au pus deja si ei aceiasi intrebare:
De ce motorul acesta (se intampla cel mai adesea cand este rece, adica cu apa motor pana la 50grade C, mult mai rar atunci cand motorul este cald) el se aude ca un motor parca prea avansat? Are un sunet de diesel similar cu cel al unui motor EURO2 cu pompa de injectie care are activat mecanismul mecanic (sau termic) pentru actionarea avansului de pornire si functionare la rece. Acest sunet de motor prea avansat poate fi de la un singur injector care la preinjectie injecteaza prea mult carburant? Poate fi de la un senzor care participa la decizia computerului motorului in ceea ce priveste amestecul aer-carburant, senzor care e la final de viata adica citeste valori la limita de jos.. dar inca permise de ECU? Marea mea dilema e ca sunetul asta de motor parca prea avansat nu e prezent mereu, sunt zile in care motorul e silentios la rece iar apoi dupa ce se incalzeste nu-l mai auzi deloc in habitaclu. In aceste momente chiar ies cu masina la o tura din placere, de drag ce-mi e de ea cat de bine poate sa sune motorul asta de ISUZU cu injectie BOSCH... despre care majoritatea cu care am vorbit sau care au scris aici pe forum spun ca este un motor zgomotos si asa se aud ele. Refuz sa cred asta, pentru ca am dovada ca poate fi silentios si deja de multa vreme caut sa inteleg ce se intampla cu el in momentele cand devine mai zgomotos. Nu am erori in bord, senzorii sunt curati (debitmetru, senzor presiune admisie, electrovalva turbo) admisia, EGR, intercooler, tubulatura de aer sunt curatate de mine, nu am erori pe Op-Com, motorina bag de la Petrom sau MOL in adaos cu ulei 2T semisintetic in ratie de 1:300.

Daca puteti sa ne oferiti ceva informatii care sa ajute la intelegerea cauzelor ce duc la aceste comportamente specifice motorului ISUZU de pe Opel Astra 1.7cdti cu injectie BOSCH (la cel de 1.7cdti cu injectie Denso nu am citit sa fie aceste manifestari) ar fi de real folos comunitatii care activeaza pe acest forum.

Cu Stima.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 239
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Eu va multumesc pentru interesul aratat.
In primul rind sa facem citeva specificatii.Eu pot intelege gresit la ce se refera o persoana,atunci cind ma intreaba ceva,sau,posibil ca solutia expusa de mine,sa nu fie neaparat cea corecta,din cauza ca o eroare,un defect,poate avea multe cauze care sa le produca.
Deci,presupunind ca am inteles bine,la prima intrebare,as spune ca aveti o problema cu garnitura de pe bobina.Toate injectoarele au una,indiferent de marca.


Cauza nu este presiunea interioara,aceasta este mereu aceeasi,etansarea garniturii care datorita temperaturii injectorului,sau a calitatii materialului din care este facuta garnitura,nu mai este cum ar trebui sa fie.
Daca va cumparati un kit de reparatie,in reprezentanta Bosch ar trebui sa se vinda asa ceva,trebuie sa fiti foarte atent la dezmontare,odata slabita piulita,la ridicarea bobinei pot cadea toate piesele de dedesuptul ei,si puteti sa pierdeti bila de reglaj.
Inainte de toate,vedeti in ce pozitie este conectorul electric al bobinei,si marcati pe corpul injectorului,nu pe piulita,un punct de reper pentru cind veti monta piesele.
IMPORTANT...nu toate injectoarele bosch au aceeasi constructie,si este posibil ca informatia asta sa nu serveasca,asa ca daca imi spuneti seria injectorului de tipul 0445110xxx va pot da detalii exacte.
IMPORTANT...daca injectorul este piezoelectric..NU VA ATINGETI DE EL cu seria injectorului sau o poza a bobinei lui voi sti exact despre ce vorbim.

Mai departe.Ceva mai sus explicam ca valva de control din injector are in jurul ei o garnitura,am pus si o poza,de fapt este un reten (semering)dintrun material mai dur decit guma din care se fac garniturile.
Acel reten,se strica foarte des,si afecteaza toti parametrii injectorului.

Ati specificat ,,mizeria" din jurul duzei...aici m-am pierdut,eu inteleg ca pierde pe sus pe la uniunea dintre bobina si corpul injectorului.
In cazul in care pierde intre tubul piulita de la duza si corpul injectorului,noi il numim simplu piulita,doar ca are forma de tub,acea piesa prin care iese duza,atunci este chestie de pierderea etansarii din cauza caldurii care a deformat piulita.
In practica de zi cu zi,cind montam injectoarele,noi punem un lipici special intre piulita si corp,ca sa nu permita pierderi sau sa se desurubeze cind se scoate injectorul din chiuloasa,si se face prin rasuciri stinga-dreapta repetate.

Tacanitul motorului la rece,sunet ascutit mai degraba,nu infundat ca de biela,dupa care motorul merge bine,DOAR IN CAZUL IN CARE NU ESTE ALTCEVA si este din injectie.
In primul rind sa explicam ca preinjectia a fost ,,inventata" pentru eliminarea sunetului caracteristic de motor diesel,si pregatirea,nu stiu cum sa o numesc altfel,a pistonului,inaintea injectiei principale.
Inainte ca pistonul sa ajunga sus,se injecteaza o mica cantitate de combustibil (preinjectie) ,in unele motoare au loc chiar 2 sau mai multe preinjectii,care fac sa creasca presiunea in cilindru,chiar inainte de injectia finala,si atenueaza efectul produs de explozia provocata de injectia principala.
E destul de greu de explicat,in cuvinte,eu personal mi-o imaginez ca pe mici zgomote,succesive,care cresc in volum progresiv,in asa fel incit atunci cind se produce injectia principala,cum deja eram avizat de sunetele anterioare,nu mai ma sperii de zgomotul final.
Revenim la preinjectie...conform datelor fabricantului,cantitatea acesteia este foarte mica,de ordinul 0,xxml pina la 3mm...5mm .
In momentul in care calibram un injector,noi lasam aceasta cantitate la mijloc,dar,depinde un pic si de tipul de motor si uzura lui,si o reglam ulterior in functie de cerinte.

Eu am un opel 1,7 cdti fabricat 2007,cu vreo 190.000km, si pina acum nu am sesizat nimic suparator in zgomotul motorului,si zilnic vad aceleasi motoare pe la clienti,dar fara sunete ciudate,merg foarte suav.
Chiar nu stiu ce sa opinez in cazul asta.Ma gindesc ca poate fi din cauza motorinei de proasta calitate din RO,dar nu am cum sa probez asa ceva.
Citesc foarte des pe forumuri de audi,bmw,ford,etc,si cam toti se pling de aceasta situatie,ma refer la forumuri RO.
Ce pot sa spun sigur,este ca daca un motor pierde combustibil (compresie)pe linga saiba de foc,cea de cupru de la duza,sau pe sus pe la bobina,se subintelege ca acel injector nu face ce trebuie sa faca in cilindrul motorului.
In alta ordine de idei,pina acum am vorbit de preinjectie,dar de unde stim ca restul parametrilor sint in ordine?
Tacanitul de tractor...bataie de biela,daca este rezultatul sistemului de injectie,atunci poate fi si din alte cauze nu doar al preinjectiei.
Ca regula generala,cind injectorul ,,bate" ori este preinjectia,ori injecteaza o cantitate cu mult peste cea maxima prevazuta de fabricant.
Daca injecteazaa mai mult,poate fi din cauza ca duza ,,pisha" scuze de expresie,are orificiile de pulverizare distruse...



sau poate si din alte cauze,retur mare,tradus in presiune mica,si in loc de gaz,in cilindru,avem un amestec umed de jumate gaz,jumate lichid.
Sincer sa fie,acum generalizez un pic,pentru ca daca am vorbi pe numar de injector,serie,referinta,ar fi mai usor,mai specific.
Uite,ca exemplu,un injector cu referinta 0445110xxx bosch,care se monteaza pe motor opel,si pe motor bmw, sau pe motor 2,2 si pe motor 1,7 indiferent de marca masinii,nu produce aceleasi efecte in ambele cazuri.
Continui cu exemplul...vorbeam mai sus de jocul axial al bilei din valva de reglaj, care trebuie sa fie de intre 0,040 si 0,060 si acum ca sa detaliez un pic,atunci cind injectorul se monteaza pe motor bmw acest jos axial il lasam in 0,036...ciudat nu? iar in motorul de opel il lasam in 0,046.
Conform fabricantului ar trebui sa functioneze perfect fara diferente in ambele motoare,dar nu stiu de ce,in realitate nu este asa.
Banuim,ca poate fi din multe cauze,de la software la piese cum ar fi intrarea de aer in motor,senzori de presiune,temperatura,etc.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 239
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Am sa va las citeva linkuri foarte utile,in care se arata cum se desfac,piese componente,etc injectoarele bosch.Sint in spaniola,dar au titraj in engleza.
http://www.youtube.com/watch?v=7hRosmkT4Tk
http://www.youtube.com/watch?v=m0EVEhwZGrk
http://www.youtube.com/watch?v=E32gBzKlDr0
http://www.youtube.com/watch?v=zbemid7eOk4

si daca stiti limba indiana
http://www.youtube.com/watch?v=5uXVACo0Y1k
  • Hm7960

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2022

  • Mesaj Privat
[quote="bruttus"]
Buna seara, de ce sce as avea nevoie doar pentru verificare injectoare? Multumesc.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 239
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salut,depinde la ce te referi,verificarea injectoarelor de opel,in general?Sau verificarea injectoarelor de ori ce tip in general?
Daca vrei sa te faci pompangiu,iti trebuie un banc de testat injectoare cit mai actualizat,si foarte multe cunostinte in domeniul acesta.
Fiecare banc de testat injectoare este fabricat de o anumita marca,Bosch,Carbon Zapp,Hartdrige,etc.
Cu fiecare din ele poti verifica orice injector din marca respectiva,si uneori si din alte marci.
Daca ai cunostintele necesare,sau daca le dobindesti pe parcurs,cu un singur banc de probe,poti verifica absolut orice tip de injector de orice marca,si bineinteles daca detii datele fiecarui fabricant,lucru care este posibil doar cumparind masinariile cu programe,sau gasind un binevoitor care sa ti le faciliteze,chestie imposibila,pentru ca cineva care a cheltuit citeva zeci de mii de euros pe asa ceva nu le va oferi gratis nimanui.
Rezumind,cu o intrebare mai detaliata,in care explici exact ce doresti,se obtin raspunsuri pe masura.Eu am bunavointa sa ajut pe oricine,dar am pretentia sa mi se ceara lucruri concrete nu sa mi se puna o intrebare...asa,cu scop ascuns as zice eu,adica intrebi chestii generale,si astepti sa scap eu ce ai nevoie de fapt.
Sa mai generalizam un pic.
Daca esti incepator in asa ceva,trebuie sa cumperi cam tot ce exista in comert,ca sa inveti pe ele si sa compari,adica sa cheltui un minim de 50.000 euros,doar ca sa incepi.
Odata dobindite cunostintele necesare,ce face fiecare banc de probe,cu fiecare marca de injector separat,si care sint rezultatele,iti vei da seama ca puteai sa iti construiesti tu un banc si te costa doar 5000....10.000 eur avind in felul acesta o masina universala cu care poti face orice si chiar mai mult decit masinile de marca.
Cum spuneam,la intrebari fara tinta,raspunsuri diverse,si incomplete.
In caz ca esti interesat cum sa verifici un injector pe masina ta,sa vezi daca merge bine sau nu,folosesti masina de diagnoza,sau diferite procedee mecanice,cu rezultate slabe cei drept,dar asta este situatia,nu se poate altfel.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Trebuie sa ai minim un Op-Com Pro sau Op-Com Advanced ca sa poti sa folosesti masina de diagnoza (testul de compresie motor).

Singurul test facut acasa ad-hoc este testul de retur injectoare, dar si la el trebuie sa incepi cu furtunele pline si paharele goale, altfel nu e prea relevant. Si sa il faci dupa cum zice Opel, adica cu motor rece, la relanti si il lasi ,,n,, secunde (nu stiu acum cat) apoi un test de sarcina (nu stiu acum la ce turatie motor) alte ,,n,, secunde. Opresti motorul si compari valorile in ml obtinute. Dincolo de ,,nu stiu cat permite fabricantul sa existe in borcan/seringa/fiola/etc ,, injectorul respectiv scapa pe retur.

Daca stie cineva valorile si vrea sa le impartaseasca aici.. eu sunt abonat la acest topic si foarte interesat sa le aflu Smile .
  • Hm7960

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2022

  • Mesaj Privat
Nu am.gasit nicaieri valorile astea, de asta sunt si eu curios.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 239
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Trebuie sa ai minim un Op-Com Pro sau Op-Com Advanced ca sa poti sa folosesti masina de diagnoza (testul de compresie motor).

Singurul test facut acasa ad-hoc este testul de retur injectoare, dar si la el trebuie sa incepi cu furtunele pline si paharele goale, altfel nu e prea relevant. Si sa il faci dupa cum zice Opel, adica cu motor rece, la relanti si il lasi ,,n,, secunde (nu stiu acum cat) apoi un test de sarcina (nu stiu acum la ce turatie motor) alte ,,n,, secunde. Opresti motorul si compari valorile in ml obtinute. Dincolo de ,,nu stiu cat permite fabricantul sa existe in borcan/seringa/fiola/etc ,, injectorul respectiv scapa pe retur.

Daca stie cineva valorile si vrea sa le impartaseasca aici.. eu sunt abonat la acest topic si foarte interesat sa le aflu Smile .

Salut,in principiu nu stiu daca exista ceva scris,pentru testul de retur pe masina.Nu am vazut niciodata asa ceva,si banuiesc ca este din cauza ca doua masini perfect identice,nu functioneaza identic niciodata,datorita componentelor care se instaleaza in motor,egr,filtru aer,senzor 1,senzor 2,alti senzori,alti actuadori mecanici sau electrici,etc.
Pentru asta sa inventat bancul de probe.
Sa incerc sa explic cum functioneaza un injector,cum se testeaza intrun banc de probe.
Injector Bosch 0445110118:
Test Back flow
Tensiune 14v
Presiune 1600 bar
Impuls electric 800 microsecunde (sa nu se inteleaga milisecunde,sin 0,8 dintro milisecunda)
Temperatura 40 grade
Frecventa impuls 16,67 Hz
Timp test:depinde de performantele bancului de probe,de senzorii de citire debit,de fabricant,etc.
Timp test 60 sec.
Cantitate de retur recomandata: 18,0ml....62,0ml.
Intotdeauna returul unui injector se probeaza la presiunea maxima,care nu inseamna RPM motor maxim,deoarece presiunea ajunge la maxim in rampa pe la 2000....3000 RPM si chiar mai inainte.
FIECARE INJECTOR IN FUNCTIE DE NUMARUL DE REFERINTA 0445110XXX poate avea aceste valori diferite de cele mentionate mai sus,de exemplu pentru 0445110175 toate datele sint identice mai putin cantitatea ceruta care este de 18,0....64,0ml dar sint si injectoare care nici nu se apropie de aceste numere,ori sint mult peste,ori sint mult sub acesta,si nu ma refer doar la cantitatile injectate.
In realitate cantitatea de retur optima este 21 ml si in niciun caz sa nu depaseasca 30%...50%
Se considera ca un injector care da de exemplu 10ml de retur,nu functioneaza corect,din cauza ca injectia este mai mica.Daca injectorul nu deschide suficient returul,nici duza nu se deschide suficient.
Sint si cazuri in care injectia nu este influentata de retur.
Daca un injector deschide prea mult returul,atunci se pierde presiune in sistem,si nu pot fi atinse presiunile nominale pentru a functiona corect.
Faptul ca o masina da retur egal in 4 injectoare,nu inseamna ca functioneaza corect,trebuie sa dea cantitatea ceruta,si daca mai este si egala in toate injectoarele atunci e ok.

Cum se poate verifica totusi intro masina?Greu de spus,sa ma scuze mecanicii,am fost si eu odata in tinerete la fel,...nu se poate,decit daca se lucreaza mult timp cu acelasi motor,si se culeg informatii de la toate masinile.
Singurul lucru care se poate observa este daca unul dintre injectoare da asa de mult retur,incit umple o eprubeta de test intro fractiune de secunda,ceva ce trebuie sa fie foarte batator la ochi oricui.

De retinut si alt aspect,si anume,daca la testul cu eprubetele pe retur,toate dau egal,este posibil ca injectia sa nu fie la fel de egala,si in cazul asta testul de retur nu ajuta prea mult.
Ca sa simplificam,nu exista prea multe optiuni si fiecare face ce stie in functie de experienta acumulata in timp.

Cum aflam presiunea maxima generata de pompa de injectie intrun motor?
Citind tensiunea care iese din senzorul de presiune de pe rampa CR,se poate afla presiunea in orice moment de functionare al motorului.
Se decojesc cele 3 fire ale senzorului,pe care dupa cum urmeaza (sint si exceptii) avem fir cu minus,fir cu +5V iar la mijloc de obicei avem o tensiune care variaza intre 0,4V si maxim 4,5V
La fiecare 0,1V diferenta,presiune urca sau coboara dupa caz cu 50 bar aproximativ.
EX: la 0,5V vom avea presiune 0 bar iar la 3,7V vom avea presiune 1600 bar
Masuratorile se fac cu un aparat de masura oarecare,ce aveti la indemina.

Frecventa de lucru a injectorului,intro masina,este oscilanta,greu de masurat si stabilizat,iar formula de calcul ar fi:
la 1000 inj : la 60 sec= 16,67 Hz si se foloseste frecvent in programele bancurilor de probe.
Un rezultat real se poate obtine apoi pe masina,daca puteti masura cu un osciloscop frecventa,la care faceti testul,apoi cu regula de 3 simple.
daca imi da 34ml cu X frecventa
cu 16,67hz ...?ml

Si ca regula generala,fiecare meserias,la locul lui de munca,isi inventeaza metode de lucru,scule,etc dupa cunostintele pe care le are.Nimic nu este definitiv,totul poate fi imbunatatit sau fabricat de orice alta manera.
  • Hm7960

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2022

  • Mesaj Privat
Deci sfaturile dvs sunt utile pentru cei cu bancuri de proba care se ocupa doar cu partea de injectoare, pe noi mecanicii de zi cu zi nu ne ajuta.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,747
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ajuta, daca vii si scrii aici modelul de injector. Colegul @bruttus iti poate da parametrii de testare pentru banc, faci testul de retur cu eprubetele cat mai aplicat dupa metodologia/timpii de testare pe banc apoi vezi ce volume colectezi in ele. Compari si tragi o concluzie, de genul injectorul 1 si 3 functioneaza relativ corect (valori apropiate de ce ar scoate pe bancul de proba) iar celelalte sunt partial defecte sau defecte.

Eu aveam sansa sa probez dupa ce am trimis un injector la reconditionat la Buzau, pierdea ceva motorina pe la guler care se aduna încet în semeringul mare din capacul chulasei, montat pe gâtul injectorului. Mi-au spus telefonic ca injectorul a fost curatat, reetansat si probat pe banc, fara alte interventii. Doar ca nu am avut atunci o rampa de retur BOSCH de pe care sa iau capetele si cu care sa-mi confectionez un test cu eprubete. Acum am rampa, am seringile si furtunele transparente, nu cred ca e tarziu dupa 18.000km de la montarea injectorului sa fac un test de retur si sa-mi notez cât da pe retur injectorul curatat, sa iau apoi aceasta valoare ca si valoare de referinta pentru celelalte injectoare de pe masina.

Eu o sa revin aici cu modelul de injector de pe masina mea, sunt interesat care sunt parametrii de test. Al meu a fost verificat pe banc Hartdrige, am un raport tiparit cu modul cum a decurs testul (câte secunde s-a testat, ce valori s-au urmarit, ce cantitati min...max sunt permise si ce a livrat injectorul meu la test). Se vede si pe Op-Com ca a fost curatat, la rece si la cald e cel mai stabil ca si ,,mg/stroke,, (sunt diferente foarte mici intre rece si cald), injectorul fiind montat in chiulasa pentru cilindrul doi.
  • Hm7960

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2022

  • Mesaj Privat
Daca injectoarele noastre ajung la cineva cu un banc de proba atunci omul stie ce are de facut. Sfaturile colegului in mod sigur sunt bine documentate dar utile pentru cei cu bancuri, care se ocupa de asa ceva. Detaliile astea noi mecanicii nu le pricepem in totalitate. De asta zic ca nu ne ajuta si pe noi, eu vreau sa ajut si acea categorie de client amarat care nu isi permite sa bage 1000 de euro in partea de injectie, vrea sa alegem doua injectoare acceptabile, mai cumpara doua si trage de masina o perioada. Chiar intr-un comentariu de mai sus, spune cã sa poti verifica un injector iti trebuie scule de mii de euro, deci ma repet, inseamna ca se adreseaza celor care se ocupa de injectoare, ori astia sunt putini.
Sper sa intervina cu sfaturi practice unii mecanici, pentru ca sunt cazuri cand practica e diferita de teorie, cu schimburi de idei/ experienta.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 239
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salut! @Hm7960 inteleg care este dorinta ta,mecanic fiind m-am lovit de acelasi lucru,apoi am devenit pompangiu.Nevoia te invata!
Adevarul este ca nu ma adresez celor care au bancuri de probe,ei stiu,si au tot necesarul la dispozitie,doar ca nu fac publice astfel de informatii,iar motivele sint diverse,incepind cu pretul de achizitie al masinariilor,si anii necesari pentru a invata cit mai mult din meseria asta.
Eu am inceput ca pompangiu cu o masina de mina a doua,chinezeasca,fara programe,fara instructiuni,fara cunostintele necesare,si in decursul unor ani,am probat si am notat toate rezultatele injectoarelor care mi-au trecut prin mina.
De multe ori am demontat de pe masinile clientilor care mergeau bine injectoarele si le testam ca sa vad valorile.
Alteori am cumparat injectoare noi la 200...300 eur unul ca sa le vad valorile,apoi le-am vindut ca sa recuperez banii cheltuiti.
O intreaga aventura.
Cu timpul mi-am cumparat bancuri de marca,la mina a doua,si le-am studiat programele si functionamentul,si le-am vindut ca fier vechi pentru ca nu mai dadeau randament.
Si cu asta inchei partea de ,,propia aventura" ..intr-un final,am cumparat un banc de probe nou,l-am desfacut piesa cu piesa,surub cu surub,l-am studiat,am invatat cit de mult platim pe lucruri ca acestea si cred ca nu merita,dar asa este viata,apoi avind programul in Linux,i-am studiat tot codul si asa am reusit sa inteleg ce anume face si mai ales cum face masuratorile o astfel de masina.
De vreo 8 ani,din ce imi aduc aminte,lucrez cu un banc fabricat de mine,si care imi ofera posibilitatea sa testez absolut orice injector si orice referinta de injector,fara sa mai imi dea rezultate diferite in functie de marca bancului de probe.
Realitatea este ca daca ai un banc Bosch,asta va merge bine doar cu injectoare bosch,Hartdrige cu Denso,Carbon Zapp cu bosch si Delphi,etc..etc prin urmare trebuie sa le ai pe toate ca sa poti lucra cu orice injector.

Sa revenim la subiect.
Eu ca pompangiu va pot ajuta cu informatii despre modul de functionare al injectoarelor,uneori cu idei de cum am facut sau cum cred eu ca se poate proba in lipsa unui banc de probe,iar voi ca interesati,puteti gasi alte metode si in felul acesta sa va apropiati de rezultatul dorit.
La obiect...in circulatie exista peste 3000 numere de referinta de injectoare in Europa,dintre care 10% sint echivalente cu altele,deci datele unora,servesc si altora cu alt numar.
Din cele 3000 referinte distincte,pe mina pompangiului trec vreo 30...40 de referinte diferite,pentru ca nu toate se strica,sau poate ca nu a fost cazul in zona in care lucrez.
Matematic vorbind,nu este nevoie de absolut toata informatia detinuta de un banc de probe,la fel cum nu este nevoie de toate cheile continute intro trusa de scule a unui mecanic.

PENTRU MECANICI:
CEL MAI SIMPLU MOD DE A DETINE UN BANC DE PROBE ESTE SA VA CONSTRUITI UNUL
-NECESARUL DE MATERIALE:
1-SOFTWARE SAU UN POMPANGIU CU INIMA MARE SA VA FACILITEZE DATELE UNORA DINTRE INJECTOARE ATUNCI CIND AVETI NEVOIE DE ELE,ORI SA IL CUMPARATI
2-UN MOTOR ELECTRIC DE MINIM 3CV AS ZICE EU,SAU 4,5KW CU CARE SA INVIRTITI O POMPA DIESEL DE PREFERAT CP3 PENTRU CA ASIGURA DEBITUL NECESAR ORICARUI INJECTOR
3-UN GENERATOR PWM CARE SA DEA IMPULSURI ELECTRICE DIFERITE IN FRECVENTA SI TIMP INJECTOARELOR,SI ELECTROVALVELOR DE PE RAMPA CR.
4-MASA DE LUCRU,DOUA EPRUBETE DIN STICLA PROFESIONALE DE 100ML FIECARE SI DOUA PINA IN 30 ML, NU DE JUCARIE SI NU DE PLASTIC PENTRU CA SE TOPESC SI TREBUIESC SA FIE PRECISE
5-DIFERITE ALTE MARUNTISURI CARE SINT IMPORTANTE DAR ACUM NU LE MAI ENUMAR,SUPORT INJECTOARE,SUPORTI DIFERITI PENTRU POMPE DIFERITE DACA VRETI SA PROBATI SI POMPE,RADIATOR DE RACIRE ULEI DE PROBE,SURSA TENSIUNE 14V,SI ALTELE.

In afara de software,toate celelalte sint lucruri pe care le aveti deja prin casa sau atelier,sau le puteti recupera si folosi de la alte aparate,ori le puteti cumpara de pe unde gasiti mai ieftin.
Eu am cumparat totul nou si ma costat vreo 2000 eur sa zicem,motor de 7Cv +Variator de Frecventa de 10Kw,pompa o aveam in dotare,rampa la fel,masa am construito din ce am gasit prin atelier,generatorul se gaseste in comert,costa vreo 10..20 eur dar trebuie adaptat necesitatilor,termometru,manometru minim 2000 bar minim,analogic sau digital,dar aici depinde de fiecare ce vrea,astea sint foarte scumpe,500eur.....1000eur.


SOFTWARE:
Niciun software de la niciun banc de probe nu stie sa lucreze cu cele mai sus enumerate,insa va poate oferi informatia de care aveti nevoie.
Ca sa il puteti folosi va trebui sa cumparati simulatorul fabricantului cu senzorii adecvati sau bancul de teste in intregime.
Este ca o masina de diagnoza,programul stie sa lucreze cu cablurile aferente,interfetele livrate,si cu calculatorul sau tablet-ul respectiv.
Imaginativa un calculator nou,pe care trebuie sa instalati sistemul de operare.
Unele nu va lasa sa instalati xp,alte vista,altele linux,iar odata instalate programele,va trebui sa instalati perifericele,placa sunet,placa video,microfon,etc.
In ziua de azi cam vin toate preinstalate,dar asa ca discutie,si ca sa intelegeti ce si cum cu softul.

Sa detaliez un pic mai mult:
Softul CR de exemplu va cere urmatoarele-viteza pompa de injectie 1000RPM,curent de actionare valva pompa 35%-tensiune 14v,presiune in rampa 1200bar,temperatura ulei de probe 40 grade,sens de rotire pompa-motor dreapta,durata test Static Leak 20 segunde,golire sistem 10 seg,test propriuzis 20 seg,golire sistem,10 seg...etc,etc.
Pentru ca softul sa faca toate astea singur trebuie interfata cu bancul de probe,de la fabricant.Toate componentele bancului trebuie sa fie cele prevazute de fabricant.
Bun,si ce face in acest caz?
Simplu,softul ne da datele,si noi le punem in aplicare manual,din butoanele fiecarui aparat,frecventmetru,turometru,etc.Costa citeva secunde in plus fata de bancul original,dar avem o scula de 50.000 fabricata pe 5000.
Bancul de teste citeste cantitatile de combustibil (ulei 4113) cu ajutorul unor senzori si apoi le calculeaza matematic.Pentru fiecare referinta de injector,calcule diferite.De ce? Bancul de probe de exemplu,in citirea unei cantitati mici de 0,37ml in 40 secunde,neputind masura prin senzor o astfel de cantitate foarte mica,lasa sa treaca mai mult prin senzor,apoi face calcule matematice pentru a extrage rezultatul final,regula de trei simple.

Intrebarea cea mai importanta:
-Cum sint sigur ca rezultatele obtinute de mine sint cele corecte?
Exista multe variante.Cumparam un injector nou,si il testam in conditiile cerute de softul bancului,apoi comparam rezultatele obtinute,si daca sint corecte,sintem pompangii.
Un banc de probe nu cere niciodata o cantitate fixa pentru un injector,intotdeauna cere in parametrii de 10 la 20 de 35 la 46...etc si ideal este ca debitul injectat se se afle la mijloc.
Cu toate astea,orice mecanic poate avea un banc de probe diesel in atelierul propriu.
Va urc citeva poze,nu sint cele mai reprezentative,dar sigur vor stimula pe multi.Este doar un mod de a incepe...restul va apartine.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR