Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Sper sa fie așa! Adicã unde e pusã penseta. Mã uit atent sã vãd și firele sub releu.
L.E Tocmai ce am verificat... Așa e! Pinii mai lați sunt cei pe care e pusã penseta in pozã. Pânã la urmã am fãcut strap unde trebuia. Îmi cer scuze pentru umbra de îndoialã pe care am aruncat-o asupra informației din poza postatã de @petrecila!

Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
O dezbatere, chiar si o cercetare, nu strica. (desi formatele releelor folosite in domeniul auto, sunt standardizate)
Important este ca la final, sa ramana informatia corecta, pentru a folosi si celorlalti colegi.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am șters acest mesaj pentru cã dupã editare, prin inserarea unui link, apãrea post dublu.


Ultima modificare făcută de Lyonel la Dum 05 Jun, 2022 11:56 am, modificat de 2 ori în total
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
tudvalentin a scris:Multumiri D-lui PL500 sub ale carui indrumari am rezolvat problema alimentarii cu benzina la Agila 1.0, .
Dupa inlocuirea pompei (cealalta era distrusa) problema era la portiunea de cablu dintre mufa de la buza rezervorului si soclul releului de la pompa de benzina, mai exact firul roz argintiu (+) in zona banchetei spate sectionat partial, fir care in momentul blocarii pompei s-a inpuscat supraincalzind siguranta fara sa o arda(plasticul sigurantei avand urme vizibile de supraincalzire) .
Dupa inlocuirea cablului de alimentare cu unul nou de aceeas culoare masina functioneaza perfect.
Cu stima tudvalentin.


Aceastã informatie m-a ajutat sã restrang aria verificãrilor. Acelasi fir roz este undeva întrerupt si la mine.
Am schimbat pompa degeaba. Pânã asearã nu o auzisem mergând. Am alimentat-o direct de la baterie cu (+) pe contactul firului roz si (-) pe contactul firului negru din mufa de pe rezervor. Apoi am verificat continuitatea firului roz, atât cu ohmmetrul cat si cu voltmetrul: cu bateria scoasã (borna luatã) si fir lung tras pe lângã masinã de la contactul lat din jumãtatea releului pompei de benzinã (al doilea de la stânga la dreapta, cum te uiti la el) pânã lângã rezervor, sã pot ajunge cu fisele multimetrului la celãlalt capãt al acestui fir si la conectorul firului roz din mufa tatã ce vine la cea de pe rezervor si apoi, vãzând cã rezistenta are valoarea "infinit" am mãsurat tensiunea dintre firul roz de la mufa tatã si masã, de data aceasta cu bornele bateriei cuplate, valoarea tensiunii fiind zero.
A urmat proba crucialã: firul tras în paralel, legat la releu si la mufa tatã (am îndepãrtat cu un cutitas o portiune din izolatia firului roz), îmbinate mufele tata si mamã la rezervor, fãcut strap la releu si...bingoooo, s-a auzit pompa! Apoi am înfipt si releul, peste capãtul firului tras în paralel, contact si... dezamãgire totalã! Masina nu a pornit, doar zgomotul sec al demarorului, fãrã alimentare cu benzinã! Erori pe toate injectoarele, citite cu pedalele: 0201, 0202, 0203, 0204, mã rog, nu în ordinea asta ci cea a aprinderii.
Hotãrât sã dau masina jos de pe capre si s-o trag pe linia moartã o vreme redefinitã, mi-a revenit în memorie o informatie, cititã tot pe la subiectul ãsta, dacã nu mã însel o completare a lui @petrecila la întrebarea altui user referitoare la bâzâitul temporizat al pompei la punerea contactului. Poate cã am tinut prea mult strap pe cei doi papuci lati din soclul releului, poate cã am dat contact demaror fãrã releu, poate, poate... Undeva scrie cert cã dacã ECU nu sesizeazã singur oprirea pompei dupã ce se face presiunea în rampa injectoarelor taie injectia, fiind astfel proiectat pentru a preveni un incendiu în caz de pierderea presiunii cauzate de o scurgere de carburant.
Deci, scos iar borna (-) a bateriei, asteptat putin, mai putin decât trebuie cã deh, era trecut de miezul noptii, fãcut o descãrcare de urgentã a sarcinilor de pe instalatie prin punerea unei chei metalice între borna (+) a bateriei si masa masinii (!borna (-) a bateriei în aer!), conectat apoi si borna (-) la masinã, pus firul în paralel, bãgat si releul pompei ceva mai fortat, contact, pompa a bâzâit, s-a oprit, demaror si...pornire reusitã!

https://youtube.com/watch?v=rQnjwEWENOA

Am dus masina pe roti acasã, cu motorul pornit, mers normal... Stiu cã firul roz e întrerupt. Nu stiu de unde sa încep sã verific. Ãsta nu vine singur la pompa ci alãturi de masã si cele douã de la cititorul de nivel, îmbrãcate de o protectie cauciucatã neagrã, intrã în habitaclu pe sub banchetã, pe sub mochetã, naiba stie încotro o mai ia. Dacã mai esti pe forum, @tudvalentin, poate mã ajuti. Astept sugestii de toti agilistii (si fostii) care mai urmãriti acest subiect!
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut



Traseul nu pot sa il vad mai mult. Poate este prin spatele scaunelor soferului si pasagerului sau pe sub bord sau pe peretele dintre motor si habitaclu. Daca te uiti pe schite doar acolo se vad legaturi intre dreapta masinii si stinga ei. Parca traseul trebuie sa ajunga la releu, deci trebuie sa treaca din dreapta catre stinga undeva. Se vede ca traseul pleaca de pe rezervor catre dreapta, deci trebuie sa traverseze pe undeva catre cutia cu relee care parca e in stinga, la motor.

S-ar putea ca problema sa fie chiar in mufa asta, la sertizare (unde e prins firul in papuc, la mufa).


  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Eu vad doua posibilitati relativ mai simplu de verificat si reparat:
- contacte proaste in mufa intermediara. Aceasta se afla undeva pe stalpul fațã dreapta, presupun ca trebuie demontata cutia de acte (torpedoul) ca sa ajungi la ea. Firele sunt pe pinul 8 si au aceeasi culoare, "roz" si in mufa mama si in mufa tata. (si daca defectul nu este acolo, macar poti determina in ce parte este, spre spate sau spre releu);
- si pentru ca vad defecte si pe circuitele injectoarelor (desi poate erorile acelea au aparut cand te-ai jucat tu cu "scoate releul, pune releul" ... daca defectul nu este la mufa de care vorbeam inainte, poate este undeva la imbinarea firelor (firul care vine din releu cu firul ce duce la injectoare si firul care duce la pompa) sau in papucul pentru releu.
Asta poti verifica simplu, sa vezi daca in configuratia originala (fara modificarea facuta de catre tine), ai firele Rosu cu Albastru, din mufele injectoarelor, "suna", au continuitate pana in papucul releului.

P.S. Acum ai si imagini si cuvinte. Smile
P.P.S. Scuze @gabimilo1 ! Din viteza ...
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
@sebage
cel mai important lucru e ca informatia sa jute la remediere. De exemplu eu nu stiam ca traseul e spre stalpul fata dreapta (lipsa practica, la mine a fost si este doar hobby). Sper sa tin minte, dar mai greu...daca nu practic.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Vã mulțumesc dragi colegi pentru sfaturi! E greu sã vãd traseul firului roz din releu cãci dispare undeva in mãnunchiuri de cabluri sertizate laolaltã dar ideea cu mufa intermediarã (pe care o pot gãsi și verifica în care parte e intreruperea) îmi surâde. Erorile pe injectoare sunt apãrute ulterior defectului inițial, urmare încercãrilor mele! Vã țin la curent!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Firele pleacã mãnunchi din compartiment motor prin panou ignifug in habitaclu cam pe sub volan stânga, de acolo prin habitaclu pina in spate sub bancheta. Cablul cu patru fire mufa patratoasa alba este scurt între rezervor strãpunge podeaua și capãtul se mufeaza in habitaclu.
Deci mufa X21 in ultima poza pusa de gabimilo o vei gãsi în spate podea dupã ce scoți bancheta sub mocheta.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Sub mochetã nu existã altã mufã. Se vãd firele ce duc la pompa de benzinã. Acestea vin dintr-un cablaj amplasat de-a lungul mașinii, pe partea dreaptã.

În zona pasagerului din dreapta fatã, sub plasticul ce mascheazã cablurile electrice am gãsit o mufa cu mai multe fire, inclusiv cel roz punctat cu argintiu (toate cele patru fire aferente pompe de benzinã sunt punctate cu argintiu/ gri). De fapt acolo sunt douã mufe diferite. Am verificat continuitatea firului roz și a rezultat cã este întrerupt de la mufa intermediarã cãtre releu. Înspre spate cred cã este continuitate. Zic "cred" pentru cã am bãgat pe nimerite fișa aparatului de mãsurã în mufa intermediara mamã (cea de la care pleacã firul spre pompã) din cauza poziției incomode și mi-a dat o valoare de 2 ohmi și ceva, nu zero și ceva. Am pus asta pe seama lungimii mari a firului intermediar de probã (10 m). Am tras fir direct de la releu la acel fir roz si masina a pornit pentru câteva secunde apoi s-a oprit. Am renuntat la experimente si am remontat la releu firul pe care l-am tras anterior direct de la pompã. Cu ãsta merge! Treaba este cã mi s-a oprit de câteva ori motorul si cu ãsta si mi-au apãrut iarãsi erori pe injectoare. Pânã la urmã am pornit la drum cu improvizațiile mele hidoase. Mã gandesc deja sa trag firul la pompã în paralel cu cablajul original, cu singura diferentã cã o sã intru cu el în habitaclu pe lângã filtrul de aer, pe sub aripã iar apoi prin stâlp pe la cablajul portierei dreapta, doar cã nu-l mai leg la firul roz de la mufa intermediarã ci direct sub banchetã, unde îi fac si o lipiturã si o izolatie bunã.

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Stiu ca o sa fiu injurat, dar serios, fara suparare ...
Eu vad firul, in pozele facute de tine, cum naiba tu nu il gasesti, langa masina fiind?
Trebuie doar sa pui si putin suflet, cand faci ceva, mai ales cand faci pentru tine.
De la mufa de pe stalpul din dreapta, de care iti vorbeam, vine un fir, cu aceeasi culoare (ROZ) pana pe pinul releului si pana in mufa pe care o sa o incercuiesc, in poza facuta de catre tine (mufa si firul)

De la aceasta mufa, pana in pinul releului mai ai 20 - 30 cm de fir ... nu poate fi atat de greu sa il urmaresti (chiar daca magistrala este matisata) si tot atunci, o sa gasesti si locul unde se imbina/leaga cu firul rosu cu albastru, care merge spre injectoare.

P.S. Insist sa cauti pentru ca nu sunt adeptul improvizatiilor si pentru ca un fir nu se rupe pur si simplu, oxideaza si/sau este afectat mecanic. In ambele situatii, pot urma si alte fire de langa el sau chiar mai rau, pot sa apara "atingeri" care uneori pot crea necazuri mai mari.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Merci! E o informație în premierã ceea ce mi-ai spus acum! La mufa aia nici nu m-am gândit și nimeni nu a vorbit despre ea pânã acum. Bine, ai fãcut referire la niste fire de alte culori dar nu am priceput mare lucru, mã uitam dupã ele pe la injectoare... O sa verific!
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Nu a vorbit nimeni despre acea mufa, pentru ca ea nu se interpune pe traseul care te intereseaza.
In general, pentru a nu aglomera inutil, eu incerc sa prezint o situatie, intr-o forma cat mai simplificata (sunt sigur ca si alti colegi), pentru ca si asa am obiceiul sa le complic prea mult (explicatiile) din dorinta de a nu scapa ceva.
Insa in acest caz, tu chiar te poti folosi de acel amanunt, pentru ca te va ajuta enorm.
Nu ezita sa dematisezi la ramificatiile magistralelor, exista banda de matisat, ieftina si poti reface totul ca la carte.

Prezint o privire de ansamblu, pentru pozarea firului buclucas. Rog a nu se critica aspectul artistic, stiu ca nu am inclinatii.

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
@sebage, ce sa mai fac acum? Am dat de douã fire roz punctate cu gri. Unul plecã de la releu în jos, iar celãlalt de la mufa in jos, în paralel. Sã fiu sincer, nu sunt prea optimist cã voi gãsi o mufa unde se terminã culoarea roz si începe rosu/albastru. Nu mi-a plãcut niciodatã culoarea roz! Mufele sunt la vedere de regulã, accesibile, asta e rostul lor, sã le poti scoate una din cealaltã. Nu cred cã o sã dau de vreuna ascunsã printre cabluri, matisatã laolaltã. Am desfãcut toatã matisarea de pe cablaje pânã sub suportul bateriei. Nimic interesant, desi nu e chiar lesne. Am luat o pauzã scurtã si mã duc sã repar izolatia. Poate primesc un sfat între timp! Dacã nici eu nu pun suflet în ceea ce fac...! Cumva prin pozele pe care pe postez doresc sã mã revanșez pentru ajutorul primit! Deși e haios atât consum de energie pentru o mașinã veche de 20 de ani, mai suntem câțiva care încã mai conducem rablele astea urâte, și le ținem în viațã cu o înverșunare demnã de o cauzã mai bunã! Pun aici poze de acum câteva minute:
Pozele nu sunt în ordinea in care am desfãcut banda de matisare dar nu mai am timp de selecție cã disearã mașina trebuie sa circule.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Mi-ar fi foarte greu sa dau indicatii exacte, de la distanta.
In mod normal, se dematiseaza la ramificatiile unei magistrale, pentru a putea urmari directia unui anumit fir.
Mereu trebuie masurat electric ("sunat"), din ambele capete, pentru a te asigura ca urmaresti firul care trebuie.

Din moment ce esti pe graba, chiar nu stiu ce as putea sa spun, mai mult decat am spus deja.
Este adevarat ca fiecare are stilul lui de lucru. Personal, mi se pare relativ simpla situatia. Dar poate fi doar o impresie, eu nefiind acolo.

Din mufa aceea incercuita de mine, ai doua fire (unul in mufa mama, unul in mufa tata) de aceeasi culoare unul trebuie sa ajunga pe pinul releului (poti masura sa vezi care) si tot acesta trebuie sa ajunga si pe mufa de pe stalpul din dreapta. (pe acestea, undeva trebuie sa fie o legatura ... fiind vorba de 3 capete, este imposibil sa fie un singur fir)

Iar celalalt trebuie sa mearga cumva spre motor, ca sa ajunga in mufa pentru injectoare, acesta nu te intereseaza in mod deosebit.

P.S. Nu mi se pare nimic deplasat in a incerca sa repari un bun care iti apartine, din contra, mi se pare foarte ok. Succes!
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Îți mulțumesc pentru efortul de a mã ajuta. Poate firele sunt in regulã și de vinã este ECU. Prea îmi taie injecția când vrea. Acum nu mai porneste nici cu firul direct de la releu la pompã. O mai las sa stea...!
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Tu ai spus ca ai masurat (electric) firul si ca nu are continuitate. De asta cautam noi locul unde ar putea fi intrerupt.
Cu strap/punte/scurt peste acele doua contacte ale releului (unde este penseta pusa, in poza colegului @petrecila), ar trebui sa auzi pompa permanent si sa ai si tensiune pe injectoare.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Firul roz nu are continuitate de la releu pânã la pompa de benzinã. Nici mãcar pânã la mufa din stâlpul din dreapta. Credeam cã am rezolvat problema prin legarea pe direct de la releu la pompã. Iatã cã problema este mai gravã de-atât! La punerea contactului releul pompei nu mai furnizeazã tensiune pe pinul care pleacã la pompã. Cu strap se aude pompa dar degeaba: din start, la primul contact demaror, apar erorile pentru injectoare 0201÷0204 și motorul nu pornește. Nici dupã resetare ECU nu se aude pompa la punerea contactului. Zici cã e activat imobilizatorul electronic. Am gãsit mufa in care intra firul roz și se continuã cu roșu/albastru. Aceasta este derivatã din mãnunchiul gros care intra în ECU și este prinsa in tãblița aceea cu fire de masã din zona EGR-ului. Existã continuitate pe firul roz de la aceasta pânã la mufa aceea mare albã de deasupra blocului de relee (mufa tatã, judecând dupã forma pinilor nu a carcasei. Am observat cã majoritatea mufelor tatã, adicã prevãzute cu pini lamelari concepuți sa intre în "papucii' din conectorul mamã o îmbracã practic la mufare pe aceasta și se pot crea confuzii în denumirea acestora. În realitate mufa mamã intrã în cea tatã, așa au ele terminalii electrici).
Nu mai am idei și nici speranța unei rezolvãri în viitorul apropiat a defecțiunii. Nici nu cunosc un electrician bun. Se contureazã însã din ce in ce mai clar soarta mașinii: fier vechi+voucher rabla, cã mi-a întunecat zilele! Opel nu o sã-mi mai cumpãr vreodatã. Cu Dacia 1310 nu am avut atâtea belele!
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Daca ai continuitate de la injectoare pana la mufa de deasupra releelor, ai continuitate si de la mufa de deasupra releelor pana pe pinul releului ?
Mufa aceea (de deasupra releelor), cum se prezinta din punct de vedere electric? Prin ea trece si comanda spre releu si o iesire din releu si o parte din alimentarea ECU. Sa nu fie oxidati pini si acum, cum ai umblat la ea sa se fi creat deranj mai mare.
La fel, "manunchiul gros" nu se vede sa aiba urme de frecare, sa nu fie mai multe fire afectate acolo.

Eu as da cu ceva spray de contacte (foarte bun si WD40, contine petrol) in toate mufele la care ai umblat, le-as conecta la loc si m-as asigura ca se mufeaza bine. Dupa ce ai TOTUL CONECTAT (mai putin releul pentru pompa), as face 3 masuratori de continuitate, exact unde scriu nu in alte locuri:
- de la mufa de pe stalp dreapta, firul roz, pana pe mufa spre injectoare, fir rosu cu albastru;
- de la releu (fir roz) pana pe mufa spre injectoare, fir rosu cu albastru;
- de la releu (fir roz) pana la mufa de pe stalp dreapta, firul roz.

P.S. La toate mufele si la toti pinii pe unde ai umblat, te asiguri ca nu ai largit papucii cand ai facut masurari pe acolo (se mai intampla).
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
@sebage, în primul rând îți mulțumesc cã îmi mai ții moralul cât de cât în parametri!
Pânã voi face mãsurãtorile respective pot sã spun cã mufa aia mare este, într-adevãr plinã de praf, este expusã inclusiv la apa de pe parbriz. Am dat cu spray ce contacte, am spãlat și tot mai e mizerie. Ma disperã cã ECU mi-a tãiat injecția. Se poate sã fie din cauza presiunii insuficiente? Poate de la garnitura aceea micã cilindricã de la pompã, o fi fisuratã și pierde presiune. Invariabil apar erorile menționate la injectoare imediat cum pun contactul.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR