Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • emirela

  • Mesaje scrise: 348
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Se poate regla frana de mana ? La ASTRA CARAVAN 1.7 (2000) (masina mea) nu mai tine frana de mana in panta ,chiar daca este trasa maneta la maxim. Intrebare, se mai poate intinde cablul ?
Skip ads

  • ovidiucro

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Sigur ca se mai poate intinde, cel putin teoretic!
Dar inainte de a intinde cablul, trebuie sa afli de ce nu mai tine frana in panta.
Pe loc drept tine ?
La al catelea dinte ? (ar trebui la dintele 4 sa mearga roata greu, iar la dintele 7 sa fie blocata complet).
Se poate sa nu tina din cauza ca nu ai eliberat-o complet si ai mers cu ea pana s-au tocit sabotii, sau din cauza ca nu a fost folosita mai mult timp si s-a oxidat suprafata de lucru.
Incearca sa o tragi pana actioneaza numai un pic, dupa care, fa 4-500 m in vit a 2-a.
Asta ar trebui sa curete suprafetele de contact.
Dupa asta verifica din nou, eventual regleaza cablul, are o piulita de blocare ce trebuie slabita.
  • catalin.berbec

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y20hdt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Salutare!

Am nimerit bine, tocmai am venit cu masina din service..
Simptome: tinea frana de mana dar foarte slab la dintele 7 - 8 si numai cand masina era cu botul in jos
invers, adica cand trebuia sa tina la mersul cu spatele ..pauza

am fost cu ea in service si ..am reglat sabotii!
PRECIZEZ: maina mea, vectra 2.0 diesel caravan, are discuri si pe fata si pe spate , iar pe spate frana de mana este pe saboti, adica pe spate are sistem dublu de franare cu disc si sabot.
Din aceste motive, sabotii se schimba foarte rar , ei doar trebuie reglati.

de uzat se uzeaza greu, si numai in cazul in care nu sunt folositi cum trebuie, adica doar la parcare..si nu si la alte invartituri sau smecherii. sau daca nu e lasata complet pana jos
iata si cum se regleaza:
, (ca mi-am bagat nasul si am furat meseria bietului mecanic, care de altfel e foarte bun, il recomand!)
**scule necesare--CRIC, LANTERNA, SURUBELNITA DREAPTA MEDIU DE LUNGA, CHEIE DE ROTI(si de capace Smile)

- se scot pe rand rotile din spate( dupa ce in prealabil a fost suspendata masina pe cric Very Happy)
- se scoate 1 singur surub de la roata
- se invarte roata pana ce gaura surubului este in partea superioara
- cu lanterna ar trebui sa se localizeze in interiorul discului o roata zimtzata
- cu surubelnitza se va roti acea roata zimtzata in sensul de defacere, adica de jos in sus pana ce se blochaeza roata
- se trage usor de cablul de la frana de mana , apoi se mai invarte roata cate putin ca sa isi mai faca loc, si se mai strange.
- nu exagerati cu stransul, trebuie sa se auda cum fraca sabotii de roata .
- se pun toate la loc ...si drum bun.

Asta am invatzat eu in service astazi si pot sa va impartasesc si voua.
Salutari!
CAtalin B
  • catalin.berbec

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y20hdt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Inca ceva,

sub mansonul de la frana de mana, din masina , exista acea piulitza care poate fi reglata din interiorul masinii, asta in cazul in care cablul nu se intinde suficient,
se scoate mansonul, iese cu tot cu partea de plastic daca este introdusa o surubelnitza cu grija in partea dinspre pasager si apoi se ridica usor de ea in sus.

la mine am scos si acel capac care ascunde mufa de conectare la calculatorul masinii, locul acela unde de obicei lasam toate prostiile marunte sub maneta de la frana de mana.
  • emirela

  • Mesaje scrise: 348
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Merci mult !

Cat costa toata distractia ?
  • catalin.berbec

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y20hdt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2007

  • Mesaj Privat
emirela a scris:Merci mult !

Cat costa toata distractia ?


20 lei i(eftin.) Very Happy


baiatul la care am fost e ff bun, se documenteaza, si are si experienta.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Asta am invatzat eu in service astazi si pot sa va impartasesc si voua.
Salutari!
CAtalin B

Salut.
Unde este service-ul si cum il cheama pe baiat (eventual un telefon).
Merci.
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,358
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
din ce vad eu aici, vorbiti de motorizarea 1,7 diesel cu tambur pe spate, nu cu discuri... am dreptate...?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Nu. E vorba de 2.0 dti cu discuri pe spate.
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,358
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
pai vezi ca daca nu s-a specificat se incurca treburile... cei dinaintea ta vorbeau de masini cu tamburi pe spate... cel putin eu asta inteleg... oricum sunt in ceata... Catalin.berbec vorbeste de saboti si el are Y20DTH care are discuri pe spate...
  • catalin.berbec

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y20hdt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2007

  • Mesaj Privat
gabib77 a scris:pai vezi ca daca nu s-a specificat se incurca treburile... cei dinaintea ta vorbeau de masini cu tamburi pe spate... cel putin eu asta inteleg... oricum sunt in ceata... Catalin.berbec vorbeste de saboti si el are Y20DTH care are discuri pe spate...


salut,

y20DTH are discuri pe spate si tamburi, cel putin la mine la vectra b caravan, are sistem mixt de franare, iar sabotii sunt folositi doar la frana de mana...
asa ca...

e valabil numai pentru cei cu sistem mixt si probabil pentru cei numai cu saboti pe spate
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,358
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
tot n-am inteles... cum sa aibe si discuri si tamburi? sunt curios ce a inteles emirela, care are Astra G si nu a spus ce are pe spate, tambruri sau discuri...

LE: am inteles... la Vectra exista discuri si saboti pe spate... oare asa e si la Astra 1,7 DTI... Eu la mea nu am vazut saboti... am vazut doar cablu de la frana de mana care trece prin spatele discului si se prinde in etrier... oare asta cum se regleaza?
  • emirela

  • Mesaje scrise: 348
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Pt a clarifica lucrurile :

Masina mea Astra caravan an 2000 motor 1.7 DTI ,FRANA CU DISCURI SI IN FATA SI IN SPATE .
Am reusit sa reglez frana de mana din interior de sub mansonul franei de mana de la acel surub.
  • chi79

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Eu am schimbat sabotii si cablul. La inceput prindea frana de mana, acum o trag la maxim si nu prinde decat putin. De fapt, mi-a zis mecanicul ca dupa ce se "aseaza" sabotii o sa fie nevoie de reglare. As incerca sa o fac eu. Am inteles bine? Doar strang acea piulita din interiorul masinii, sub acel ornament? Precizez ca si eu am sistemul cu discuri pe spate si saboti, acestia din urma folositi doar pentru frana de mana.
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
@GABIB77 , tu ai doar discuri iar frana de mana actioneaza asupra pistonasului , al etrierului , si reglarea franei de mana se face din masina de la maneta , exista un surub care strange sau slabeste cablul !
La etrier este auto reglabil si nu ai ce sa reglezi !
  • noFun

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1.2 Twinport
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2007

  • Mesaj Privat
sal, am stat azi in service la di-bas 8h pt reglaje la sistemul de frana . In dec am avut un accident si corsa mea (D 2007) a facut cunostinta cu un stalp. Dupa reparatie am sesizat un zgomot (gen fier pe fier) la franare la roata dreapta - unde a fost lovita. Nu se aude mereu insa am sunat la service pt a ma progama la o verificare. Dupa ce i-au facut receptia au spus ca partea de fata e ok insa o sa-i faca si un test de frana. L-au facut si mi-au spus ca e o prob pe spate la tamburi. Au facut reglaje , au facut testul din nou si...tot probleme. Am primit o explicatie ca ar fi de vina si ABS-ul, ca franeaza in diagonala, dreapta spate cu stanga fata. Intru-un final (la al 3-lea mecanic) au spus ca au rezolvat. Am ultimul test si nu prea stiu ce sa cred. La " eficienta totala de franare" apare 68% iar valorile pt dreapta si stanga sunt diferite... Daca ati mai avut probleme de genul pls postati si cum ati rezolvat. Sunt hotarat sa mai fac o verificare si in alt service Very Happy
  • gxg_tm

  • Mesaje scrise: 1,175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2002 ARY
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2008

  • Mesaj Privat
pentru siguranta ta ar fi foarte recomandat sa mai faci o verificare la un service bun Rolling Eyes , dar verifica si starea anvelopelor pt ca daca unele sunt mai tocite decat altele , atunci pot aparea acele diferente intre roti Wink chiar daca franarea este la fel pe toate , si inca ceva .. diferentele sunt mari ? Confused
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,516
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
stiu ca este un topic mai vechi si ultimul raspuns a fost in 2008
dar a aparut si la mine problema franei de mana tine abia la al 7-8 dinte(adica trebuie sa o trag cat mai sus,aproape la maxim)
sa o lamurim de la inceput eu am astra caravan din 2000 y17dt si am sistem de franare discuri pe fata si tamburi pe spate
am mai inteles ca este o piulita sub mansonul franei de mana
cum se face reglarea?trebuie sa strang sau sa desfac piulita ca sa tina frana la al 5-6 dinte?
reglajul se face cu frana de mana ridicata sau lasata jos
multumesc

precizez ca problema nu este de la saboti ,acestia fiind aproximativ noi 5000-6000km de cand au fost schimbati
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
cu frana de mana lasata se strange piulita cu grija, si verificari din aproape in aproape. Eu asa am vazut in service.
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,516
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
pai cu frana lasata la mine cablul sta cam lejer
are cateva spire pana sa ajunga la marginea manetei,plus ca e pozitie cam incomoda de strans piulita,
dar o sa incerc si asa ,ma gandesc ca trebuie sa aiba si putin spatiu intre maneta si capatul pana unde este stransa piulita ca sa dea voie sabotilor sa revina ,sa nu ramana blocati.
poate am timp zilele astea sa mai fac niste incercari
multumesc de sfat "@bazare"
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR