Referitor la distributie si relatia cu dealerul - Opel Radacini Bucuresti.
Crossland X, 1.2 l, 130 cai, transmisie manuala, 2019 , cam 32300 km in bord.
Inainte de expirarea garantiei m-am hotarat sa optez pentru garantia extinsa (la insistenta sotiei, am adaugat doi ani la garantie - norocul meu cu ea - sotia, nu garantia
).
Nu am avut nicio problema cu masina pana acum. Toate reviziile, inclusiv ITP-ul, schimbat bujii (la 30.000 km) si placute frane fata le-am facut la reprezentanta.
Cam acum o saptamana m-am trezit pe autostrada, in depasire, ca se aprinde martorul de ulei, martorul STOP, imi apare pe display "Oil Pressure fault" si nu mai am acceleratie. Am pus avariile, am tras pe dreapta si am oprit motorul. Dupa un minut am pornit motorul - toate bune si frumoase. Am continuat drumul in regim normal (cam 110 km/h pe autostrada). La urmatoarea tentativa de depasire, un pic de fortaj a motorului iar s-au aprins martorii si mesajul. Am repetat figura cu oprit 1 minut, repornit - toate bune si frumoase.
Am continuat drumul fara sa mai fortez motorul in niciun fel si fara sa mai primesc vreun mesaj de avertizare. La destinatie am apelat la un prieten care avea un tester sa vad daca imi poate spune care e problema si daca ma pot intoarce acasa pe roti sau pe platforma.
A gasit urmatoarele coduri de eroare P15A1, P15A8, P1632, U1108, B0097, U1800, B1221, B1225, B1222, B1226, B1837. Spre norocul meu, stia si ceva despre problemele acestui tip de motor si a verificat si cureaua de transmisie care s-a dovedit a fi crapata (poze atasate).
Deoarece nu am avut nicio alta atentionare, nivelul uleiului era semnalat ca fiind ok, mi-am asumat riscul si m-am intors, mai batraneste, pe roti acasa unde am programat-o pentru diagnoza la reprezentanta. Dupa diagnoza si desfacerea motorului pentru constatare (au gasit sorbul de ulei infundat - probabil cu reziduuri de la curea) au trimis concluziile producatorului. Mi-au spus ca au au primit de la producator un buletin de service cu operatiunile si piesele care trebuie inlocuite (schimbare kit distributie si schimb de ulei in 2 etape pentru eliminarea impuritatilor din sorbul de ulei), au facut comanda pentru piesele necesare si ma anunta cand totul va fi gata (probabil va dura cam o sapatamana). M-au asigurat ca toata afacerea este acoperita de garantie.
Ideea este ca relatia cu reprezentanta a fost una normala, au facut ei toate demersurile de a informa producatorul si a obtine detalii pentru rezolvare, fara sa solicit eu ceva. Pana acum nu am ce sa reprosez celor de la service/reprezentanta. De la achizitionare si pana acum totul a fost cum ar trebui sa fie intr-o lume civilizata.
Voi reveni cu un update dupa finalizare.
Pentru cei care au garantia 5 ani/150.000km ? In ce baza ati facut-o? Eu am avut 2 ani la cumparare plus 2 garantia extinsa.