- CNecula526
- OP
- 1 mesaje
- din 12 Feb 2021
CNecula526
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2021
- Mesaj Privat
raduflo
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2004
- Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Aceeasi problema o am si eu.
Motorizare C10XE, Corsa B, din 1998
Masina sta pe bara de mai bine de doi ani.
Azi am comandat toti senzorii pentru a-i schimba, mai putin camshaft-ul ca mi s-a parut cam scump iar cel de pe masina, masurat, e in parametri (cred ca merita pentru ca nu a mers bine niciodata de cand am luat-o, adica de prin 2011).
Am sa revin cu detalii daca se schimba ceva.
Aceeasi problema o am si eu.
Motorizare C10XE, Corsa B, din 1998
Masina sta pe bara de mai bine de doi ani.
Azi am comandat toti senzorii pentru a-i schimba, mai putin camshaft-ul ca mi s-a parut cam scump iar cel de pe masina, masurat, e in parametri (cred ca merita pentru ca nu a mers bine niciodata de cand am luat-o, adica de prin 2011).
Am sa revin cu detalii daca se schimba ceva.
raduflo
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2004
- Mesaj Privat
Ieri am scos senzorul de turatie sa-l verific si sa-l curat putin.
A iesit extrem de greu.
Inafara faptului ca este aproape imposibil de umblat la el, pentru ca este exact in spatele planetarei si nu ai cum sa tragi de el, nici nu am elevator ca sa o ridic.
Dupa ce l-am scos, am observat ca era umflat la mijloc, diferenta de aproape 0,5mm intre varf si mijloc si avea si ceva pilitura depusa pe el.
L-am curatat, l-am subtiat cu smirghel ca sa intre usor si l-am remontat. Se simte o schimbare in mersul masinii dar tot nu sta la relantiu.
Maine sau sambata schimb senzorii, revin cu update.
A iesit extrem de greu.
Inafara faptului ca este aproape imposibil de umblat la el, pentru ca este exact in spatele planetarei si nu ai cum sa tragi de el, nici nu am elevator ca sa o ridic.
Dupa ce l-am scos, am observat ca era umflat la mijloc, diferenta de aproape 0,5mm intre varf si mijloc si avea si ceva pilitura depusa pe el.
L-am curatat, l-am subtiat cu smirghel ca sa intre usor si l-am remontat. Se simte o schimbare in mersul masinii dar tot nu sta la relantiu.
Maine sau sambata schimb senzorii, revin cu update.
raduflo
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2004
- Mesaj Privat
Dupã cum am spus, revin cu update.
Am schimbat toti senzorii si nu s-a simtit nicio îmbunãtãtire.
Am luat un manometru pentru verificarea presiunii in rampa... Surpriza! Presiunea de 0,5-0,7 bari...
Am luat-o pe circuit.
Schimbat filtru combustibil, nicio îmbunãtãtire...
Cumpãrat pompa benzina.
Desfãcut capac pompa, si surpriza
Furtunul care face legãtura între pompa si capacul ei, era gãurit in doua locuri.
A fost greu sã gãsesc piesa originala si am montat un furtun de combustibil, de presiune, am pus cam 50 cm pentru cã nu puteam face curbele fara sa se gatuiasca.
Înafara de furtun am gãsit si firele de la litrometru, coapte de la benzinã si sare izolatia de pe ele, fiind casante si friabile.
Nu am gãsit nicãieri sa le comand. O sa caut la dezmembrãri, dar nu cred cã vor da doar firele. Vedem.
Acum masina merge bine, sta perfect in relantiu si intrã în ture aproape instant. Pânã acum avea un delay de o secundã sau douã...
Încã mai are ceva, cã nu porneste instant, trebuie sã facã doua sau trei ture de motor pânã porneste....
Nu stiu ce poate sa mai fie...
Daca cineva are vreo idee, mi-ar fi de mare folos.
Eventual sã pun ceva date scoase cu opcom-ul, poate se prinde careva ce probleme sunt... Fac acum un test...
PS La multi ani sãrbãtoritilor de azi!
Am schimbat toti senzorii si nu s-a simtit nicio îmbunãtãtire.
Am luat un manometru pentru verificarea presiunii in rampa... Surpriza! Presiunea de 0,5-0,7 bari...
Am luat-o pe circuit.
Schimbat filtru combustibil, nicio îmbunãtãtire...
Cumpãrat pompa benzina.
Desfãcut capac pompa, si surpriza
Furtunul care face legãtura între pompa si capacul ei, era gãurit in doua locuri.
A fost greu sã gãsesc piesa originala si am montat un furtun de combustibil, de presiune, am pus cam 50 cm pentru cã nu puteam face curbele fara sa se gatuiasca.
Înafara de furtun am gãsit si firele de la litrometru, coapte de la benzinã si sare izolatia de pe ele, fiind casante si friabile.
Nu am gãsit nicãieri sa le comand. O sa caut la dezmembrãri, dar nu cred cã vor da doar firele. Vedem.
Acum masina merge bine, sta perfect in relantiu si intrã în ture aproape instant. Pânã acum avea un delay de o secundã sau douã...
Încã mai are ceva, cã nu porneste instant, trebuie sã facã doua sau trei ture de motor pânã porneste....
Nu stiu ce poate sa mai fie...
Daca cineva are vreo idee, mi-ar fi de mare folos.
Eventual sã pun ceva date scoase cu opcom-ul, poate se prinde careva ce probleme sunt... Fac acum un test...
PS La multi ani sãrbãtoritilor de azi!
raduflo
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2004
- Mesaj Privat
raduflo a scris:Salutare tuturor!
Aceeasi problema o am si eu.
Motorizare X10XE, Corsa B, din 1998
Masina sta pe bara de mai bine de doi ani.
Azi am comandat toti senzorii pentru a-i schimba, mai putin camshaft-ul ca mi s-a parut cam scump iar cel de pe masina, masurat, e in parametri (cred ca merita pentru ca nu a mers bine niciodata de cand am luat-o, adica de prin 2011).
Am sa revin cu detalii daca se schimba ceva.
Aceeasi problema o am si eu.
Motorizare X10XE, Corsa B, din 1998
Masina sta pe bara de mai bine de doi ani.
Azi am comandat toti senzorii pentru a-i schimba, mai putin camshaft-ul ca mi s-a parut cam scump iar cel de pe masina, masurat, e in parametri (cred ca merita pentru ca nu a mers bine niciodata de cand am luat-o, adica de prin 2011).
Am sa revin cu detalii daca se schimba ceva.
Pentru ca nu pot edita mesajul!
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Online
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
raduflo
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2004
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
raduflo
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2004
- Mesaj Privat
Mie nu imi pare nimic in neregula, dar poate nu vad eu si careva, cu un ochi mai antrenat, vede mai multe.
Time sec 0,23 0,59 0,93 1,28 1,64 1,98 2,32 2,68
Tensiune baterie V 14,0 13,9 14,0 14,0 14,0 14,0 14,0 14,0
Semnal imobilizator Primeºte
Imobilizator Activ
Turaþie motor RPM 960 920 920 960 920 920 920 960
Releu pompã combustibil 0V activ
Semnal potenþiometru clapetã V 0,92 0,92 0,92 0,92 0,92 0,92 0,92 0,92
Unghi clapetã ° 6 6 6 6 6 6 6 6
Contact ralanti Închis
Contact virtual de sarcinã maximã Inactiv
Senzor masã aer V 1,56 1,58 1,60 1,58 1,56 1,62 1,60 1,60
Temperaturã lichid rãcire °C 79
Temperaturã lichid rãcire V 1,27 1,27 1,27 1,27 1,27 1,27 1,27 1,27
Temperatura aer admisie °C 34 34 34 34 34 34 34 34
Temperatura aer admisie V 2,96 2,96 2,96 2,96 2,96 2,96 2,96 2,96
Tip motor 3 cilindri
Codare cutie Cutie manualã
Senzor Hall Activ Activ Inactiv Inactiv Activ Activ Inactiv Inactiv
Bobina 1 Sarcinã
Bobina 2 Sarcinã
Bobina 3 Sarcinã
Semnal detonaþie Inactiv
Întârziere datoratã detonaþiei grade 0
Ventil AGR Inactiv
Factor de umplere AGR % 0
Poziþie actualã AGR V 2,03
Ventil pentru aerisire rezervor % 0
Senzor O2 mV 88 98 146 581 751 742 732 702
Buclã senzor O2 Închis
Raport aer/combustibil Sãrac Sãrac Sãrac Bogat Bogat Bogat Bogat Bogat
O2 - integrator buclã Paºi 130 131 132 133 130 129 128 127
Circuit O2 - mapa ralanti(valoare învãþatã) Paºi 121
Circuit O2 - mapa sarcinã parþialã Paºi 128
Aer prescris la ralanti kg/h 11
Aer actual la ralanti kg/h 12 11 11 12 11 11 12 12
Turaþie prescrisã de ralanti RPM 950
Semnal sarcinã motor ms 3,1 3,0 3,0 3,0 3,0 3,0 3,0 3,0
Semnal sarcinã de la clapetã Paºi 14
Control cuplu % 0 0 0 0 0 0 0 0
Control cuplu Inactiv
Vitezã vehicul km/h 0
Martor (motor) Decon,12V
Impuls turaþie motor Inactiv Inactiv Inactiv Activ Activ Inactiv Activ Activ
Masa de aer calculat kg/h 13,3 12,5 12,5 13,0 12,3 12,3 12,5 12,8
Impuls injecþie ms 6,6 6,7 6,7 6,6 6,5 6,4 6,4 6,3
Unghi aprindere înainte PMS(Punct Mort Superior) grade 5 5 5 5 6 5 6 6
Time sec 0,23 0,59 0,93 1,28 1,64 1,98 2,32 2,68
Tensiune baterie V 14,0 13,9 14,0 14,0 14,0 14,0 14,0 14,0
Semnal imobilizator Primeºte
Imobilizator Activ
Turaþie motor RPM 960 920 920 960 920 920 920 960
Releu pompã combustibil 0V activ
Semnal potenþiometru clapetã V 0,92 0,92 0,92 0,92 0,92 0,92 0,92 0,92
Unghi clapetã ° 6 6 6 6 6 6 6 6
Contact ralanti Închis
Contact virtual de sarcinã maximã Inactiv
Senzor masã aer V 1,56 1,58 1,60 1,58 1,56 1,62 1,60 1,60
Temperaturã lichid rãcire °C 79
Temperaturã lichid rãcire V 1,27 1,27 1,27 1,27 1,27 1,27 1,27 1,27
Temperatura aer admisie °C 34 34 34 34 34 34 34 34
Temperatura aer admisie V 2,96 2,96 2,96 2,96 2,96 2,96 2,96 2,96
Tip motor 3 cilindri
Codare cutie Cutie manualã
Senzor Hall Activ Activ Inactiv Inactiv Activ Activ Inactiv Inactiv
Bobina 1 Sarcinã
Bobina 2 Sarcinã
Bobina 3 Sarcinã
Semnal detonaþie Inactiv
Întârziere datoratã detonaþiei grade 0
Ventil AGR Inactiv
Factor de umplere AGR % 0
Poziþie actualã AGR V 2,03
Ventil pentru aerisire rezervor % 0
Senzor O2 mV 88 98 146 581 751 742 732 702
Buclã senzor O2 Închis
Raport aer/combustibil Sãrac Sãrac Sãrac Bogat Bogat Bogat Bogat Bogat
O2 - integrator buclã Paºi 130 131 132 133 130 129 128 127
Circuit O2 - mapa ralanti(valoare învãþatã) Paºi 121
Circuit O2 - mapa sarcinã parþialã Paºi 128
Aer prescris la ralanti kg/h 11
Aer actual la ralanti kg/h 12 11 11 12 11 11 12 12
Turaþie prescrisã de ralanti RPM 950
Semnal sarcinã motor ms 3,1 3,0 3,0 3,0 3,0 3,0 3,0 3,0
Semnal sarcinã de la clapetã Paºi 14
Control cuplu % 0 0 0 0 0 0 0 0
Control cuplu Inactiv
Vitezã vehicul km/h 0
Martor (motor) Decon,12V
Impuls turaþie motor Inactiv Inactiv Inactiv Activ Activ Inactiv Activ Activ
Masa de aer calculat kg/h 13,3 12,5 12,5 13,0 12,3 12,3 12,5 12,8
Impuls injecþie ms 6,6 6,7 6,7 6,6 6,5 6,4 6,4 6,3
Unghi aprindere înainte PMS(Punct Mort Superior) grade 5 5 5 5 6 5 6 6
raduflo
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2004
- Mesaj Privat
raduflo
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2004
- Mesaj Privat
Raspund tot eu...
Asa-i la Corsa B!
Releul nu porneste cand pui contactul, se bazeaza pe pastrarea presiunii in rampa.
Cand presiunea din rampa scade, sunt mai multe cauze posibile:
1. Unul sau mai multe injectoare nu inchid bine
2. Regulatorul de presiune este defect si pierde presiunea
3. Garniturile regulatorului de presiune (are doua, daca e defecta cea mare, curge benzina pe langa regulator si se vede, daca e defecta cea mica, din interior pierde presiunea prin conducta de retur)
4. Pompa de benzina (nu functioneaza supapa de retur)
5. Furtunul de legatura dintre pompa de benzina si capacul de la rezervor
Verificarea se face cu un manometru. Trebuie sa ai 2,7-3,5 bari.
Daca nu inchid injectoarele, trebuiesc curatate, reparate sau schimbate.
Daca presiunea din rampa scade lent (prin regulator sau pompa de benzina) se poate face un artificiu, sau o „romaneasca”, ieftin si eficient:
Se monteaza langa releul de benzina (in spatele torpedoului, in dreapta) si se leaga 1 la firul de plus prin contact, 2 si 3 (respectiv 30 si 87 de la releu) peste contactele releului de benzina iar 87 la minus.
Asta va alimenta pompa de benzina 1-2 secunde de la punerea contactului astfel ca presiunea in rampa o sa creasca si la pornire, nu va mai exista acel „delay”.
Pentru cazurile in care timpul de 1-2 secunde, oferit de montaj, nu e suficient, se poate face un temporizator care sa ofere mai mult timp de alimentare.
Am ales acest montaj pentru ca nu afecteaza functionarea ECU.
Asa-i la Corsa B!
Releul nu porneste cand pui contactul, se bazeaza pe pastrarea presiunii in rampa.
Cand presiunea din rampa scade, sunt mai multe cauze posibile:
1. Unul sau mai multe injectoare nu inchid bine
2. Regulatorul de presiune este defect si pierde presiunea
3. Garniturile regulatorului de presiune (are doua, daca e defecta cea mare, curge benzina pe langa regulator si se vede, daca e defecta cea mica, din interior pierde presiunea prin conducta de retur)
4. Pompa de benzina (nu functioneaza supapa de retur)
5. Furtunul de legatura dintre pompa de benzina si capacul de la rezervor
Verificarea se face cu un manometru. Trebuie sa ai 2,7-3,5 bari.
Daca nu inchid injectoarele, trebuiesc curatate, reparate sau schimbate.
Daca presiunea din rampa scade lent (prin regulator sau pompa de benzina) se poate face un artificiu, sau o „romaneasca”, ieftin si eficient:
Se monteaza langa releul de benzina (in spatele torpedoului, in dreapta) si se leaga 1 la firul de plus prin contact, 2 si 3 (respectiv 30 si 87 de la releu) peste contactele releului de benzina iar 87 la minus.
Asta va alimenta pompa de benzina 1-2 secunde de la punerea contactului astfel ca presiunea in rampa o sa creasca si la pornire, nu va mai exista acel „delay”.
Pentru cazurile in care timpul de 1-2 secunde, oferit de montaj, nu e suficient, se poate face un temporizator care sa ofere mai mult timp de alimentare.
Am ales acest montaj pentru ca nu afecteaza functionarea ECU.