Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,606
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Acea schema, pusa de catre colegul @gabimilo1 ( multumim, gabimilo1! ), este schema electrica de "comanda compresor" de pe Astra H.
A postat-o in ideea de a te ajuta, pentru ca ai adus vorba de releu.

Exact in acea schema, se mai observa un alt "L7" (este adevarat ca este o scapare si in TIS si in alte scheme ... inclusiv electrovalva este notata ca si "clutch"), care nu mai este comandat prin releu, ci direct din ECC si la care, se observa clar ca pe traseu, sectiunea firului de comanda, se reduce din 1.5mm² la 0.5mm². Asta ne spune noua ca, acolo avem un circuit care consuma mai putin si asa si este, electrovalvele au undeva la 11 ohm, deci vom avea un curent de maxim 1A.

Ei bine, comanda din ECC spre o astfel de electrovalva, se face cu PWM si totodata, chiar si cand nu solicitam comanda AC, partea electronica, monitorizeaza prezenta in circuit a electrovalvei, printr-un curent "pilot" (neglijabil, dar masurabil), de aici ajung acei 6V in mufa (cu mufa scoasa), pentru ca atunci cand cuplezi mufa si deci, vei avea rezistenta electrovalvei ca si sarcina, o sa vezi ca nu vei mai avea 6V.

P.S. Pe scurt:
- Compresor cu ambreaj --> comanda pornit / oprit, in majoritatea cazurilor, prin releu;
- Compresor cu electrovalva --> comanda variabila (electronica, cu PWM) in functie de presiunea dorita in instalatia de AC.
P.P.S. Daca exista interes, putem detalia/structura un raspuns mai aprofundat, dar cred ca ar plictisi.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR