- george_slz
- ***
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- george_slz
- ***
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
Am reusit sa schimb bobina de cuplaj, abea luni 28.06, la un service in Bucuresti. Insa cu mari...mari rezerve pt ca mi-au pus una reparata cu fir subtire zic ei, care se va arde in caz de nevoie, adica era prea greu sa repare cu siguranta termica. In fine, nu poti obtine toate informatiile la timp si cand esti cu masina in bucati, ce decizie corecta sa mai iei?
- george_slz
- ***
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...sa%20mai%20iei%3F
Mi s-a ars bobina din nou, probabil de bine ce au reparat-o cu "sarmultiza", pt ca din spusele lor compresorul se misca bine, ventilatoarele mergeau si nu erau probleme evidente. Cu cateva zile inainte sa ma pomenesc cu defectiunea, oprisem clima ca sa se usuce tubulatura de condens si totul era functional. Dupa asta, am pornit fara clima, la relanti am cuplat clima din meniu...ai asa cred eu ca a crapat bobina in momentul ala. Despre supraincalzirea si topirea fludorului de la sarmulita ...probabil despre asta e vb.
LDivora, poti sa ma ajuti cu instalarea unei bobine noi la batrana Astra H 1,3 cdti? As prefera daca ai una reparata corect, cum ai facut si data trecuta prin 2014. Nu mai vad rostul unei piese chinezesti noi.
Poti sa imi trimiti prin-un mesaj nr tau de telefon sau sa ma suni la 0745977584.
Multumesc.
Mi s-a ars bobina din nou, probabil de bine ce au reparat-o cu "sarmultiza", pt ca din spusele lor compresorul se misca bine, ventilatoarele mergeau si nu erau probleme evidente. Cu cateva zile inainte sa ma pomenesc cu defectiunea, oprisem clima ca sa se usuce tubulatura de condens si totul era functional. Dupa asta, am pornit fara clima, la relanti am cuplat clima din meniu...ai asa cred eu ca a crapat bobina in momentul ala. Despre supraincalzirea si topirea fludorului de la sarmulita ...probabil despre asta e vb.
LDivora, poti sa ma ajuti cu instalarea unei bobine noi la batrana Astra H 1,3 cdti? As prefera daca ai una reparata corect, cum ai facut si data trecuta prin 2014. Nu mai vad rostul unei piese chinezesti noi.
Poti sa imi trimiti prin-un mesaj nr tau de telefon sau sa ma suni la 0745977584.
Multumesc.
eliz
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2012
- Mesaj Privat
mikyboy a scris:M-am interesat la Autohaus Huber in Sibiu (niste snapani...) cat costa o bobina de compresor SANDEN SD6V12 tip 1418F si raspunsul a fost o stupefactie pentru mine.... 2800 RON doar bobina.... iar pe compresorul complet cereau 5400 RON. Preturile pe internet ale bobinei este cam 50 euro iar ale compresorului undeva in jur de 300-350 euro
Parerea mea e ca nu aveau chef de lucru si au zis un pret sa te sperie si sa scape de tine. N-avea cum sa fie o bobina de compresor 2800 RON in anul 2007 nici macar originala, nici macar cu tot cu manopera, nici macar la reprezentanta.
Pt Opelul meu costa ~90...250 lei o bobina noua neoriginala . Iar 370 lei este fulia + ambreiaj + bobina (nu stiu daca si rulmentul fuliei este inclus).
- ney
- ****
- 1,059 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,059
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
Salut!
Cand mai reparati sau schimbati bobina compresorului , mai ales ca poate ambreiajul iese greu si trebuie folosita o presa, va recomand ca la montare sa verificati spatiul dintre ambreiaj si fulie sa fie cat mai mic .
Cauzele arderii bobinei( sigurantei termice ) daca compresorul este bun ,sunt urmatoarele :
1.distanta mare intre cele doua piese,creata prin uzura ambreiajului
2.uzura rulmentului fuliei
3 .mers pe pozitia automat cu clima( cuplari in turatie)(nu se pune la compresoarele tip Sanden pt. ca nu are ambreiaj)
Toate cele trei puncte duc la cresterea temperaturii si implicit la arderea sigurantei termice, care e pusa acolo sa nu ia foc masina
Daca vreti sa micsorati distanta ,scoateti saiba dintre ele,de pe ax,....care are !
Care nu are, schimbati ambreiajul pt. ca daca in continuare aveti distanta mare, se produce o patinare ,ca si cum mergi cu piciorul pe ambreiaj si se arde din nou bobina.
Spor!
PS:
Ca si pont, þacul cuplarii nu trebuie sa il auziti
Daca se aude ,inseamna ca distanta este prea mare
Sper sa va fie de folos pt. ca vine vara
Cand mai reparati sau schimbati bobina compresorului , mai ales ca poate ambreiajul iese greu si trebuie folosita o presa, va recomand ca la montare sa verificati spatiul dintre ambreiaj si fulie sa fie cat mai mic .
Cauzele arderii bobinei( sigurantei termice ) daca compresorul este bun ,sunt urmatoarele :
1.distanta mare intre cele doua piese,creata prin uzura ambreiajului
2.uzura rulmentului fuliei
3 .mers pe pozitia automat cu clima( cuplari in turatie)(nu se pune la compresoarele tip Sanden pt. ca nu are ambreiaj)
Toate cele trei puncte duc la cresterea temperaturii si implicit la arderea sigurantei termice, care e pusa acolo sa nu ia foc masina
Daca vreti sa micsorati distanta ,scoateti saiba dintre ele,de pe ax,....care are !
Care nu are, schimbati ambreiajul pt. ca daca in continuare aveti distanta mare, se produce o patinare ,ca si cum mergi cu piciorul pe ambreiaj si se arde din nou bobina.
Spor!
PS:
Ca si pont, þacul cuplarii nu trebuie sa il auziti
Daca se aude ,inseamna ca distanta este prea mare
Sper sa va fie de folos pt. ca vine vara
eliz
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2012
- Mesaj Privat
Deoarece mi s-a ars bobina, zilele trecute am schimbat cuplajul magnetic la compresorul de aer conditionat (bobina+fulie+rulment+ambreiaj).
De cand am luat masina am simtit ca motorul e mai galagios ca de obicei si se tura mai tare la pornire (se auzea ca inainte cand e aerul conditionat pornit). Plus atunci cand apasam butonul sa pornesc aerul conditionat nu mai oscileaza acul de turatie a motorului din bord. Prima data m-am gandit ca poate noul rulment nu si-a facut rodajul si face ceva galagie (sau o fi defect).
Am inceput sa suspectez ca aerul conditionat este cuplat tot timpul. Asa ca am dat aerul rece la iesirea pe parbriz (cu aerul conditionat oprit) si am pus un termometru cu alcool acolo. Dupa 10 minute termometrul arata 8 grade. Afara acelasi termometru arata afara 16 grade la umbra. Deci mie mi se pare destul de clara treaba, e blocat ambreajul si invarte compresorul tot timpul.
Aveti idee ce or fi gresit astia de la service? Au strans vreun surub prea tare, sau nu au pus piesele corect? Sau cuplajul magnetic cel nou o fi venit cu ceva defect de fabrica?
De cand am luat masina am simtit ca motorul e mai galagios ca de obicei si se tura mai tare la pornire (se auzea ca inainte cand e aerul conditionat pornit). Plus atunci cand apasam butonul sa pornesc aerul conditionat nu mai oscileaza acul de turatie a motorului din bord. Prima data m-am gandit ca poate noul rulment nu si-a facut rodajul si face ceva galagie (sau o fi defect).
Am inceput sa suspectez ca aerul conditionat este cuplat tot timpul. Asa ca am dat aerul rece la iesirea pe parbriz (cu aerul conditionat oprit) si am pus un termometru cu alcool acolo. Dupa 10 minute termometrul arata 8 grade. Afara acelasi termometru arata afara 16 grade la umbra. Deci mie mi se pare destul de clara treaba, e blocat ambreajul si invarte compresorul tot timpul.
Aveti idee ce or fi gresit astia de la service? Au strans vreun surub prea tare, sau nu au pus piesele corect? Sau cuplajul magnetic cel nou o fi venit cu ceva defect de fabrica?
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
@eliz
In bucsa platanului (caruia tu ii spui gresit ambreiaj) se gasesc doua seibi distantier, una de 0,15mm si alta de 0,10mm, intre axul compresorului si fundul bucsei platanului, daca nu ti le-au pus, poate sa stea ambreiajul (platan+fulie) cuplat mecanic sau la limita de cuplare, caz in care face zgomot (freaca fier pe fier). In principiu intre platan si fulie trebuie sa fie 0,3mm, cand nu este alimentata bobina.
Ultima modificare făcută de LDivora la Sam 30 Apr, 2022 10:40 pm
In bucsa platanului (caruia tu ii spui gresit ambreiaj) se gasesc doua seibi distantier, una de 0,15mm si alta de 0,10mm, intre axul compresorului si fundul bucsei platanului, daca nu ti le-au pus, poate sa stea ambreiajul (platan+fulie) cuplat mecanic sau la limita de cuplare, caz in care face zgomot (freaca fier pe fier). In principiu intre platan si fulie trebuie sa fie 0,3mm, cand nu este alimentata bobina.
Ultima modificare făcută de LDivora la Sam 30 Apr, 2022 10:40 pm
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
@ney
Reciteste ce ai scris la punctul 3: gresit, exista climatronic cu compresor Sanden!
Diferenta intre compresoarele Sanden si celelalte (de ex. Valeo) este la platan. La Sanden, amortizarea cuplarii este realizata cu lamele elastice de otel montate pe platan, pe cand la celelalte sunt doua discuri metalice intre care este vulcanizat cauciuc.
Alta diferenta este la prinderea platanului pe ax. La Sanden este cu piulita, iar la celelalte cu surub.
Toate au seibi distantier pentru reglarea distantei intre platan si fulie.
Reciteste ce ai scris la punctul 3: gresit, exista climatronic cu compresor Sanden!
Diferenta intre compresoarele Sanden si celelalte (de ex. Valeo) este la platan. La Sanden, amortizarea cuplarii este realizata cu lamele elastice de otel montate pe platan, pe cand la celelalte sunt doua discuri metalice intre care este vulcanizat cauciuc.
Alta diferenta este la prinderea platanului pe ax. La Sanden este cu piulita, iar la celelalte cu surub.
Toate au seibi distantier pentru reglarea distantei intre platan si fulie.
- ney
- ****
- 1,059 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,059
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
Am vrut sa spun ca ,chiar daca are si ambreiaj electromagnetic acesta nu se decupleaza pe pozitia automat,,lucreaza decat vana
As putea sa spun ca la unele pe pozitia de sus merge aerul fara sa fie cuplat butonul.Asa cum NU merge recircularea daca este ales NUMAI pozitia de sus
Sus nu inseamna semnul de parbriz !
As putea sa spun ca la unele pe pozitia de sus merge aerul fara sa fie cuplat butonul.Asa cum NU merge recircularea daca este ales NUMAI pozitia de sus
Sus nu inseamna semnul de parbriz !
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- ney
- ****
- 1,059 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,059
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
@ney
Despre care vana vorbesti? Sa nu incurcam compresoarele cu ambreiaj electromagnetic cu cele care merg continuu si au electrovalva in capacul din spate pentru control. Cele care merg continuu, au fulia direct drive, de cele mai multe ori de plastic, montata pe axul compresorului. Chiar si aceasta are rulment incastrat in ea, fie ca este de plastic sau nu.
Nu exista nici un compresor care sa aiba ambele sisteme (si ambreiaj electromagnetic si electrovalva).
La cele cu ambreiaj electromagnetic controlul se face aplicand 12V printr-un releu din calculatorul csare gestioneaza AC si ventilatoare, iar la cele cu electrovalva, controlul se realizeaza cu impulsuri PVM din calculator. La modelele noi de Opel (cele de dupa aparitia compresoarelor cu electrovalva), calculatorul are ambele functii, putand fi setat in functie de compresorul cu care se echipeaza masina. Sunt multi membri Clubopel care si-au schimbat compresoarele cu electrovalva cu compresoare clasice cu ambreiaj.
Despre care vana vorbesti? Sa nu incurcam compresoarele cu ambreiaj electromagnetic cu cele care merg continuu si au electrovalva in capacul din spate pentru control. Cele care merg continuu, au fulia direct drive, de cele mai multe ori de plastic, montata pe axul compresorului. Chiar si aceasta are rulment incastrat in ea, fie ca este de plastic sau nu.
Nu exista nici un compresor care sa aiba ambele sisteme (si ambreiaj electromagnetic si electrovalva).
La cele cu ambreiaj electromagnetic controlul se face aplicand 12V printr-un releu din calculatorul csare gestioneaza AC si ventilatoare, iar la cele cu electrovalva, controlul se realizeaza cu impulsuri PVM din calculator. La modelele noi de Opel (cele de dupa aparitia compresoarelor cu electrovalva), calculatorul are ambele functii, putand fi setat in functie de compresorul cu care se echipeaza masina. Sunt multi membri Clubopel care si-au schimbat compresoarele cu electrovalva cu compresoare clasice cu ambreiaj.
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
NRF 32965G
Later edit, pentru a nu face spam:
"Asta e compresor de Hyundai si KIA, ce-i cu el."
Daca aceasta era o intrebare, atunci, trebuie sa raspund ca, era un contraargument la afirmatia "Nu exista nici un compresor care sa aiba ambele sisteme (si ambreiaj electromagnetic si electrovalva)."
Atat si nimic mai mult.
Si da, Hyundai iX35, dupa 2010, exact ca in semnatura.
Ultima modificare făcută de sebage la Dum 01 Mai, 2022 1:23 pm
Later edit, pentru a nu face spam:
"Asta e compresor de Hyundai si KIA, ce-i cu el."
Daca aceasta era o intrebare, atunci, trebuie sa raspund ca, era un contraargument la afirmatia "Nu exista nici un compresor care sa aiba ambele sisteme (si ambreiaj electromagnetic si electrovalva)."
Atat si nimic mai mult.
Si da, Hyundai iX35, dupa 2010, exact ca in semnatura.
Ultima modificare făcută de sebage la Dum 01 Mai, 2022 1:23 pm
eliz
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2012
- Mesaj Privat
LDivora a scris:@eliz
In bucsa platanului (caruia tu ii spui gresit ambreiaj) se gasesc doua seibi distantier, una de 0,15mm si alta de 0,10mm, intre axul compresorului si fundul bucsei platanului, daca nu ti le-au pus, poate sa stea ambreiajul (platan+fulie) cuplat mecanic sau la limita de cuplare, caz in care face zgomot (freaca fier pe fier). In principiu intre platan si fulie trebuie sa fie 0,3mm, cand nu este alimentata bobina.
In bucsa platanului (caruia tu ii spui gresit ambreiaj) se gasesc doua seibi distantier, una de 0,15mm si alta de 0,10mm, intre axul compresorului si fundul bucsei platanului, daca nu ti le-au pus, poate sa stea ambreiajul (platan+fulie) cuplat mecanic sau la limita de cuplare, caz in care face zgomot (freaca fier pe fier). In principiu intre platan si fulie trebuie sa fie 0,3mm, cand nu este alimentata bobina.
multumesc de raspuns.
m-am uitat la platanul vechi (cel original), pe gaura unde sunt caneluri pe exterior. initial am crezut ca asa arata fundul platanului. dar dupa ce am introdus o surubelnita si am impins am observat ca se misca.
le-am scos afara cu un magnet (cu surubelnita nu am putut) si intradevar erau 2 saibe acolo, erau lipite de fundul gaurii cu vaselina. chiar si daca scuturai platanul cu gaura in jos nu cadeau de acolo.
impreuna par sa aiba undeva la 0,6mm (masurate cu un subler).
aveti idee daca cumperi un cuplaj magnetic nou daca platanul vine cu acele saibe? daca nu vine cu acele saibe, atunci este clara problema ... au uitat sa le puna pe cele vechi.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- ney
- ****
- 1,059 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,059
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- ney
- ****
- 1,059 mesaje
- din 24 Aug 2010
- Astra 2014 A14NET
- Prahova
ney
- Mesaje scrise: 1,059
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2010
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat