Revin cu finalul reparatiei, rezolvarea problemei, dar mai ales cauza. Cumva are trebui sa schimb numele topicului in "cum sa-ti bati joc de cineva" sa ajunga sa faca toate operatiunile enumerate mai sus si tot sa nu rezolve mare lucru.
Prin urmare, schimbat turbina, schimbat injectoare, calibrat injectoare, OPCOM, Tech2, nici eu nu mai stiam ce sa fac sa imi mearga si mie motorul asta in parametri. Stiti ca ma plangeam ca in acceleratie intre 1500-2000 ture vibra foarte tare, o vibratie care nu parea sa aiba vreo legatura cu tampoane uzate sau alte probleme, cat mai mult misfire pe un cilindru. Asta in conditiile in care OPCOM-ul nu imi arata nicio eroare. Eram deja hotarat sa demontez chiulasa crezand ca poate vreo supapa face figuri sau poate distributia dereglata sau poate pur si simplu nenoroc.
Ieri insa pur si simplu am cedat psihic si am zis ca nu-i mai fac nimic, o las asa, sa mearga cat o putea, ma multumesc cu faptul ca porneste si nu mai scoate fum si asta e.
Imi mai ramasese in portbagaj un filtru de aer recent cumparat si am zis ca totusi sa i-l pun, chiar daca ultimul nu avea mai mult de 5000 km. Am demontat capacul filtrului, am scos filtrul de aer si atunci...SOC! Pur si simplu aproape am lesinat langa masina cand sub filtrul de aer era "pozitionata strategic" o carpa bine somoiogita plasata cand neatent fiind la ce "prieteni" am in jurul meu, am parasit cateva minute masina cat m-am dus sa caut in trusa de scule o saiba pentru fixarea alternatorului. Asadar, lucrarea de inlocuit punte de diode si carbuni alternator avea pe viitor sa ma coste alta turbina, injectoare dar mai ales nervi, chin, bani. De atunci carpa respectiva a disparut subit in carcasa filtrului data jos de pe masina ca sa am loc sa montez alternatorul, de atunci incet-incet au inceput sa apara problemele mele.
Imediat m-am pus sa investighez masina si de alte posibile "interventii amicale" cum ar fi...la injectorul 2 cam la 4-5cm de mufa, chiar in zona unde cele doua fire urmeaza sa se amestece in manunchiul de restul de fire, ambele fire in acelasi loc ciupit invelisul suficient cat sa faca cand si cand scurt si sa mearga injectorul ala "cum trebuie"
Bineinteles ca la povestirea pataniei mele "parcarea" m-a acuzat pe mine de neatentie si ca mi-am scapat singur carpa in filtrul de aer. In fine, asta e, astia suntem, orice, dar mai putin oameni. Acum masina merge bine, nu mai vibreaza, iar turbina nu mai pufneste in acceleratie in cautare de aer de pe la vreun colier mai slab.
Ridic un semnal povestindu-va toata intamplarea asta sa fiti atenti pe unde va reparati masinile si in prezenta cui sau pe mana cui "mecanic serios" va dati masinile sa va fie reparate