Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira B
  • ltmpx

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Arad
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Buna ziua,

Ma poate ajuta cineva cu indicatii de montare a unui oil catch can? Nu am reusit sa gasesc o corelare intre schema de aici https://workshop-manuals.com..._p1109_p2075_set/ pct.18, si motorul a17dtr.

Multumesc.



Model: Zafira
An fabricatie: 2011
Cod motor:
Skip ads

  • ovizafy

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Zafira 2010 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Salut.Pai masina nu are asa ceva din fabricã? Stiu va la al meu Z1.9DTH este si e montat în spatele motorului in dreapta filtrului de motorina
  • ltmpx

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Arad
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Da, ovizafy, are, dar din nu stiu ce considerente, se pare ca nu este prea curat aerul care intra inapoi in motor, plus ca daca l-am primit am zis ca ar fi o protectie in plus ...
  • ovizafy

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Zafira 2010 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Pai oricum aer curat nu are cum sa intre in motor pentru ca vine insotit de vapori de ulei. Se poate spãla colectorul tau de ulei. La 1.9 are o poziție nasoalã rãu.. Iar ca sã-l anulezi de tot, cicã nu ar fi indicat, pt ca uleiul ala unge scaunele supapelor, si geometria la turbo...Acum depinde si cat ulei îți bagã...
  • ltmpx

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Arad
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Buna ziua,

In final am reusit de am identificat unde sa instalez oil catch can-ul. Atasez poze cu dispozitivul instalat (nu am gasit un loc convenabil in nici o alta parte a masinii); furtunele nu sunt cea mai fericita alegere, se cam gatuie in zona unde se indoaie, plus ca va trebui sa le aranjez in asa fel incat sa pot sa pun si capacul de la motor.
Voi verifica peste vreo 2000 km daca si ce s-a adunat in rezervorul can-ului

O zi faina!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Cat ai dat pe el ? De ceva ani cochetez si eu sa-mi iau unul pentru 1.7cdti, dar as fi vrut sa fie de tip cartus care cand se umple il arunci. E de preferat sa ai asa ceva decat sa tot demontezi clapeta/EGR/tubulatura admisie bianual...
Asta al tau (tip bidon) pare urias fata de ce am vazut eu la altii in pozele ce le-au postat pe internet.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Din legendele inventate de unii care se autointituleaza mecanici...motorul asta este proiectat sa consume ulei ca sa se unga segmentii ...probabil ei confunda ungerea segmentilor de la motoarele in 4 t cu cele in 2 t ,la fel si ungerea geometriei si a scaunelor de supape .
  • ltmpx

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Arad
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2017

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Cat ai dat pe el ? De ceva ani cochetez si eu sa-mi iau unul pentru 1.7cdti, dar as fi vrut sa fie de tip cartus care cand se umple il arunci. E de preferat sa ai asa ceva decat sa tot demontezi clapeta/EGR/tubulatura admisie bianual...
Asta al tau (tip bidon) pare urias fata de ce am vazut eu la altii in pozele ce le-au postat pe internet.


L-am primit, dar am vazut pe aliexpress sau pe wish, ca sunt tot felul de modele, cel mai scump cu tot cu transport si tva de platit la vama, ajungi la maxim 150 ron; al meu e de 750 ml si are un tub pe lateral in care se vede nivelul lichidului acumulat care poate fi eluminat printr-un buson lateral.
Sunt curios sa vad de cata umezeala am scutit motorul, sa nu mai intre inapoi in circuitul de admisie. Si cum spuneai, daca scap de demontare/curatare egr/tubulatura/throttle, sa o fac doar o data la an/2 ani si deja e un castig!
Dupa ~2000 km am sa pun poze cu ce s-a adunat in bidon.
  • ltmpx

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Arad
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2017

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Din legendele inventate de unii care se autointituleaza mecanici...motorul asta este proiectat sa consume ulei ca sa se unga segmentii ...probabil ei confunda ungerea segmentilor de la motoarele in 4 t cu cele in 2 t ,la fel si ungerea geometriei si a scaunelor de supape .

Nu e vorba de consumul de ulei, sau de ungere. E vorba de gazele de carter, 'blow-by', care sunt incarcate (intr-o masura mai mica sau mare) de vapori de ulei care prin intermediul supapei de pcv sunt trimise in circuitul de admisie aer inainte de turbina.
Inainte de a fi reglementata prin legi de protectie a mediului, aceste gaze erau pur si simplu eliminate in aer; acum sunt recirculate.
Masinile au un separator care preia vaporii de ulei, dar oricum se simte un pic de umezeala in gazele care ies din motor pe la pcv, si daca pot sa reduc cat de mult posibil aceasta umezeala, care apare in special la drumurile scurte, prin oras, cand motorul nu are sansa sa se incalzeasca foarte bine, dece nu?
  • ltmpx

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Arad
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2017

  • Mesaj Privat
2400 km s-au dus, si s-a strans in bidon, cam 30 ml de condens uleios, care a si lasat o mazga relativ groasa pe fundul canii...
O fi mult, o fi putin, poate e un motiv de ingrijorare ca a fost atata condens? Habar nu am. De consumat ulei nu consuma, nu sunt nevoit sa completez intre schimburi.
Nu pot sa afirm ca merge motorul mai bine, ca are un consum mai mic, ca e mai silentios; cred ca 2400 km sunt relativ putini km pentru a se simti o reala imbunatatire, daca va fi sa fie vreuna.
Ce stiu, este ca toata acea mazga, nu s-a depus in intercooler, pe palele turbinei si pe tot traseul pana in camera de ardere, ceea ce nu poate fi decat un lucru pozitiv.
Prea multa bataie de cap pentru un lucru prea putin important? Poate, dar ma simt mai bine ca motorul respira mai sanatos.

O zi faina!
  • dasguzu2003

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Salut! Si eu ma gandesc sa pun unul. Imi poti spune cum se comporta? Vreau sa curat si egr, intercooler, map senzor dupa ce il montez.
  • ltmpx

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Arad
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2017

  • Mesaj Privat
@dasguzu2003
Sunt foarte mulțumit de faptul cã l-am instalat! In afara de faptul cã nu am reușit sã gãsesc o soluție de a pune capacul peste motor și sã nu se vadã furtunele, in rest totul e ok! See vede utilitatea lui in special in sezonul rece la drumuri relativ scurte, când nu are uleiul prea multe șanse sã se încãlzeascã bine de tot și toatã umezeala provenita din condens este captatã de device.
Desigur cã la un moment dat trebuie golit și curãțat, lucru un pic neplãcut, dar admisia de aer este acum incredibil de curata și uscatã fata de cum era înainte, cu veșnica peliculã umeda și unsuroasa pânã la egr si cu mâzga de dupã egr.
In continuare trebuie curãțat egr, senzorul map, pentrucã de depus mizeria de la gazele arse recirculate de egr tot se depune, doar cã într-o mãsurã mai micã, probabil datoritã faptului cã nu mai exista suportul umed și uleios pe care sa se fixeze particulele mici de cenușã.
Dar și acest lucru intenționez sã-l rezolv (mai mult sau mai puțin) printr-un sistem de injectare de apa sub forma de ceata introdusa în circuit dupã oil catch can, înainte de turbina.
O seara minunata!
  • aidrian25

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Salut, felicitãri pentru postare.
Eu am gãsit asa ceva la chinezi, ma costa cam 40 lei

Chiar dacã este mai mic are o valva de scurgere.
Acum o întrebare stupida deoarece nu am studiat aproape deloc, care este linia de întrare si linia de iesire? Am înteles ca multi îl monteazã gresit
  • ltmpx

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Arad
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2017

  • Mesaj Privat
@Aidrian25
Salutare,
multumesc pentru apreciere si scuze ca abia acum raspund.

De regula pe capac ar trebui sa existe sageti care sa arate sensul, daca nu, atunci intrarea este de regula laterala/tangentiala la recipient, pentru a putea imprima curentului de aer o miscare de vartej (similar cu aspiratoarele care functioneaza fara filtru), pentru a depozita umezeala pe fundul recipientului, urmand ca iesirea sa fi pe partea centrala a capacului dupa ce trece de filtru.

Din cate imi dau seama din poza, cred ca este mai mult un filtru pentru umezeala de genul vaporilor de apa in aer (poate ma insel), si s-ar putea sa se infunde destul de repede daca este folosit pentru a separa vaporii de ulei, care vor imbacsi/astupa porii filtrului mult mai repede; daca la descrierea produsului spune ca poate fi folosit pentru separate de vapori de ulei, atunci e ok.

Referitor la marime, nu as opta pentru un recipient mic, ci mai degraba mai mare. Ca sa fie eficient, acest "oil catch can" trebuie sa dea timp vaporilor de ulei sa condenseze; in plus cu cat exista mai multe "piedici" in calea curentului de aer, cu atat mai mult va putea apare fenomenul de condensare si coalescenta, motiv pentru care nu sunt foarte sigur ca dispozitivul tau este foarte eficient. Cele mai eficiente sunt cele care au un traseu cu multe devieri si care sunt si destul de scumpe, urmate cele care in incinta au un material care realizeaza defazarea vaporilor, de genul acelei lane de otel cum am si eu. Am incercat cu un un rezervor facut artizanal cam dublu fata de ce am acum si pot sa spun ca aerul iesit a fost aproape fara miros, ceea ce-mi spune ca a curatat destul de bine. Din pacate, nu era foarte practic, asa ca l-am pastrat pe cel postat in poze.

Cu salutari!
  • aidrian25

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Salut, ms pt rãspuns si info, atunci ce zici de unul dintre modele astea..
1.


2.

  • ltmpx

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Arad
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2017

  • Mesaj Privat
@Aidrian25,
da, e ok, eu personal l-as folosi fara partea superioara, unde e acel filtru acel "breather", pentrucã la un moment dat, nu tot timpul, se vor simți în mașinã gazele ieșite pe acolo.
  • aidrian25

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Salut, am reusit si eu dupã aproape un an de zile sa cumpãr si sa îmi montez unul 😁

Nu știu de ce îmi ia pozele invers dar înțelegeți voi
Ma mai gândesc dacã sa mai scurtez furtunele
  • ltmpx

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Arad
  • Masina: Antara 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2017

  • Mesaj Privat
@Aidrian25
Super! motorul va respira un aer mai curat, fara (majoritatea) vaporilor de ulei. Sã verificați cam 1 data la luna nivelul de lichid adunat.
Eu, nu aș scurta furtunele, deoarece orice deviere de la un traseu drept faciliteazã depunerea, condensarea umezelii; la mine am pus coturi la 90 grade și îmi condensa încã înainte de a ajunge la catch can, e drept cã nu mult, dar orice ml conteazã.
Din pãcate nu pot face poze, nu mai am "zamfiruta"...
Dacã e necesar, scurteazã-le.
E montat așa cum a venit sau are adaos de lînã de inox?
  • aidrian25

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2011

  • Mesaj Privat
L am montat asa cum a venit fãrã nici un adaos.
Este modelul 1 din pozã de mai sus
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Prezenta unui pic de ulei de motor nu deranjeaza deloc acolo in admisie unde fiecare supapa de admisie/evacuare inchide etans pe scaunul supapei. Si prelungeste viata chiulasei prin ungerea scaunelor supapelor. Daca in timp uleiul devine mai consistent ca si cantitate in admisie, va ajuta o astfel de modificare de catch-can, in sensul ca va tine admisia mai curata si motorul va respira mai bine la turatii de peste 2.500rpm.

La diesel pentru o vreme modificarea asta poate tine loc chiar de inlocuire turbina uzata ce scapa ulei in admisie, insa nu e o solutie pe termen lung.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira B

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR