MRapid23
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2021
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Chiar asa?
Eu inteleg ca ai o problema/un necaz si deci, automat te gandesti foarte mult acolo, dar pe bune, ce raspuns ai vrea sa primesti?
Nimeni nu stie ce masina ai, ce motor, in ce conditii s-a intamplat, cat ai mers pana s-a intamplat.
Un raspuns asa ca sa scriem ceva, ar suna cam asa:
Da, probabil antigelul a refulat din cauza ca ventilatorul nu merge (daca merge sau nu, doar tu stii), dar fireste ca pot fi si alte cauze.
Eu inteleg ca ai o problema/un necaz si deci, automat te gandesti foarte mult acolo, dar pe bune, ce raspuns ai vrea sa primesti?
Nimeni nu stie ce masina ai, ce motor, in ce conditii s-a intamplat, cat ai mers pana s-a intamplat.
Un raspuns asa ca sa scriem ceva, ar suna cam asa:
Da, probabil antigelul a refulat din cauza ca ventilatorul nu merge (daca merge sau nu, doar tu stii), dar fireste ca pot fi si alte cauze.
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
marius-opel- Suspendat
- 515 mesaje
- din 26 Nov 2016
- Astra 2001 z16xe
- Cluj
marius-opel- Mesaje scrise: 515
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2016
- Mesaj Privat
MRapid23 a scris:Antigelul mi a refulat afara,din cauza ca ventilatorul de rãcire nu merge?Ma intereseazã dece nu merge ventilatorul. Ce ar putea fii...
du-te la un service cu mecanici adevarati,i-ti schimba senzorul de temperatura,electroventilatorul sau,,,ma rog ce e defect si nu o sa mai ai probleme,,,dar banuiesc ca s-a rezolvat,,,nu?
cristi180
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2016
- Mesaj Privat
O mica intrebare, la motor 1.4 xep daca se comportã normal temperatura la antigel.La drum întins în afara, la viteza de 90 km /h apa oscileazã undeva intre 85 si 89, iar daca urc o pantã ajunge pe la 92, daca e ok in valorile astea.In schimb in oras chiar dacã e rece, bara la bara, cu treapta 1 sau 2, apa urca pânã la 100 gr, apoi porneste ventilatorul, se simte pe vibrațiile motorului, apoi apa coboarã pânã la 93 gr, apoi urca iarãși la 100, si porneste din nou ciclul , este normal acest comportament, nu e mult 100 gr?
CNagy832
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2020
- Mesaj Privat
Salutare, sunt cam nou pe forum, nu stiu daca partial sau integral a avut cineva problema asta, sper ca primesc ceva raspuns util.
Dimineata pornesc motorul, inainte de pornire las 5-6 minute sa se incalzeasca, fiind -7/8 grade. dupa cam 3 Km motorul ajunge la 90 de grade, intre timp intra ceva caldura si prin calorifer, DAR dupa aia ceva ciudat se intampla, se deschide termostatul scade putin temperatura apei, si daca masina stationeaza cu motor pornit in continuare, incalzirea nu mai sufla aer cald deloc, am verificat, returul caloriferului devine rece, si se porneste si ventilatorul radiatorului. Cand pornesc de pe loc iar baga caldura in interior. Am inca piesele originale de la masina, ea fiind in Astra G din 2003 1.4 benzina cu 16 valve. cu clima. La ce as putea sa ma uit, sa sa schimb pentru a elimina din cauze?
Multumesc pentru ajutor.
Dimineata pornesc motorul, inainte de pornire las 5-6 minute sa se incalzeasca, fiind -7/8 grade. dupa cam 3 Km motorul ajunge la 90 de grade, intre timp intra ceva caldura si prin calorifer, DAR dupa aia ceva ciudat se intampla, se deschide termostatul scade putin temperatura apei, si daca masina stationeaza cu motor pornit in continuare, incalzirea nu mai sufla aer cald deloc, am verificat, returul caloriferului devine rece, si se porneste si ventilatorul radiatorului. Cand pornesc de pe loc iar baga caldura in interior. Am inca piesele originale de la masina, ea fiind in Astra G din 2003 1.4 benzina cu 16 valve. cu clima. La ce as putea sa ma uit, sa sa schimb pentru a elimina din cauze?
Multumesc pentru ajutor.
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Pãi, nu e prea clar, nu e un monument de elocințã, tehnicã mãcar...zice cã temperatura scade puțin când se deschide termostatul, ceea ce e normal, dar apoi ar trebui sã revinã la normal, minim 90grd C, la genul ãsta de motor...
El, de fapt, se vaitã cã îi scade fluxul de aer cald din habitaclu, când staționeazã cu motorul în ralanti...ceea ce indicã un debit mai scãzut de lichid prin calorifer, cu posibile cauze: calorifer înfundat(cel mai probabil, dar mai pot fi și alte problem de circuit obturat/colmatat la motoare cu vârsta asta, mai ales dacã au lichidul neschimbat și, probabil, cu mâl/ruginã) sau pompã apã cu probleme(nu e exclus, dar dupã simptome puțin probabil). Oricum, dacã citești cu atenție, realizezi cã nici în mers nu are cãldurã strãlucitã, ci doar sensibil mai bunã...
El, de fapt, se vaitã cã îi scade fluxul de aer cald din habitaclu, când staționeazã cu motorul în ralanti...ceea ce indicã un debit mai scãzut de lichid prin calorifer, cu posibile cauze: calorifer înfundat(cel mai probabil, dar mai pot fi și alte problem de circuit obturat/colmatat la motoare cu vârsta asta, mai ales dacã au lichidul neschimbat și, probabil, cu mâl/ruginã) sau pompã apã cu probleme(nu e exclus, dar dupã simptome puțin probabil). Oricum, dacã citești cu atenție, realizezi cã nici în mers nu are cãldurã strãlucitã, ci doar sensibil mai bunã...
CNagy832
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2020
- Mesaj Privat
Caloriferul era clatit cam de doua ori deja, ca si anul trecut iarna am avut problema asta, am clatit prin tur sper return si si invers. Ce-i ciudat, ca in ralanti brusc se opreste incalzirea care a mers ok in timpul mersului, deci chiar in cateva secunde, parca s-a inchis un robinet sau o electrovalva. Plus se porneste ventilatorul din fata. In prima faza incerc un schimb de termostat si senzor de temperatura, max am cheltuit 220 de RON in zadar. Multumesc pentru pareri pana acum si astept in continuare.
- bibu16v
- *******
- 6,844 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,844
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Nu m-aș grãbi cu schimbatul termostatului dacã temperatura stã, în majoritatea perioadei de funcționare, în jur la 90grd C, dar, important, ar trebui sã creascã staționând cu motorul în ralanti. Dacã nu se întâmplã lucrul ãsta, termostatul e suspect de funcționare defectuoasã...nu mai închide ferm sau e blocat pe deschis, chiar dacã foarte puțin...
Cât privește pornirea ventilatorului, acolo pare ceva în neregulã...pornește prematur, dacã temperaturile sunt corecte...ori pragul de temperaturã ptr pornirea ventilatorului este mãsurat eronat(dacã e cu bimetal se întâmplã mai des decât poți crede, se decalibreazã în timp), ori temperatura motorului este mãsuratã eronat(în jos) de cãtre termometrul de bord și sonda/senzorul aferent și atunci ventilatorul funcționeazã corect.
Cât privește pornirea ventilatorului, acolo pare ceva în neregulã...pornește prematur, dacã temperaturile sunt corecte...ori pragul de temperaturã ptr pornirea ventilatorului este mãsurat eronat(dacã e cu bimetal se întâmplã mai des decât poți crede, se decalibreazã în timp), ori temperatura motorului este mãsuratã eronat(în jos) de cãtre termometrul de bord și sonda/senzorul aferent și atunci ventilatorul funcționeazã corect.
CNagy832
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2020
- Mesaj Privat
Pai in cazul asta, daca nu mai inchide si ramane deschis partial termostatul, respectiv ventilatorul porneste din cauza unei posibile masurari gresite de temperatura de la senzor, poate chiar astea doua e indicat in primul rand sa schimb. Circulatia apei in calorifer este controlat de ceva electrovalva? Ma repet masina e cu clima, pentru ca ala tot nu inteleg de ce se opreste brusc, poate e ceva problema electronica sau de la clima sau de la calculator
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
- ghitza_del
- *
- 4 mesaje
- din 18 Dec 2011
- Astra 2004
- Timis
ghitza_del
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2011
- Mesaj Privat
Buna ziua , am si eu o problema la un astra g diesel cod motor y17dti nu imi mai indica in bord temperatura la apa sta la 0 grade . Am schimbat senzorul de temperatura apa de pe corpul termostat , am schimbat termostatul dar nu s-a intamplat nimic . Ma puteti ajuta va rog cu un sfat va rog.
Va multumesc anticipat!
Va multumesc anticipat!
- Geoorge564
- *
- 3 mesaje
- din 28 Dec 2022
- Astra 2007 Z19DTH
- Craiova
Geoorge564
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2022
- Mesaj Privat
Salutare tuturor!
La mulți ani!
Am un Astra H GTC 1.9 Z19DTH cu stage 1 la 180 CP, an 2007
Am avut termostatul blocat pe deschis si nu trecea apa de 60 de grade in afara localitãților. Am schimbat termostatul cu unu Behr și acum apa sta constant la 86-87 de grade în afarã, cred cã este ok. Azi am fãcut un drum de munte și am urcat pe Transalpina și apa a ajuns la 98 de grade, la un moment dat oscila între 95-98 pe urcare cu treapta 1 și treapta 2. Este în regulã? La cate grade ar trebui sã intre ventilatorul? Precizez cã dupã schimbarea termostatului, mecanicul a dat din tester comanda la ventilatoare și au funcționat toate cele 3 trepte.
La mulți ani!
Am un Astra H GTC 1.9 Z19DTH cu stage 1 la 180 CP, an 2007
Am avut termostatul blocat pe deschis si nu trecea apa de 60 de grade in afara localitãților. Am schimbat termostatul cu unu Behr și acum apa sta constant la 86-87 de grade în afarã, cred cã este ok. Azi am fãcut un drum de munte și am urcat pe Transalpina și apa a ajuns la 98 de grade, la un moment dat oscila între 95-98 pe urcare cu treapta 1 și treapta 2. Este în regulã? La cate grade ar trebui sã intre ventilatorul? Precizez cã dupã schimbarea termostatului, mecanicul a dat din tester comanda la ventilatoare și au funcționat toate cele 3 trepte.
- MFerenczCrista
- *
- 2 mesaje
- din 12 Jul 2023
MFerenczCrista
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2023
- Mesaj Privat
Bunã, am un Combo 1,3cdti, de ceva vreme, pornește cu apa la indicator peste100, pornește ventilatorul și nu se oprește decât dupã 30 de km de mers, sare apa la 80 și creste treptat la 95, aproape 100 dupã care se aprinde becul cu mașina portocalie cu cheie, pornește ventilatorul și cade indicatorul la minim. Asta se repetã de câteva ori, iar dupã ceva km stã normal la 89 grade, cum reduc viteza sub 100, iarã se pornește ventilatorul cu martorul din bord portocaliu. Fac naveta zilnic la Timișoara pe autostradã, am schimbat termostatul, senzorul și nu pierde apa nu fierbe, ce mã sfãtuiți sã mai fac, care sa fie cauza? Am spãlat cu presiune și radiatoarele, am curãțat și interior motorul de ruginã. Ce poate fi?
D128352
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2023
- Mesaj Privat
bogzbz a scris:Va deranjez din nou cu o intrebare referitor la temperatura exagerata a unui Astra H Z19DT.
Pentru inceput, tin sa mentionez ca termostatul l-am schimbat deja pentru ca toti 'mecanicii' mi-au zis ca ''sigur ala e '' desi aveam dubii dar am crezut ca ei stiu mai bine.
Schimbarea termostatului sa zicem ca a ajutat putin ( posibil ca si celalalt sa fi avut mici probleme ), adica de pe la 90 grade, timp de 5-10-15 minute isi face treaba dar incet incet temperatura creste pana pe la 98-99-100 ( nu am riscat sa las sa creasca in continuare, de obicei profitam de sistemul de pornire a ventilatoarelor odata cu aerul conditionat si il porneam doar sa imi raceasca ele motorul ) .
Ca sa ne intelegem , peste 20 grade afara,( chiar si cand este mai rece ), temperatura creste fara oprire (relativ lent, maxim 1 grad pe minut ), chiar si stand pe loc la relanti, sau mergand in traficul din Bucuresti la viteze mici. La drum lung nu am probleme cu temperatura, decat atunci cand fac o depasire mai agresiva dar doar cu cateva grade si revine la temperatura optima.
Dat fiind problema mea, nici nu stiu de unde sa incep cu testele. Nu stiu cat de bine ar trebui sa faca fata un termostat singur si cand l-ar ajuta ventilatoarele(nu le aud pornind singure, doar odata cu AC ). Ar trebui sa porneasca pe treapta 1 la relanti/ viteze mici sa ajute la racire si problema este la ele ca nu pornesc SAU problema este undeva inainte, ca termostatul nu face fata singur sa raceasca motorul desi in conditiile alea ar fi trebuit?
Pentru inceput, tin sa mentionez ca termostatul l-am schimbat deja pentru ca toti 'mecanicii' mi-au zis ca ''sigur ala e '' desi aveam dubii dar am crezut ca ei stiu mai bine.
Schimbarea termostatului sa zicem ca a ajutat putin ( posibil ca si celalalt sa fi avut mici probleme ), adica de pe la 90 grade, timp de 5-10-15 minute isi face treaba dar incet incet temperatura creste pana pe la 98-99-100 ( nu am riscat sa las sa creasca in continuare, de obicei profitam de sistemul de pornire a ventilatoarelor odata cu aerul conditionat si il porneam doar sa imi raceasca ele motorul ) .
Ca sa ne intelegem , peste 20 grade afara,( chiar si cand este mai rece ), temperatura creste fara oprire (relativ lent, maxim 1 grad pe minut ), chiar si stand pe loc la relanti, sau mergand in traficul din Bucuresti la viteze mici. La drum lung nu am probleme cu temperatura, decat atunci cand fac o depasire mai agresiva dar doar cu cateva grade si revine la temperatura optima.
Dat fiind problema mea, nici nu stiu de unde sa incep cu testele. Nu stiu cat de bine ar trebui sa faca fata un termostat singur si cand l-ar ajuta ventilatoarele(nu le aud pornind singure, doar odata cu AC ). Ar trebui sa porneasca pe treapta 1 la relanti/ viteze mici sa ajute la racire si problema este la ele ca nu pornesc SAU problema este undeva inainte, ca termostatul nu face fata singur sa raceasca motorul desi in conditiile alea ar fi trebuit?
Am si eu fix aceiasi problemã la un opel astra h 1.7 cdti 110 cai. Cum ai rezolvat-o?
- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- MFerenczCrista
- *
- 2 mesaje
- din 12 Jul 2023
MFerenczCrista
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2023
- Mesaj Privat
Multumesc, am verificat si pompa de apã deoarece când scot din vitezã la 100 la orã am vãzut ca a crescut temperatura brusc, dar returul la vasul de expansiune la mersul în ralanti are presiune apa. Am decuplat si bateria de seara pânã dimineata si tot nimic. Rãmâne sã merg la electrician sã vãd de codurile de eroare. O zi bunã!